پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:15:39 - جمعه 20 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور مردم در راهپیمایى ۲۲بهمن سیلى به دشمن و اقتدار کشوراست/جاده مستقیم رابر به کرمان خواسته مهم مردم است
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه کارهای اولیه جاده مستقیم رابر به کرمان  انجام شده که قرار بود استاندار در اربعین  حسینی  کلنگ آن را به زمین زند با گلایمندی ازاین موضوع بعد از گذشت چند ماه گفت: کلنگ زدن چه بدعتی که در مسئولین جامعه افتاده است؛ خب، اگر استاندار نمی رسد معاون و یا زیر مجموعه کلنگ آن را بزنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته درادامه مباحث هفته قبل درباره اصول تعالی خانواده اظهار داشت: یکی دیگر از اصول تعالی خانواده «توکّل» است «توکّل»، یعنی این که دلگرم به دانش، توانمندی ها و تجارب خویش نباشیم؛ ضمانت خوشبختی خود را در جلسات مشاوره، سخنرانی ها و کتاب ها ندانیم بلکه در تمامی مراحل زندگی، ضمانت را از جای دیگری بدانیم و بر کس دیگری تکیه کنیم؛ و چه کسی مهربان تر و تواناتر از خداوند و چه ضامنی بالاتر از او که خود فرموده است: کسی که بر من خدا  توکل کند، کفایتش می کنم.
وی افزود: امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «همانا توانگری و عزّت در گردش اند تا چون به توکل رسند، جای گیرند.» منظور از توکّل، نفی تلاش نیست؛ بلکه این است که تلاش را نیز با استمداد و طلب خیر از خداوند آغاز کنیم و نتیجه را به او بسپاریم.

امام جمعه رابر با بیان اینکه پایه های توکل در زندگی دارای افت هایی است عنوان کرد: یکی از آفت ها ترس است. کسانی که برای تحققّ امری، بر مقدورات خود حساب می کنند، در صورت کاستی یکی از این مقدورات، دچار خوف می شوند، اما کسی که دست حمایت خداوند را همراه خود دارد، چه خوفی بر دلش راه پیدا می کند که خداوند خودمی فرماید: هیچ ترس و حزن و اندوهی برای اولیاء خدا نیست و در روایت دیگری می فرمایند: «ریشه ی قوت قلب، اعتماد و توکل به خداست.»

وی افزود:  کسی که توکل می کند، از هزینه های زندگی، تهیه ی مسکن، آینده ی شغلی، آینده ی فرزندان نمی ترسد. شخص متوکّل در تمام مراحل زندگی شجاعت دارد. برای او، عباراتی از قبیل: «نگران هستم»، «حالا چه خواهد شد؟»، «اگر جوابش منفی باشد، چه کنم؟» معنا ندارد. اساساً خیلی از دغدغه های ذهنی دیگران برای او موضوعیت پیدا نمی کند

 حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه کسی توکل به خدا دارد ترس نباید داشته باشدگفت:  توکل داشته باشیدبا انسان های خبره  مشورت کنید یکی از ضعف های بزرگ انسان اینکه اعتماد به انسانها می کنیم اما اعتماد به خدا نمی کنیم .

 وی افزود: فرد متوکّل، نه به بله گفتن دیگران دل خوش می کند، و نه از نه گفتن آنان هراسی دارد. اگر او مسیری را درست تشخیص داد، به آن وارد می شود؛ حتی اگر بر حَسَب ظاهر، این مسیر سختی هایی نیز داشته باشد و یا از نظر دیگران شدنی نباشد، او می داند که اگر اراده ی خدا بر تحققّ امری تعلّق بگیرد، حتماً می شود واگر نه، نه.

 خطیب جمعه رابر خطاب به پدران و مادران گفت: به فرزندانتان روحیه امیدواری بدهید که با توکل به خدا حرکت کنند خیلی ها به خاطر همین بی توکلی حرکتی از خود نشان نمی دهند. 

حجت الاسلام صادقی در آستانه ۲۲ بهمن ماه با تأکید بر اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن  گفت: این انقلاب در ۲۲بهمن وارد چهل سالگی خود خواهد شد بعضی دشمنان خارجی نمی خواهند این انقلاب وارد چهل سالگی شودبا حضور پر شور و با شکوه شما مردم  این آرزو را به گور خواهندبرد.

وی ضمن دعوت همه آحاد ملت از زن و مرد، پیر و جوان در روز یکشنبه  ۲۲ بهمن ماه یادآور شد : حضورپرشور و با شکوه در این عرصه نشانگراین است که با توجه به مشکلات عده ای مثل بیکاری، فساد، تبعیض و امثالهم  وجود دارد اما این مردم نسبت به اصل نظام هیچ مشکلی ندارندو این حرکت شما مردم در روز ۲۲ بهمن؛ مشت محکمی بر دهان یاوه گویان  داخلی و خارجیخواهد زد.

خطیب جمعه رابر با  گلایمندی از عدم حضور برخی مسئولین در جشن های انقلاب مساجد، هیئت امناها و پایگاه ها گفت: چرا بیشتر مسئولین در جشن های انقلاب حضور فعال و پر رنگ نداشته اند؟همچنین  از حضور مسئولین حاض در جشن ها نیز تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه من افتخار می کنم نوکر مردم هستم  افزود: مسئولین نوکر مردم اند و این نوکری را برای خود افتخاری بزرگ بدانید؛ مسئولین!خودتان را از مردم جدا نکنید.

حجت الاسلام صادقی همچنین خواستار حضور پر رنگ مسئولین در جشن های انقلاب خصوصاً جشن پیروزی انقلاب شد.

وی با اشاره به معارفه احمد علی طیاری شهردارجدید رابر گفت: مدیریت و کارآمدی فرد مهم است نه بومی و غیربومی بودن آن ؛  این شهر زیبنده مردم رابر نیست، متاسفانه  سیاست زدگی در رابرعامل عدم پیشرفت شهری با گذشت حدوداً ۴۵سال از شهرداری این شهر شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه شهردار؛ قلب تپنده شهراست افزود: بدور از هر گونه مسائل شخصی و بحث های جانبی؛ مدتی کارآمدی و مدیریت  شهردار جدید را ببینید به گفته شهرداررابر که افتخارش نوکری در شهر حاج قاسم است ، دست به دست هم دهید کاستی ها و کمبودهای این شهر را با حضور مهندس طیاری مرتفع شود و شهری زیبنده شما مردم داشته باشیم.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات مهدی پورشهردار سابق شهر و عسکرپور سرپرست سابق شهرداری؛ برایشان آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام صادقی جاده مستقیم رابر به کرمان را از خواسته های مهم این منطقه دانست وبا اشاره به پیشرفت فوق العاده معدن درآلو رابر از قرارگاه خاتم الانبیاء،  سپاه و مؤسسه امین با توجه به مشکلات تقدیر کرد وگفت: جاده ناهموار مسیرمعدن درآلو که با بارش برف مسدود می شود عامل جذب کم  نیروی بومی شده است که این مورد  با احداث جاده رابر به  کرمان  رفع می شود.

وی با بیان اینکه کارهای اولیه جاده رابر به کرمان  انجام شده که قرار بود استاندار در اربعین  حسینی  کلنگ آن را به زمین زند با گلایمندی ازاین موضوع گفت: کلنگ زدن چه بدعتی که در مسئولین جامعه افتاده است؛ خب، اگر استاندار نمی رسد معاون و یا زیر مجموعه کلنگ آن را بزنند.

حجت الاسلام صادقی همجنین در بحث اتفاقات  ناگواراین هفته های اخیر شهرستان گفت : مردم نگران هستندبا توجه به پیشینه فرهنگی و بصیرت مردم شهرستان رابر، جوانان باهوش و خانواد ه های مذهبی، شهدا وایثارگران؛ وقوع قتل و جنایت در رابر حتی یک مورد هم زیاد است .

وی خطاب به پدر و مادران گفت:  فرزندان خود را رها نکنید از اینها سؤال کنید و ببینید فرزندانتان ساعت های طولانی با کیست ؟

امام جمعه رابر با بیان اینکه احتمال داردافرادی از بیرون این شهر را می خواهند لکه دار کنند خواستار پیگیری این اتفاقات از مسئولین عالی رتبه استان و قوه قضاییه شد تا با کمک مسئولین امنیتی استانی وشهرستان، در حل و فصل آن سرعت ببخشند.

 

 

انتهای پیام /

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب