پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:06:36 - چهارشنبه 6 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آرامشی که قربانی می شود /هجوم خطر سازسگ های ولگرد همواره شهروندان رابری را تهدید می‌کند
وجود سگ‌های ولگرد در معابر عمومی و داخل شهر سبب رعب و وحشت کودکان یا سایر افراد می‌شود مردم شهرستان رابر ضمن ابراز گلایمندی از این وضعیت خواستار رسیدگی بیشتراز سوی ارگان مرتبط با این مشکل شدند.

به گزارش “صبح رابر”؛ افرایش شمار سگ‌های ولگرد در این  شهرستان، این روزها به یک معضل جدی برای مردم منطقه تبدیل شده، معضلی که درماه های اخیر به‌طور مستمر از سوی رسانه‌های محلی و حتی تریبون نماز جمعه به مسئولان گوشزد شده و البته مسئولان منطقه  رابر هم در ماه‌های اخیر جلسات متعددی جهت حل این معضل برگزار کرده‌اند و تلاش‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته اما تعداد زیاد سگ‌ها و آمار بالای زاد و ولد آنها موجب شده هجوم سگ‌های ولگرد در شهرستان رابر همچنان معضلی جدی باشد.

جولان سگ های ولگرد  نگرانی جدی مردم را در پی داشته و البته این نگرانی بی‌مورد هم نیست عبور سگ‌های ولگرد و پرسه‌زدن آنها در میادین، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر رابر به معضلی جدی برای شهروندان تبدیل شده که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند و بی‌شک نوبت اقدام جدی‌تر مسئولان جهت مقابله با این شرایط به‌واقع “بحرانی” فرا رسیده است.

جولان سگ های ولگرد در برخی خیابان ها و کوچه های رابر گلایه های فراوانی را در بین شهروندان به وجود آورده است که طی تماس برخی شهروندان رابری  و پیام تلگرامی به پایگاه خبری صبح رابرخواهان برطرف شدن این مشکل شدند.

در پیام تلگرامی که یکی از شهروندان باپایگاه خبری “صبح رابر” داشت ضمن ابراز گلایه از مسئولین گفت: مدتی است که تعداد سگ های ولگرد در این منطقه افزایش یافته است و شاهد رفت و آمد آزادانه این حیوانات در معابر و خیابان ها هستیم. که باعث  نگرانی و نارضایتی مردم شده است.

وی در ادامه افزود: فرزندان ما از ترس حضور سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌ها و دیگر اماکن عمومی امکان حضور خارج از منزل در خیابان‌ها، میادین، پارک‌ها و فضاهای سبز را ندارند چراکه خطر گازگرفتگی سگ‌های هار همواره آنها را تهدید می‌کند.

این شهروند گفت: شهرداری باید برای جمع آوری سگ های ولگرد چاره ای بیندیشد تا مردم از وجود آن ها در شهر واهمه نداشته باشندهر چند جلسه کمیته اتلاف سگهای بلاصاحب با حضور جمعی از مسئولین و دهیاران بخش مرکزی رابر برگزار شد اما اقدام خاصی صورت نگرفت.

 

شهروند دیگری از حضور گله‌ای سگ‌های ولگرد در این منطقه گلایه دارد و در این رابطه به خبرنگار”صبح رابر” می‌گوید: افزایش بی‌رویه سگ‌های ولگرد تهدیدی جدی برای سلامتی شهروندان است چرا که توقف، خوابیدن وغیره این حیوانات ولگرد در اماکن عمومی می‌تواند سبب بروز بیماری‌های متعددی شود و به همین دلیل ضرورت دارد شهرداری و شبکه بهداشت به‌سرعت برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه وجود سگ های ولگرد هم برای ما  رفتن به مسجد  را مشکل کرده افزود:  از معضلات و مشکلات افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و خطر حمله و گزش، سلب آسایش و آلوده‌کردن محیط است که لزوم کنترل جمعیت این حیوانات را نشان می‌دهد بنابراین باید نسبت به معدوم یا عقیم‌کردن این حیوانات اقدامات جدی انجام شود.

شهروندخبرنگار دیگری گفت: مردم رابر که در سال‌های اخیر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، این روزها با سریال ادامه دار جولان سگ‌های ولگرد در خیابان رابر مواجه هستند و این حملات در ماه‌های علاوه بر ترس مردم، دانش آموزان نیز با ترس مواجهه با سگ‌های ولگرد به مدرسه می‌روند.

وی افزود: مسئولان نباید اجازه دهند رنجی به رنج‌های این مردم ولایت‌مدار افزوده شود؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان به سرعت برای حل مشکل جولان سگ‌های ولگرد در منطقه رابرچاره اندیشی کنند.

 

بنا به گلایمندی شهروندان از افزایش سگ های ولگرد در  محله کشکوئیه، خیابان  دانشگاه پیام نور، محله موردوئیه،  محله کوچه شهید رضاسلندری، و محله مسجدالرضا و همچنین روستاها  که در شب امنیت ندارد،البته مسئولین زیربط برنامه هایی را برای جمع آوری سگ های ولگرد انجام داده اما این مشکلات همچنان ادامه دارد.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست

 

 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب