پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:40:34 - جمعه 27 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سران فتنه صلاحیت سوار شدن قطارانقلاب را نداشتند/ مردم  فتنه گران را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستادند
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مردم  فتنه گران را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستادند گفت: سران فتنه در حصر هستند این خروجی سخنان نامربوط  و حرمت شکنی در ۲۲ بهمن که آمریکا به خودش اجازه دخالت در حصر سران فتنه می دهد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی،و با  اشاره به  آستانه  سالروز شهادت بی بی دو عالم، ضمن تسلیت این ایام گفت: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) شیوه های مبارزه سیاسی داشت و ما باید این شیوه سیاسی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بعد از رحلت پیامبر(ص) بدانیم که آرام ننشستند.

وی، شیوه های مختلف  مبارزه سیاسی حضرت زهرا (س) درفهم مردم جاهل آن روزگار به تهدید غاصبان خلافت به نفرین‏، مبارزه منفى (گریه کردن)، تبدیل تهدید به فرصت‏، جلب یاور و حمایت سیاسى، بهره‏بردارى سیاسى از رسانه‏هاى انسانى‏ و وصیت‏نامه سیاسى‏اشاره کردو  افزود:یکی از شیوه های مبارزه سیاسی حضرت  زهرا(س) تهدید غاصبان خلافت به نفرین‏ بود که پس از رحلت رسول اکرم(ص) هنگامى که حضرت على(ع) در حال غسل و کفن و دفن پیامبر(ص) بود، بعضى از بازیگران سیاسى با مسموم کردن جوّ، در «سقیفه بنى ساعده» خلافت را غصب کردند و خلیفه‏اى را بر خلاف حدیث غدیر خم و خط‏مشى پیامبر و رسالت الهى انتخاب نمودند. عده‏اى از بازیگران سیاسى براى مشروعیت بخشیدن به خلیفه وقت و مقبولیت خلافت غصب‏شده و بر حق نشان دادن آن و سرپوش گذاردن بر مسیر انحرافى، بیعت گرفتن از خلیفه ذى‏حق را عَلَم کردند و براى بیعت گرفتن از حضرت على(ع) به در خانه فاطمه(س) آمدند، ولى با امتناع حضرت فاطمه(س) در گشودن در مواجه شدند. به ‏همین‏ دلیل، دَرِ خانه او را به آتش کشیدند، فاطمه(س) را مورد هجوم قرار دادند و او از شدت درد بى‏ هوش شد و فرزند خود را سقط کرد. آنان حضرت على(ع) را براى بیعت گرفتن با خلیفه وقت به مسجد بردند. زمانى که حضرت فاطمه(س) به هوش آمد، سراغ امام بر حق، على(ع) را گرفت. وقتى متوجه شد که او را به مسجد برده‏اند، بلافاصله دست فرزندان خردسالش حسنین (ع)را گرفت و به مسجد رفت. هنوز مردم عوام جامعه و مهاجران و انصار برخوردهاى باکرامت و بزرگوارانه پیامبر اکرم(ص) با فاطمه زهرا(س) و سخنان پیامبر را نسبت به دخت گرامى‏اش از یاد نبرده بودند و احترام و تکریم خود را نسبت به فاطمه زهرا(س) در باطن ضمیر خویش در نظر داشتند. وقتى که فاطمه زهرا(س) به مسجد رفت و غاصبان خلافت را تهدید کرد که اکنون خدا را به یارى مى‏ طلبم، با تهدید او، غاصبان خلافت تا حدى جا خالى کردند و از بیعت گرفتن با حضرت على(ع) دست برداشتند و در این مبارزه، فاطمه زهرا(س) با پیروزى به خانه برگشت.

وی گفت: در مرحله دیگر، فاطمه زهرا(س) تاکتیک «گریه» را انتخاب کرد و به ‏عنوان یک حربه سیاسى از آن بهره برد. صدیقه طاهره(س) محل گریه خود را مرکز اجتماع مسلمانان قرار داده بود؛ بر سر قبر رسول خدا(ص)، شهداى احد و قبرستان بقیع مى‏رفت و در این اقدام، همراه کودکان خردسالش (براى تحت تأثیر قرار دادن جامعه) و در ساعات شب و روز با ذکر مرثیه ‏هایى در فقدان پدر بزرگوار خویش و انحراف امّت پس از رحلت رسول اکرم(ص) سعى مى‏ کرد جامعه خفته را بیدار سازد.

حجت الاسلام صادقی تبدیل تهدید به فرصت‏ را حربه سیاسى دیگرحضرت زهرا(س) دانست، و عنوان کرد:  سخنرانى با تکیه بر غصب «فدک» بود که به ‏دنبال غصب آن توسط خلیفه وقت، فاطمه زهرا(س) بار دیگر از این حرکت رژیم حاکم به ‏عنوان یک حربه سیاسى و فرصت مناسب سیاسى براى روشن ساختن اذهان جامعه در غصب خلافت مسلّم حضرت على(ع) استفاده کرد. در حقیقت، فاطمه زهرا(س) به نام غصب حق مالکیت خویش، به اعتراض سیاسى و استیضاح حاکم وقت پرداخت و به مسجد رفت و خطبه خواند.

وی اضافه کرد: در این خطبه، چند فراز و نمود خاص وجود دارد. فاطمه زهرا(س) در ابتدا، با یادآورى رسالت پیامبر و دفاع از رهبرى و امامت بر حق حضرت على(ع) و حق مالکیت خویش بر فدک از لحاظ قانون ارث در اسلام، با سازش‏کاران سیاسى اتمام حجت کرد. ایشان در فرازى از آن خطبه مى‏فرماید: «هان‏اى مردم! بدانید من فاطمه‏ ام و پدرم محمّد(ص)، انتها و ابتداى کلامم یکى است؛ هرگز آنچه‏ می‏گویم غلط نبوده و آنچه انجام مى ‏دهم ظلم نیست.»

امام جمعه رابر با اشاره به نکته بارز در خطبه حضرت زهرا(س) گفت: آن‏حضرت با فصاحت و بلاغت خاصى به دفاع از مقام ولایت و امامت حضرت على(ع) مى‏پردازد.آن‏حضرت توانست با حضور در مرکز اجتماع مسلمانان و مهم‏ترین مکان معتبر سیاسى یعنى مسجد به محاجّه با خلیفه وقت بپردازد و او را به استیضاح بکشاند و با رسوایى سیاسى حاکمان وقت، تا حد زیادى مشروعیت آنان را زیر سؤال برد و رسم‏هاى جاهلیت را درهم بشکند و نشان دهد که هیچ حکومتى نمى‏تواند حق و مال کسى را غصب کند، حتى اگر این حق متعلّق به یک زن باشد.

وی با اشاره به جلب یاور و حمایت سیاسى‏ آن حضرت افزود: حضرت فاطمه(س) همچون سیاست‏مدارى قهرمان، به تکلیف و رسالت الهى خویش عمل مى‏کرد و براى روشن ساختن افکار عمومى از انحراف مسیر امامت، چهل شبانه‏روز دست حسنین (ع) را مى‏ گرفت و سوار بر مرکبى مى‏شد و همراه با حضرت على(ع) به درِ خانه مهاجر و انصار مى‏رفت تا آن‏ها را نسبت به غفلتى که دچار آن شده‏اند و انحراف موجود، بیدار سازد و غافلان و راحت‏طلبان را هوشیار سازد. فاطمه زهرا(س) در حقیقت، با رایزنى سیاسى خود، با یاران رسول(ص) اتمام حجت مى‏کرد و همچون دیپلماتى آگاه، با حضور خویش سعى مى‏ نمود مسیر انحراف امّت را روشن سازد و مسیر واقعى را که امامت على(ع) است و نیز حریم ولایت را روشن و بى ‏پیرایه ارائه دهد تا در فرداى قیامت، براى صاحبان زر و زور و تزویر و عافیت‏ طلبانى که فریب خورده ‏اند، بهانه ‏اى وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اعتصاب سخن یعنی سکوت سیاسى شیوه دیگرآن حضرت گفت: در مسیر دفاع از حریم ولایت و امامت، فاطمه زهرا(س) شیوه مبارزاتى دیگرى را با سکوت خود آغاز کرد و آن «اعتصاب سخن» با حاکمان وقت بود. صدیقه طاهره(س) شیوه‏اى سیاسى را آغاز کرد که تداوم‏دهنده تاکتیک‏ها و شیوه ‏هاى مبارزاتى قبلى آن‏حضرت بود. تمامى این شیوه‏ها در راستاى یکدیگر معنا مى‏دهند. آن‏حضرت با اتخاذ حرکت‏هاى سیاسى خاص از قبیل گریه در مراکز شلوغ و محل عبور و مرور مسلمانان، حضور در مسجد و مراجعه به خانه ‏هاى مهاجر و انصار که تمامى آن‏ها با حضور قوى آن‏حضرت در صحنه مبارزات سیاسى همراه بودند، جامعه را از لحاظ افکار، تحت تأثیر قرار داد ولى ناگهان شیوه مبارزه سیاسى خود را تغییر داد و سکوت اختیار کرد.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: این تاکتیک و شیوه جدید در اذهان جامعه، که به حضور آن‏حضرت در صحنه عادت داشتند، سؤال ایجاد مى‏ کرد و مسأله ‏برانگیز بود که چه شده است که فاطمه زهرا(س) سکوت کرده است؟ این تغییر رویه به‏طور طبیعى، توجه اجتماع را جلب مى‏کرد و افکار عمومى را به تکاپو وامى‏داشت تا در پى یافتن علت آن باشند. فاطمه(س) در محاجّه خود عهد کرد که دیگر با خلیفه سخن نگوید. پس از حضور خلیفه در خانه فاطمه زهرا(س) و گفت‏ وگوى کوتاه آن‏ها با حضرت فاطمه(س) که حضرت على(ع) در این میان پیام آور بین فاطمه(س) و خلیفه وقت بود، و گرفتن اعتراف از خلیفه وقت مبنى بر مقام شامخ حضرت فاطمه(س) از زبان پیامبر در این‏که رضایت فاطمه رضایت خدا و خشم او خشم خداست، فاطمه زهرا(س) مشروعیت خلیفه را زیر سؤال برد و اذهان جامعه و افکار عمومى را در مشروعیت خلیفه وقت دچار تردید کرد که فاطمه(س) حق را مى‏گوید و امامت حقى است غصب‏شده توسط خلیفه وقت! پس از این‏که آن‏حضرت از خلیفه وقت اعتراف گرفت، قسم خورد که دیگر با او سخن نگوید و با این دیدار و سخن فاطمه زهرا(س)، مشروعیت حاکمان وقت بیش از گذشته زیر سؤال برد و در بسیارى از اذهان که نادانسته و تحت تأثیر جوّ موجود بیعت کرده بودند، شک و تردید و پشیمانى ایجاد شد و بدین‏سان، این حربه بسیار مؤثر واقع گردید.

خطیب جمعه رابر یادآور شد: شیوه مبارزاتى دیگر فاطمه زهرا(س) دادن آگاهى و رشد سیاسى به زنان مهاجر و انصار بود که بدین‏وسیله، آتش مبارزه در خانواده‏هاى مدینه وارد مى‏شد. این مبارز سیاسى شکست ‏ناپذیر، که تمام تاب و توان خود را در دفاع از حریم ولایت و امامت قرار داده بود، به‏علت تلاش بیش از حد، ناتوان شد. به‏ همین ‏دلیل، پس از مدتى فاطمه زهرا(س) به ‏علت بیمارى و ضعف، در خانه بسترى شد. وقتى خبر بیمارى آن‏حضرت در مدینه پیچید، زنان مهاجر و انصار، که وامدار تعلیم و تربیت فرهنگى آن‏حضرت بودند، براى عیادت او به خانه ‏اش آمدند. وقتى از حال آن‏حضرت جویا شدند، از حال خود نگفت، بلکه در دفاع از حریم ولایت به سخن پرداخت و از سستى مردانشان سخن راند که حق را فراموش کرده‏اند و سکوت اختیار نموده‏اند. بازتاب سخنان دخت پیامبر به‏تدریج، در درون خانه‏ ها آتشى به‏ پا کرد و انقلابى پرخروش را جهت داد که به حریم خانه ‏ها راه یافت و نطفه‏ هاى آگاهى و شعور را بارور کرد.

امام جمعه رابر،تاکتیک کوبنده دیگرى که صدیقه طاهره(س) اتخاذ کرد و ضربه سهمگینى بر حکومت وقت وارد آورد، وصیت‏ نامه سیاسى آن‏حضرت دانست و افزود: وصیت ‏نامه‏ اى که براى بیدار ساختن افکار خفته و توجه افکار عمومى و عدم بهره‏ بردارى حاکمان سیاسى وقت از مراسم سوگوارى و دفن آن‏حضرت نگاشته شد.

وی در ادامه گفت: حضرت زهرا(س) در وصیت ‏نامه سیاسى خود تأکید مى‏ کند که حضرت على(ع)، ولیّ بر حق، باید به آن عمل کند؛ چنان‏که تا بدان روز هیچ سیاست‏مدارى چنین آگاهانه و مدبّرانه و با آن ظرافت‏ هاى سیاسى، عمل نکرده بود، بلکه شیوه ‏اى بکر و تازه بود که از سوى سیاست‏مدارى حرف ه‏اى به ‏خاطر دفاع از حریم ولایت و تحقیر موقعیت سیاسى خلیفه وقت اتخاذ شده بود.

حجت الاسلام صادقی گفت: حضرت فاطمه(س) وصیت کرد که احدى از کسانى‏که به او ستم کرده‏اند در تشییع جنازه ‏اش حاضر نشوند و شبانه او را دفن کنند. در حقیقت، با این وصیت‏نامه، حربه سیاسى از دست حاکمان وقت گرفته شد. آنان مى‏خواستند در مرگ آن‏حضرت با مرثیه ‏سرایى و اشک و ماتم و ارادت به آن‏حضرت و تأسف از رحلت او، مخالفت‏ها و مبارزات حضرت زهرا(س) را در دفاع از حریم ولایت تحت‏الشعاع قرار دهند و خلافت غاصبانه خود را در اذهان جامعه برحق جلوه ‏گر سازند اما دفن شبانه آن‏حضرت و نامشخص بودن مکان دفن ایشان، این سؤال را در میان امّت اسلامى ایجاد کرد که چرا دخت گرامى پیامبر و یگانه گوهر گران‏قدر او چنین وصیّتى کرده است؟

وی اضافه کرد: با عمل به وصیّت آن‏حضرت توسط حضرت على(ع)، اذهان جامعه دچار شک و تردید شد و تا حد زیادى مشروعیت خلیفه وقت زیر سؤال رفت و مظلومیت آن‏حضرت بیشتر نمایان گردید و این‏که چرا حضرت زهرا(س) در مدت ۷۵ (و به قولى ۹۵) روز با تمام تاب و توان، با شیوه‏هاى گوناگون تلاش کرد تا مسیر انحرافى امّت را روشن سازد که چرا امام بر حق على(ع) را تنها گذاشته‏اند و کج‏ راهه ‏اى را انتخاب کرده ‏اند که خلاف حق و حقیقت است، در حالى که على(ع) بر حق است؟

امام جمعه رابر با اشاره به دیدار عمومی هیئت دادگستری با مردم از نزدیک  و بازدید از تونل خط انتقال آب گفت: طی جلسه ای که مسوولان قضایی با استاندار کرمان برگزار می کنند تصمیماتی اتخاذ میشود که  نتیجه این دیدار و بازدیدها است امیدواریم آن نتیجه به حق باشد لذا کاری از روی احساسات و نارحتی انجام ندهید که بعدها پشیمان شوید، چادرهاآنجا جمع شود ما حامی و یاور شما هستیم و نمی گذاریم حق کسی تضییع شودو در جهت رفع دغدغه های مردم تلاش خواهیم کرد.

وی درباره اتفاقات دو هفته قبل باتأکیدات موحد و سالاری دادستان استان، پلیس امنیت و رییس ناجا هر چه سریعتر این معضلات و مشکلاتی که باعث نارحتی مردم و خانواده ها شده را حل و فصل کنندگفت: خروجی این جلسات را در چند روز آینده به عینه خواهید دید و مشکلات به وجود آمده رفع وهمچنین تسریع در احکام را صادر بنمایند.

امام جمعه رابر ضمن تقدیر و تشکر از حضور پررنگ مردم ولایتمداری و خوب ایران به ویژه مردم شهرستان رابر اظهارداشت: مردم آمدند با حضور خود به دشمنان نظام جمهورى اسلامى فهمانند که با وجود گله‏ مندى از مسؤولان دولتى و ناکارآمدى سیاست ‏هاى اقتصادى، تجدید بیعت دوباره با آرمان‏ها و ارزش‏هاى انقلاب، امام و رهبرى داشتنداین حضور پررنگ مردم حرکتی انقلابی بود.

وی در واکنش به سخنران جشن باشکوه انقلاب مردم تهران گفت: سخنران جشن۲۲بهمن تهران این جشن باشکوه مردم عزیز را تلخ کرد از سخنرانی شان بر می آید که از جای دیگر خط می گیرد آنهایی رأی به وی دادند  توبه کنار قبور شهدا کنندو در آینده  بیشتر دقت کنند این سخنران گفته است: بعضی ها سوار بر این قطارانقلاب بودند بعد پیاده شدند بعضی ها را از آن قطار پرت کردند با این مضمون که دوباره همین ها را سوار قطار کنیم.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: شما که خود در زمانی که در مسند قدرتی بوده اند، بدون آنکه دستوری دریافت کرده باشند، حدود و ثغور و حتی ابتدایی ترین حقوق این فرد را زیر پا گذاشته اند. یکی از این افراد در زمان مسئولیت خود لحظه ای پس از عزل آقای منتظری از قائم مقام رهبری با بولدوزر به سمت منزل او حرکت کرده و دیوارهای خانه و حسینیه او را خراب کرده و با الفاظ رکیک به پیشخدمت خود دستور داده که «عکس این… را از دیوار پایین بیاور!» حالا همین فرد و افراد دیگری که در آن زمان دست به اقداماتی زده اند که باعث دلخوری عده ای شد و بعضی از شخصیت های حوزوی را از قطار انقلاب پیاده کرد، مدعی هستند که آنان که از قطار انقلاب پیاده شده اند به قطار برگردند! اینها صلاحیت سوار شدن قطار را نداشتند.

وی افزود: در اوایل انقلاب بعضی افرادیک یا دو سه سال در راهپیمایی ها برای جلب و جذب بزرگان شرکت می کردند بعد خودشان از قطار پیاده شدند در واقع این مردم ازقطار انقلاب به بیرون پرت شان کردند حال مدعی هستید که  اینها را سوار قطار بکنید، به هیچ عنوان این مردم اجازه نمی دهند اگر بخواهید اینها را سوار بر این قطار کنید خودت هم از قطار به پایین خواهید افتاد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه صحبت های شما را رادیو بیگانه بی بی سی فارسی زبان تیتر کرد نه جشن باشکوه  مردم را و افزود:  حرفهای بنی صدر را تکرار می کنیدبنی صدری که مردم  به  طرز فجیع و خنده داری از این مملکت فراری دادند، اصل ۵۹قانون اساسی مطرح می کنید! یک بار مردم گفتند ما جمهوری اسلامی می خواهیم نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر.

وی افزود: بنی صدر گفت: برای خروج کشور از بن بست کنونی، سالمترین راه بدون بحران این است که همه موافقت بکنند به مردم مراجعه کنیم و با رای عمومی آنچه باید بشود، بشود. و این مطالب را ریس جمهور بیان می کند: ایران همه پرسی راه خروج از بن بست سیاسی است با این حرف و زیر سؤال بردن قانون اساسی خودتان هم زیر سوال می روید.

امام جمعه رابربا اشاره به سخنان دیگر این سخنران گفت: شورای نگهبان یعنی فیلتر،  وظیفه شورای نگهبان بسیار مهم و سنگینی است شما کار خودتان بکنید  و به داد مشکلات و گرفتاری مردم برسید وارد عرصه سیاسی نشوید که دشمن مردم ایران به تو لبخند بزند حضور عظیم و  باشکوه  مردم را کنار و صحبت های شما را تحت شعاع قرار دهند.

وی در در پایان با بیان اینکه مردم  فتنه گران را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستادند گفت: سران فتنه در حصر هستند این خروجی سخنان نامربوط  و حرمت  شکنی مردم ایران در ۲۲ بهمن که آمریکا به خودش اجازه دخالت در حصر سران فتنه می دهد؛ تصمیم  بگیرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب