پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:48:07 - یکشنبه 24 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا/گرافیک
گزارش زیر در واکنش به بیانیه رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و تحریم ۱۴ شخص حقیقی و حقوقی به گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ در واکنش به بیانیه اخیر ترامپ علیه ایران و تحریم ۱۴ شخص حقیقی و حقوقی، این  پایگاه خبری به گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری اشاره  کرده است که در ادامه مشاهده نمایید.

مقام معظم رهبری(مدظله ‏العالی) فرمودند:وضع هرگونه تحریم به هر بهانه = نقض برجام = توقف فعالیتهاى برجام‏

نفى خوش‏ باورى آشتى آمریکا با اسلام‏

ما این خوش‏باورى را که خیال کنیم دستگاه استکبار، با اسلام و انقلاب اسلامى آشتى کرده است، به ‏شدت نفى مى‏ کنیم. ما می دانیم که استکبار و شیطان بزرگ، با اسلام، آن‏ هم اسلام انقلابى، آشتى نخواهد کرد، اما معتقدیم و ایمان راسخ داریم که این شیطان، نخواهد توانست هیچ آسیبى به این ملت مسلمان و به نهضت اسلامى در این منطقه وارد بکند.(۱۹/۱۰/۱۳۶۹)

دشمنى دیوانه‏ وار با اسلام‏

امروز یکى از مسائل مهم جهان اسلام، دشمنىِ کینه ‏توزانه و دیوانه ‏وار جبهه شیطان و به ‏خصوص شیطان بزرگ، با اسلام و مفاهیم و عقاید اسلامى است.(۱۴/۴/۱۳۶۸)

تجربه عدم اعتماد مطلق به آمریکا

این تجربه (برجام) به ما نشان داد که ما در هیچ مسأله ‏اى نمى‏ توانیم (با او) مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم. انسان گاهى با دشمن هم حرف مى‏زند، امّا دشمنى که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلى زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن مى‏شود حرف هم زد، بله، امّا وقتى ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنى است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائى ندارد و نقض عهد مى‏کند، بعد هم وقتى مى‏گوییم آقا! چرا (نقض عهد) کردى، باز لبخند مى‏زند، باز زبان چرب و نرم را باز مى‏کند و یک جورى توجیه مى‏ کند، با این (دشمن) نمى‏ شود وارد مذاکره شد. این‏که بنده سالها است دائم تکرار مى‏ کنم که با آمریکا مذاکره نمى‏ کنیم، علّتش این است.(۱۱/۵/۱۳۹۵)

چقدر گفتم این‏ها بدعهدند!!!

من چقدر در طول مذاکرات گفتم که این‏ها بدعهدند، این‏ها دروغگویند، این‏ها پاى حرفشان نمى‏ایستند؛ حالا ملاحظه مى‏ کنید! امروز آن کسى‏ که دارد مى‏ گوید آن‏ها بدعهدند، دیگر من (فقط) نیستم؛ مسؤولین محترم کشور، خود مذاکره‏ کنندگان ما که این‏همه زحمت کشیدند، یک سال و خرده‏اى مذاکره کردند، رفتند، نشستند، برخاستند؛ ده روز، پانزده روز، بیست روز خارج از کشور، پشت میز مذاکره با آن‏ همه زحمت، عرق ریختند، زحمت کشیدند، آن‏ها دارند مى‏ گویند.(۱۲/۸/۱۳۹۵)

امیدبستن به آمریکا یعنى خسارت محض‏

کسانى‏ که امید مى ‏بندند به این‏که بنشینیم با آمریکا در فلان مسأله مذاکره کنیم و به یک نقطه توافقى برسیم – یعنى ما یک تعهّدى بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدى بکند – از این غفلت مى ‏کنند که ما ناگزیر باید به همه تعهّدهاى خود عمل کنیم، (امّا) طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه ‏هاى مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز مى ‏زند و به تعهّدهایى که کرده است، عمل نمى‏کند. این چیزى است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم مى‏ بینیم؛ یعنى خسارت محض.(۱/۱/۱۳۹۵)

تخلف هاى متعدد آمریکا نسبت به برجام‏

دولت آمریکا کارهاى متعدّدى کردند، تخلّفهاى متعدّدى کردند، یکى دو تا نیست، تازه‏ترینش این تمدید تحریم ده‏ساله است. اگر این تحریم (ده‏ ساله تمدید) بشود، قطعاً نقض برجام است بدون تردید و بدانند جمهورى اسلامى حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.(۳/۹/۱۳۹۵)

توجیه بدعهدى‏ هاى آمریکا!!!!

بدحسابى‏ هاى طرف غربى – یعنى به ‏خصوص آمریکا را – به‏ حساب بیاوریم، مطلقا در صدد این نباشیم که بدحسابى طرف مقابل را و بدقلقى طرف مقابل را و خیانت طرف مقابل را یک جورى توجیه کنیم. این دارد بدحسابى مى‏ کند، الان مشخص است، آمریکایى‏ها دارند بدحسابى مى‏ کنند. این بدحسابى را به‏ حساب بیاوریم، به این توجه کنیم.(۳/۶/۱۳۹۵)

پاسخ خدعه و نقض تعهد؛ نقض عهد

در سراسر دوره هشت‏ ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‏اى – ازجمله بهانه‏هاى تکرارى و خودساخته تروریسم و حقوق بشر – توسط هر یک از کشورهاى طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه مجلس، اقدام هاى لازم را انجام دهد و فعالیتهاى برجام را متوقف کند.(۲۹/۷/۱۳۹۴) اگر چنان‏چه طرف (مقابل) نقض عهد کرد، این‏ طرف هم باید نقض عهد بکند، ایستادگى باید بکند.(۳۰/۱۰/۱۳۹۴)

حال بعد از گذشت چند سال از برجام همچنان تحریم‌های جدید وضع می‌شود که باید با واکنش قاطع و جدی مجلس و دولت روبه‌رو شود چرا که ایران دست‌خالی نیست.

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب