پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:59:02 - سه شنبه 24 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مجمع بسیج شهرستان رابر درسالن فرمانداری برگزار شد
مجمع بسیج شهرستان رابر با حضور اعضای کارگروه‌های مختلف این مجمع برگزار شد.

به  گزارش “صبح  رابر”؛ مجمع بسیج  شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت  بسیج  سپاه و  اعضای مجمع  بسیج  شهرستان در سالن  فرمانداری رابر برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، ضمن  تبریک ایام دهه مبارک فجر وهمچنین  تسلیت به مناسبت  ایام  شهادت  بی بی دو عالم  حضرت  فاطمه  الزهرا(س)، و با تقدیر از حضور با شکوه مردم درراهپیمایی  ۲۲بهمن  که خاص و مد نظرمقام معظم رهبری بود اظهار داشت:  انتظار دشمن با فتنه ها و نابسامانی هایی که در  سطح  جامعه داشت حضور کمرنگ مردم  بود  اما حضور با شکوه مردم مشت محکمی به دهان  دشمنان بود که  بدانند مردم ما در هرشرایطی  پشت انقلاب، نظام و رهبری ایستادند.

وی با بیان اینکه مجمع  بسیج  شهرستان ازچندین  کارگروه تشکیل  شده که هر کارگروه در  طول  سال  جلساتی  در حوزه فعالیت خود با اعضا در سطح  شهرستان دارند نتیجه آن هم در مجمع  سالانه  بسیج مورد بحث و تبادل  نظر قرار می گیرد افزود: هر کدام کار گروه ها  گزارشی را از وضعیت  کارگروه خود می دهند مشکلات را با  پیشنهاد راهکارهایی مطرح  می کنند که  بتوان  با همفکری و  پشتیبانی در جهت ارتقاء وضعیت شهرستان کمک شود.

سرهنگ  امام بخش  با بیان اینکه بسیج در راستای کمک به  دولت در حوزهای مختلف  قدم های مثبتی برداشته است عنوان کرد:  طرح  گشت های محله محور بسیح در بحث  امنیت  که از اول  بهمن ماه هر شب در پایگاه های مقاومت راه اندازی  شده که  هم  حفظ انسجام بسیحیان و افزایش امنیت شهرستان، با حضور بسیج  این مهم  اتفاق افتد.

وی همچنین از راه اندازی ۸  صندوق قرض الحسنه بسیج در سطح شهرستان که هم کمک به  اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت  معیشتی و اقتصادی می کنند خبرداد و افزود: با آموزش  و پای کار آمدن مردم  راه اندازی این  صندوق های قرض الحسنه کمک به  بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی  جامعه  دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  همچنین از طرح مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص در دو معضل اعتیاد و طلاق  به  صورت  رسمی از ابتدای  سال ۹۷ مواردی که باید در جهت رفع معضل انجام  شود خبر داد.

در ادامه مسئولین  کارگروه ها در حد چند دقیقه گزارشی مختصر ازمسائل و  راهکارهایشان بیان کردند تا در پایان با ارائه مصوبات  رئیس مجمع بسیج شهرستان و فرمانداررابرکمک  به وضعیت این شهرستان  کند.

تاج الدینی مسئول کار گروه  فرهنگی  مسایل فرهنگی گفت: ریشه همه مسایل فرهنگی اعم از طلاق، اعتیاد، بیکاری ، عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی  و کم حجابی  را عدم دریافت مهارت زندگی  و سبگ زندگی اسلامی خواند .

وی توصیه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه  به خانواده های مستأجر دانشجو و دانش آموز سر کشی و  به مشکلات آنها رسیدگی  و اعتماد سازی شود چرا که شهرستان رابر  نخبه  پرور و چهر ه های  نظامی، فرهنگی ، اقتصادی ارزشمندی دارد.

تاج الدینی گفت:  با مطالعه  کتاب های خوب، ویژگی های  حلال خوری، آشنایی  فرزندان با کتاب های اسلامی  و دینی، رسیدگی به  خانواده های دانش آموزیا دانشجو، وضعیت  سبک زندگی خانواده ها رشد پیدا می کند و با بالا رفتن سطح  فکری و فرهنگی    دیگر شاهد این  مشکلات و اتفاقات  فرهنگی  نخواهیم بود.

کریمقاسمی کار گروه  اقتصادی  با اشاره به جلسه ای  که در تاریخ ۱۱مهرماه برگزار شد گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم کشاورزبودند چیزی به اسم نظام  صنفی نداشتیم  به محض ورود در مدیریت جهاد کشاورزی نظام  صنفی پیگیری و مجوز آن گرفته شد.

وی بااشاره به تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی و  سپاه در قالب مشاغل خانگی، فرآوری تولید عسل، تغییر الگوی کشت گیاهان کم آب،  کاشت  گیاهان دارویی  مثل گاو زبان،  گل محمدی که  به هر هکتار وام ۱۰ میلیون تومان اختصاص داده شده گفت: مردم از این  تسهیلات  استفاده  کنند.

کریمقاسمی  همچنین  از راه اندازی  صندوق  قرض الحسنه و بحث پرورش ماهی سردآبی در قفس در سد ننیزشهرستان در آینده خبر داد و گفت: با ورود به کاشت انجیر دیم با حمایت منابع  طبیعی باعث اشتغالزایی و تولید می شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره عسل و برند آن به اسم  رابر در آینده  خبر داد.

زارع منصوری کار گروه اجتماعی گفت:؛ امر به معروف و نهی منکر، ارتقاء امنیت، آسیب شناسی و اشتغال شامل کار گروه  اجتماعی است.

وی در بحث امر به معروف گفت: یک  فریضه واجب  فراموش شده است که متاسفانه در  سطح  جامعه اجرا نمی شود  به صورت موردی انجام می شود که  طبق اصول و  شرایط  امربه معروف نیست  و به جای باز خورد مثبت؛ متاسفانه تبعات منفی هم دارد  که می طلبد از سطح ادارات  شهرستان  شروع شود.

زارع منصوری با بیان اینکه  شورای امر به معروف در  سطح  ادارات  تشکیل شده  اما اتفاق  خاصی انجام نمی گیرد افزود:  در محیط اداری با  نصب تابلو در  زمینه امر به معروف و همچنین  ما آمادگی برای برگزاری  کارگاه آموزشی امر به معروف در سطح  ادارات، پایگاه ها  داریم.

وی  همچنین در بحث ارتقاء امنیت  مسائلی را مطرح کرد و گفت: با پست ایست بازرسی ثابت در مسیر اصلی جیرفت به رابر و   و راه اندازی کلانتری و پاسگاه  انتظامی در منطقه قدرود خانه رابر  تا حدودی مسیر ارتباطی  شهرستان  کنترل می  شود.

زارع منصوری در خصوص امنیت شهری با توجه به اتفاقات اخیری که در سطح  شهرستان  رخ  داده است  که تا حدودی نارضایتی مردم را دربرداشت افزود: در صورت عدم برخورد قاطع به این افراد متخلف  مجدد شاهد تکراراین موضوعات در  سطح شهرستان هستیم.

وی همچنین از افزایش  فروشندگان مواد مخدر صنعتی و  ضعف  قانونی و برخود  قاطع  با این افراد که  با کمترین  وثیقه ای آزاد می شوند خبر داد و گفت: می طلبد  برخورد قاطع با این افرادصورت گیرد تا  به راحتی نتوانند به فعالیت خودشان بپردازند.

زارع منصوری در بجث آسیب شناسی اجتماعی و ماهواره  گفت:  متاسفانه عدم آشنایی دقیق مردم و علم اطلاع کافی به ویژه در  شبکه های اجتماعی تبعات منفی به دنبال داشته از جمله موارد روابط نامشروع، بی بند باری، طلاق را می توان نام برد.

وی از آمادگی لازم در بحث دوره آموزشی فضای مجازی با  دعوت اساتید و تعویض ماهواره ها باگیرنده دیجیتال خبرداد.

تاج الدینی کار گروه جامعه زنان در حیطه حوزه خواهران در بحث معضلات؛ به گسترش روابط دختر و پسر در شهر رابر با عنوان رفیق اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بحث، طلاق، ازدواج در سنین  پایین و عدم  شناخت خانواده ها و زوجین از همدیگر و در بحث اعتیاد  پیگیری  با همکاری بهزیستی، در  آیین همسرداری  استفاده از روحانیون در ماه مبارک  رمضان و محرم،  معرفی  کتاب در زمینه شیوه های همسرداری و برگزاری کارگاه آموزشی، در زمینه  عفاف و حجاب برگزاری همایش عفاف و حجاب، همایش کتابخوانی عفاف و  حجاب و  ارسال  پیامک با موضوع  عفاف و  حجاب دانست  که می طلبد در سطح شهر ودیوار نویسی بحث عفاف و حجاب را شهرداری داشته باشد.

شمس الدینی کار گروه دفاعی گفت: بیشترین بحث  تردد اتباع بیگانه بخصوص  افغانی از مسیر جیرفت است البته در گشت های محله با همکاری  نیروی انتظامی  به ویژه در بخش هنزا و شهر و روستا های اطراف باشند .

وی راه اندازی سسیستم دوربین در سطح  شهر، اجرای طرح پدافند غیرعامل و سنجش آمادگی  نیروها، پیش بینی و شناسایی  راه های فرعی به  شهر، سازمان دهی یک  گروهان ۱۰۰ نفره که هم در بحث امدادی در مواقع  سیل و آتش  سوزی و  نیز دفاعی  رااز اهم راهکارهای این  کار گروه برشمرد..

امام جمعه شهرستان نیر با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه ، نبود زیر بنای کار فرهنگی؛ عامل همه معضلات  شهرستان رابر دانست و گفت:  با آوردن  اساتید مجرب شاید تا یک زمانی  که در ذهنش است  کارایی داشته باشد اما با گذشت زمانی با  توجه به  مشکلاتی که  وجود دارد  به  فراموشی  سپرده می شود .

وی  گفت: کار زیر بنای فرهنگی انجام شود معضلات حل می شود  در بحث  جلسات  قرائت قرآن خانگی  متاسفانه هدف شرکت در جلسات قرآناست  نه رشد سواد قرآنی، در بحث  احکام،  روش  زندگی اسلامی، روش همسرداری ، بحث  مشاوره  رایگان خانوادگی، بحث  حجاب، روش تربیت  فرزند مربی نداریم  که  کار زیر بنایی شود؛ با وجود مربی، خروجی کار های  فرهنگی رشدآن است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان  تبلیغ  کار فرهنگی را مهم  خواند و گفت:  نصب  بنر و کلمات  زیبا  در  خاطر می ماند نزدیک به  ۳ میلیون  پوستر در همین  زمینه  چاپ شده است، ائمه  جمعه  بودجه دولتی ندارند با  کمک های مردمی کار می کنیم ، کار فرهنگی را تعطیل نمی کنم  باید حمایت و کمک کنید .

وی  در بحث زیربنایی کار فرهنگی داشتن استاد مجرب  و تزریق  کردن به مدارس و جلسات  قرائت  قرآن و اجتماعات رابر برشمرد.

 

مهدی صادقی  مشکل شهرستان رابر از  طرح هایی جهاد را نداشتن آگاهی  دانست و  گفت: با نصب بنر تسهیلات جهاد کشاورزی و اطلاع رسانی در فضای مجازیشود تا مردم  شهرستان رابر از طرح های جهاد کشاورزی با خبر شوند با حمایت این وضعیت بیکاری را می توان سر و  سامان داد.

وی همچنین با بیان اینکه گشت های محله محور بسیج امنیت را بالا می برد گفت: مشکل ارتقاء امنیت نبود عامل بازدارنده است، یک  مقداری این  شهرستان را نا امن برای افراد متخلف و خلافکار کنیم .

رییس مجمع بسیج شهرستان از ادارات خواستار یک نیرو در هفته،  جهت تسریع کارهای فرهنگی به دفتر امام جمعه رابر شد.

فرماندار رابر  با تقدیر و  تشکر از حماسه ی بی نظیر مردم  در راهپیمایی یوم الله ۲۲ گفت: تمام مسائل مطرح شده  به کار گروه  اجتماعی بر می گردد بنا به فرمایش مقام  معظم رهبری در چندین سال گذشته که  فرمودند: در بحث تولید علم وارد شوید.  منظور از تولید علم سواد دار شدن نیست در بحث  نظریه  پردازی، تحقیق و پژوهش بر اساس  وضعیت و فرهنگ  کشورمان عقبیم .

وی با بیان اینکه بهترین و کاملترین دین، اسلام است  افزود:  اگر در تمام  زمینه ها اسلام واقعی پیاده شود  الگویی  برای همه دنیا و  جامعه است.

علیدادی گفت: سرمایه  اجتماعی یکسری  شاخصه دارد  مثل  صداقت ، قانون مداری، احترام به حق و حقوق خود و دیگران، مشارکت، وجدان کاری  اینها  شاخصه های  سرمایه  اجتماعی که همان شاخصه های اخلاق مداری اسلام است .

وی با تأکید بر آموزش علمی  دین اسلام  گفت: در بحث اسراف هر ساله  میلیاردها تومان  صرف  تغییر کتاب های آموزش و  پرورش می شود هم  سرمایه از بین رفته هم محیط  زیست همچنین در مصرف جشن و مراسمات  چقدر سرمایه  و تولید اسراف  می کنیم.

فرماندار رابر با تکریم اخلاق مداری افزود: باید از خودمان  شروع کنیم اگر سرمایه اجتماعی همان  اخلاق مداری دینی به معنای واقعی اجرا نشود بی نتیجه است.

وی افزود: تنها راه حل جامعه اینکه همه  احساس وظیفه کنیم خصوصا در بحث وجدان کاری و  سرمایه اجتماهی که همان  شاخصه های اخلاق مداری دینی که۱۴۰۰ سال قبل  پیامبراسلام در  جامعه اسلامی تدوین  کرده است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب