پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:38:29 - چهارشنبه 2 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین سالگرد دوشهیدگمنام ویادواره هفت شهیدشهرهنزاء/تصاویر
اولین سالگرد دوشهیدگمنام ویادواره هفت شهیدشهرهنزاء امروز باحضور مسئولین، خانواده معزز شهدا وآحاد مردم در مسجد جامع هنزا برگزارشد

به گزارش “صبح رابر”؛ عزاداران فاطمی هنزا در سالروز شهادت ام ابیها، اولین سالگرد دوشهیدگمنام ویادوخاطره هفت شهیدشهرهنزارا در مسجد جامع این شهر گرامیداشتند.

حجت الاسلام سدری ازاساتید دانشگاه در جمع این عزاداران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا وبا تسلیت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با اشاره به فضائل حضرت زهرا (سلام الله علیها)فرمودند:ما هر کار هم کنیم نمی توانیم به معرفت حضرت زهرا(سلام الله علیها)دست پیدا کنیم.و شناخت حضرت زهرا(سلام الله علیها) فقط در همسرداری و خانه داری و مسائل دیگر خلاصه نمی شود ما برای شناخت سجایا و فضایل ائمه باید در کلام و سیره خود معصوم قدم بزنیم.

 

وی گفت:  از مقام حجت الهی حضرت زهرا (سلام الله علیها)چقدر آگاهیم، ما باید زانو درمقابل پای کلام خود معصوم بزنیم

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) حجت خداست اظهار داشت: در روایتی از امام حسن عسکری(ع) که می فرمایند: ما ائمه اطهار(ع)  حجت های خدا برمخلوقات خداوند متعالیم اما جد  و مادرمان حضرت  زهرا(س)  حجت خدا بر ما و ائمه اطهار(ع) است.

سدری افزود: ما تا وقتی که با دو امانت گرانبهای پیامبر(کتاب الله و عترتی)بیگانه باشیم چگونه میتوانیم به معرفت اهل بیت(علیهم السلام) برسیم. حضرت زهرا (سلام الله علیها)پیامبر خدا را دیدند، مصحف را دیدند وامیرالمومنین را دیدند و به عنصر یقین رسیدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه الگوگیری شهدا از شخصیت فاطمه زهرا(س) در دفاع از امامت و ولایت که از جان خود گذشتند گفت: علاوه بر این دو عنصر، شهدا به مقام یقین رسیدند  فراتر از خدا محوری  و ولایت محوری یعنی مرتبه ای که اگر آن حجاب و پرده ها کنار بروند چیزی کم و زیاد نمی شود که با نگاه به وصیت نامه و زندگی نامه شهدا مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، یقین از نشانه های مؤمنین است این آرامشی،  در سرزمینی که زندگی می کنیم  افزود: مقام یقین یعنی  سینه سپر کردن، شهدا مقامشان  کمتر از اولیاالله  نیست چرا که نه پیغمبر و امیرالمؤمنین (علیه السلام) را دیده اند، اینها به حرف ولی فقیه زمان خود زمانی که حضرت امام فرمودند  شلمچه باید آزاد شود. جانشان را در طبق اخلاص گذاشتندو تقدیم این انقلاب کردند اگر هر روز برای این عزیزان یادواره بگیریم؛ باز هم  کم است.

سدری در ادامه گفت: جوان امروزی که فکر می کنید با افتادن دنبال  روشنفکر نماهای خاموش فکر زمان ؛  روشنفکر شدید ، ای کاسب  و زشت کلام  که گفته ای: حزب الله فقط برای مقابله  با داعش در  خارج مرزها خوب است در درون ما نیاز نداریم،  شما تمام مقدسات ارزشی این ملت مقاوم  را زیرسوال می برید تف بر اندیشه تو!  چگونه بازیچه این عناصر می شوید.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تهی از معارف است افزود:  دو صفحه از کتاب درسی اختصاص به درس دفاع مقدس یافته که ۸۰ درصد آن شکلک است چرا واقعیتها را به این نسل های آینده  نمی گویید؟.

این استاد دانشگاه یادآور شد:  مردم شعور سیاسی دارند؛ امل  نیستند،  امل تویی که تنها راه نجات ایران را در غربی شدن می دانید تاریخ زبان  گویای هر ملتی است آقای کاسب کلام  مطالعه کنید امروز در زمینه علمی و پزشکی کجا قرار داریم و دیروز کجا بودیم؟  اینها مرهون خون  شهدای عزیز است.

وی همچنین  با اشاره به نقشه ایران که ۲۰۰سال پیش به شکل یک شتر خوابیده الان گربه بعد موش.. .دشمن به نیستی ایران راضی می شود گفت: مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و دارند نه اقتصاد مشارکتی.

سدری افزود: اقتصاد مقاومتی؛ اقتصادی که پایه اصلی آن مردم باشد کجا  دست مردم به وام  صفر درصد می رسد؟ ای نجومی بگیران  بیدار شوید.

وی همچنین به مصرف گرایی و بازدیدیکی از فرمانداران شهر از طرح اقتصادمقاومتی کارخانه اطراف کرمان با لندکروزهشت سیلندر ۲۰۱۰ اشاره کرد و گفت: امیدواریم  فرماندار رابر بتواند با درایت و تدابیر، اقتصاد مقاومتی را مشمول و ملموس برای مردم در این منطقه  کند.

این استاد دانشگاه  اضافه کرد:  این مردم در روز ۹ دی و ۲۲بهمن امسال  ثابت کردند ظرفیت بسیار عظیمی در صحنه سیاسی  دارند عینا  دولت و  هم شخص ریاست جمهوری  جناب  اقای  روحانی بداند؛  این مردم همان  ظرفیتی که در۲۲ بهمن صحنه سیاسی داشتند همان  ظرفیت را در حوزه فرهنگ و اقتصاد دارند  فقط کافی است به این ملت اتکا و اعتماد کنید.

وی با بیان اینکه امروز دولت نیازمند اقتصاد مقاومتی دردرون خانواده هاست گفت:خانواده ها  به دولت کمک کنید، ۳۵ سال پیش کیف یک کش دور کتاب بود حتی برق و آبگرمکن هم سکه ای بود امروز مصرف گرایی بیداد می کند آیا این آرمان های انقلاب و شهداست؟

شایان ذکر است در این مراسم معنوی  از خانواده های معظم ۷ شهید شهر هنزا تجلیل شد.

 

در پایان سخنان خود به ذکر مصیبت پرداخت.

 

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب