پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:20:20 - سه شنبه 24 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسیدگی ویژه به پرونده های جرائم خشن در رابر/پرونده مرگ مشکوک جوان رابری در حال بررسی است/اجازه نمی دهیم اراذل و اوباش نظم و امنیت جامعه را بر هم زنند
رئیس کل دادگستری کرمان با تاکید بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های مهم که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه می شود گفت:با عوامل پرونده های خشن با قاطعیت برخورد قضائی خواهدشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ یدالله موحد در دیدار با رییس دادگاه عمومی شهرستان رابر که با حضور دادستان کرمان و جمعی از مقامات قضائی استان برگزار گردید،اظهار داشت:با تولید وتوزیع کنندگان مشروبات الکلی با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

رسیدگی ویژه به پرونده های جرائم خشن در رابر

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان ضمن تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده های جناحی عنوان کرد: پرونده مرگ مشکوک جوان رابری در حال بررسی است و در این رابطه چند مظنون دستگیر شده اندو تحقیقات تکمیلی در این رابطه باقید فوریت در حال انجام است.

رئییس شورای قضائی استان کرمان گفت: دستگاه قضائی همواره یار و حامی مظلومان بوده است و اجازه نخواهیم داد عده ای از اراذل واوباش نظم وامنیت جامعه را برهم بزنند.

پلیس،با قاطعیت تمام  به موقع و مناسب به جرائم پاسخ دهند

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تصریح کرد: دستگاه های اطلاعاتی،امنیتی و انتظامی در کنار سیستم قضائی باید با قاطعیت تمام  به موقع و مناسب به جرائم پاسخ دهند تا مردم دچار نگرانی نشوند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی همه ی مسئولان در بخش های مختلف خدمت به جامعه ومردم است،افزود: قضات ضمن حفظ استقلال کار قضائی بایستی با همدلی و هماهنگی با سایر نهاد ها و ادارات در راستای حل مشکلات مردم وجامعه تلاش نمایند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات با اجرای احکام وحدود الهی همواره از جامعه و مردم دفاع می نمایند.

هشدار جدی موحد،نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان:

رییس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های مهم که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه می شود تاکید کرد و گفت:با عوامل پرونده های خشن با قاطعیت برخورد قضائی خواهد شد.

موحد،همچنین  دردیدار باسردار بنی اسدی فر،فرماندهی انتظامی استان کرمان درشهرستان رابر تاکید کرد: ضرورت دارد پلیس،باقاطعیت تمام به موقع ومناسب به جرائم پاسخ دهد.

بخشی،معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضائی در سفر به شهرستان رابر گفت: پرونده دعاوی بانکی با  سرمایه گذاران وتولیدکنندگان در شعب ویژه رسیدگی می شوند.

وی با بیان اینکه قوانین پویا و بروز حلال بسیاری از مشکلات جامعه خواهد بود افزود: بخش زیادی  از مشکلات فعلی جامعه مربوط به بروز نبودن قوانین است، مطمنا با نوآوری و  اصلاح و تصویب قوانین جدید و بروز بسیاری از مشکلات دستگاه قضائی و مردم مرتفع خواهد شد.

مهدی بخشی در حاشیه سفر به شهرستان رابر اظهار داشت:کلیه برنامه ها در قوه قضائیه در راستای حفظ حقوق عامه و جلب رضایتمندی عمومی تدوین شده است.

با برنامه ریزی و نوآوری مشکلات پیش روی  قوه قضائیه حل می شود

این مقام قضائی عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی  که دستگاه قضائی در پیش گرفته است و باهمکاری سایر سازمان های وابسته به قوه قضائیه و همچنین ناجا بسیاری از  مشکلات فعلی مردم و دستگاه قضائی  از جمله جلوی روند روبه رشد پرونده ها  به سیستم قضائی گرفته شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: اجرای برنامه های منسجم در قوه قضائیه نوید بخش یک دستگاه قضائی در شأن حکومت اسلامی وجمهوری اسلامی ایران می باشد.

بخشی یادآور شد: طی سال جاری در چارچوب برنامه های اعلامی معاونت راهبردی قوه قضائیه اهداف مهمی از جمله کاهش اطاله دادرسی، افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان واستفاده از تاسیسات جدید آئین دادرسی کیفری همچون مجازات های جایگزین حبس وتعلیق مجازات را دنبال نموده ایم.

وی افزود: طی ده ماهه ی گذشته  به حول قوه الهی و با مدیریت ریاست کل دادگستری استان و تلاش های شبانه روزی قضات و کارکنان اداری، دادگستری استان کرمان در تمامی برنامه ها به اهداف خود رسیده است و از وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری برخوردار است.

این مقام قضائی عنوان داشت:در بحث افزایش نرخ رسیدگی،کاهش مدت زمان رسیدگی،کاهش موجودی پرونده ها ،افزایش ابلاغ الکترونیک موفقیت های بسیار ارزشمندی حاصل شده است.

وی با اشاره  به ملاقات و بازدیدهای مقامات ارشد قضائی  کرمان از شعب حوزه های قضائی استان گفت:در راستای حفظ حقوق شهروندی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها شاهد بازدیدهای مستمر و منظم قضات  از زندان ها بوده ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان به اقدامات ارزشمندچند دهه ی اخیر قوه قضائیه در بحث برنامه ریزی اشاره کرد و افزود:معاونت برنامه ریزی و توسعه قضائی یکی از معاونت های نوپا می باشد و چند سالی است که بصورت خاص در عرصه برنامه ریزی و توسعه قضائی وارد شده است.

بخشی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم معاونت برنامه ریزی پیگیری جهت تخصیص اعتبارات استانی به منظور توسعه فضای اداری فرهنگی و ورزشی می باشد که خوشبختانه طی دهه ماهه ی سال جاری رشد قابل توجهی در جذب اعتبارات نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵داشته ایم.

این مقام قضائی تصریح کرد:از جمله مأموریت هایی که اخیراً از سوی ریاست قوه قضائیه به معاونان برنامه ریزی سراسر کشور محول شده، پیگیری سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی در سطح استان می باشد که گام های موثری در این رابطه از سوی دادگستری کرمان برداشته شده است.

وی گفت: در راستای کاهش اطاله دادرسی دادگستری استان کرمان با استخراج  آمار پرونده های موجود در مراجع انتظامی و کلانتری ها نسبت به کاهش این نوع پرونده ها و رفع بلاتکلیفی و ضابطه مند نمودن مدت زمان نگهداری پرونده در مراجع انتظامی برنامه ریزی نموده است.

پرونده دعاوی بانکی با  سرمایه گذاران وتولیدکنندگان در شعب ویژه رسیدگی می شوند

بخشی ادامه داد:در این مدت کوتاه در راستای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تولید واشتغال گام های موثری از جمله تشکیل شعب ویژه جهت رسیدگی به پرونده های مرتبط با دعاوی بانکی که یک سوی آن سرمایه گذاران وتولیدکنندگان قرار دارند برداشته شده است .

این مقام قضائی اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها،کارگاه ها و بی کاری گارگران مشغول در بنگاه های اقتصادی،ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان جلسات متعددی با رویکرد حمایت قضائی  به بررسی مشکلات سرمایه گذاران مشروع پرداخته است.

از حاشیه های این  سفر یکروزه بازدید نماینده عالی دستگاه قضائی استان، معاون عمرانی استاندار وجمعی از مسئولان و مردم محلی از پروژه انتقال آب بود.

در  بازدید ۵ساعته موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان مرکز استان وجمعی از معاونان ومسئولان استانی ومحلی ازپروژه انتقال آب رابر به کرمان به مشکلات مردم منطقه رسیدگی شد

سالاری،دادستان مرکز استان کرمان در بازدید از پروژه انتقال آب به کرمان با تأکید بر حساسیت دستگاه قضائی در قبال حقوق قانونی مردم گفت:دستگاه قضائی با تمام توان و حساسیت در راستای حفاظت و صیانت از حقوق عمومی حرکت خواهد نمود.

 

دادخدا سالاری گفت: دادستانی در جهت حفظ حقوق عامه از تمام توان خود بهره خواهد گرفت تا حقی از مردم وبیت المال تضییع نگردد و در جهت رفع دغدغه های مردم تلاش خواهد کرد.

 

ملاقات ۱۲۸نفر از مردم شهرستان رابر با رئیس کل دادگستری استان کرمان

مدیر روابط عمومی وارتباطات دادگستری کرمان گفت:صبح امروز یدالله موحد نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به همراه جمعی از معاونین در سفر یک  روزه به شهرستان رابر  به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۲۸ نفر از شهروندان رسیدگی ودستورات قضائی مقتضی را صادر نموده اند.

محمد بصیریان اظهار داشت:در این ملاقات مردمی که از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز تا ساعت ۱۲:۳۰به طول انجامید آقایان سالاری، دادستان کرمان- شفیعی ،رئیس حفاظت و اطلاعات- بخشی، معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی  نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان را همراهی نمودند.

مدیر روابط عمومی وارتباطات دادگستری کل استان کرمان گفت: در این ملاقات که در دادگاه عمومی شهرستان رابر برگزار شد به مسائلی از قبیل مشکلات مربوط به زندانیان ،تبدیل قرار ، اعسار و تسریع در رسیدگی پرداخته شد و مسائل مختلف دیگر نیز در درخواست های مردمی بود که در جهت حل و فصل همه مسائل مطرح شده دستور مساعد قانونی صادر شد.

 

بصیریان خاطرنشان کرد: این قبیل رفتارها نشانه خدمت بی‌منت و تکریم ارباب‌رجوع است و دراین راستا از سفر ۱۸۰ کیلومتری شهروندان رابری به مرکز استان و اتلاف وقت آنان جلوگیری شد.

در پایان این سفر نیز با ادای احترام رییس کل دادگستری ومعاونین، دادستان مرکز استان، معاون عمرانی استاندار کرمان و فرمانده انتظامی استان به مقام شامخ شهدای روستای گنجان رابر،دومین روستای شهید پرور کشور همراه بود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب