پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:56:04 - یکشنبه 6 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خوشحالی خانواده شهدا به مسایل مالی نیست / در جشنواره فجر به اسم نظام ضد اخلاقیات را ترویج می دهند
حجت الاسلام رفیعی با اعلام اینکه خوشحالی و ناراحتی خانواده شهید به مسائل مالی نیست، گفت:خانواده شهید از بی حجابی و توهین به انقلاب و رهبری ناراحت میشوند.  اینکه بعد از اینکه خون جوانش در راه اسلام ریخت عده ای روسری سفید علم کنند ناراحت می شوند.

به گزارش ” صبح رابر“؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛ دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان امشب در حسنیه ثارالله استان کرمان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی محمدی در این آیین با بیان این که شهادت توفیقی است که ائمه برای رسیدن به آن اشک می ریختند، گفت: بنده همیشه به خانواده شهدا توصیه میکنم هیچگاه برای شهدا غصه نخورید زیرا پیغمبر خدا فرمودند کسانی که کشته میشوند سه دسته هستند یکی شهید در راه خدا که مقامش با انبیا هیچ تفاوتی جز در نبوت ندارد.
وی ادامه داد: اولین جایزه ای که به شهید می دهند هنگامی که خونش بر زمین میرسد این است که به وجه خدا نگاه میکند.
این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در حدیث قدسی آمده کسی که شهید شود من(خدا) جانشین وی در خانه اش هستم هرکس خانواده شهید را شادمان کند من(خدا) را شاد کرده و هرکس خانواده شهید را ناراحت کند من را ناراحت کرده است.
حجت الاسلام رفیعی با اعلام اینکه خوشحالی و ناراحتی خانواده شهید به مسائل مالی نیست، ابراز داشت: خانواده شهید از بی حجابی و توهین به انقلاب و رهبری ناراحت میشوند.  اینکه بعد از اینکه خون جوانش در راه اسلام ریخت عده ای روسری سفید علم کنند ناراحت می شوند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آموزش و پرورش ، آموزش عالی و صدا وسیما اخلاق شهدا را معرفی کنند اظهار داشت: ما گله مند جشنواره فجر جمهوری اسلامی هستیم که به اسم نظام، ناهنجاری و ضد اخلاقیات را ترویج می دهند.
وی ادامه داد: امروز باید داستان آن نوجوان ۱۶ ساله ای در کتابها بیاید که در کاغذی در کوله پشتی اش نوشته بود خدایا من از دیشب تا الان سه تا گناه کردم یکی اینکه نمازشب نخواندم دوم نماز صبحم را تند خواندم سوم اول فرمانده به من سلام کرد؛ این الگوها باید به نوجوانان و جوانان معرفی شود
حجت الاسلام رفیعی در تبیین شهادت گفت: ما دو نوع شهید داریم یکی شهید اصلی که در جبهه ها خونش در راه خدا ریخته میشود دوم کسی که سه ویژگی داشته باشد شهید از دنیا میرود یکی اینکه حق خدا را بشناسد دوم حق پیغمبر را بشناسد سوم حق ائمه را بشناسد.
این استاد علوم دینی ابراز داشت: کسی که بخاطر خدا شهوتش را کنترل کند ثواب شهید دارد و  با شهدا محشور می شود
وی اشاره نمود: همچنین کنترل خشم انسان را با شهدا محشور میکند پس میشود اخلاق شهدا را پیاده کرد و در ردیف شهدا قرار گرفت.
پیش از این سخنان دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس ستاد بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمان در سخنانی بیان داشت: فرهنگ شهادت ماندگار است و بهترین درس و الگو برای دانشجویان فرهنگ شهادت است.
در حاشیه دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان از کتاب های  “ماه به خانه می آید” زندگینامه شهید عبدالله زاده، “حنظله کرمانی” زندگینامه شهید ناصر فولادی و “فرهنگ اعلام”زندگینامه ۱۴۰ شهید دانشجو  همچنین رونمایی از تمبرشهید دانشجو علی عظیمی شهید مدافع حرم رونمایی شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب