پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:21:01 - سه شنبه 10 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احیای کارگاه قالیبافی سیه بنوئیه گامی به سوی تولید و اشتغال
با راه اندازی دوباره کارگاه قالیبافی دهستان سیه بنوئیه گامی مؤثر به سوی تولید و اشتغال برداشته می شود

به گزارش “صبح رابر”؛ یکی از شهروند خبرنگاران رابر با ارسال عکس و فیلم از کارگاه قالیبافی دهستان سیه بنوئیه گفت:  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی برای بانوان روستایی، کارگاه قالیبافی در سال ۱۳۷۲راه‌اندازی شد.
وی افزود: با توجه به اینکه قالیبافی یکی از حرفه‌های قدیمی شهرستان رابر است و با توجه به شرایطی رو به فراموشی سپرده است این کارگاه علاوه بر اشتغالزایی برای بانوان به اقتصاد خانواده‌های روستایی نیز کمک می‌کرد اما اکنون به خرابه ای تبدیل شده است.

وی از مسئولین مربوطه خواهش دارد که همکاری نمایند تا کارگاه قالیبافی دوباره راه اندازی شود و علاوه بر تولید و کسب مهارت در اشتغالزایی  مؤثر است.

بهجت فروزانمهر بخشدارمرکزی رابر در خصوص خواسته های مردمی و طرح برخی مشکلات در حوزه بخش مرکزی گفت: به استحضار مردم نجیب سیه بنوئیه پیرامون کارگاه قالیبافی می رساند ، در آذر ماه امسال طی بازدید فرماندار ،بخشدار مرکزی ،کارشناسان بخشداری ،سرمایه گذار بخش خصوصی ،دهیار و شورای اسلامی روستای سیه بنوییه از ساختمان فنی و حرفه ای واقع در روستای سیه بنوییه  بازدید بعمل آمد و طی قرار داد ایجاد شده دهیاری و اداره فنی و حرفه ای مقرر گردیده است که دهیاری روستا ساختمان را تجهیز و تعمیر نماید و ساختمان مذکور با مدت قرار داد معین در اختیار دهیاری قرار گیرد و در حال حاضر مربیان کارگاه در آزمون مربیگری قبول و اسامی ۳۸ نفر بافنده و متقاضی از روستا جهت اشتغال در  کارگاه نامنویسی شده است و آماده سیر مراحل بعدی از جمله آزمون و تست بافندگان می باشد و دهیاری سیه بنوییه نیز در حال انجام امورات داخلی از جمله نصب و تهیه شیشه که با توجه به سردی هوا کارهای عمرانی خارج از ساختمان در زمان دیگری صورت خواهد گرفت .

فروزانمهر  همچنین در خصوص روشنایی معابر مسیر مواصلاتی روستای سیه بنوییه و گنجان گفت: مشکل با دهیاران روستا مطرح و مقرر گردید با هماهنگی اداره برق مشکل مورد نظر پیگیری شود .

وی افزود:طی پیگیریهای بعمل آمده با همکاری فرمانداری لیست تمامی روستاهای شامل قطع تلفن ثابت و عدم آنتن دهی موبایل تهیه و  به استان ارسال گردیده است.

انتهای پیام

 

  1. راه آرمان کرمان   مرداد ۱۴, ۱۳۹۷  

    […] آرمان”؛ در پی گزارش خبرنگار ما؛ مبنی بر ضرورت احیای کارگاه قالیبافی در دهستان سیه بنوئیه که به یک مخروبه ای تبدیل شده بود، […]

  2. پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر   مرداد ۱۴, ۱۳۹۷  

    […] “صبح رابر”؛ در پی گزارش خبرنگار ما؛ مبنی بر ضرورت احیای کارگاه قالیبافی در دهستان سیه بنوئیه که به یک مخروبه ای تبدیل شده بود با […]

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب