پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:57:53 - جمعه 8 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عدم تحقق وعده ها عرصه زندگی را بر مردم تنگ کرد/انقلابى ‏نمایى غیر از انقلابى گرى است‏
خطیب جمعه رابروی با تأکید بر بصیرت مردم گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب که برخى در کشور اداى انقلابى درمى ‏آورند و در حقیقت انقلابى‏ نمایى مى ‏کنند. انقلابى ‏نمایى غیر از انقلابى‏ گرى است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به تقوای الهی با تسلیت  سالروز وفات فاطمه ثانی حضرت معصومه (سلام الله علیها )با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل در رابطه با راههای جلب محبت همسر  گفت:  یکی دیگر از راههای جلب محبت همسر احساس مسئولیت و دوری از خودخواهی است.

وی افزود: یکی از محاسن ازدواج، تقویت احساس مسئولیت و فراهم آوردن بستری برای رجحان شخص دیگری بر خود است.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: قبل از ازدواج، منشأ بسیاری از اعمال ما منفعت طلبی است و همواره قبل از هر اقدامی نزد خود می اندیشیم که این کار برای ما چه سودی دارد؛ یعنی محور تمام تصمیم گیری های ما «منیّت» و «فردیت» است و آزادانه در پی خواسته ها، اهداف و علایق خود هستیم، حتی در تعیین شیوه ی رسیدن به آن ها، تا وقتی که منع شرعی و اخلاقی وجود نداشته باشد، نیز آزادیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اما هنگامی که همسری بر می گزینیم، پیوسته موظّفیم که سهم همسر در زندگی را در نظر بگیریم و حتی در برخی موارد از سهم خود نیز بگذریم.

مهدی صادقی خطاب به زوج های جوان تصریح کرد: با ازدواج از منیّت فاصله می گیریم و «من» های ما، «ما» می شود و این احساس مسئولیت شیرین ترین ثمره ی ازدواج است.

وی افزود: فردی که به دور از هر گونه خودخواهی و منیت، در برابر زندگی زناشویی احساس مسئولیت می کندو حتی گاهی همسر و فرزندان را بر خود مقدم می دارد، در واقع با این کار محبت را به سوی خود جلب کرده است.

خطیب جمعه رابر،بابیان اینکه پر رنگ شدن احساس مسئولیت در وجود زوج های جوان با تفکرو مشورت یکدیگرموجب افزایش محبت می شود افزود: برای جلب محبت، احساس مسئولیت را در زندگی  بیشتر کنید.

وی یکی دیگر از راههای جلب محبت همسر را هدیه دادن دانست و گفت: خداوند در قرآن می فرماید که هر چیزی را از طریق اسبابش تحقق دهید، محبت کردن نیز سبب می خواهد؛ به همین علت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم) می فرماید: «به یکدیگر هدیه دهید تا کینه های تان از بین برود و دل های تان نسبت به هم با محبت شود.»

حجت الاسلام صادقی افزود: وقتی زن و شوهر به خصوص مردبه مناسبت های مختلف به همسرش هدیه می دهد، از یک سو علاقه ی خود را ابراز می کنند و از سوی دیگر محبت طرف مقابل را به سوی خود جلب می کند.

وی یادآور شد: در زندگی های سرد با هدیه دادن کدرورت های زندگی را برطرف نماییدچرا که  خیلی مشکلات با هدیه دادن که نه از لحاظ قیمت بلکه از لحاظ معنویت گاهی یک شاخه گل، می تواند تأثیر بسزایی در جلب محبت همدیگر پیدا کنید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود ضمن دعوت از مردم در نماز برای طلب باران گفت: روز  شنبه، یکشنبه و دوشنبه را  روزه بدارید و در روز دوشنبه ساعت ۳ بعد ازظهر در مصلی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) نماز طلب باران خوانده می شود .

وی جهت هر چه با شکوهتر برگزار شدن نمازبرای طلب باران خواستار حضور انسانهای خاص همچنین پدران،مادران، خانواده شهدا و اطفال هم شد و افزود: با فرهنگ‌سازی؛ مردم حضور پرشوری داشته باشند تاخداوند نظری به سوی بندگانش داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى در آستانه ۹ دى در دیدار شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى، نکات بسیار مهمى در این سخنرانى بیان فرمودند، گفت: مقام معظم انقلاب فرمودند: کسانى‏که کار دشمن را در داخل انجام مى‏ دهند تقوا ندارند. آگاه باشید این‏ها دینشان سیاسى است؛ به‏ جاى آن‏که سیاستشان دینى باشد. همان کار دشمن را انجام مى ‏دهند که فلان جناح یا فلان‏کس را بالا یا پایین ببرند. بعضى‏ها صاحب رسانه ‏اند، بعضى‏ ها صاحب منبرهاى تبلیغاتى هستند، می ‏توانند حرف بزنند و نه خدا، نه دین، نه انصاف را رعایت نمى‏کنند. این‏ها دشمن را شاد مى‏ کنند به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان؛ به‏ خصوص کسانى‏ که همه‏ ى امکانات مدیریتى، یا امروز دستشان است یا دیروز دستشان بوده، فرقى‏ نمی‏کند.

 

وی با تأکید بر بصیرت مردم افزود:  رهبر معظم انقلاب در جای دیگر فرمودند: برخى در کشور اداى انقلابى درمى ‏آورند و در حقیقت انقلابى‏ نمایى مى ‏کنند. انقلابى ‏نمایى غیر از انقلابى‏ گرى است. نمى ‏شود که انسان یک دهه همه‏ کاره کشور باشد بعد یک دهه بعدى تبدیل شود به مخالف  کشور.

حجت الاسلام صادقی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: انقلاب برملاکننده طرح‏ هاى کسانى است که قبلا در نظام جمهورى اسلامى بودند و از این نظام به شهرت و قدرت و اثرگذارى رسیدند و گاه شده است که بعد از مسؤولیت خود و یا در دوران مسؤولیت تصور کرده ‏اند که در عین حال بتوانند نقش اپوزیسیون را بازى کنند و خود را به ‏عنوان مدعى در برابر نظام اسلامى قرار دهند. متاسفانه بارها با چنین افراد و گروه‏هایى مواجه شده ‏ایم که با بازى و ظاهرى انقلابى تصور مى‏ کنند که مى‏ توانند مردم را فریب بدهند و خود را انقلابى واقعى نشان داده و با متهم کردن نظام و این قوه و آن قوه، انقلابى‏ نمایى را به جاى انقلابى واقعى جا بزنند.

 

وی تصریح کرد:  بنا نیست ما شخصیت طلب شویم  اگر یک عنصری قبلا  مسؤولیتی در جامعه داشته او را در دل و بطن خودمان حک و نگه داریم این اشتباه بزرگ است، او  یکروزی محبوب قلوب بود میزان فعل حالی افراد است حال که ضد انقلاب شده اند بنا نیست که در بطن من یا دوستان باشد هر کس چه رئیس جمهور کنونی و اسبق، چه عمامه به سر و بدون عمامه به سرباشد یا  کسانی که در حرم عبدالعظیم می نشینند و می خواهند اعتراض خودشان را اینگونه بیان کنند باید خاک بر دهان اینها ریخت. دین را  باید از خداوند و شریعت گرفت نه از افراد، حال که می خواهند سؤء استفاده کنند باید مواظب بود .

حجت الاسلام صادقی با اشاره به مناسبت نهم دیماه ضمن دعوت به حضور حداکثری در روز شنبه ساعت ۹صبح در حسینیه جامع گفت: مردم انقلابی وبا بصیرت با مشت های گره کرده انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی  ابراز می کنند.

وی افزود: دشمن به این اجتماعات عجیب برنامه ریزی کرده بایدمراقب باشیم.

صادقی با اشاره به اعتراض و تجمع مردم مشهد گفت: دشمن دنبال همچنین فرصت های است، دشمن دست از فتنه برنمی‌دارد وقتی که مسئولین در دوره اول وعده  وعید می دهند و از هر ۱۰ کلمه صحبتشان ۹ کلمه آن بحث برجام است وعده و وعید هایی که  هنوز تحقق نیافته از برداشتن تحریم، ایجاداشتغال واین قبیل حرف هایی که در تبلیغات انتخاباتی خود می زنند عرصه بر مردم تنگ می شود.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر اینکه  مسئولین به وعده های خود تحقق دهیدافزود: صبر و تحمل مردم   تا یک حدی است مردم آبرو دارند، مردم  گرفتارند، مقام معظم رهبری همیشه تأکید بر اقتصاد مقاومتی داشتند کجاست گوش شنوا! چرا جلوی واردات را نمی گیرید؟،  بعضی مردم عرصه بر آنها تنگ می شود ودر خیابانها می آیند باید مراقب بود دشمن دنبال همچنین فرصتی هایی است.

وی  از مجلس خواست چند وزیر را استحضاح کنندچرا که در بحث اقتصادی ضعیف عمل میکنند، صبر مردم تمام شده؛ اشتغال نخواستیم همین هاییکه هستند نگه دارید، مردم صورتشان را  با سیلی سرخ نگه داشتند این شکمی که  شما بزرگ کردید فقط با سرب داغ پرمی شود.

امام جمعه رابر با اشاره به هفتم دیماه سالروز تشکیل سواد آموزی گفت: بی سوادان، سواد یاد بگیرید چرا که خیلی از مشکلات بزهکاری ها و طلاق و غیروه ذالک از بی سوادی  است.

وی با بیان اینکه آمار بی سوادی در جامعه کم  است افزود: کسانی که سواد ندارند ملاک سن و سال نیست در مرکز آموزش و پرورش ثبت نام کنند و کلاس های سواد آموزی برگزار می شود، همچنین از راه اندازی مراکز یادگیری و مهارتی روستای سیه بنوئیه استقبال کنید.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب