پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:16:18 - سه شنبه 26 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلگرام ۵۱۴ ماده قانونی کشور ایران را نقض کرده است/باید برای مدیران تلگرام دادگاه علنی بر اساس ظرفیت های قانونی تشکیل شود/ موافقان رفع فیلترینگ تلگرام در کشور را به مناظره دعوت می کنم
کارشناس فضای مجازی گفت: تلگرام ۵۱۴ ماده قانونی کشور ایران را نقض کرده است و من توصیه می کنم یک دادگاه صالحه مستقل علنی برای مدیران تلگرام و نرم افزار تلگرام تشکیل شود و حتی در رابطه با خون های ریخته شده در همین اغتشاشات که به واسطه تلگرام اتفاق افتاده است پاسخگو باشند.

به گزارش “صبح رابر” روح الله مومن نسب در گفت و گو با خبرنگار ” بوتیا نیوز ” به بیان آسیب های بدافزار تلگرام پرداخت و اظهار کرد: تلگرام به سادگی در حال جمع آوری کوچکترین اطلاعات مردم ایران است .

 

کارشناس فضای مجازی در ادامه تصریح کرد: تلگرام بر اساس نیازسنجی که انجام می دهد سرویس طراحی کرده و با این سرویس ایجاد دلبستگی و وابستگی نموده و خوب و بد را برای مردم تعیین می کند و از این طریق مردم را تحت کنترل قرار می دهد.

 

مومن نسب تکنولوژی مدیریت انسان را اقدام خطرناکی برشمرد که دشمن از طریق تلگرام انجام می دهد و افزود: اولین و خطرناک ترین آسیب تلگرام این است که یک نفر خودکشی می کند از جمله ۲ دختر اصفهانی یا تهرانی و وقتی مورد بازجویی قرار می گیرند خودشان هم نمی دانند چرا خودکشی کرده اند که .به این مسئله کنترل ذهن و به تعبیر مقام معظم رهبری تسخیر افکار و تغییر رفتار می گویند.

 

فروش اطلاعات مردم ایران به آمریکا و عربستان توسط تلگرام

 

وی دومین آسیب تلگرام را سوء استفاده از اطلاعات مردم ایران،عنوان کردو گفت: تلگرام از اطلاعات ما علیه خودمان سوء استفاده می کند که امروز شاهد هستیم که تلگرام اطلاعات مردم ایران را به عربستان سعودی و آمریکا فروخته و سرور تلگرام هم که در خود انگلستان است و این سرقت اطلاعاتی می تواند آُسیب های جدی به کشور ما بزند.

 

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: تلگرام جلوی ایجاد اشتغال در کشور ما را گرفته است، طبق آخرین آمار اعلام شده  ۴۱٫۴ درصد از بیکارهای کشور کسانی هستند که رشته آی تی و رشته های مرتبط با کامپیوتر خوانده اند.

 

مومن نسب ادامه داد: این افراد درس خوانده اند که نرم افزارهایی مثل تلگرام را طراحی کنند و می توانند ایجاد اشتغالی سخت افزاری ، نرم افزاری ، نظارت و امنیت و … داشته باشند ولی از طریق تلگرام کشور ما از این امکان محروم شده است.

 

هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم به واسطه تلگرام از کشور خارج می شود

 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تلگرام برای آمریکایی ها و خارجی ها شغل ایجاد می کند، تشریح کرد: هر پولی که به جیب تلگرام برود،  ایجاد اشتغال برای خارجی هاست و این داستان دردناکی است که متاسفانه چندین هزار شغل مستقیم وغیر مستقیم به واسطه تلگرام از کشور خارج می شود.

 

کارشناس فضای مجازی افزود: تلگرام فقط روزی ۴ میلیارد تومان از محل افزایش ارزش برند خود از ایرانی ها پول در می آورد و این رقم بسیار سنگینی است و ارزی است که از کشور خارج می شود.

 

مومن نسب خاطر نشان کرد: علاوه بر این سالیانه هزاران میلیارد تومان ارز برای پرداخت ترافیک از کشور خارج می شود که این میزان  هم ایجاد تورم می کند و فرصت های طلایی را از کشور ما می گیرد و هم اینکه اطلاعات مردم را در اختیار ان ها گذاشته و هم چنین برای این کار پول هم پرداخت می کنیم و این دیگر استعمار نیست بلکه استحمار است.

 

بسیاری از آسیب های اجتماعی ایران به واسطه استفاده از تلگرام است

 

وی در ادامه به آسیب های اجتماعی تلگرام اشاره کرد و اظهار داشت: خیلی از آسیب های اجتماعی ما به واسطه استفاده از همین نرم افزار است، از ورود مواد مخدر و مشروبات الکلی گرفته تا آموزش ساخت بمب و ایجاد ناآرامی و قرارها و چالش های اینترنتی برای کودکان که رد بستر تلگرام صورت می گیرد.

 

 

این کارشناس فضای مجازی مطرح کرد: معضلات فرهنگی ما کم نیست اینکه افراد گوشه گیر شدند و فرد محوری زیاد شده است و در جمع های خانوادگی هر کسی سرش در موبایل خودش است، فراوانی لذت گرایی همه از آسیب های فرهنگی تلگران است.

 

مومن نسب بیان کرد: امروز سکولاریسم را در جامعه شاهدیم چرا که در تلگرام نمی توانی مسلمان زندگی اگر کسی در تلگرام بخواهد به کسی تذکر دهد یا اجازه نمی دهند تذکر بدهند مثل کانال های آمد نیوز و یا اینکه اگر تذکر بدهد بلاک یا ریپورت می شود و پیام او دیگر برای کسی ارسال نمی شود.

 

ترویج سبک زندگی سکولار و تبدیل اسلام ناب به اسلام عربی از نتایج تلگرام در ایران است

 

وی اذعان کرد: در واقع این سبک زندگی سکولار به شدت در تلگرام ترویج شده است بنابراین همین فرد، وقتی در فضای حقیقی برای او مشکلی پیش بیاید به جهت ترسی که در تلگرام برای او به وجود آوردند تذکر نمی دهد و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از حالت اسلام ناب خارج خواهد شد و یک اسلام ظاهری شبیه به اسلام عربی و بی خاصیت می شود.

 

 

کارشناس فضای مجازی به آسیب های اقتصادی تلگرام اشاره کرد و گفت: کلیک که واحد پول اینترنت است و هر کلیلک بین ۴ تا ۴۰ سنت ارزش دارد، در تلگرام خودسرانه درحال گردش است و در واقع این بد افزار را به بانک مرکزی کلیک در اینترنت تبدیل کرده است و در واقع وقتی کلیک از کشور ما خارج شود مثل این است که ارز از کشور خارج شده است و این ضرر مضاعفی برای ما دارد.

 

تلگرام ۵۱۴ ماده قانونی کشور ایران را نقض کرده است

 

مومن نسب در ادامه آسیب های قانونی تلگرام را برشمرد و عنوان کرد: تلگرام ۵۱۴ ماده قانونی کشور ایران را نقض کرده است، یعنی ۵۱۴ جرم محرز دارد و جالب تر اینجاست این مواد قانونی بر روی تلگرام اعمال نمی شود ولی بر روی نرم افزارهای داخلی اعمال می شود.

 

وی افزود: همین مسئله باعث می شود جلوی رشد نرم افزارهای داخلی گرفته شود و یک حاشیه امن و یک نوع کاپیتولاسیون به وجود بیاید که خود مشکلاتی را در پی دارد.

 

باید برای مدیران تلگرام دادگاه علنی بر اساس ظرفیت های قانونی تشکیل شود

 

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: من توصیه می کنم یک دادگاه صالحه مستقل علنی برگزار شود و مدیران تلگرام و نرم افزار تلگرم به عنوان یک شرکت خارجی فعال در جغرافیای ایران بر اساس ظرفیت های قانونی موجود محاکمه شوند.

 

مومن نسب تاکید کرد: با تشکیل این دادگاه در رابطه با خون های ریخته شده در همین اغتشاشات که به واسطه تلگرام اتفاق افتاده است مدعی العموم و شاکی خصوصی بتوانند شکایت کنند و در این دادگاه خبرنگاران حضور داشته باشند و به صورت علنی محاکمه صورت بگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق قوانین جمهوری اسلامی هر شرکت و یا شخص حقیقی و حقوقی که در کشور ما جرمی را مرتکب شود و یا زمینه و بستر جرم را فراهم کند باید محاکمه شود و این مسئله فقط مختص تلگرام نیست بلکه اینستا گرام را هم شامل می شود چرا که فضای ایسنتا گرام به نحوی است که اصلا نمی شود چیزهای بد و غیر اخلاقی را ندید.

 

۲ هزار و ۱۰۰  آسیب ناشی از حضور تلگرام مردم ایران را تهدید می کند

کارشناس فضای مجازی در ادامه مطرح کرد: آسیب های تلگرام بسیار زیاد است که تعداد آن ها به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ عنوان می رسد و اگر این بدافزارها به همین منوال پیش بروند و مسئولین ما تدبیر نکنند، جلوی بسیاری از مشکلات را نمی توان گرفت.

 

 موافقان رفع فیلترینگ تلگرام در کشور را به مناظره دعوت می کنم

مومن نسب در ادامه رو به همه موافقان رفع  فیلترینگ  تلگرام در ایران گفت: من صد در صد آماده ام در هر مکان و هر زمان و با هر کسی که موافق رفع فیلتر تلگرام و اینستا گرام باشد در هر سطح کارشناسی به صورت رسمی و علنی در رادیو، تلویزیون ،میزگرد رسانه ای  و یا دانشگاه ها  با ارائه مستندات متقن و دقیق مناظره کنم.

 

وی در پایان اظهار کرد: من ثابت می کنم که حمایت از نرم افزار تلگرام خیانت به جوانان این کشور است و در واقع رفع فیلتر ماندن تلگرام مصداق تدبیر برای ایجاد ناامیدی در بین جوانان ماست.

 

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب