پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:54:52 - دوشنبه 25 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکایی ها بااعمال فشار می خواهند حفظ برجام را به مذاکره در حوزه های دیگر گره بزنند
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موضوع برجام موضوعی مشخص و تعریف شده است که صرفا موضوع هسته ای را شامل می شود که آمریکا با این فشارها به دنبال این هستند که حفظ برجام را به مذاکره در حوزه های دیگر از جمله موشکی و منطقه گره بزنند که این نکته برای ملت ایران و مسئولین حائز اهمیت است.

به گزارش “صبح رابر”؛ سردار یدالله جوانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان در واکنش به بیانیه اخیر ترامپ و تحریم ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی در ارتباط با ایران گفت: رفتار ترامپ در روزهای گذشته بیانگر یک واقعیت است که آمریکایی ها اساس سیاست خود را بر اعمال فشار علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی قرار داده اند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دلیل اینکه آمریکا به شکل های مختلف به دنبال اعمال فشار علیه ایران هستند، حرکت اسلام خواهانه، عدالت خواهانه و آزادی خواهانه ملت ایران است و آنها تصور می کنند با تشدید فشارها در قالب تحریم، می توانند حرکت ملت ایران را متوقف کنند.

 

وی با بیان اینکه پیشینه رفتاری آمریکایی ها نشان می دهد آنها به انواع مختلف به بهانه های مختلفی متمسک می شوند و اعمال فشار می کنند، عنوان کرد:  گاهی به بهانه نقض حقوق بشر تحریم هایی وضع می کنند در حالیکه مشخص است جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به بهترین وجه حقوق بشر و حقوق مردم را رعایت می کند؛ در ایران حاکمیت ملی وجود دارد و مردم براساس تشخیص خود دست به انتخاب می زنند.

 

سردار جوانی ادامه داد: درایران دولت ها با رای مردم به قدرت می رسند و مطبوعات آزادند اما آمریکا بحث نقض حقوق بشر را مطرح و اعمال فشار می کند درحالیکه با دولت های دودمانی و خاندانی که هرنوع آزادی را از مردم سلب کرده اند، بهترین رابطه را دارند.

 

وی اذعان داشت: آمریکا به بهانه تروریسم ملت ایران را تحریم می کند درحالیکه خود خالق بدترین نوع گروهک های تروریستی است که داعش نمونه برجسته آن است؛ همچنین بحث هسته ای را بهانه وضع تحریم ها می کنند که این موارد نشان می دهد برای آنها فقط اعمال فشار مهم است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی ها تصور می کنند هرچه فشار و تحریم بیشتر باشد، می توانند به خواسته خود برسند، مطرح کرد: تلقی آمریکا این است که چون در بحث هسته ای فشارها کارساز بود و جمهوری اسلامی متقاعد شد پای میز مذاکره رفته و محدودیت هایی در حوزه هسته ای پذیرا شود، این الگو تعمیم پذیر است.

 

وی افزود: آنها گمان می کنند در صورتی که تحریم ها تشدید شود و افراد، مسئولین و شخصیت های برجسته یا شرکت ها و موسسات مورد تحریم قرار گیرند، مجددا جمهوری اسلامی پای میز مذاکره حاضر می شود.

 

سردار جوانی با اشاره به شروطی که ترامپ برای تمدید تعلیق ها مطرح کرده، ابراز کرد: شرایط چهارگانه ترامپ با تحریم های جدیدی که وضع می کند، بی ارتباط نیست؛ تحریم های جدید خلاف برجام است چون متعهد شدند هیچ تحریمی با هیچ بهانه ای وضع نکنند لذا وقتی آمریکایی ها با بهانه های واهی تحریم های جدید وضع می کنند، صریحا برجام را نادیده گرفته و نقض برجام است.

 

وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه اساسا موضوع برجام موضوعی مشخص وتعریف شده است که صرفا موضوع هسته ای را شامل می شود که آمریکا با این فشارها به دنبال این هستند که حفظ برجام را به مذاکره در حوزه های دیگر از جمله موشکی و منطقه گره بزنند که این نکته برای ملت ایران و مسئولین حائز اهمیت است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این موارد نگاه کاملا واقع بینانه رهبری را نشان می دهد که آمریکایی ها صداقت ندارند و قابل اعتماد نیستند لذا وقتی دولتی فاقد اعتماد و صداقت است قطعا در هرنوع مذاکره با او باید نگاه خود را داشته باشیم و همچنین باید توجه داشت که آمریکا از طریق مذاکره به دنبال تحمیل خود بر ما و گرفتن هویت دینی، اسلامی و انقلابی ما هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب