پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:25:40 - شنبه 21 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دفاع مقدس نقطه نمایش حقیقی شخصیت امام بود/برگزاری کنگره شهدا عبادتی است که کمتر از حج مقبول نیست
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:در سیره امام بحثی وجود دارد که حداقل در مورد شهدا به ثبوت رسید این بود که امام در بحث جهاد اکبر از وادی عدالت، تقوا و اخلاق، وادی دیگری بنا گذاشت که پله ای بالاتر از جهاد اکبر و آن پله حب و عشق بود که شهدای ما این پایه را از امام گرفتند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از   شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛ سردار سرلشکرقاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در جلسه سیاست گذاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان ضمن گرامیداشت دهه فجر و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد : امروز آثار بسیاری در زمینه دفاع مقدس تالیف شده است که این آثار تدوین شده در برخی کشورها بعضی انسان ها را تکان داده است .

وی گفت: وقتی مسئولان عراقی ترجمه عربی کتاب “من زنده ام ” را می خواندند ، میگویند که باورمان نمی شود که دولت سابق عراق چنین برخوردی با اسرای ایرانی مخصوصا اسرای زن ایرانی داشته است .

سردار سلیمانی با بیان این که کتاب های ارزشمند، تکان دهنده و زیبایی در حوزه دفاع مقدس تالیف شده اند ، خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری با توجه به اعتقاد خودشان، افراد را به خواندن این کتاب ها تشویق می کنند و شاید کتاب های خاطرات دفاع مقدس و کتاب هایی که در این زمینه تالیف شده اند از جمله کتاب هایی باشند که مورد علاقه ایشان هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که این کتاب ها اثر خیلی ارزشمندی در جامعه ما داشته اند ، یادآور شد : البته هنوز نقطه های تاریکی در برخی بخش های جامعه وجود دارد که مانع گرایش جامعه به سمت چنین معارفی می شود ولی این کتاب ها برای همه آحاد جامعه نجات بخش هستند.

وی ادامه داد با طرح این سوال که چرا برای برگزاری کنگره ها اصرار داریم، گفت: در سیره امام بحثی وجود دارد که حداقل در مورد شهدا به ثبوت رسید این بود که امام در بحث جهاد اکبر از وادی عدالت، تقوا و اخلاق، وادی دیگری بنا گذاشت که پله ای بالاتر از جهاد اکبر و آن پله حب و عشق بود که شهدای ما این پایه را از امام گرفتند.

سردار سلیمانی تشریح کرد : دفاع مقدس نقطه ای بود که به نمایش حقیقی شخصیت امام (ره) منجر شد و ما هیچ کانونی را پیدا نمی کنیم که این ظرفیت را در این حدی که در جبهه ایجاد شد، داشته باشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد : در حوادث بعد از جنگ و مبارزه با داعش افرادی را می بینیم که عجیب و غریب بودند و با وجود جوان بودن به میدان می آمدند و شهید حججی یک نمونه بود.

وی با بیان این که اکنون جامعه ما نیازمند این فرهنگ  است ، توضیح داد : باید این فرهنگ به خوبی تبیین و در دانشگاه ها پیاده شود .

 

سردار سلیمانی در رابطه با برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان ابراز داشت : نکته مهمی که وجود دارد این است که تعدادی از اساتید دانشگاه به ویژه در بخش علوم انسانی هر کدام مسئول بخشی از کار شده اند که این باعث می شود دانشجوها درگیر و با شهید و خانواده شهداء آشنا شوند .

وی گفت : سفره شهید سفره ضیافت الله است و باید همانند سفره رمضان پهن شود تا همه وارد و برگزاری کنگره شهداء کار ارزنده و عبادت بزرگی است که هر کس در آن ایفای نقش کند، کمتر از حج مقبول نیست.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب