پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:58:23 - شنبه 21 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور سردار سلیمانی معادلات نظامی منطقه را بهم زده است/از شرکت های مس تنها آلودگی اش به مردم رسیده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:کسانی که منافعشان در عدم شفافیت است در برابر تصویب طرح شفافیت اقتصادی مقاومت میکنند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از انارما ، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در اولین یادواره شهدای محله پایین انار با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مدت ها بود تمایل داشتم در‌جمع مردم شهرستان‌انار حضور پیدا کنم‌ چرا که من خاطرات بسیاری زیادی با رزمندگان‌انار در‌دوران دفاع مقدس دارم.

در‌کنار نقاط قوت ، نکات ضعف نظام را بیان‌کنیم

وی در ادامه اظهار داشت: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند یک تحلیل همه‌جانبه هستیم چرا که  آنچه باعث بالندگی و رشد نظام می شود اینست که ما باید همواره در‌کنار نقاط قوت ، نکات ضعف نظام را بیان‌کنیم و البته از این هم غافل نشویم که دشمنان نظام همیشه در پی بزرگنمایی نقاظ ضعف نظام هستند.

پورابراهیمی با تحلیلی از شرایط کنونی کشور گفت: یکی از مولفه های قدرت که نظام‌جمهوری اسلامی به واسطه آن در سطح جهانی جزو قدرت های برتر محسوب می شود مولفه علم و فناوری است و مقایسه ایران‌ با کشور های توسعه یافته منطقه و حتی اروپایی همچنین  مقایسه وضع پیشرفت علمی  با دوران قبل از انقلاب مصداق حرف بنده می باشد.

وی با بیان اینکه  امروزه  به قدرتی برتر در زمینه علم و فناوری تبدیل شده ایم افزود: امروز صبح‌ مرکز درمان سرطان در کرمان افتتاح‌شد و این یک موفقیت بزرگ در جامعه پزشکی کشور به حساب می آید . امروزه جمهوری اسلامی در زمینه برخی مسائل پزشکی نسبت به تمام کشور های توسعه یافته اروپایی جلوتر است و برای مثال رتبه پیوند کبد در ایران با فاصله زیاد از دیگر کشور های جهان از جمله آمریکا پیشی گرفته است.

 

حضور  سردار سلیمانی معادلات نظامی منطقه را بهم زده است

نماینده مردم کرمان در مجلس در ادامه تصریح کرد: دومین مولفه قدرت نظامی و دفاع از امنیت و حاکمیت است و  همانگونه که مشاهده میکنیم امروز به برکت خونه شهدا ، بالاترین ضریب امنیت را کشور ایران در‌منطقه دارد.

وی با اشاره به رشادت های سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس خاطر نشان کرد: حضور سردار عزیزمان که از همین منطقه کرمان است و به او  افتخار‌میکنیم که توانسته است به عنوان یک سردار ایرانی معادلات نظامی را در منطقه بهم‌ بزند و دشمنان را در سوریه و  عراق زمین گیر کند.

بستر اعتراضات خیابانی اخیر یک واقعیت و آن هم مطالبات اقتصادی مردم است

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به  نقاط ضعف نظام  اظهار داشت:  یکی از چالش های اساسی نظام که بر روی مولفه های قدرت تاثیر منفی میگذارد مسائل اقتصادی و معیشت مردم است ، واقعیت اینست امروزه مردم در شرایط سختی زندگی میکنند و دغدغه اصلی خانواده ها موضوع اشتغال فرزندانشان است.

وی افزود: بستر جریانی که در ماه های اخیر در زمینه اعتراضات خیابانی مطرح شد یک واقعیت بود و آن هم مطالبات اقتصادی مردم است اما اینکه دشمن به آن دامن زد و از مطالبه قانونی مردم سوءاستفاده کرد  را نباید نادیده بگیریم.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: اگر در جریان فتنه سال۸۸پرچم سیدالشهدا را آتش زدند در‌جریان فتنه اخیر هم پرچم‌جمهوری اسلامی را آتش زدند و نشان دادند که اینها با برنامه ریزی اساس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بنده بعنوان یک کارشناس اقتصادی و کسی که سال ها بر روی مباحث اقتصادی پژوهس کرده ام گفت: امروزه ظرفیت های ما در زمینه اقتصادی به حدی است که ما به راحتی میتوانیم به مشکلات فائق بیاییم.

 

کسانی که منافعشان در عدم شفافیت است در برابر تصویب طرح شفافیت اقتصادی مقاومت می کنند

پورابراهیمی در ادامه اظهار داشت: با خودکنترلی و ادبیات مبتنی بر تاکید و توصیه نمیتوان جلوی فساد اقتصادی را گرفت و ما باید بپذیریم که تنها علاج‌فساد اقتصادی رفتن‌ به سمت شفافیت اقتصادی است.

وی افزود: امروز در‌مجلس طرح بسیار خوبی را در زمینه شفافیت اطلاعات اقتصادی شروع کردیم و تا تصویب نهایی پیگیر آن خواهیم بود اما کسانی که منافعشان در عدم شفافیت است در برابر تصویب این طرح مقاومت میکنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه هرکسی در‌هرجناح و گروهی که در عرصه قساد اقتصادی است باید قاطعانه با آن برخورد کرد ابراز امیدواری کرد دهه آینده دهه اقتدار‌نظام در زمینه اقتصاد باشد.

انتقال آب از دریا به استان با پیشرفت ۴۰درصدی در حال پیگیری است

پورابراهیمی در ادامه و در‌خصوص مسائل استان گفت: با تلاش نمایندگان استان ، استان کرمان بعنوان یکی از سه استان اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که در همین زمینه اختیاراتی به استان واگذار شده که حرکت هایی در جنوب استان و همچنین شمال استان در زمینه رفع  مشکلات کم آبی آغاز شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی  که در همین زمینه در حال انجام است  انتقال آب حوزه به حوزه و همچنین انتقال آب از دریا به استان می باشد که پروژه انتقال آب به استان های کرمان و یزد که از شهر‌انار خواهد گذاشت و ۶هزار میلیارد بودجه برای این طرج پیش بینی شده است در حال پیگیری است و تا کنون این‌پروژه ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برآوردمان اینست که تا حدود دوسال دیگر‌این پروژه به بهره برداری برسد.

ایجاد منطقه ویژه در شهرستان انار به زودی تصویب خواهد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان و در خصوص مشکلات شهرستان انار گفت: توسعه صنعتی در‌شهرستان‌انار با توجه به تک محصولی و بحران خشکسالی باید در دستور کار  قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از کارهایی که آقای انارکی محمدی نماینده پرتلاش شهرتان پیگیر تحقق آن هستند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان انار است که گزارش مکتوب این طرح از سوی ایشان به کمیسیون اقتصادی ارائه شده است و اکنون این طرح  در  مرحله بررسی است و اعطای مجوز آن هم به شرط پای کار آمدن سرمایه گذار بخش خصوصی است که انشاالله به زودی بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی خواهد آمد و بعد از تصویب کلی اجرایی خواهد شد که البته  باید شرکت های منطقه ای نظیر مس از اجرای این طرح حمایت کنند.

از شرکت های مس تنها آلودگی اش به مردم رسیده است

ابراهیمی در پایان با گلایه از کم کاری های شرکت های مس منطقه در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات اقتصادی شهرستان های اطراف گفت: متاسفانه از شرکت های  تنها آلودگی اش تاکنون به مردم منطقه رسیده است اما با توجه به رسیدن گزارش هایی مبتنی بر بالا بودن آرسنیک آب انار و رفسنجان در تلاشیم تا بودجه ای دائمی و مستمر برای رفع این مشکل از سوی شرکت های مس اختصاص یابد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب