پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:30:45 - پنجشنبه 12 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت شناخت گفتمان و شخصیت امام خمینی (ره)/ انقلاب اسلامی ایران باید به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) وصل شود
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: این انقلاب با این همه شهدا و آزادگانی که ایمان خود را به خاطر خدا حفظ کردند، پشتوانه بزرگی دارد؛ این انقلاب انقلابی است که به لحاظ مبانی باید به انقلاب حضرت ولی عصر وصل شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در محل مصلی امام علی(ع)  و با حضور مردم و مسئولین شهر برگزار شد، با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب ایران گفت: ایران کشوری بسیار متمدن به لحاظ تاریخی است که در کتاب های گیتی شناسی در رابطه با ایران نوشته شده کشوری دارای قدمت تاریخی است و این نشان از تاریخ  تمدن و فرهنگ این مردم دارد.

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ایران با این تاریخ تلخی های زیادی را ثبت کرده است از جمله جنایتی که تیمور لنگ انجام داده است که کم نظیر می باشد؛ تاریخ ایران پر از تلخی های فراوان است که شرح آن فرصتی بیشتر از این می طلبد.

 

وی افزود: این کشور زمانی با اسلام بیگانه بود و از زمانی که اسلام بر این کشور سایه افکند، اوضاع متفاوت شد؛ بهترین متونی که می تواند در این خصوص خواند، متون استاد مطهری است که در خصوص خدمات ایران به اسلام و اسلام به ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: وقتی اسلام آمد، تبعیض طبقاتی برای تحصیل را از بین برد؛ اگر این تبعیض وجود داشت، مفاخری چون ابن سینا، زکریای رازی و … در این کشور رشد نمی کردند اما علی رغم اینکه اسلام پیام های بسیاری را برای ایران آورد، با کمال تاسف حاکمان خود فروخته و در اختیار استکبار جهانی، این کشور را به عقب راندند و این امر تاریخ گسترده و عمیق ایران را دچار چالش کرد.

 

وی عنوان کرد: نمونه ای ازاین پادشاهان در تاریخ، شاهان اواخر قاجار و دوره پهلوی است که با تصمیم خارجی ها کشور را ترک کردند؛ بسیاری از چهره های حاضر در این مراسم دوران سختی اسلام در دوره پهلوی را تجربه کرده و دیده اند چه اتفاقاتی در کشور رقم می خورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: توده های مردم با امام و انقلاب همراه شدند و کار به جایی رسید که شاه فهمید زمان آن رسیده کشور را ترک کند؛ جنس انقلاب، رهبری آن و یاران امام متفاوت بود چرا که نیروهای مبارز و عدالتخواه براساس دستورات ناب دینی مبارزه می کردند.

 

وی با اشاره به زمان مشروطه ابراز کرد: مردم از مشروطه و قانون حمایت کردند و مشروطه خواهان موفق شدند قانون را حاکم کنند اما بیگانگان به گونه ای نفوذ کردند که بین مشروطه و شرع اختلاف افتاد و این باعث شد نه تنها قانون برپا نشد بلکه رضاخان به وجود آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: باید دانست که گفتمان، شخصیت و جنس امام چه بود؟ چگونه فکر می کرد و چگونه مبارزه می کرد؟ برخی جریانات فکری هم با شاه وشاهنشاهی مخالف بودند اما با خط امام به صورت جدی زاویه داشتند؛ این جریانات مبارزه می کردند اما اسلام فقاهتی را قبول نداشتند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: امام خمینی (ره)، مردم و حساسیت و دیانت آنها را به خوبی می شناخت و مردم را از امیدهای جدی حاضر و ناظر در صحنه می دانست؛ امام خمینی عالم عظیم الشأنی بود که با هوشمندی هر چه تمام تر از سال ۴۲ کار خود را آغاز کرد و محبوبیت ایشان رو به افزایش بود.

 

وی افزود: هرچه رژیم ایشان را تبعید می کردند تا فاصله امام با مردم کمتر شود، اما امام بیشتر در قلب و جان مردم قرار می گرفت؛ اخلاص با تمام وجود از خصوصیات بارز شخص امام بود و سرانجام با جریانی با بصیرت و پولادین، سرکوب رژیم پهلوی را تا جایی ادامه داد که انقلاب در دهه فجر به پیروزی رسید.

 

امام جمعه کرمان اذعان داشت: امام توانست این انقلاب را با این عظمت به وجود آورد که با رهبری ایشان و پس از امام راحل، با رهبری بی بدیل امام خامنه ای هدایت می شود؛ امروز چشم امید ما اول به عنایات امام زمان (عج) است و با چشم دیگر در خدمت انقلاب هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه خداوند در گذرگاه های سخت از اهل ایمان دفاع می کند، خاطرنشان کرد: این انقلاب با این همه شهدا و آزادگانی که ایمان خود را به خاطر خدا حفظ کردند، پشتوانه بزرگی دارد؛ این انقلاب انقلابی است که به لحاظ مبانی باید به انقلاب حضرت ولی عصر وصل شود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب