پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:47:11 - سه شنبه 17 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خودکفایی در حوزه تولید خودروهای سواری، سنگین ، نیمه سنگین و تجهیزات زرهی بعد از انقلاب/ رشد ۲۰۰ درصدی صادرات خودرو در سال جاری
این استاد دانشگاه گفت: ما هیچکدام یک از کاستی ها را در بخش صنعت را انکار نمی کنیم ولی انچه که در این میان مهم است توانایی ایران در خصوص ساخت خودرو های سوای ، سنگین ، نیمه سنگین و حتی در صنعت دفاعی است .

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به برخی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پهلوی اشاره داشته باشد. در این مطلب کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان به گوشه ای از اقدامات صورت گرفته در مسیر تولید ماشین آلات و آمار میزان صادرات این محصولات اشاره داشته است.

 

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی و استاد اقتصادی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دستاوردهای اقتصادی ایران در دوران بعد از انقلاب در کشور اظهارداشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای اقتصادی ایران در دوران بعد از انقلاب اسلامی گسترش و توسعه تولید و اشتغال در کشور بوده است چرا که در قبل از انقلاب تمام کالاهایی که مورد استفاده مردم بود از سایر کشورها بویژه اروپا و امریکا وارد کشور می شد.

 

وی با اشاره به صنعت خودرو کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم متوجه می شویم که در دوران پهلوی هیچگونه تولیدی در بخش صنعت خودرو در کشور وجود نداشت و بعد از انقلاب بود که با تکیه بر اراده ملی و تخصص کارشناسان و دانشجویان خود توانستیم در بخش صنعت خودرو ورود کنیم و قادر به تولید در این بخش از صنعت باشیم.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما هیچکدام یک از کاستی ها را در بخش صنعت را انکار نمی کنیم ولی انچه که در این میان مهم است توانایی ایران در خصوص ساخت خودرو های سوای ، سنگین ، نیمه سنگین و حتی در صنعت دفاعی نیز امروز می بینیم متخصصان ما هواپیماهای جنگنده و تجهیزات زرهی را توسط نیرو و توان داخلی تولید می کنند، این درحالی است که در دوران قبل از انقلاب تمام صنعت دفاعی و خودرویی کشور وابسته به غرب و امریکا بوده است .

 

شیخی در ادامه اظهارات خود افزود: امروز تولیدات دفاعی و صنعتی ما تا جایی پیش رفته است که ایران بغیر از کشور های همسایه به ۶ کشور دیگر نیز خوردو صادر می کند که این یک برگه برنده ای برای ایران در حوزه اقتصادی محسوب می شود و باید در این حوزه فعالیت های خود را به بیش از حدانتظار برسانیم.

 

وی با بیان اینکه رشد صادرات خودرو در سال ۹۶ به بیش از ۲۰۰ درصد رسیده است گفت: بنابر گزارشاتی که دو شرکت تولید کننده خوردو منتشر کرده اند در سال جاری صادرات خودرو کشور به بیش از ۲۰۰ درصد رشد و افزایش داشته است که بنابر این گزارش جمعا ۳۵۰۰۰ خودرو در سال جاری به کشور های هدف صادر می شود .

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب