پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:16:30 - جمعه 15 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحقق رشد اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی و احیای شهرک های صنعتی/مسئولان به مطالبات به حق مردم رسیدگی کنند
خطیب جمعه رابربا اشاره به رشد اقتصادی در عمل به  تأکیدات رهبری گفت: مردم حق دارند مشکلات معیشتی خود را مطالبه کنند و باید مسئولان نیز برای حل مشکلات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و احیای شهرک های صنعتی جلوی واردات را بگیرندومانع نفوذ سودجویان و دشمنان نظام باشند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با بیان ویژگی های خانواده موفق اظهارداشت: خصوصیات خانواده ی موفّق، متفاوت از خصوصیات فرد موفّق است. مثلاً بارها شاهد بوده ایم که در رسانه زوجی را موفّق معرفی کرده اند که آقا، استاد دانشگاه و خانم، پزشک بوده درحالی که ممکن است هر یک از این دو در جامعه فرد موفّقی باشند اما با هم خانواده ی موفّقی را تشکیل نمی دهند.
وی بااشاره به ملاک های موفّقیّت گفت:بعضی اوقات ما سعی می کنیم میزان موفّقیّت یک خانواده را با ملاک و معیارهای سطحی خود بسنجیم. به عنوان مثال می گوییم خانواده ای موفّق است که در آن تنش کمتری وجود داشته باشد. در حالی که باید گفت، ممکن است در مقطعی از زمان، تنشی در خانواده وجود نداشته باشد؛ اما این بدان معنا نیست که در آینده نیز تنشی نخواهد بود.

حجت الاسلام صادقی افزود: اگر ادعا کنیم که چنین خانواده ایی را می شناسیم، باید این را در نظر داشته باشیم که ما فقط در یک مقطع زمانی با چنین خانواده هایی مواجه  می شویم  و در نتیجه برداشت خود را بر اساس اطلاعات ناقص بنا کرده ایم؛ و یا احتمال دارد که این خانواده در نزد ما اینچنین وانمود کند  که خانوادهای موفق هستندآیاممکن است که در معادلات انسانی تنش نباشد؟ مگر می شود که در جامعه ی مادّی، تزاحم، درگیری و اضطراب وجود نداشته باشد؟ باید گفت در زندگی مادّی این امر محال است.
وی تصریح کرد: شاید خانواده ای را موفّق بدانیم که خوشی و شادی در آن پایدار باشد. اما آیا خانواده ای سراغ داریم که هیچ ناگواری و مصیبتی در آن رخ ندهد؟ آیا خانواده ای می شناسیم که خوشی برای اعضای آن تضمین شده باشد؟ اینجاست که تردید می کنیم که آن چه در وهله ی نخست در ذهن ما معیار برای موفّقیّت جلوه می کند، می تواند معیار مناسبی نباشد.

خطیب جمعه رابر افزود:  اگر برای موفّقیّت یک خانواده، خوشی و ناخوشی یا اضطراب و تنش معیار موفّقیّت است، پس چگونه می توان زندگی نبی مکرم اسلام حضرت محمد  (صلی الله علیه و آله) و حضرت خدیجه (علیها السلام) را یک زندگی موفّق دانست؟ زندگی آن دو بزرگوار از مرحله ی انتخاب تا انتها، سراسر از رنج و ناملایمت؛ در یک فضای سنگین پرتنش بود. اما کیست که در موفّقیّت زندگیِ این دو تن تردیدی داشته باشد؟
وی در ادامه یادآور شد: وقتی خاطرات همسران شهدا در دوران جنگ را می خوانیم، به خوبی رضایتمندی و حس شیرین این عزیزان از زندگی را در می یابیم؛ در حالی که آنان از خیلی از خوشی هایی که امروزه برای یک خانواده ی موفّق تعریف می کنیم، بی بهره بوده اند. حتی غالباً از ابتدائی ترین حق خود، یعنی حضور در کنار یکدیگر محروم بوده اند اما چگونه است که گاه با حسرت، چنین خوشی و صمیمیّتی را برای خود و زندگی مان آرزو می کنیم؟

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه نباید ملاک را زندگی دیگران قرار دهیم بیان کرد: بعضی از جوانان به خاطر نگاه به زندگی دیگران  زندگی خودشان را  خراب می کنند  ملاک و موفقیت در زندگی را باید خودت در زندگی به وجود آورید.

وی افزود: نباید موفقیت یک شخص را در موفقیت خانواده لحاظ کنیم؛ این دو از هم جداست.

خطیب جمعه رابر درباره موفّقیّت گفت: موفقیت امری نسبی است؛ کمتر کسی پیدا می شود که در همه ابعاد زندگی به معنای واقعی موفق باشد. چه بسا فردی درمقایسه با یک فرد موفقیت کمتر و در مقایسه با فرد دیگر موفّقیّت بیشتر داشته باشد.
وی افزود: از شاخص های موفّقیّت در خانواده می توان به درک و تفاهم پایدار، همزمانی و هم اندیشی، همکاری، کرامت، سازگاری و مدارا اشاره کرد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد:  موفقیت در زندگی خانوادگی، تابع اموری اکتسابی است؛ که عزم، اراده و مسئولیت پذیری فرد را طلب می کند.
وی افزود: خانواده ها ساختارهای متفاوتی دارند. به همین دلیل، ممکن است روشی که خانواده ای را به موفقیت می رساند برای خانواده ی دیگر کارآمد و مناسب نباشد. بنابراین هر خانواده برای موفقیّت بیشتر باید به دنبال روش مناسب و مخصوص به خود باشد.
خطیب جمعه رابر به خانواده زوج های جوان سفارش کرد: خودشان زندگی خودشان را بسازند نه  اینکه زندگی دیگران را در زندگی خودش اجرا کند این موفق نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بسترهاى بروز نارضایتى‏ ها افزود: در ماههاى اخیر اعتراضات صنفى کارکنان بعضى از بنگاههاى اقتصادى به ‏دلیل مشکلات مالى و رکود اقتصادى و عدم دریافت حقوق و هم‏چنین تداوم مشکلات مالباختگان مؤسسات پولى ومالى وغیره از رشد قابل توجهى نسبت به ماه هاى پیش از این برخوردار شده بود. نبود برنامه روشن اقتصادى، پیش‏بینى افزایش نرخ تورم، بیکارى، نرخ ارز،ضعف سیاستهاى پولى ومالى،روند افزایش مالیات هاودیگر زمینه رابراى اعلام اعتراضات مردمى فراهم کرده بود.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: اما انتشار ارقام بودجه پیشنهادى سال ۱۳۹۷ که از سوى دولت به مجلس ارائه شده بود، که بر اساس اعلام رسمى مسؤولین دولتى افزایش ۵۰درصدى قیمت بنزین و قطع یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر در آن پیش ‏بینى شده بود، زمینه‏ ساز شکل ‏گیرى دور جدیدى از نارضایتى ‏هاى اجتماعى در برخى از شهرها شد که با شکل ‏گیرى وگسترش «هشتک‏ هاى پشیمانم» از سوى حامیان رئیس جمهور در فضاى مجازى ابعاد جدیدى یافت.

وی افزود:  اما در عرصه میدانى این اعتراضات به سرعت رنگ وبوى سیاسى گرفت وبا تمرکز دشمنان داخلى وبیرونى نظام اسلامى وبا بهره ‏گیرى از ظرفیت رسانه‏ هاى بیگانه وشبکه ‏هاى اجتماعى در تعدادى از شهرهاى کشور گسترش یافت و علاوه بر شعار علیه رئیس جمهور و دستگاه هاى اجرایى، برخى از اصول وارزشهاى نظام را هدف گرفت و عملا به عرصه‏اى براى مقابله با نظام اسلامى و تخریب امکانات بیت المال و اموال مردم تبدیل و به میدانى جهت سوء استفاده دشمنان واعلام حمایت رسمى کاخ سفید، صهیونیست ها، آل سعود ودیگر زخم ‏خوردگان از انقلاب اسلامى تبدیل شد.

خطیب جمعه رابر گفت: مردم حق دارند مشکلات معیشتی خود را مطالبه کنند و باید مسئولان نیز برای حل مشکلات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و احیای شهرک های صنعتی جلوی واردات را بگیرندومانع نفوذ سودجویان و دشمنان نظام باشند.

حجت الاسلام صادقی، به  ینکه آقایانی که در رسانه ملی می گویند مااز ۴۰ کشور دعوت کرده ایم برای الگو گیری و ایجاد شغل  را یک جوک سیاسی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند آیا اینها هزینه ندارند، بلیت رفت و برگشت هواپیما و خورد و خوراک ندارند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی در عمل به  تأکیدات رهبری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی جلوی واردات را بگیرید،  شهرک های صنعتی را فعال کنید و وقتی شهرک های صنعتی فعال شد با بها دادن به  سرمایه گذاران  این شهرک های صنعتی  رونق می گیرند در حالی که  اکنون مثل شهرهای جنگ زده پلمپ شده یا بانک ها آن ها را به خاطر نپرداختن  اقساط مصادره کردند و این  افزایش فساد  را در جامعه همراه دارد.

امام جمعه رابر بااشاره به تعدیل نیرو و اظهار نارضایتی مردم عنوان کرد: اولویت اول مسؤولان کشور، دستگاه‏هاى متولى نظم و امنیت، نخبگان و جریان‏ هاى سیاسى، تمرکز بر درک درست از چیستى و چرایى این حوادث است.

وی با بیان مطالب راهبردی در این رابطه گفت: اعتراضات گروه‏هایى از مردم در تهران و یا دیگر شهرها به ‏خاطر مشکلات مالى و اقتصادى یک امر کاملاً طبیعى و رایج در تمامى کشورهاى دنیا است.

خطیب جمعه رابر افزود: بدیهى است که مسؤولان باید صداى این معترضان را شنیده، به تناسب ماهیت موضوع مورد اعتراض، براى حل مشکل معترضان تلاش کنند و آنان را نسبت به حل مشکلشان امیدوار سازند. براى مثال، مشکلاتى که در برخى از مؤسسات مالى اعتبارى براى مردم پدید آورده‏اند، با مردم  صحبت و آنان را نسبت به تأمین پولشان از سوى دولت در یک دوره زمانى امیدوار سازند.

وی با اشاره به بررسى‏ هاى اولیه آشوب‏ ها و اغتشاشات در تهران و دیگر شهرها که، ماهیتى کاملاً متفاوت از اعتراضات به‏ خاطر مشکلات مالى و اقتصادى دارد گفت: اغتشاشگران کسانى متفاوت از ناراضیان وضعیت سخت اقتصادى و معضلات معیشتى هستند. باید ماهیت این افراد و عقبه آنان را به‏ درستى شناخت.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: در طول سال‏هاى گذشته و ماه‏هاى اخیر، هر از چندى تجمعات اعتراضى به‏ خاطر مسائل صنفى، عدم پرداخت حقوق و یا به‏ خاطر احساس مال‏باختگى سپرده‏ گذاران، انجام گرفته، لکن در هیچ‏یک از این تجمعات، اموال عمومى به آتش کشیده نشده است.

وی افزود:  اسناد و مدارک نشان مى‏ دهد اتاق فرمان این آشوب‏ ها، همانند اغتشاشات سال ۸۸، در خارج از کشور قرار دارد. در قرارگاه اصلى این اغتشاشات، مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستى، رژیم سعودى با مشاورت راهبردى پیر استعمار انگلیس خبیث قرار دارند.

امام جمعه رابربیان داشت: رئیس جمهور آمریکا از این اغتشاشات به‏ گونه ‏اى به وجد آمده که ظرف ۲۴ ساعت، سه مرتبه در توئیت خود از آشوبگران حمایت و آنان را به ادامه مبارزه با نظام ایران تشویق کرد!

وی افزود:  فضاى سایبر، کانال‏هاى ارتباطى چون تلگرام، سایت‏ هایى چون آمدنیوز، برخى از شبکه‏ هاى اجتماعى ساخته شده در فضاى مجازى، شبکه منافقین، سلطنت‏ طلب‏ ها، تکفیرى‏ ها ودیگر ابزار و وسایل ارتباطى این قرارگاه آشوب با عناصر میدانى در ایران است. دعوت‏ هاى اصلى براى تجمع و آشوب در شهرهاى مختلف در محل‏ ها و ساعت‏ هاى معین، از طریق همین ابزارها انجام شده است.

خطیب جمعه رابرگفت: بررسى‏ هاى دقیق نشان مى‏ دهد، ۲۷ درصد هشتگ ‏هاى تظاهرات در سراسر کشور، از کشور عربستان توئیت شده است.

وی با بیان  دلیل این نوع تحرکات و اقدامات مداخله‏ گرانه در امور ایران، از سوى کشورهاى مذکور را تشریح کرد:  گر چه کشورهاى مورد اشاره در ۳۸ سال گذشته، همواره علیه ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى توطئه کرده ‏اند؛ لکن دلیل تحرکات اخیر آنان، شکست‏ هاى راهبردى وارده بر این کشورها در منطقه غرب آسیا است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به  خواسته مردم تأکید کرد: همه مسؤولان کشور باید در موضع‏ گیرى‏ هاى داخلى و خارجى، صریح ‏تر و جسورانه‏ تر و شجاعانه ‏تر علیه مظالم آمریکا و اذناب او در منطقه به ‏ویژه در باب مداخله در امور داخلى ایران موضع بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ملت قطعاً با این مواضع همراهى مى ‏کنند و آشوب‏ طلبان را سرجاى خود مى‏ نشانند.

امام جمعه رابر گفت: اگر تخریب گران و اغتشاش گران ادب و آداب اعتراض را رعایت نکنند، مردم با رعایت ادب و آداب انقلابى، درسى به آن‏ها خواهند داد که دیگر هوس نکنند به ‏عنوان پیاده نظام آمریکا در نبرد نرم آمریکا جیره جنگى بگیرند.

وی دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به ۱۷ دی روز کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی افزود: به همین مناسبت در روز یکشنبه ۱۷دی ساعت ۳عصر گردهمایی بانوان رابر را در حسینیه جامع داریم وخواستار حضور پررنگ بانوان در این مراسم شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب