پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:45:08 - سه شنبه 12 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استان کرمان رتبه اول کشور را در پرداخت خمس دارد /زکات هر روستا به خود روستا برمی گردد
امام جمعه رابرگفت: زکات هر روستا به خود روستا برمی گردد.

به گزارش “صبح رابر“؛ امام جمعه رابر در جمع مردم قنات ملک درنشست هم اندیشی با توجه به ارزش وبرکات زکات گفت: شرط قبولی نمازپرداخت زکات است .

وی با بیان اینکه زکات بر همه چیز است افزود: زکات زیبایی پوشش است، زکات علم نشر آن است و زکات قدرتمند بودن تواضع آن است و لذا در جامعه ای که اگر رعایت نشود فساد پشت سر آن است.

حجت الاسلام صادقی بیشترین وجوهات شرعی استان کرمان را در کشور خمس خواند و افزود: استان کرمان در بحث خمس رتبه اول را در کشور دارد چرا که از اول انقلاب تا کنون در بحث خمس خوب کار شده امیدواریم در بحث زکات هم عنایت ویژه ای داشته باشید.

وی با بیان موارد تعلّق زکات واجب و مستحبی عنوان کرد: زکات در ۹ چیز واجب است گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو. نهم: گوسفند» و میزان زکات را شرع بیان کرده است. مثلا زکات گندم دو گونه حساب می شود، دیم با آب جاری هزینه ای خرج نکرده زکات یک دهم است و اگر با موتور گازائیلی آبیاری کرده زکات آن یک بیستم است.

امام جمعه رابر با اشاره به زکات مستحبی مثل گردو، بادام، زردآلو و میوه های سردرختی افزود: بر اساس قرآن کریم در مورد پرداخت زکات ها مخصوص فقرا، مساکین و در راه مانده و موارد دیگری که یک فریضه (مهم) الهى است.

وی با بیان اینکه زکات، صدقه واجب و بر سادات حرام است گفت: افراد زکات دهنده اجر عظیم و ویژه‌ای از سوی خداوند تبارک و تعالی خواهد داشت.دهیار و شورای ، یک عامل زکات که معتمد محل است انتخاب می کنندو با معرفی به یزدان پناه مسئول زکات شهرستان تاموقع زکات توجیه شوند.

حجت الاسلام صادقی به بیان اینکه پول زکات دردست مسئول زکات شهرستان که احتمال افزایش آن هم هست، در یک مدت زمان کوتاهی بر اساس اولویت های مهم روستا به دست خود دهیار و شورا ی روستا قرار می گیردافزود: زکات هر روستا به خود روستا برمی گردد.

وی گفت: با پرداخت زکات علاوه بر برکات آن شامل انسانهای زکات دهنده واجب و مستحبی می شود نیز بسیاری ازمشکلات و گرفتاری ها حل می گردد.
انتهای پیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب