پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:34:56 - پنجشنبه 19 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین تودیع و معارفه شهردار رابر برگزار شد
طی مراسمی با حضور امام جمعه رابر، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رابر و جمعی از مسؤولان محلی و رودبار احمد طیاری شهرداری رابر شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت‌الاسلام مهدی صادقی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید رابر با اشاره به اینکه شهرستان رابر از شهرستان بودن فقط یک تابلو دارد و از مواهب توسعه بی‌بهره مانده است،گفت:  نوشتن تابلو هنر نیست و شهر باید حداقل از نظر ظاهری رنگ و بوی پیشرفت داشته باشد.

امام جمعه رابر افزود: چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما اتفاقی برای شهرستان رابر که به توسعه شهرستان بینجامد نیفتاده است، اینجا شهر تجربه کردن نیست و باید صد درصد کار انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در عزل و نصب مدیران تحمل داشته و آبروی یکدیگر را در نظر بگیریم، عنوان کرد: برای خراب کردن دیگران به زندگی شخصی آنها وارد نشویم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

صادقی با بیان اینکه شهرستان رابر هر چند که بزرگانی را تحویل جامعه داده اما ویرانه است که هرچه کار انجام شود به چشم نمی‌آید، تصریح کرد: باید سرمایه گذاران غیر‌دولتی را برای ورود به شهرستان رابر تشویق کنیم

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با اشاره به اینکه در بخش‌های دولتی امکانات مالی قابل توجهی نیست، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ هزار طرح نیمه تمام وجود دارد که باید انجام شود.

بختیاری با اشاره به اینکه جاده مستقیم رابر به کرمان در اولویت ماست گفت: به جاده مستقیم رابر به کرمان مثل مابقی طرح‌های مطالعاتی بودجه‌ای ملی تخصیص نیافته و بودجه استانی دارد و اخیرا ۷ میلیارد جذب شده و اینکه با مشارکت مس(درآلو) و گذاشتن در طرح‌های اقتصاد مقاومتی، امیدواریم قطعه دوم آن هم اجرایی شود.

بختیاری از معدن مس درآلوئیه رابر و طرح گردشگری هنزا، هتل پلاس و گردشگری به عنوان ظرفیت‌های شهرستان یاد کرد و گفت: باید کمک کنیم و سرعت پیگیری بیشتر باشد.

، احمد طیاری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار جدید رابر، اظهار داشت: افتخار ۴ دوره شهرداری را در شهرستان‌های رودبار، قلعه‌گنج و.. را دارم و در حال حاضر افتخارم این است که بعنوان شهردار رابر در شهر سردار سلیمانی خدمت کنم.

شهردار جدید رابر اضافه کرد: درجه شهرداری از یک تا ۱۷ است و بر اساس پتانسیل‌ها و درآمد شهرداری درجه می‌گیرد که شهرستان رابر بعد از ۵۴ سال شهرداری درجه ۶ را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی بررسی‌های اولیه متوجه شده‌ام که مشکل اصلی شهرداری رابر بحث تملک‌هاست، عنوان کرد: مردم رابر باید در این زمینه شهرداری را حمایت کنند، مردم رابر عوارض قابل توجهی ندارند که بپردازند مسؤولان باید به این شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه متاسفانه بالغ  بر۷۰ درصد کوچه‌های شهر رابر خاکی و ورودی‌های شهر نامناسب است، عنوان کرد: ما بهشت کوچکی داریم اما بدون زیرساخت‌ها و به تنهایی نمی‌توانیم شهری در خور شان مردم رابر بسازیم و نیازمند همت همه مسؤولان ومردم هستیم.

وی با اشاره به بعضی مشکلات شورای شهر جدید از جمله نبود مصالح، خراب بودن کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن، گفت: میزان کار انجام شده در حد وسع ما و با پیگیری‌های انجام شده است.

تاج‌الدینی ادامه داد: رابر از سال ۴۲ به شهر تبدیل شده اما متاسفانه ما تاکنون پیاده‌رو نداشته و اکنون در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم تا سال آینده پیاده‌رو بدون فرش موزاییک نداشته باشیم.

رئیس شورای شهر رابر با اشاره به نبود پارک در شهر رابر گفت: برداشت اولیه پارک مسافر انجام شده و بزودی بسمت اجرا می‌رود وبهسازی پارک ملت هم در  ۴فاز کلید خورده، قول می‌دهم در پایان ۴ سال یکی از زیباترین پارک جنگلی شهدای گمنام به بهره‌برداری برسد.

وی مهمترین خواسته‌های مردم رابر را برشمرد و خاطرنشان کرد: نبود پزشکان متخصص در بیمارستان رابر و جاده رابر به کرمان از مهمترین آن‌ها هستند.

ابوذر تاج‌الدینی گفت: شورای جدید رابر از آغاز به کار با همه  کمبود اعتبارات اعلام کردیم که شورای شیشه‌ای هستیم و قول می‌دهیم تا لحظه آخر با عهد خود وفا کنیم.

شایان ذکر است ؛ در پایان آیین تودیع و معارفه شهرداران رابر با حضور مسؤولان کلنگ بهسازی پارک شهدای گمنام (ملت) در ۴ فاز با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار به زمین زده شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب