پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:14:33 - شنبه 9 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فتنه ۸۸ مشابه فتنه جمل بود / فتنه انسانهای ظاهرساز را از حالت ویترین خارج میکند
امام جمعه رابربا بیان هشت تشابه فتنه ۸۸ با جنگ جمل گفت:کسی که تاریخ اسلام را خوب مطالعه کند در امواج  فتن می تواند سوار بر کشتی نجات اهل بیت شود

به گزارش “صبح رابر”؛  در این اجتماع مردمی و عظیم که صبح امروز به مناسبت حماسه ۹ دی در حسینیه جامع برگزار شد شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی در حمایت از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی از فتنه گران و حامیان آمریکایی آنها بیزاری جستند.

امام جمعه رابر در تجمع باشکوه مردم بصیر و  ولایتمدار رابر،  ضمن تبریک روز نهم دی یوالله اکبربا اشاره به خطبه ۵۰ نهج البلاغه  به علل پیدایش فتنه پرداخت و گفت:آغاز پدید آمدن فتنه ها یکی هوا پرستی و دیگری  بدعت گذاری در احکام آسمانی است

وی با اشاره به  خطبه پنج نهج البلاغه پس از وفات پیغمبر (ص)افزود: امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند: ای مردم، امواج فتنه ها را با کشتی هاى نجات، درهم بشکنید و از راه اختلاف و پراکندگى بپرهیزید.

حجت الاسلام مهدی صادقی با بیان اینکه  در قرآن می فرماید ای فرزندان ادم ، شیطان همانگونه که پدر شما را فریفت و از بهشت خارج کرد شما را نفریباندعنوان کرد:  از صدر اسلام تا کنون فتنه ها در جامعه وجود داشته و  این فتنه ۸۸ فتنه جدیدی نبوده و فتنه آخری هم نیست.

وی با دعوت به مطالعه تاریخ  صدر اسلام گفت:  کسانی که در جامعه امروزی هنوز افکار فتنه گران را دنبال می کند انسانهای بیسواد، نادان و جاهلی هستند چرا که هیچ سوادی ندارد حال چه عمامه به سر باشد یا  کت و شلواری.

امام جمعه رابر کشتی نجات انسان در امواج فتن را سیر کاملی در تاریخ اسلام خواند و خطاب به همه مخصوصا جوانها افزود:   یکی از خوبی ها فتنه اینکه  انسانها شناخته می شود انسانهایی که خودشان را در ویترین یک انسانی به ظاهر متدینقرار می دهند؛ با آمدن فتنه  این ظاهر سازیها آن موقع از حالت ویترین و دکوراسیون بودن خاج می شودالبته  فتنه یکسری مشکلاتی را به بار می آورد، خرابیها و هزینه ها را بر بیت المال بار می کند اما  اینکه در امواج فتن انقلابی از بی انقلابی شناخته شود این خروجی فتنه ارزش دارد .

وی با بیان اینکه مردم در فتنه ها آزمایش و امتحان پس می دهند گفت: شناخت انسانهای که حق را با باطل مخلوط و مخشوش می کنند انسانها باید دربعد فریضه ها از خداوند این دعا که  بصیرت سیاسی و دینی به ما عطا فرماید تا درامواج فتنه ها؛ حق و باطل با کیست که ما در فتنه های آخرالزمان به خدا پناه ببریم.

حجت الاسلام صادقی با سفارش جوانان جدایی از کتب درسی  و دانشگاهی ، تاریخ اسلام را مطالعه  نمایید گفت: با مطالعه تاریخ صدر اسلام می توان  امواج فتن را شناخت.

وی به بررسی شباهت فتنه ۸۸ با جنگ جمل پرداخت و افزود: انسانهای اهل مطالعه جنگ جمل می توانستند در فتنه ۸۸خودشان  را از این آب گل آلود نجاد دهند و در صف حق بایستند و صف باطل  را رها کنند.

امام جمعه رابر با بیان ۸  تشابه فتنه ۸۸ با جنگ جمل تصریح کرد: در هر دو فتنه، فتنه‌گران در برابر حکومت حق و الهی ایستادند. فتنه جمل، لشکرکشی علیه حکومت حق‌طلبانه و عدالتخواهانه حضرت علی (ع) بود و فتنه ۸۸، اردوکشی خیابانی علیه نظام ولایت فقیه بود؛ ولایت فقیهی که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) ولایتش همان ولایت رسول الله (ص) است.

وی با بیان دومین تشابه  افزود: در هر دو فتنه، عناصر اصلی فتنه به دنبال قدرت و تأمین دنیای خود بودند. در فتنه جمل عایشه، طلحه و زبیر، هر کدام در تکاپوی قدرت و به دست گرفتن زمام امور مسلمین بودند و در فتنه ۸۸ نیز فتنه‌گران اصلی روی صحنه و پشت صحنه در طلب قدرت بودند.

حجت الاسلام صادقی با بیان سومین تشابه عنوان کرد: در هر دو فتنه، فتنه‌گران اصلی، پیمان شکنی کردند و بر عهد و پیمان خود با ولایت بر حق پایدار نماندند. در فتنه جمل، طلحه و زبیر از سردمداران فتنه، جزو اولین‌ حامی بودند که با حضرت علی‌(ع) بیعت کردند، لکن چند روزی از بیعت آنان نگذشته بود که در ردیف ناکثین قرار گرفتند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ نیز سران اصلی فتنه، دم از ولایت و رهبری زدند، لکن نهایت در برابر ولایت ایستادند.

امام جمعه رابر در ادامه با بیان چهارمین تشابه گفت: در هر دو فتنه، فتنه‌گران اصلی برای فریب مردم و مسلمانان با ادعاهای دروغین و با تهمت‌زدن به حکومت بر حق، خود را حق طلب معرفی کردند. در فتنه جمل، عایشه، طلحه و زبیر، شعار قتل عثمان را علم کردند. در فتنه ۸۸ نیز فتنه‌گران با دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، نظام اسلامی را به جابه‌جا کردن آرای مردم متهم ساختند.

 

وی با بیان پنجمین تشابه تصریح کرد: در هر دو فتنه، سابقه خوب و نسبتاً درخشان عوامل اصلی فتنه باعث فریب خوردن عده‌ای از مردم مسلمان گردید. در فتنه جمل، عایشه به عنوان همسر پیامبر، دختر ابوبکر و با لقب ام‌المؤمنین، مدعی خونخواهی خلیفه گردید و افرادی چون طلحه و زبیر که هر کدام در تاریخ اسلام سوابق درخشانی داشتند، او را همراهی کردند. در فتنه ۸۸، موسوی به عنوان نخست وزیر زمان حضرت امام (ره) و کروبی به عنوان فردی که یار امام (ره) بوده ادعای تقلبدر انتخابات کردند و عده‌ای دیگر که در انقلاب نقش داشته و از زمان حضرت امام (ره) دارای مسئولیت‌‌های مهم داشتند، آنان را همراهی کردند.

امام جمعه رابرادامه داد: ششم اینکه در هر دو فتنه، خواص جامعه اسلامی به چهار گروه تقسیم می شوند. گروهی از فتنه‌گران حمایت کرده و گروهی از جبهه حق دفاع کردند. گروه سوم سکوت کرده و ساکت فتنه شدند و چهارمین گروه مواضع دو پهلو گرفتند. نمی خواستند وجه خودشان را خرج انقلاب کنند

وی با بیان هفتمین تشابه اینکه در هر دو فتنه،‌رهبران جبهه حق تلاش کردند تا از پیدایی فتنه‌ها جلوگیری کنندافزود:حضرت امام علی (ع) از همان لحظه‌ای که طلحه و زبیر به بهانه انجام عمره مفرده قصد خروج از مدینه منوره داشتند به روشنگری و بصیرت افزایی پرداخته و مردم را از مکر و خدعه آنان آگاه ساختند. در فتنه ۸۸ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی چندین سخنرانی در پایان سال ۸۸ و اول سال ۹۹، با اشاره به سخنان کسانی که در سلامت انتخابات ایران تشکیک کرده بودند، به روشنگری پرداخته و مردم را به هوشیاری در عرصه انتخابات فراخواندند.

حجت الاسلام صاقی تأکید کرد: کسی که تاریخ اسلام را خوب مطالعه  کند در امواج  فتن می تواند سوار بر کشتی  نجات اهل بیت شود.

وی بابیان هشتمین تشابه گفت: درهر دو فتنه با پیروزی جبهه حق و شکست جریان فتنه پایان یافت. جبهه حق پس از پیروزی بر فتنه در این دو مقطع تاریخی، نهایت رأفت را در قبال فتنه‌گران به خرج دادند. در فتنه جمل، پس از شکست جریان فتنه، حضرت علی (ع) اسیران را آزاد، زخمیان را مداوا و از تعقیب فراریان خودداری نمود و عایشه را به همراه جماعتی از زنان که لباس مردانه پوشیده بودند، به مدینه برگردانید. در فتنه ۸۸، پس از شکست فتنه، بسیاری از کسانی که در اغتشاشات دستگیر شده بودند، آزاد شده، تعدادی از عوامل میدانی فتنه با نهایت رأفت اسلامی به مجازات‌های سبک محکوم شدند و هیچ برخوردی با سران فتنه صورت نگرفت.

امام جمعه رابر با اشاره به نوع حصر سران فتنه که با رأفت اسلامی در آسایش به سر می برند گفت: ای کاش همچنین حصری برای ما بود اینها  خرج  بیت المال را زیاد کردند.

وی به تشریح اعتراض اخیر  مردم مشهد  پرداخت و افزود: طی تماسی تلفنی با  یکی از دوستان در مشهد، داشتم  گفت: اعتراض مردم مشهد به شهرداربود، در خیابان های منتهی به حرم شهردار مشهد خیابان ها را دو قسمت کرد که یک قسمت مربوط به  حرکت اتوبوس های تندرو و ماشین شخصی و تاکسی نمی توانند در این خط ویژه حرکت کند و  سمت دیگر فقط ماشینهای   سبک حرکت می کنند  و نمی توانند  پارک کند چرا که اگرپارک کنند دیگرماشینی نمی تواند عبور کند؛ به همیت علت مغازداران اعتراض به شهردار کردند ماشین نمی تواند پارک کند ما مغازداران ضرر میکنیم کسی دیگر کسی از ما خریداری نمیکندچون که نمی توانند  پارک کنند.

امام جمعه رابر ادامه داد: مردم از گرانی و بیکاری اعتراض دارند، عرصه بر مردم تنگ شده است، قول دادید وفای به عهد کنید اینجا دشمن سوء استفاده کرد مثل پشه ای که  وزوز میکند  از این تجمعات به دنبال فرصتی است تا مردم را تحریک کند؛ باید از عناصر ضد انقلابی داخلی بیشتر ترسید.

انتهای پیام /

  1. ناشناس   دی ۱۰, ۱۳۹۶  

    احسنت

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب