پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:24:55 - یکشنبه 22 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ملت ایران با ذکاوت و بصیرت فتنه ۹۶ را خنثی کرد/راه امام آبرو در دست گرفتن است نه در مقابل انقلاب پز اپوزیسیون دادن
سردار حاج قاسم سلیمانی گفت:انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که هیچ جریان سیاسی وجود نداشت و کمتر دیده شده انقلابی در این شرایط داخلی پیروز شود اما ما در بدترین شرایط به رهبری امام خمینی، بزرگترین پیروزی را به دست آوردیم و این انقلاب تاسیس شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع پرشکوه مردم کرمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال گفت: خداوند را سپاسگذارم که این توفیق نصیب حقیر شد تا دراین روز ارزشمند در جمع مردم کرمان که در ابعاد گوناگون عشق می ورزند و علاقمندند و خود را خادم آنان می دانم، حضور داشته باشم.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خداوند را سپاس می گوییم ما را پیرو مذهبی قرار داد که امروز و دیروز نجات بخش بشریت بوده و تا آاخر خواهد بود؛ خدا را شکر می گوییم که ما را از نعمت امام بنیان گذار و امام امروز جامعه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بهره مند کرد.

 

وی عنوان کرد: خداوند سبحان را شکر می کنیم که ما را در همه ملایمات، بهره مند از ملتی صبور، پایدار و ارزشمند نمود؛ شکر می کنیم خداوند سبحان را که انقلاب ما را تضمین کرد؛ انقلاب های زیادی در دنیا اتفاق افتاده است؛ برخی انقلاب قشری بودند مانند انقلاب کارگران فئودال ها وبرخی انقلاب عنصری بودند مانند انقلاب سیاه ها بر علیه سفیدها؛ برخی نیز انقلاب نظامی بودند مانند کودتاهایی که در دنیا اتفاق افتاد.

 

سردار سلیمانی با اشاره به تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب ها اظهار داشت: ماهیت انقلاب ما نه قشری بود ، نه نژادی ، نه با دخالت نظامی و به شکل کودتا و  نه نتیجه مداخله خارجی ،انقلاب ما همه مردم ایران را در درون خود جای داد و از این حیث کم نظیر و بی سابقه است؛ انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست  که دنیا تحت حاکمیت یک دوقطبی جهانی بود و کسی در جهان باور نمیکرد کشوری بتواند مستقل از این دو بلوک ، حرکت کند و حرف بزند

 

وی افزود: انقلاب در زمانی به وقوع پیوست که طاغوت حکومت کده و مانور می داد و در ایران مستی از قدرت وجود داشت؛ ایران از جهان اسلام منفصل شده بود، شاه ملعون برای بقاع سلطنت خود با آمریکا سازش کرد و جزو اولین کشورهای اسلامی بود که این حریم را درید و سفارت اسرائیل را در ایران تاسیس کرد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که هیچ جریان سیاسی وجود نداشت و ساواک نیروهای انقلابی را متلاشی کرده بود؛  کمتر دیده شده انقلابی در این شرایط داخلی پیروز شود اما ما در بدترین شرایط به رهبری امام خمینی، بزرگترین پیروزی را به دست آوردیم و این انقلاب تاسیس شد.

 

سردار سلیمانی ابراز کرد: ما از جنس مردم هستیم اما حقیقتا از وفای این ملت به اصول متحیریم و می مانیم که چگونه حق این مردم را ادا کرد؛ اگر من جانم را هزاربار فدای این ملت کنم ارزش دارد؛ ملت ما ناجی این نظام و انقلاب بودند که پشت امام به راه افتاد و به سرعت خورشید در تاریکی طلوع کرد.

 

وی ادامه داد: همه قلب ها و جان ها به دنبال امام راه افتاد  و توانست آن حادثه را در شرایطی محال به سرانجام برساند که این اولین امتحان ملت بود و پس از پیروزی انقلاب، در زمان های مختلف با حضور میلیونی خود آن را اثبات کرد به ویژه در فتنه های اول انقلاب که هنوز انقلاب نوجوان بود و منافقین لیبرال جنگ های خیابانی به راه انداختند، مردم با حضور خود یا خون فرزندانش در برابر آنها ایستاد.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این ملت در ۸ سال دفاع مقدس بسیاری از فرزندان خود را برای دفاع فدا کرد و برای اولین بار در تاریخ، در جنگی نابرابر، دشمنی که شرق و غرب از او حمایت می کرد، شکست داد؛ در زمان ارتحال امام، زمانی که خوف عمیقی جان ها را فرا گرفته بود، ملت ایران با تشخیص درست راه، دور امام جدید جامعه یعنی  مقام معظم رهبری چرخید، جان و دل خود را به آن داد و نظام را از یک خطر نجات داد.

 

سردار سلیمانی با اشاره به فتنه اخیر و سواستفاده های دشمن از آن خاطرنشان کرد: ملت ایران با زکاوت و بصیرت خود فتنه را خنثی کرد و باید کف پای این ملت را بوسید وآن را به چشم زد؛ این ملت، ملتی وفادار و بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه در سخنان من خط امام و رهبری مطرح می شود، تشریح کرد: خیلی ها به حق یا ناحق خود را در آن قرار می دهند؛ یادآوری این حرف ها برای همه مهم است اگرچه کلام من بلاغت لازم را برای رساندن مفهوم آن ندارد و در حد خود حرف می زنم.

 

سردار سلیمانی در ادامه یادآور شد: اگر کسی بخواهد ویژگی های امام را در جوانی و پیری از حیث اخلاق ،مرجعیت، حکومت داری و دشمن شناسی بگوید، باید کتاب بنویسد چرا که جای بحث زیادی دارد، کمااینکه بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهیان و علما از وصیت نامه سیاسی امام کتاب های قطوری نوشته اند.

 

وی اذعان داشت: اولین خصوصیت امام که در کتاب های دینی  و حوزه های علمیه در سطوح بالا مورد توجه بوده و شاید برای امثال من قابل فهم نباشد این است که از حوزه عدالت و تقوا باب جدیدی در جهاداکبر باز کرد؛ امام بابی را به این جهاد اکبر اضافه کرد که آن باب عشق است؛ این باب حب و محبت یک مدرسه شد.

 

سردار سلیمانی گفت: این همان چیزی است که در دفاع مقدس موجب شد شهدا از همه تعلقات خود عبور کرده و به این جایگاه رفیع رسیدند که این نشأت گرفته از مدرسه امام و جهاداکبری است که ایشان تاسیس کرد؛ این جزو ضرورت های انقلاب بود که امام به آن جامه عمل پوشاند.

 

وی توضیح داد: از خصوصیات انسان این است که اگر به جایگاهی ارزشمند حبی پیدا کرد، سر و جانش را فدای آن می کند؛ جوانان ما زنان، پدران و مادران پیر خود رها کردند و به این وادی پا گذاشتند؛ آنها این فهم را پیدا کردند و به این جهاد اکبر نائل شدند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام هرگز مطرح نکرد که چون دشمن قوی است یا مارا جایی راه نمی دهند، پس ما نمی توانیم؛ بلکه امام فرمود از جایی به جایی، فرودگاهی به فرودگاهی و حتی کشتی به کشتی من ازاین جهاد اکبر دست برنمی داریم و این چیزی است که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ” این نمی توانم را بکشید و از خود دور کنید”.

 

سردار سلیمانی خصوصیت دیگر امام که مهندس و معمار اسلام بود، اسلام شناسی دانست و بیان کرد: اولین قدم امام این بود که از حوزه شروع کرد و حوزه های علمیه را از عزلت و گوشه نشینی خارج و وارد سیاست کرد؛ امام به دلیل شناخت دقیقی از اسلام داشت، این نظام را پایه گذاری کرد؛ در فکر امام فقاهت، حکمت وعرفان همه با هم عجین بود و در سیاست وارد شد.

 

وی تاکید کرد: امام این مقولات را جدا نکرد و از روحانیت و حتی مسیحیت حرف زد؛ همان تلاشی که در ریشه کنی اسلام آمریکایی از ایران داشت همان نگاه را نسبت به ریشه کن کردن مسیحیت آمریکایی داشت که در بیانات ایشان به مسیحیت می بینیم چه سحنان محکمی بیان کردند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سومین خصوصیت امام راحل، قیام برای حق بود که این مسئله در موضوعات اساسی کشور بسیار مهم است؛ امام با هیچ باطلی سازش نکرد و ریشه تمام آنها را در داخل قطع کرد؛ آنچه امام در برابر لیبرال ها و مارکسیست ها و منافقین انجام داد، حرکت عظیمی بود که اجازه نداد هر باطلی سردرآورده و در مزرعه اسلام ریشه بزند و با قاطعیت ریشه آن را قطع کرد.

 

وی خطاب به برخی کسانی که خرده می گیرند، تاکید کرد: آیا سخنان بلیغ، شیرگونه و شلاق گونه امام علیه لیبرال ها را نشنیده اید؟  ایشان در بیان خود از کسانی حمایت می طلبید که رضایت خدارا داشتند؛از نیت های ناسالم دوری می کردند چرا که مانع خدمت گزاری به این ملت می شود؛ لذا امام به سینه همه کسانی که نیت های غیر الهی داشتند و پیشنهاد مساعدت به امام می کرد، دست رد می زد.

 

سردار سلیمانی اظهار داشت: خصوصیت چهارم امام که امروز در جامعه ما هر کجا باشد، موفق است ودر برهه ای از انقلاب آن را تجربه کردیم، خط شکنی امام بود که همواره جلودار بودند؛ امام ابتدا با عده ای قلیل حرکت کرده و آوارگی و تبعیدهای زیادی کشید؛ اول خود خون دل خورد و خون داد سپس به مردم فریاد زد که به پا خیزید.

 

وی افزود: امام خط شکن بود؛ در جنگ دفاع مقدس نابرابر و تحمیلی موفق شدیم دشمنی که تمامی ضرابخانه ها را در دست داشت، شکست بدهیم که این امر نشات گرفته از مدرسه امام بود که فرماندهان ما جلودار شدند؛ شما ببینید شهید همت کجا شهید شد، جنازه شهید باکری کجا جا ماند؟

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: امام جلو افتاد و ملت پشت سر او راه رفت؛ در همه موضوعات امام خط شکن بود لذا موفق شد؛ فرمانده ای که در میدان مین و خط مقدم خود جلو می افتد، همه جوانان چون کبوتر دنبال او راه می افتادند.

 

سردار سلیمانی اذعان داشت: اگر وزیر در ساختمان ها بالا نشسته و دستور صادر کند، تا این دستور از طبقات بالا به پایین برسد نفس این ملت را می گیرد؛ اگر من به عنوان مسئول، در منطقه فقیر خوابیدم و درد آنان را فهمیدیم، برای مشکلات آنها مرهم است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کسی به سقوط شاه فکر نمی کرد، عنوان کرد: زمانی که مراجع به شاه نام نوشتند که دولت معرفی کند ،شاه نوشت توفیق برای ارشاد عوام خواهانیم و در پاسخ به این مطلب امام خمینی که کلامش مانند کلام امیرالمومنین فولادین بودف قلم به دست گرفت و به شاه نوشت که تو به مراجع می گویی که دولت تو را ارشاد می کنیم یعنی تو عوامی!

 

وی در ادامه افزود:امام راحل در این خصوص متوجه شد که اگر به شاه فرصت دهد از ایران و انسانیت چیزی باقی نخواهد ماند و وقتی از امام سوال شد  که به چه منظور می خواهید قیام کنید چرا که قدرت تو در مقابل شاه چیزی نیست،امام فرمودند” اگر در هیچ جای دنیا من را راه ندهند دست از اسلام بر نمی دارم.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اولین اقدامی را که انجام دادسیلی زدن به ترس بود،ابراز کرد: ایشان ابتدا ترس را در حوزه و طلاب کشت و پس در جامعه کشت و پس از آن  در زمان خود اعلامیه های آتشین را بیان کردند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروزه اسلام زدایی از جامعه  منشأ نگرانی است و باید از این مسئله خوف داشته باشیم  که این فقط مختص به قشر متدین نیست و اگر هجمه ای به کشور وارد شد همه اقشار جامعه چه آنانی که در بالای شهر و چه آنان که در پایین شهر هستند آسیب می بینند.
وی با تأکید بر اینکه آن حرکتی که ۳۹ سال باعث موفقیت انقلاب بود؛ اسلام است که اگر پایه های آن سست شود دشمن راحت می توان بر آن غلبه کند، تصریح کرد:امام خمینی (ره)به دلیل تکیه برمذهب ناب محمدی (ص) توانست تمامی توطئه ها را شکست دهد چرا که کسی که عالم به زمان باشد فریب دشمن را نمی خورد و موقعیت آن را خوب درک می  کند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به این مطلب که برخی اوقات از عملیات روانی دشمن دچار مشکل می شویم، عنوان کرد:البته بعضی ها در حالی که دشمن از ما می ترسد تلقین ترس به جامعه می کند که این امر دلسوزانه اما غلط است، هر کس در این مسیر جامعه ما را بترساند به استقامت این جامعه خیانت کرده است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه اصول امام راحل نقش اساسی در پیروزی های ملت داشته است و مقام معظم رهبری به آن تمسک می جویند، اظهار کرد:یکی از مهمترین محورهایی که به کشور ما عزت بخشید محور مقابله با بیگانگان بوده است، امام خمینی(ره) معتقد بود اگر کسی دشمن را خوب نشناسد و دشمن را به جای دوست و دوست را به جای دشمن بگیرد این خطای استراتژی است که در مسیر انقلاب انحراف ایجاد خواهد کرد.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت:ایستادگی،راه مبارزه امام راحل با بیگانگان بود ؛ راه نه شرقی و نه غربی این نبود که چیزی است که امروز از ایران می بینیم که در ابعاد علمی، صنعتی و تکنولوژی صورت گرفته خیلی از شخصیت ها را می بینیم وقتی این کشور را می بینید در یک محاصره اقتصادی از یک رشد بالایی برخوردار است و در سطوح علمی جایگاه بالای رسیده است و  امروز رشد سطح سواد جامعه ما با هیچ یک از جوامع قابل مقایسه نیست.
این مقام مسئول ادامه داد:۴۰ کشور در اطراف ما هستند که اگر بخواهیم بین انقلاب و دستاوردهای انقلاب و آن چیزی که در اطراف ما می گذرد قیاس کنیم، این کار ممکن نیست  کجای دنیا برخورداری و بهره برداری وجود دارد ؛ملت ایران تنها ملتی است که در انتخاب مسئولین و خدمتگزار ملت آزاد است.
وی با بیان اینکه برخی در ارتباط با آمریکا هستند و این مثل روز روشن است ، گفت: کشورهای هم پیمان آمریکا همه آبرو خود را در اختیار این کشور قرار داده اند گذاشتند و آمریکا از آنان حمایت می کند کشورهایی  که روزی ام القرای عرب بودند امروز گم شده اند و در کشورهای پول دار کوچک می دوند و خاک خود را می فروشند اینان همان هم پیمانان آمریکا نیستند؟

 

سردار سلیمانی افزود:برخی در کشور ما برداشت غلطی می کنند و من شنیده ام که ممکن است دلسوزانه بگویند همان طور که امام در قطعنامه ۵۹۸ جام زهر را نوشید امروز مقام معظم رهبری باید در مقابل آمریکا چنین کند؛این چه قیاسی است و این جام زهر جان اسلام ، جان ایران و جان تشیع را می گیرد.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی به من گفته اند که چرا با آمریکا مخالفت می کنید،گفت: آمریکا پنجاه سال حاکم ایران بوده است به من چیزی نشان دهید که این اتوبان، بزرگراه و یا علمی در کنار غارت ها کار آمریکاست.
این مقام مسئول ادامه داد:کشور ما را از درون تهی کردند این جام زهری نیست که با قطعنامه جنگ قابل قباس باشد این جامی است که جان ایران را می گیرد.
سردار سلیمانی تصریح کرد:در همین فتنه های اخیر دشمن سعی کرد بین ما جدایی بیندازد و  در این خصوص ملت ها جلوتر و دولت ها مخفی تر به سمت ما حرکت کردند؛ آنان در حوادث کوچک تر نگران هستنداما من دیدم ملت ها و آزادگان جان نشان به لبشان رسیده بود و نگرانی جانشان را فرا گرفته بود.
وی افزود:این ملت تنها حامی ایران نیست این اثر بسیار اساسی در حفظ ملت ها داشته است و اگر ملت ایران نبود این بلاهایی که در منطقه افتاد و فجایع سنگینی که به وقوع پیوست که انسان از دیدن آن شرمگین می شود و بدانیم که کمک به عراق و سوریه در ریشه کن کردن شجره خبیثه داعش خدمت به بشریت و انسانیت نبود کما اینکه دیدیم که اروپائیان در مقابله با آن قاصر بودند.

 

سردار سلیمانی ابراز کرد: این ملت آمد و ملت های دیگر را نجات داد و حامی آنها شد؛ چطور می توان به این ملت سم و زهر نوشاند؟ این جام با آن جام قابل مقایسه نیست.

 

وی مطرح کرد: نکته مهم دیگر استمرار این پیروزی ها در کنار تمام سختی هاست که دشمنان اقرار می کنند ایران پیروز شده است؛ من حرف کسانی که می گویند ایران منطقه را بلعیده است، قبول ندارم بلکه ایران جان ها را روشن کرد؛ امروز ده ها سازمان مقاومت در دیگر کشورها در مقابل صهیونیست شکل گرفته که به برکت این ایستادگی است؛ شما دیدید که یک سازمان کوچک نترسیدن را از این ملت یاد گرفت به عنوان حزب الله با دشمن که تا دهان مسلح بود،مبارزه کرد و آن را شکست داد تا دیگر جرات نکند به هیچ کشور اسلامی تجاوز کند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر ایستادگی ملت ما نبو،د این اتفاقاتی رخ نمی داد، اذعان داشت: ما کار سنگینی به دوش داریم؛ دشمن به ما فشار وارد می کند اما ما به نصرت الهی ایمان داریم و به آن یقین داریم؛ امروز موفقیت در راه مقام معظم رهبری، این حکیم والا وجود است که وجودش عجین شده با امام است.

 

وی تاکید کرد: متاسفم از برخی که نام پیروی از خط امام را برخود می گذارند و به جای نامه سرگشاده نوشتن به صهیونیسم و دشمن، نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری که ایستاده در برابر دشمن است، می نویسند؛ من به کسانی که به نوعی در گوشه ای نشسته اند عرض می کنم امروز این توقع از شما نیست که شما بخواهید اسلام و ولی فقیه در مقابل گناه شما از شما عذرخواهی کند و شما نام خط امام را بر خود می گذارید.

 

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: خط امام این است که آبرو در دست بگیرید که بر آبروی شما می افزاید نه اینکه در گوشه ای کز کنید و در مقابل انقلابی که امام تاسیس کرده و در قبال آن خون ها ریخته شده است؛ پز اپوزیسیون را شما بدهید این غلط است؛ ما باید به خود هشدار دهیم و از خود مراقبت کنیم و تعلقات خود را زیر پا بگذاریم که اگر این تعلقات را زیر پا بگذاریم می توانیم مثل شهدا خدمت کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب