پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:26:39 - سه شنبه 1 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گروه‌های امدادی پیکر ۳۰ سرنشین را پیدا کردند/ شرایط جوی برای انتقال پیکرها مناسب نیست/ ایجاد کمپ استقرار در ارتفاعات+تصاویر
هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شده است.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرواز ساعت ۸ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار محو شد. پرواز تهران به یاسوج و بالعکس هر روز انجام می‌شود و مدل این هواپیما ATR است. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط‌عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثری از هواپیما نیستاین هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

سومین روز عملیات جستجوی لاشه هواپیمای ATR

۱۷:۵۰/ امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تکاوران ارتش در کنار سایر نیروهای امدادگر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و مشغول عملیات جست‌وجو هستند، تکاوران امشب را در کمپ خواهند گذراند تا فردا عملیات انتقال پیکرها انجام شود.

۱۷:۴۷/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر از هلال‌احمر و ارتش از نیروهای ورزیده و کوهنوردان ماهر، ۸ تیم در حدود ۴۰ نفر به منطقه اعزام شده‌اند. امکان فرود بالگرد در محل سقوط و انتقال پیکرها در حال حاضر وجود ندارد، شرایط جوی بسیار آزار دهنده است، ابرها ظاهر شده‌اند و سرما احتمالاً شب به ۳۰ درجه زیر صفر خواهد رسید، ممکن است عملیات انتقال پیکرها چند روز طول بکشد.(جزئیات بیشتر)

۱۷:۰۴/ عملیات تجسس و انتقال پیکرهای جان‌باختگان هواپیما در حالی انجام می‌شود که ابرهای بارشی بر فراز دنا نمایان شده‌اند و این مساله شرایط انتقال پیکرها را سخت می‌کند.

۱۷:۰۰/ توضیحات جدید سرتیم عملیات هلال‌احمر که برای اولین بار به لاشه هواپیما رسید؛ شرایط برای امدادگران سخت است.

۱۶:۴۵/ کوهنوردان حاضر در محل: پیکرهای ۳۰ تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری قابل مشاهده است. پیکر۱۵ تن از جانباختگان قابل شناسایی است.

۱۶:۳۶/ مؤمنی مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: چندین گروه به محل حادثه اعزام شدند اما یک گروه ۴ نفره به لاشه هواپیما دسترسی پیدا کرده است، در حال هماهنگی بالگرد بعدی هستیم تا در نقطه ایمن فرود بیاید و پیکرها را برگرداند.

۱۶:۲۸/ لاشه هواپیما چند تکه و متلاشی شده است، امدادگران به پیکر جان‌باختگان و لاشه هواپیما رسیده‌اند، بخشی از اجساد قابل شناسایی است و بخشی دیگر قابل شناسایی نیست، تعدادی از اجساد و بخش‌هایی از هواپیما زیر برف هستند.

۱۶:۱۵/ رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: گروه‌های امدادی به پیکر جان باختگان هواپیما رسیدند، تلاش می‌کنیم تا قبل از غروب آفتاب تعدادی از اجساد را منتقل کنیم.

۱۵:۵۸/ سردار فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی، برف سنگین در ارتفاعات و صعب‌العبور بودن منطقه عملیات انتقال پیکرها چند روز زمان می‌برد، لاشه هواپیما به صورت کامل نیست.

۱۵:۱۲/ مسؤول کمیته بررسی سانحه ATR گفت: هواپیمای  ATR شش سال در شیراز زمین‌گیر بود و پس از برجام توانست قطعات لازم را تهیه کند و تجهیز شد، هواپیمای سانحه‌دیده تهران – یاسوج یک عدد ELT داشت و این سیستم تا سال ۲۰۲۱ اعتبار داشته است.

۱۵:۰۳/ به گزارش خبرنگار فارس، بارش بیش از دو متری برف در منطقه سقوط هواپیما در کنار شیب زیاد کار را برای امدادگران سخت کرده است، ۲۰۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر و ۸۰ کوهنورد در حال امدادرسانی هستند، خطر ریزش بهمن به دلیل صدا و باد بالگردها وجود دارد و به همین دلیل هلی برن مشکل به نظر می‌رسد و بهترین راه انتقال زمینی است.

۱۴:۳۴/ تصویری از لاشه هواپیمای آسمان منتشر شد.

 

۱۴:۲۸/ مؤمنی مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: نیروهای هلال‌احمر نزدیک لاشه هواپیما هستند، هواپیما به دیواره کوه برخورد کرده و دسترسی به آن بسیار مشکل است، در حال ارزیابی هستیم که اگر بالگرد امکان فرود نداشته باشد در نزدیک‌ترین مکان ممکن کمپ بزنیم، این کمپ در جایی ایجاد می‌شود تا اسکان نسبی باشد و تردد به آسانی صورت بگیرد.

۱۳:۵۶/ پزشکی قانونی اصفهان اعلام کرد: اجساد به احتمال قوی برای شناسایی به استان کهگیلویه و بویر احمد انتقال پیدا می‌کنند.

۱۳:۴۵/ مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با تأکید بر این‌که ادامه عملیات باید بدون بروز حادثه جدیدی پیگیری شود، گفت: در حال حاضر شرایط هوا خوب و آفتابی بوده و شرایط مهیاست و کارها پیش می‌رود، بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و با تغییرات جوی که پیش‌بینی می‌شود سناریوهای ما تغییر می‌کند و در دفتر فرماندهی عملیات را دنبال می‌کنیم.

۱۳:۳۸/ هلی‌برن نیروهای امدادی هلال احمر در نزدیکی محل سقوط هواپیما انجام شد.

۱۲:۵۸/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی در محل سقوط هواپیما، امکان فرود بالگردها در منطقه سقوط نیست و نیروها به صورت زمینی در آن‌جا حضور پیدا می‌کنند که به دلیل شدت برف و کولاک در ساعات آینده کار بسیار مشکل خواهد بود، از امروز تا بعد از ظهر فردا با مشکل نامساعد بودن شرایط جوی مواجه هستیم.

۱۲:۵۴/ اولین گروه تکاوران تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش برای تخلیه هواپیما اعزام شدند، شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در این باره گفت: کمبود نیرو نداریم و تعداد نیرویی که لازم است را اعزام خواهیم کرد.

۱۲:۲۹/ بر اساس گزارش میدانی از محل عملیات جست‌وجوی هواپیما، نیروهای امدادی و مردم منتظر شروع عملیات انتقال اجساد هستند.

۱۲:۰۴/ کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: موقعیت سقوط بسیار صعب‌العبور است و نیروهای هلال احمر به وسیله بالگرد در نزدیک‌ترین محل به موقعیت سقوط پیاده شده و برای صعود به موقعیت آماده می‌شوند.

پروسه پیدا کردن اجساد طولانی و زمان‌بر است و نیروهای عملیاتی باید به صورت زمینی اجساد را منتقل کنند که ۱۰۰ درصد با برف و کولاک مواجه می‌شوند.

۱۲:۰۴/ کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: موقعیت سقوط بسیار صعب‌العبور است و نیروهای هلال احمر به وسیله بالگرد در نزدیک‌ترین محل به موقعیت سقوط پیاده شده و برای صعود به موقعیت آماده می‌شوند.

پروسه پیدا کردن اجساد طولانی و زمان‌بر است و نیروهای عملیاتی باید به صورت زمینی اجساد را منتقل کنند که ۱۰۰ درصد با برف و کولاک مواجه می‌شوند.

۱۱:۵۴/ تصویر زیر به عنوان محل احتمالی سقوط هواپیمای ATR آسمان در کوه دنا منتشر شده است.

 

۱۱:۱۹/ خلبان بالگردی که این هواپیما را مشاهده کرد، دقایقی پیش گفت: امروز و در سومین روز از جست‌وجو برای پیدا‌کردن هواپیما، لاشه آن پیدا شده و آرم آن نیز مشاهده شد.

۱۱:۱۵/ سردار فدا جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان گفت: با پرواز مجدد هلی‌کوپتر هوا فضای سپاه، نوک قله کوه پازن پیر در منطقه عمومی پادنای سمیرم استان اصفهان به عنوان محل اصابت شناسایی شد.

۱۱:۰۷/ مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به خبرنگار فارس گفت: به دلیل پراکندگی اجساد هواپیما، همه شعاع نقطه مورد نظر توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر به صورت دقیق جست‌وجو می‌شود، کارشناسان شرکت هواپیمایی آسمان برای پیدا کردن جعبه سیاه به نقطه مورد نظر اعزام خواهند شد.

۱۰:۴۴| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیداشدن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج در قله نغل از منطقه پازن پیر خبر داد.

۱۰:۳۴| سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مختصات دقیق جغرافیایی محل سقوط را به خبرنگار تسنیم اعلام کرد. لاشه این هواپیما در کوه دنا و در مختصات جغرافیایی NC-4208 و E-514293 قرار دارد.

۱۰:۳۲| با یافتن لاشه هواپیمای تهران- یاسوج همه مسئولان ارشد نظامی، انتظامی و امدادی راهی منطقه سقوط هواپیما شدند. تیم‌های امدادی در حال آماده باش برای اعزام به منطقه سقوط هستند.

نیروهای سپاه و کوهنوردانی که در ارتفاعات قرار دارند اکنون با تغییر مسیر به سمت محل سقوط در حرکت هستند.

۱۰:۰۰سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

۰۹:۳۰سخنگوس اورژانس اعلام کرد: با توجه به کاهش توده های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید، امروز احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.

۰۹:۰۰محمدسعید شرفی مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیمای ATR آسمان در سمیرم خبر داد و با اشاره به استقرار یک سری تجهیزات از سوی سپاه گفت:امیدواریم تا قبل از ظهر امروز لاشه هواپیما را پیدا کنیم.

وی اظهار کرد:‌بالگردهای خیلی مجهز و هواپیماهای نقشه‌برداری در حال ورود به منطقه است. همچنین سازمان ارتباطات رادیویی هم یک سری تجهیزات پیدا کردن و شناسایی به منطقه ارسال کرده و اگر قرار باشد لاشه هواپیما پیدا نشود فقط به خاطر بدی آب و هواست.

 

۰۸:۵۷/ وزیر ارتباطات در مطلبی به توضیح درباره ادعای دو تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین پرداخت و گفت: بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است اما ادعای خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد .

همکاران ما با استفاده از تحلیلهای فرکانسی و جهت یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، مطابق عکسهای اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند. در عکس چهارم تصاویر دقیق ماهواره‌ای امروز این منطقه که از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسوی‌ها دریافت شده است را مشاهده می‌کنید، متاسفانه بدلیل ابری بودن منطقه شناسایی میسر نگشته است.

✅ د. با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیلهای فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.

✅ ه. تیمهای پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت یابی فرکانسهای رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند.
تیمهای فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است. امیدوارم تلاش همه تیمهای درگیر در صحنه سریعتر به نتیجه برسد.

 

دومین روز عملیات جستجوی لاشه هواپیمای ATR

۱۴:۵۷/ بالگردها همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز منطقه احتمالی سقوط هستند ولی هنوز لاشه یا محل سقوط هواپیما مشاهده نشده است؛ برخی از امدادگران از احتمال پوشیده شدن محل سقوط به دلیل بارش برف خبر دادند.

۱۴:۳۶/ بنا بر اعلام معاون نظارت و بازرسی رئیس کل دادگستری استان اصفهان، تیمی از دادگستری اصفهان در پادنا مستقر شده است، به گفته محمدحسین آقایی با تشکیل پرونده قضایی این حادثه تحقیقات مقدماتی از شاهدان عینی محلی، نماینده هواپیمایی جمهوری اسلامی، کارشناس حوادث هوایی و نماینده شرکت هواپیمایی آسمان توسط بازپرس ویژه انجام شده است.

۱۴:۰۷/ محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان به همراه حسن رحیمی دادستان اصفهان، در جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه در حال بررسی اقدامات انجام شده هستند.

۱۴:۰۶/ بر اساس اعلام شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در منطقه عملیات ریزش کوه صورت نگرفته و بالگردها نیز در حال فعالیت در منطقه هستند.

۱۳:۵۹/ در خصوص ریزش بهمن به نیروهای امدادی حاضر در ارتفاعات هشدار داده شده اما تاکنون حادثه‌ای مبنی بر ریزش بهمن رخ نداده است.

۱۳:۴۰/ شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال بررسی اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما هستیم فعلاً نمی‌توانم این خبر را تأیید کنم.

۱۳:۳۷/ کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان و فرمانده میدان حادثه سقوط هواپیما گفت: بالگرد به منطقه‌ای که ادعا شده لاشه وجود دارد، اعزام شد.

۱۳:۳۶/ مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما در محدوده نقل و دنگزلوی پادنا صرفاً مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

۱۲:۳۲/ جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش پروازها، پیش‌بینی ۱۰ هزار لیتر سوخت بالگرد در محل را داشتیم و آن‌هایی که از یاسوج پرواز می‌کنند نیز در همان فرودگاه سوخت‌گیری می‌کنند، مواد خوراکی و آب آشامیدنی مورد نیاز برای همه تیم‌های امدادی را داشتیم که باید از مردم منطقه به دلیل مهمان نوازی و همکاری با نیروهای امدادی تشکر کرد.

۱۲:۲۵/ محمدسعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی در جسه اضطراری اظهار داشت: ۵۰۰ عکس توسط پهپادها گرفته شده که در آنها هیچ اثری از لاشه احتمالی هواپیما نیست؛ تا کنون ۱۴ سورتی پرواز انجام شده است.

۱۲:۲۵/ مرتضی سلیمی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه اضطراری برای یافتن هواپیما از پاکسازی ۷۰ درصد دنای شمالی خبر داد و  بیان داشت: در تجسس‌ها از دو خلبان باتجربه استفاده شده اما تاکنون هیچ خبری از لاشه هواپیما پیدا نکردیم.

۱۲:۱۴/ استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امکان تصویربرداری پهپادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد، گفت: پهپادهای متعددی نیز در حال تصویربرداری از محدوده‌های مورد نظر هستند که البته به دلیل مه‌آلودی هوا امکان تصویربرداری پهپادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

۱۲:۰۴/ محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان به منطقه پادنای سمیرم به منظور  بررسی اقدامات انجام شده و هماهنگی بیشتر نیروهای عمل کننده می‌رود.

۱۲:۰۱/ گزارش خبرنگاران اعزامی به منطقه حادثه سقوط هواپیما: وضعیت جوی نامناسب است.

۱۱:۵۰/ عباس آخوندی لحظاتی پیش وارد منطقه پادنا محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج شد.

 

۱۱:۴۳/ جواد فصیحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم با اشاره به اینکه از دقایقی پیش شرایط جوی منطقه دنا مساعدتر شده و بالگردها به حرکت درآمدند، گفت: نیروهای سپاه و بسیج در قالب ۵ یگان در محدوده احتمالی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در حال جست‌وجو هستند.

۱۱:۳۰/ خواهران منصوریان ووشوکاران کشورمان نیز در منطقه سقوط هواپیما حاضر شده‌اند.

۱۱:۲۹/ مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ کوهنورد روی کوه‌ها، ۱۰ پهپاد و ۳ هلی‌کوپتر نیز از آسمان در حال رصد منطقه وقوع سانحه ATR هستند و اگر یک ماه هم جست‌وجو زمان ببرد، تا لاشه هواپیما یافت نشود در منطقه می‌مانیم.

۱۱:۲۳/ مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: پس از جست‌و‌جوی ۴ ساعته در سرما و باد شدید منطقه هیچ‌گونه اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد که تا حصول نتیجه در منطقه باقی خواهیم ماند.

۱۱:۲۰/ عباس آخوندی که برای بررسی حادثه سقوط هواپیما به یاسوج سفر کرده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا این لحظه وضعیت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در ابهام کامل است؛ منتظر گزارش ستاد بررسی سوانح هستیم.

۱۱:۱۳/ بر اساس اعلام حاضران در صحنه، لاشه هواپیما در مناطق احتمالی سقوط پیدا نشده، نیروهای امدادی همه‌جا را گشته‌اند و احتمال می‌رود هواپیما اصلاً در این مناطق سقوط نکرده باشد، نیروهای امدادی در حال عزیمت به منطقه‌ای معروف به «بازندپیر» هستند.

۱۰:۵۸/ وزیر راه و شهرسازی به همراه رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از طریق بالگرد به سمت محدوده سقوط هواپیما حرکت کرد، خبرنگاران اعزام‌شده نیز از راه میان‌بر در حال نزدیک شدن به محدوده سقوط هواپیما هستند، امام جمعه و نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز در منطقه حضور دارند.

۱۰:۵۷/ ۲ فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی از استان‌های فارس و بوشهر وارد محدوده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج شد.

۱۰:۳۶/ محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته در منطقه پادنای سمیرم حضور دارد دقایقی پیش وارد منطقه کنگزلی از توابع بخش پادنا شد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر با کمک نیروهای امدادی بتوانیم برای تسلای بازماندگان خبری جدید داشته باشیم.

۱۰:۳۲/ بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی فارس به محل حادثه تجسس تا ارتفاعات زیر ۳ هزار متر صورت گرفته و احتمال پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر دامنه کوه دنا وجود دارد.

۱۰:۲۸/ مردم در مقابل بخشداری دناکوه تجمع کرده و در انتظار دریافت خبری از هواپیما هستند.

۱۰:۲۳/ عملیات تیم امدادی هلال‌احمر در هلیکوپتر اعزامی به منطقه حادثه

۱۰:۲۱/ مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: قرار بوده از هلال‌احمر دو بالگرد بیاید، بالگرد اول مستقر شده اما بالگرد دوم در حالی که به منطقه نزدیک شده بود به دلیل شرایط نامساعد جوی مجبور به بازگشت شد، با بهتر شدن وضعیت هوا این بالگرد نیز به عملیات جست‌وجو اضافه می‌شود.

۱۰:۲۱/ نیروهای مستقر در کمپ اولیه در دامنه کوه دنا در حال پشتیبانی نیروهای عملیاتی و مدیریت تردد خانواده‌های داغ‌دار مسافران پرواز تهران- یاسوج هستند.

پرواز بالگردهای سازمان اورژانس کشور بر فراز رشته کوه دنا

سازمان اورژانس کشور در رشته کوه دنا به دنبال یافتن اثری از هواپیمای سقوط کرده یاسوج – تهران هستند.

 

انجام آزمایشات ژنتیک از خانواده مسافران پرواز تهران _ یاسوج

امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از خانواده جانباختگان سقوط هواپیما پرواز ۳۷۰۴ خواست برای انجام آزمایشات ژنتیک به این سازمان مراجعه کنند.

 

عملیات تجسس به کندی صورت می‌گیرد/هنوز اثری از لاشه هواپیما نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات تجسس برای یافتن لاشه هواپیما به کُندی صورت می‌گیرد.

 

جعفرزاده افزود اثری از لاشه هواپیما هنوز یافت نشده است.

 

شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: لحظه به لحظه بر توده های پرفشار ارتفاعات دنا افزوده می شود و به همین دلیل شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است.

 

اعزام ۲۶ تیم با پشتیبانی ۳ بالگرد به نقاط سقوط احتمالی

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: از ساعات اولیه صبح ۲۶ تیم با پشتیبانی ۳ بالگرد به منطقه اعزام شدند.

شیشه‌فروش اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران صبح امروز در بخشداری دنا برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

وزیر راه و شهرسازی عازم یاسوج شد

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

 

اعزام بالگرد هلال احمر به منطقه پادنا/ تمرکز جست‌وجوها حوالی روستای «نقل»

مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز ۷۵ نفر از نیروهای نجاتگر و تیم کوهستان در قالب ۱۵ گروه به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: بالگرد به منطقه اعزام شده تا امکان انتقال نیروها به وجود بیاید، در برخی مناطق همچنان به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان پرواز نیست اما برخی مناطق این امکان وجود دارد.

مؤمنی ادامه داد: عملیات جست‌وجو از منطقه بیده شروع شده و روستای کهنگان را نیز کامل گشت‌زنی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کارشناسان احتمال سقوط هواپیما را در این منطقه بیشتر می‌دانند،به همین دلیل در حال حاضر نیروها فعلا بیشتر اطراف روستای نقل در حال جست‌وجو هستند .

 

————————————————————————————————————————————————————-

اولین روز عملیات جستجوی لاشه هواپیمای ATR

لاشه هواپیما دقایقی پیش دیده شد، در منطقه پادنا، هم اکنون برف شدید در این منطقه در حال بارش است.

 

 

اطلاعات پرواز ۳۷۰۴ تهران – یاسوج هواپیمایی آسمان

براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR72، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده وتاکنون اثری از هواپیما نیستاین هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

ستاد بحران در فرودگاه یاسوج

بر همین اساس در حال حاضر ستاد بحران در فرودگاه یاسوج تشکیل شده در حال بررسی ماجراست.

هواپیما ATR72 هواپیمایی آسمان

“هواپیمایی آسمان در مسیرهای پروازی کوتاه داخلی به‌صورت ویژه از ۶ فروند هواپیمای ATR-72 استفاده می‌کند. هواپیمایATR-72 یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانواده‌ی هواپیماهای منطقه‌ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شده است.”

۱۱:۰۱| سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است؛ با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

۱۱:۰۹| غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در این مورد اظهار داشت: این هواپیما در کوه‌های اطراف سمیرم سقوط کرده است و هنوز از جزییات آن چیزی نمی‌دانیم.

۱۱:۱۱| براساس این گزارش، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نیز از اعزام تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج خبر داده است.

۱۱:۱۳| همچنین فرماندار بویراحمد در خبری ضمن تایید سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج در کوه‌های پادنا اظهار کرده است: به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم‌اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

۱۱:۱۷| اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس نیز با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های ویژه و نیروها در حال بررسی دقیق محل سقوط هستند، افزود: طبق اعلام اولیه منطقه کلی دناکوه سمیرم است، تیم‌ها در حال اعزام به منطقه هستند تا شرایط از نزدیک بررسی شود.

۱۱:۱۸| معاون امنیتی-انتظامی استاندار تهران با اشاره به وضعیت پرواز تهران به یاسوج گفت: رادار نیروی هوایی برای یک لحظه این هواپیما را رصد کرده است.

۱۱:۳۶| انصاری مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان  با بیان اینکه این هواپیما در منطقه بیده سمیرم سقوط کرده است، حدود ۱۵ دقیقه قبل این اتفاق به ما اعلام شد که بلافاصله نیروهای ما در حال آماده باش قرار گرفتند،‌ اظهار داشت: تیم‌های ما از ۴ شهرستان نزدیک به محل حادثه یعنی دهاقان، شهرضا، سمیرم و همچنین یک تیم از اصفهان به منطقه اعزام شدند.

وی همچنین با بیان اینکه نزدیک‌ترین پایگاه ما پایگاه پادنای سمیرم است که بلافاصله نیروهای این پایگاه به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر به سمت منطقه پرواز کرده است، ما منتظر هستیم تا اخبار تکمیلی به دست ما برسد و اطلاع‌رسانی کنیم.

۱۱:۳۵| مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان  ضمن بیان اینکه متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند، اعلام کرد: هواپیمای ATR ساعت ۸ صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک‌اف کرد و حدود ۵۰ دقیقه بعد به‌دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

اسامی تعدادی از مسافران هواپیمای ای تی آر پرواز تهران- یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:

۱-    مژگان نظری
۲-    جلال امیدی‌پور
۳-    حسین رستمی
۴-    مریم عابدی
۵-    احمد نظری
۶-    محمد برزگری
۷-    رویا داخته
۸-    مجید اسلامی
۹-    مهدی قرعلی
۱۰-    غلامعلی احمدی
۱۱-    میلاد علی‌پور
۱۲-    افشین انصاری
۱۳-    سید ایلیا دانشی
۱۴-    سیدطاها دانشی
۱۵-    محمد عیدی‌نیا
۱۶-    علی فرزانه
۱۷-    حمید هداوندخانی
۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس
۱۹-    ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰-    نرگس خوبانی
۲۱-    ژیلا قلی‌پور
۲۲-    ایمانی‌مهر
۲۳-    عبدالرضا کردی
۲۴-    محمد نجات

۲۵- نشاطی‌فر
۲۶- محمد نوری
۲۷- علی زارع
۲۸- محسن تقی‌پور
۲۹- مصطفی رضایی
۳۰- خلیل آهنگران
۳۱- شاپور یاری‌پور
۳۲- شهبد یاری‌پور
۳۳- احمد چرمیان
۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
۳۵- پریسا سوهانی
۳۶- علیرضا جامنی
۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
۳۸- اردشیر راد
۳۹- بهروز شریف کاظمی
۴۰- سید بهزاد سیادتی
۴۱- حامد امیری
۴۲- محمد فهیمی
۴۳- رحمت صالحی‌پرور
۴۴- محمد فهیمی هنزایی
۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
۴۶- مهدی جاوید‌پور
۴۷- عبدالاحد مرادی
۴۸- سلمان آذری
۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هردانی
۵۲- محمد کبیریان
۵۳- علیرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوی

اسامی کرو پروازی این پرواز به شرح ذیل است:

  1. کاپیتان حجت الله فولاد
  2. خلبان دوم کاوه خلیلی
  3. سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
  4. مهماندار بهنام رضایی نیارکی

    اسامی تیم امنیت پرواز ٣٧٠۴ #هواپیمایی_آسمان:

    ١-محمود بهشتی
    ٢-فرهاد معصومی

۱۱:۴۵| سخنگوی اورژانس کشور در خبری با تاکید براینکه ۵ بالگرد اورژانس در حال جستجوی لاشه هواپیمای تهران-یاسوج هستند، گفت: امکان اعزام امبولانس به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه کوهستانی وجود ندارد.

۱۱:۵۱| سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از تشکیل جلسه کمیته بحران در سازمان هواپیمایی برای بررسی جزئیات سقوط هواپیمای آسمان خبر داد.

۱۱:۵۳| رئیس پیش‌بینی اداره‌کل هوا‌شناسی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط امداد‌رسانی در سمیرم با توجه به وزش باد دشوار است، گفت: امواج کوهستان بالگرد‌ها را به سمت پایین می‌کشد و این شرایط را دشوارتر می‌کند. همچنین ابر‌های موجود در هوای سمیرم ضخیم است، اما سبب برخورد بالگردها با کوه نمی‌شوند.

۱۱:۵۹| در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در منطقه سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان که صبح امروز اتفاق افتاد، تیم‌های بحران مراکز پزشکی قانونی استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و تهران به‌حالت آماده‌باش درآمدند.

۱۲:۰۲| جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۱۰ امدادگر به محل حادثه خبر داد و گفت: برآورد ارزیابی صحنه حادثه در کمترین زمان صورت می‌گیرد.

۱۲:۰۴| مسئول تیم اورژانس اعزامی به محل سقوط هواپیما در خبری با اعلام اینکه زمینی به سمت محل سقوط هواپیمای آسمان حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: نیروهای اورژانس هنوز چیزی را رؤیت نکرده‌اند و تا نیم‌ساعت دیگر به روستای بیده می‌رسیمنیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که ۱۴ مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود.

۱۲:۱۲| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه تیم‌های تخصصی کوهستان به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اعزام شدند، محل احتمالی سقوط این هواپیما را منطقه بیده از شهرستان سمیرم عنوان کرد.

۱۲:۱۳| مدیر روابط عمومی آسمان در پاسخ به اینکه آیا هواپیمای سقوط کرده آسمان سابقه نقص فنی داشته است یا خیر، در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: این‌گونه نیست و هواپیمایی آسمان به شدت این مسئله را تکذیب می‌کند. سازمان هواپیمایی کشوری برای تمام هواپیماهای آسمان صلاحیت پرواز صادر می‌کند و این‌گونه نیست که ایرلاین‌ها هرچه دلشان بخواهد انجام دهند.

سیدمحمدتقی طباطبایی با تاکید براینکه ایمنی پرواز هواپیماها به‌طور دائم تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد، به شرایط جوی منطقه‌ای که هواپیمای سقوط کرده اشاره کرد و گفت: شرایط جوی به‌شدت نامساعد است، عوامل اورژانس در حال عزیمت به این منطقه هستند. احتمالا بارش شدید برف امدادرسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

۱۲:۱۵| محمدحسین نصرتی فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه درحال حاضر تمام گروه‌های مدیریت بحران شامل هلال احمر، نیروهای بسیج و سپاه، نیرو انتظامی و اورژانس به محل حادثه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل صعب العبور بودن مسیر و بارندگی امروز در منطقه هنوز نیروهای اعزامی به محل حادثه نرسیده‌اند.

۱۲:۲۱| اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۱۱ آمبولانس ویژه با توانایی حرکت در مسیرهای کوهستانی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی امکان اعزام بالگرد و اتوبوس‌آمبولانس وجود نداشت و با دانشگاه اصفهان برای همکار هماهنگی‌های لازم انجام شد. هم‌اکنونتیم مرکز بهداشتی روستای پادنا با همکاری تیم محلی در حال جست‌و‌جو برای پیداکردن سرنشین‌های هواپیما هستند.

۱۲:۲۹|علی وفایی‌مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ تیم امداد و نجات هیئت کوهنوردی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شدند و با توجه به سخت گذر بودن و بارش برف و باران تا‌کنون به محل حادثه نرسیدند.

۱۲:۳۸| رئیس‌جمهور دستور تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیما را بر‌اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرد. بر‌اساس این دستور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در سازمان هواپیمایی کشور، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش کند.

جلسه اضطراری سازمان هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی حادثه سقوط پرواز تهران-یاسوج

۱۲:۴۲| منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور مسئولان استان اصفهان پیرامون حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در منطقه سمیرم خبر داد و گفت: تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند اما با توجه به بارندگی شدید و وضعیت جوی منطقه به محل حادثه هنوز نرسیده‌اند.

۱۲:۴۹| داریوش کریمی معاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: به‌دلیل آن که محل سقوط مناطق کوهستانی است، جست‌و‌جو بسیار سخت است و عملیات جست‌و‌‌جو نجات به‌صورت نقطه به نقطه انجام می‌شود؛ هم در ارتفاع قرار دارد و هم اینکه به‌دلیل بارش برف و باران جست‌و‌جو بسیار سخت و است وتیم‌های جست و جو به‌صورت پیاده حرکت می‌کنند تا محل سقوط را پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی می‌توان هواپیمای سقوط کرده را پیدا کرد؟، گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه ساعتی به محل سقوط هواپما دست می‌‌یابیم و علاوه بر جست‌و‌جوی تیم‌های امدادی از نیروهای محلی باید کمک بگیریم و نمی‌توان گفت دقیقا چه زمانی می‌توان به محل حادثه دسترسی پیدا کرد.

۱۳:۰۵| براساس مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از سمیرم جنب و جوش خاصی در شهرستان سمیرم حاکم است؛ تردد به فرمانداری و جاده منتهی به کهنگان رو به افزایش است و مردم با حساسیت زیادی پیگیر خبرها هستند.

برخی گروه‌های تخصصی کوهنوردی و افراد آگاه از موقعیت منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند برای حضور در منطقه اقدام کنند

برخی ‌اهالی سمیرم با توجه به شناخت از حدود اعلام شده سقوط هواپیما معتقدند امکان کمک‌رسانی از منطقه “سی‌سخت” یاسوج به دلیلی نزدیکی تا کهنگان نیز فراهم است اما بارندگی‌های شدید مانع تردد تیم‌های امدادی است.

۱۳:۰۶| سید یونس موسوی سرتیم گروه کوهنوردی اعزامی به دناکوه سمیرم با بیان اینکه در حال حاضرهمراه با ۴۰ نفر از کوهنوردان در منطقه دنا قرار داریم، بارندگی بسیار شدید شروع شده و کوهنوردان در حال گشت‌زنی در قله هستند، گفت: با توجه به اینکه منطقه وسیع و کوه دنا برف‌گیر است هنور سرنخی از لاشه هواپیما پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نیم قله قرار داریم و باران و برف شدیدی را شاهد هستیم، ادامه داد: با نقطه به نقطه این منطقه آشنا هستیم، علاوه بر این مردم روستاهای اطراف نیز به کمک ما آمده‌اند، با توجه به بارندگی دید خیلی کمی داریم اما امیدواریم با تلاش کوهنوردان هرچه زودتر به لاشه هواپیما دست پیدا کنیم.

نگرانی و تجمع خانواده سرنشینان هواپیمای ۳۷۰۴ آسمان در فرودگاه یاسوج

۱۳:۱۵| در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج و جان باختن ۶۶ نفر اعم از مسافر و خدمه در سانحه هواپیمایی، جمعی از بستگان جان‌باختگان و اقشار مختلف مردم در ورودی فرودگام یاسوج ازدحام کرده‌اند.

۱۳:۱۷| رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان دستور بررسی حادثه سقوط هواپیمای آسمان را صادر کرد و گفت: در این باره پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

۱۳:۱۸| جلال پوران‌فر رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دقایقی پیش به محل حادثه به روستای بیده رسیدیم اما هیچ راه دسترسی با خودرو  به محل حادثه نداریم، تاکید کرد: هم‌اکنون شاهد برف و بوران شدید و مه غلیظهستیم و محل برخورد وسط کوه دنا است.

۱۳:۲۱| رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خبری با بیان اینکه هواپیمای مسافربری تا ۱۴ مایلی با مرکز کنترل در ارتباط بوده است، اعلام کرد: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما کشف نشود، نمی‌توان علت دقیق حادثه را مشخص کرد.

علی عابد‌زاده همچنین با تاکید براینکه هواپیمای ای‌تی‌آر سقوط کرده آسمان تولید سال ۱۹۹۳ میلادی بوده است، اظهار کرد: دستگاه‌های ناوبری این هواپیما مدرن بوده است.

۱۳:۲۲| با دستور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ۲ اکیپ کامل امداد کوهستان از یاسوج و سمیرم با تجهیزات کامل و با هماهنگی فدراسیون کوهنوردی عازم محل سقوط هواپیما‌ی آسمان شدند.

تیم‌های امداد و نجات و مردم محلی در جست‌وجوی لاشه هواپیما در اطراف محل احتمالی سقوط

۱۳:۳۱| منطقه پادنای سیمرم در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب سمیرم و ۳۰۰ کیلومتری استان اصفهان است و رشته کوه دنا در آن واقع شده است.

در این منطقه هوا ابری و مه آلود است و بارندگی نیز بسیار است. گروه‌های امداد و نجات چند روستا را جستجو کردند، کوه‌ها را گشتند اما هنوز چیزی پیدا نکرده‌اند.

در حال حاضر نیروهای امداد جنوب روستای بیده و روستای کنگهان را جستجو می‌کنند. احتمال اینکه هواپیما به ارتفاعات دنا برخورد کرده باشد بسیار است چرا که مردم محلی صدای انفجار و برخورد را شنیدند اما هنوز خود هواپیما مشاهده نشده است.

۱۳:۳۳| مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بارندگی و وزش باد در ارتفاعات، مانع یافتن لاشه هواپیما شده است، گفت: به علت شرایط جوی حاکم بر سمیرم، هیچ بالگردی نمی‌تواند در آنجا پرواز کند. هیچ وسیله‌ای به جزء بالگرد، توان شناسایی مکان سقوط هواپیما را ندارد و متأسفانه شرایط جوی حاکم بر شهرستان سمیرم این امکان را سلب کرده است.

۱۳:۳۸| مسئول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد.

۱۳:۳۹| مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم ۱۰ نفره یخ‌نوردی و برف‌نوردی به محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد و گفت: این سومین تیم امدادی است که از طرف ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام می شود.

اعزام تیم کوهنوردی یاسوج به محل سقوط هواپیما

۱۳:۴۸| سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: با گذشت چند ساعت از حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج تا‌کنون هیچ تیمی موفق نشده خود را به لاشه هواپیما برساند.

۱۴:۰۵| رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تیم‌های اضطراری بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان به‌منظور امدادرسانی به سانحه سقوط هواپیما در سمیرم در حالت آماده باش قرار گرفتند.

۱۴:۰۷| رئیس‌جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران – یاسوج را که منجر به جان‌باختن عده‌ای از هموطنان عزیز شد، تسلیت گفت.

۱۴:۰۹| جلال پوران‌فر رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز لاشه هواپیما یا پیکر اجساد یافت نشده است، افزود: دقایقی پیش ستاد بحران شهرستان سمیرم در روستای “بیده” به‌منظور تقسیم کار جهت عملیات جست‌و‌جو برگزار شد و به‌زودی عملیات جست‌و‌جو آغاز می‌شود.

۱۴:۱۴| ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای با تاکید براینکه هیچ کوهنوردی و گروه کوهنوردی چه به صورت انفرادی و چه گروهی بدون هماهنگی با مدیریت بحران به محل سقوط هواپیما اعزام نشوند، آورده است: کسانی که می‌خواهند در این زمینه به گروه‌های امدادی را کمک کنند، بدون هماهنگی این ستاد به منطقه سقوط هواپیما نروند.

۱۴:۱۴| در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در این حادثه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دل ها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثّر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت می‌کنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

سیدعلی خامنه‌ای

۲۹بهمن۱۳۹۶

۱۴:۱۷| عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص نشده، گفت: به‌علت سخت‌گذر بودن مسیر، مه و کولاک شدید و بارش برف، بالگردهای اعزام شده به منطقه قادر به شناسایی دقیق و فرود در محل حادثه نیستند.

۱۴:۲۸| سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خبری تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد.

۱۴:۴۶| سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تمهیدات ترافیکی برای امدادرسانان به هواپیمای سقوط کرده تهران – یاسوج اظهار داشت: بر‌اساس تمهیدات در نظر گرفته شده مقرر شدمسیر یاسوج به سمیرم و اصفهان به سمیرم در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود شود تا جلوی ترددهای غیرضروری به منطقه مورد نظر گرفته شود و خودروهای تیم‌های امدادی راحت‌تر بتوانند در مسیر مذکور تردد داشته باشند.

۱۴:۵۰| مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌علت مه، برف و باران شدید در منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، یافتن لاشه هواپیما یا بخشی از آن دشوار است.

۱۵:۱۰| علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۲۹ بهمن) پارلمان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سقوط هواپیما در محور تهران-یاسوج، با بیان اینکه این حادثه، دردناک بود و نمایندگان مجلس هم به شدت از این موضوع متأثر هستند؛ هرچند که ما موضوع بررسی بودجه ۹۷ را در مجلس داریم اما نمایندگان مجلس مکررا تماس داشتند و پیگیر علت این حادثه بوده‌اند، افزود: لازم است کمیسیون عمران مجلس این حادثه سقوط هواپیما در سمیرم را به طور جدی ریشه‌یابی کرده و مشخص کند که ریشه این حوادث چیست.

۱۵:۲۵| آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته‌ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصرین اقدام کند.

حضور نیروهای اورژانس در نزدیکی محل حادثه

۱۵:۲۵| خبرنگار اعزامی تسنیم به شهرستان سمیرم از آخرین تلاش‌های نیروهای جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده در منطقه پادنا خبر داد.

روستای خفر یکی از مناطقی است که گفته می‌شود احتمال سقوط هواپیما در آن منطقه وجود دارد.مسیرهای منتهی به روستا لغزنده و باران در حال باریدن است. منطقه نیز در پوششی از مه قرار دارد. براساس اعلام نیروهای امدادی ۴ روستا در این منطقه برای ادامه عملیات جستجو مدنظر قرار دارد.

بر اساس این گزارش به علت عدم امکان حضور نیروهای امدادی با خودرو، این نیروها بعد از رسیدن به روستای خفر باید مسیر را در ادامه به صورت پیاده طی کنند.

۱۵:۳۵| مسعود وکیلی معاون هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بنا به گفته برخی از افراد محلی دودی در محدوده “دنگزلی پس دنا” بین روستاهای “نقل” و “خفر” در محدوده پادنا مشاهده شده که با این خبر تیم‌های تخصصی به این محدوده اعزام شدند.

۱۵:۴۰| سیدیونس موسوی سرتیم گروه کوهنوردی اعزامی به دناکوه با بیان اینکه خبر اعلام شده مبنی بر یافتن لاشه هواپیما صحت ندارد، گفت: با تمامی گروه‌های کوهنوردی مستقر در منطقه که در حال جستجوی لاشه هستند، در ارتباط هستیم و تا این لحظه خبری مبنی بر یافتن لاشه به اطلاع ما نرسیده است.

۱۵:۵۳| عبدالحسین افتخاری مدیرکل مخابرات کهگیلویه و بویر‌احمد گفت: تلفن همراه یکی از مسافران پرواز زنگ می‌خورد و با توجه به این مسئله و ردیابی انجام شده، احتمالاً هواپیما در محدوده کوه سیاه سمیرم سقوط کرده است.

۱۵:۵۷| سخنگوی سازمان هواپیمایی در خبری اعلام کرد: جستجوها ادامه دارد و خبر کشف لاشه هواپیمای مسافربری تکذیب می‌شود.

۱۶:۱۹| سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هواپیما ATR هواپیمایی آسمان از ناوگان جدید خریداری شده نیست، اظهار داشت: سیاست سازمان هواپیمایی کشوری ایمن بودن پروازهاست و تا امنیت پرواز حاصل نشود اجازه پرواز داده نمی‌شود و هیچ نگرانی در مورد دیگر پروازها نیست.

۱۶:۳۰| مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی مناطق احتمالی سقوط هواپیما در سمیرم گفت: از اوایل امشب با پدیده مه‌گرفتگی در سمیرم و دنا مواجه خواهیم شد.

حسن خدابخش اظهار داشت: همچنین در بعضی مناطق کولاک وجود دارد که مشکلات عدیده‌ای را در راه امدادرسانی به سانحه هواپیمایی به وجود خواهد آورد.

۱۶:۳۹| محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: تاکنون ۲ مرتبه به منطقه، هلیکوپتر اعزام شده اما نتوانستند جلو بروند و به عقب برگشتند و اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت بهبود وضعیت جوی مجدداً پرواز کنند.

۱۷:۰۷| فردین میرزایی عضو شورای اسلامی روستا بیده با بیان اینکه اگر هوا خوب بود هواپیما در نیمی از روز پیدا می‌شد اما به دلیل وضعیت نامناسب جوی امکان جستجوی سریع برای یافتن لاشه هواپیما وجود ندارد، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: باد شدید، برف و باران و مه آلودگی، اجازه ورود به کوه را نمی‌دهد، گروه‌های محلی در حال کمک به امدادگران هستند اما تا الان هیچ سرنخی پیدا نشده است.

۱۷:۱۸| منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به کولاک، برف، کاهش دید، مه‌آلودگی و صعب‌العبور بودن منطقه دسترسی به محل دشوار است، گفت: بیش از ۷۰ نفر کوهنورد متخصص و ۳۸۰ نفر از عوامل متخصص امدادی به منطقه اعزام شدند.

 

۱۷:۳۸| جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس کهگلویه و بویراحمد گفت: امکان عملیات جست‌و‌جو دیگر وجود ندارد، هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست و تمامی محل‌های اعلام شده در حد شایعه بوده است.

وی گفت: به‌دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست‌و‌جو را آغاز کنیم.

۱۷:۵۷‌| عملیات جستجو در منطقه پادنا و اطراف روستای کهنگان در پادنا علیا ادامه دارد. ۳۰ تیم جستجو در این عملیات حضور دارند که با توجه شرایط جوی آب و هوایی ازجمله کولاک و برف این عملیات به‌ دشواری انجام می‌شود. تا کنون هیچ اطلاعی از محل سقوط هواپیما در دست نیست، منطقه بیژن تا آخرین نقطه و تا کوه بروکلی جستجو شده در دامنه‌ها اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده ‌و احتمال سقوط در ارتفاعات قوت گرفته است.

۱۸:۱۵‌|منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به نمایندگی از استاندار اصفهان به منطقه پادنا رفت. شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خبر از برگزاری جلسه هماهنگی و امداد نجات را امشب در این منطقه خبر داد و اعلام کرد پس از برپایی این جلسه اطلاعات در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

۱۸:۳۳| با توجه به وضعیت نامساعد جوی تاکنون تلاش‌های تیم‌های جستجو برای یافتن اثری از هواپیما بی‌نتیجه مانده است اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

 

۱۸:۴۵| صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با حضور اعضای کمیسیون عمران و کمیته حمل و نقل کمیسیون جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی تشکیل و در زمینه حادثه سقوط هواپیمایی امروز ابعاد مختلف آن بررسی شد. وی افزود: از لحظه حرکت هواپیما تا زمانی که ناپدید شده تمامی مکالمات با خلبان بررسی شد و در نهایت هیچ گونه مکالمه غیرعادی مشاهده نشد و تمامی این مکالمات عادی بوده که در یک لحظه این ارتباط قطع شده و هواپیما از رادار مشاهده نمی‌شود.

۱۹:۲۵|مدیرکل روابط عمومی ارتش در اصفهان نیز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بالگردی به منطقه‌ای که هواپیما سقوط کرده اعزام نشده است، گفت: تیم‌های اورژانس ۲۲ که از شهرضا مستقر و به منطقه پادنا نزدیک‌تر هستند اعزام شدند و کمک‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند. سرگرد یاری اضافه کرد: در صورتی که فرمانداری و یا استانداری نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند ارتش اصفهان در تمامی زمینه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

۱۹:۳۵|در حالی که تاکنون تلاش‌ها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج نتیجه نداشته  یک منبع آگاه مستقر در سمیرم به خبرنگار تسنیم گفت: با دریافت ۲ نقطه روبه‌روی هم از طریق امواج جی.پی.اس، در حال حاضر ۲ گروه برای جستجو در این دو منطقه اعزام شدند؛ در این میان برخی عنوان می‌کنند که احتمال عدم برخورد هواپیما با کوه و فرود آمدن در منطقه‌ای برفگیر نیز وجود دارد.

۱۹:۵۴| سرهنگ جواد فصیحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: از صبح و همان لحظه اولیه انتشار خبر سقوط هواپیما طبق فراخوانی که انجام شد ۳ گردان از اکیپ‌های امدادی سپاه و بسیج به منطقه اعزام شدند و کل منطقه در بخش دامنه کوه را بررسی کردند ولی به علت شرایط بد جوی و مه‌آلود بودن هوا امکان دسترسی به ارتفاعات فراهم نشد , تمام برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شده ‌که ان‌شاءالله فردا صبح و با بهبود شرایط جوی اکیپ‌ها برای شناسایی لاشه هواپیما به سمت ارتفاعات حرکت کنند و محدوده‌ها نیز برای هر اکیپ مشخص است.

۲۰:۰۴| مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هوا رو به تاریکی رفته و بسیار سرد است و باران و برف کار جستجو را بسیار سخت کرده است و با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود دارد ‌دوباره از فردا کار امدادونجات آغاز شود.حتی اگر فردا شرایط جوی بهتر شود بالگردها به پرواز در می‌آیند تا بتوانند در منطقه کار جست‌وجو را آغاز کنند و لاشه هواپیما را پیدا کنند.

۲۰:۱۱| مدیرعامل جمعیت حلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه واقعاً شرایط مشخص نیست و نمی‌دانیم که هواپیما در کدام منطقه دقیقاً سقوط کرده است، گفت: نزدیک به ۶۰ نفر از تیم‌های عملیاتی در قالب‌های مختلف در منطقه حضور دارند و ‌امیدواریم فردا با بهتر شدن شرایط بالگردها به منطقه پادنا اعزام شوند.

۲۰:۲۸| در پی سانحه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج در ارتفاعات دنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه و علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فردا دوشنبه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

۲۰:۳۹| استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حداکثر دید افقی در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج حدود ۲۰۰ متر است، گفت: این مسئله عملیات جست و جو لاشه هواپیما را با مشکل روبه‌رو کرده است لذا ‌از خانواده جانباختگان هواپیمای آسمان می‌خواهیم به سبب محدود بودن راه‌های دسترسی به این منطقه مراجعه نکنند.

۲۰:۵۸|برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد از جمله جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی، امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر، سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان، جلال پوران فرد رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و برخی دیگر از مسئولان شهرستانی در بخشداری دنا کوه شهرستان سمیرم مستقر شدند.

۲۱:۱۱| عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم که فردا در صورت مساعد بودن وضعیت جوی این عملیات آغاز می‌شود.

۲۱:۴۰|مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کوهنوردان و بالگردها آماده هستند که از فردا صبح با روشن شدن هوا عملیات جستجو را آغاز کنند. در بخشداری دنا کوه جلسه مدیریت بحران تشکیل شده و آخرین وضعیت در حال بررسی است، مناطق مختلف بازدید شده و جستجو در مناطقی از جمله کهنگان، امیرآباد، نورآباد و ذبیح‌آباد انجام گرفته است.

۲۱:۴۱|مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس از آماده باش کامل تیم‌های امداد و نجات کوهستان این جمعیت به منظور اعزام به منطقه سقوط هواپیما در سمیرم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مجاورت استان فارس به منطقه رویداد حادثه، ۲ تیم ۵ نفره عملیاتی همراه با دو خودرو نجات از شهرستان‌های اقلید و سپیدان فارس به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

۲۲:۰۶|فرمانده انتظامی استان اصفهان به اعزام تیم‌های” دی وی آی” تشخیص هویت پلیس آگاهی استان اصفهان برای شناسایی و هویت جانباختگان حادثه به سمیرم اشاره کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم به منظور سرعت و سهولت در انجام کار، همکاری لازم را با نیروهای امدادی و انتظامی داشته باشند و از تجمع و حضور بی مورد در منطقه خودداری کنند.

۲۲:۱۳| مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۲ تیم روان‌شناسی برای اعزام به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج پیش‌بینی شده تا در صورت دستور ستاد مدیریت بحران استان به منطقه بروند.

۲۲:۲۲| رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی فردا دو بالگرد امدادی این دانشگاه به محل احتمالی سقوز هواپیمای تهران ـ یاسوج اعزام می‌شوند.

۲۲:۳۶| پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از خانواده‌های مسافران سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج خواسته در اسرع وقت  برای آغاز اقدامات تشخیصی و بررسی ژنتیکی با شماره تماس ۰۹۳۶۸۷۴۰۲۱۵ روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی این استان تماس حاصل کنند.

۲۳:۰۱| رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه منطقه تقریبی سقوط هواپیما تا حدودی مشخص شده است گفت: هماهنگی های لازم برای اعزام کارشناسان سازمان به منطقه در حال انجام است.

۲۳:۵۵|هم اکنون جلسه هماهنگی و سازماندهی تجسس، نجات و بررسی سانحه توسط تیم‌های تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هواپیمایی آسمان در بخشداری بیده از توابع سمیرم در حال برگزاری است .

۰۱:۳۰|مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان با تاکید مجدد بر عدم نقص فنی هواپیما گفت که اخیرا  هر دو موتور این هواپیما یکی در سوئد و یکی در فرانسه، چک و تعمیر اساسی شده است.
۰۱:۴۵| فرماندار سمیرم: جستجو در مناطق هموار ادامه دارد

در  حال بروز رسانی…

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب