پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:30:40 - چهارشنبه 9 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تامین امنیت ایران در گرو تأمین امنیت منطقه است/ اگر از امنیت کشور در خارج از مرزها حمایت نشود فردا باید در متروهای تهران با تروریست‌ها مقابله کنیم+فیلم
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می کند در دوران پساداعش اهداف جدید خود را محقق کند عنوان کرد: مثلث ریاض، تل آویو و واشنگتن از سوی رژیم غاصب صهیونیستی به این جهت تشکیل شده است که منطقه همواره در بحران به سر ببرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری اولین جشنواره بین المللی ساعت شنی با حضور حسین امیرعبدالهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و مهدی قمی دبیر این جشنواره روز سه شنبه ۸ اسفند ماه از سوی سازمان سراج برگزار شد.

مهدی قمی، دبیر جشنواره بین المللی ساعت شنی با بیان اینکه این جشنواره با هدف مقابله با اقدامات ضد صهیونیستی و تقویت جبهه مقاومت برگزار شده است عنوان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند اسرائیل یک غده سرطانی است و از طرف دیگر ما به این سخن مقام معظم رهبری اعتماد داریم که اسرائیل تا ۲۵سال آینده از روی نقشه کره زمین محو می‌شود.

وی در ادامه افزود: اسرائیل که یک روز ادعای نیل تا فرات را داشت امروز از ترس، دور خود دیوار کشیده است و همین مساله تحقق وعده‌های الهی است و امیدواریم به زودی شاهد نابودی اسرائیل البته با محوریت ایران باشیم و از همین رو این جشنواره امسال با شعار «مرگ بر اسرائیل» برگزار می شود.

حسین امیر عبدالهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه این نشست گفت: اولین جشنواره ساعت شنی با همت نهادهای مختلف فرهنگی دانشجویی و ان جی او های حامی فلسطین آغاز به کار کرده است.

وی در ادامه افزود: آنچه که باعث شد این ایده قوت بگیرد به تحولات در عرصه نظام بین الملل بر می گردد؛ امروز با شکست تروریست ها در عراق و سوریه، دوران پسا داعش، دورانی جدید با تحولات پیچیده و وسیع تر از قبل است.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می کند در دوران پساداعش اهداف جدید خود را محقق کند عنوان کرد: مثلث ریاض، تل آویو و واشنگتن از سوی رژیم غاصب صهیونیستی به این جهت تشکیل شده است که منطقه همواره در بحران به سر ببرد.

امیر عبدالهیان عنوان کرد: در گذشته رژیم نامشروع اسرائیل تحولات ناپسندی را در منطقه رقم زده به طوری که این رژیم علنا در کنار تروریست ها داعش در عراق و سوریه بود تا جایی که در بسیاری از موارد رسماً به لحاظ سلاح و مداوای تروریست ها به آنها کمک می کرد.

وی همچنین افزود: اسراییلی ها با بکار گیری جبهه النصره در زمان آتش بس فاجعه انسانی را در غوطه شرقی رقم زده اند؛ به طوری که با حمله به منازل مردمی رسماً ایادی خود در سوریه را به کار گرفته اند تا انتقام شکست های قبلی خود را از سوریه و جبهه مقاومت بگیرند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی در بحران افرینی در منطقه کوتاهی نمی کند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد صهیونیست ها امنیت منطقه را به خطر بیندازند؛ جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که صهیونیست ها با بکار گیری تروریست های تکفیری امنیت منطقه و ایران را به خطر بیندازد.

امیر عبدالهیان با تاکید بر اینکه ایران تا فروپاشی رژیم نامشروع اسرائیل بر اساس فرمایشات دقیق مقام معظم رهبری از مبارزه با این رژیم و مقابله با آن عقب نخواهد نشست تصریح کرد: اجازه نمی دهیم رژیم صهیونیستی اقداماتی مشابه ترور دانشمندان هسته ای ما در تهران و بکارگیری گروه های تروریستی و استفاده از اتحاد شوم مثلث ریاض ،واشنگتن و تل آویو را تکرار کند.

در ادامه این نشست قمی به برخی از ویژگی های جشنواره اشاره کرده و گفت: با توجه به برگزاری سه دوره جشنواره جایزه مرگ بر آمریکا و با توجه به موضع امریکا برای انتقال سفارت خود به قدس این جشنواره با موضوع مرگ بر اسرائیل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۱۱ محور و ۱۶بخش برگزار می شود تصریح کرد: پس از پایان جشنواره در اول اردیبهشت ماه با توجه به اینکه احتمال تمدید وجود دارد اثار داوری می شوند.

دبیر جشنواره ساعت شنی در ادامه گفت: دبیرخانه مرکزی این جشنواره در تهران است اما بسیاری از کشورها اعلام کرده اند که دبیرخانه ای در کشورهای دیگر داشته باشیم که به زودی محل دبیرخانه دوم اعلام می شود.

قمی همچنین تصریح کرد: داورانی مانند استاد نجابتی یامین پور طالب زاده و وحید جلیلی از داوران این جشنواره هستند که از اواخر اسفند ماه داوران بین المللی هم به این جشنواره می پیوندند.

وی با بیان اینکه حدود سه دوره قبل این جشنواره به شکل دیگری برگزار شده است عنوان کرد: در جشنواره های قبلی حدود صد هزار اثر به این جشنواره رسید که حدود ۲۰درصد آن خارجی بود که با توجه به رایزنی با NGO های بین الملل و حضور داوران خارجی به نظر می رسد تعداد آثار خارجی هم بیشتر و هم موثرتر باشد.

دبیر جشنواره ساعت شنی در ادامه گفت: تمامی آثاری که به دست ما رسیده در قالب یک نمایشگاه در بیروت و ایران نمایش داده می شود.

امیر عبدالهیان در ادامه این نشست عنوان کرد: سال گذشته بعد از برگزاری جشنواره انتفاضه NGO های حامی فلسطین، شناسایی شده اند که حدود ۲ هزار و چهارصد گروه حامی فلسطین در دنیا شناسایی شد که کار موثر جشنواره ساعت شنی توجه به این گروه هاست و برگزاری بخش بین الملل با محوریت این گروه ها است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش انگلیس برای اثبات دروغی به عنوان ارسال سلاح از ایران برای یمن عنوان کرد: در موضوع یمن ایران با انصار الله ارتباط عاطفی دارد و البته از آنها در حوزه سیاسی در راستای حفظ تمامیت ارضی حمایت کرده است.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل همچنین تصریح کرد: انگلیس و امریکا از اولین روزهای حمله به یمن اعلام کردند از عربستان حمایت نظامی و … می کنند البته بیشترین تحرکات در قبال یمن و بحرین از سوی انگلیس و در پشت پرده بوده است که این سیاست انگلیس ها در تمامی اتفاقات منطقه است.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه همکاری ایران و ارسال سلاح برای یمن یک اتهام بی اساسی است که از سوی انگلستان و غرب به ایران زده می شود عنوان کرد: مسوولان سابق یمن بارها اعلام کرده اند که به ازای هر یمنی چهار اسلحه در این کشور وجود دارد و طبیعی است که یمنی ها با سلاح از خود در مقابل تجاوزات عربستان دفاع کنند.

وی در ادامه بیان داشت: نتیجه این بی ثبات سازی در یمن به این شکل شده است که هیچ تروریستی در شمال یمن و محل فعالیت های انصارالله یمن و متحدین آنها رشد نکرده است، اما آنچه که شاهد هستیم این است که مناطق تحت نفوذ عربستان با همراهی آمریکا در یمن شاهد حضور تروریست هایی از القاعده داعش بوکوحرام و … است.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل همچنین تصریح کرد: این خطر وجود دارد که به زودی حوزه باب المندب و آب های بین الملل در اختیار تروریست‌ها قرار بگیرد که مسوولیت این اتفاق مستقیما به گردن امریکا، امارات، انگلیس و صهیونیست هاست که از سیاست های خصمانه عربستان در یمن دفاع و پشتیبانی کرده اند.

امیرعبدالهیان در ادامه خاطر تشان کرد: ایران به لحاظ سیاسی همراه همیشگی انصارالله یمن بوده است و ارسال سلاح به یمن از سوی ایران یکی از تهمت های بی اساسی است که غرب هم تا کنون نتوانسته است آن را ثابت کند.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در عفرین اظهار داشت: در این موضوع پیچیدگی های زیادی وجود دارد آنچه که ما در منطقه مد نظر داریم این است که هیچ کشوری در منطقه بار دیگر به راهکار نظامی علیه دیگری متوسل نشود و همه ما باید برای بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به کشور خودشان تلاش کنیم تا سوریه بتواند در یک فضای امن نظامی در باره آینده کشورش تصمیم بگیرد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر اینکه تحرکات در عفرین به نا امنی در منطقه دامن زده است عنوان کرد: ترکیه نگران امنیت ملی خود از جانب عفرین سوریه است و دست به اقداماتی در این ناحیه زده که طبیعتاً ایران خواستار حفظ تمامیت ارضی کشورهاست.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در پاسخ به سوالی بمنی بر سیاست های دوگانه انگلیس در قبال ایران اظهار داشت: از قدیم سیاست‌های انگلستان در قبال ایران دوگانه بوده است در دیداری که با هاموند داشتم به وی گفتم در بحرین ۶۵ درصد شیعیان دچار تبعیض شده و حتی حق رای ندارند. هاموند به من گفت در جریان اقلیت شیعه در بحرین هستم؛ من به هاموند گفتم اگرچه ما به بحرین نگاه شیعه و سنی نداریم اما نگاه شما هم درباره جمعیت شیعه این منطقه غلط است.

امیر عبدالهیان در خصوص ارتباط سفر عراقچی به انگلیس و موضع تند انگلیس علیه ایران بعد از این سفر اظهار داشت: بعد از این سفر هنوز آقای عراقچی را ندیده ام اما آنچه که مشخص است بحران امروز یمن تحت تاثیر سیاست های انگلستان و آمریکا در این کشور است؛ آنچه که مشخص است آقای عراقچی در این سفر درباره راه حل های سیاسی در یمن با طرف انگلیسی صحبت هایی داشته است اما موضع بعدی انگلیس ها تابع سیاست‌های دوگانه این کشور است.

وی در خصوص گفتگو هایی میان صهیونیست ها و برخی از کشورهای عربی هم گفت: صهیونیست ها این سال ها نشان داده اند که به هیچ تعهدی پایبند نیستند به عنوان مثال ابومازن رئیس‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین که همواره به دنبال مذاکره با صهیونیست ها بوده و حتی در مراسم تذفین نخست وزیر ملعون اسرائیل هم حاضر بود، در جایی عنوان کرده است که اسرائیلی ها به هیچ تعهدی پایبند نبوده و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل عنوان کرد: برخی از کشورهای منطقه به دنبال عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند اما همه رهبران مقاومت اعلام کرده اند که صرفاً راهکار موثر در فلسطین اشغالی مقاومت و ایستادگی است که رهبر انقلاب هم در خصوص تجهیز کرانه باختری هم چندی پیش بیاناتی داشتند؛ از همین رو فلسطین و کرانه باختری در تقویت بنیه دفاعی خود حداکثر کارها را انجام داده اند.

امیرعبدالهیان تاکید کرد: بارها با صدای بلند اعلام کرده ایم که در مسیر تحقق اهداف فلسطین حرکت کرده و از حقوق آنها حمایت می کنیم و آنان که شعار نه به فلسطین و نه به سوریه را سر می دهند بدانند اگر شما از امنیت کشورتان در خارج از مرزها حمایت نکنید فردا باید در متروهای تهران با صهیونیست‌ها و ایادی آن رو به رو شوید.

وی همچنین بیان داشت: تأمین امنیت منطقه در گرو نابودی اسرائیل و تامین امنیت ایران در گرو تامین امنیت منطقه است از این رو حضور و نقش فعال ایران در کوتاه کردن دست اسرائیل و آمریکا از منطقه مشخص تر می شود.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در این روزها شاهدیم برخی رسانه‌های داخلی و خارجی که بعضاً سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها محکوم می‌کردند و دخالت ایران را تخطئه می‌کردند اکنون برای کشته شدن نظامیانی که سپر انسانی از سوی تروریست‌ها در غوطه شرقی شدند ابراز نگرانی می‌کنند، اظهارداشت: واقعیتی که در غوطه شرقی اتفاق افتاد این است که یک فروند هواپیمای متجاوز اسرائیلی در آسمان سوریه سرنگون شد و همین مساله منجر به وحشت صهیونیست ها و همپیمانان آنها در منطقه شد.

امیر عبدالهیان افزود: سید حسن نصرالله در لبنان و هم مقامات سوری اعلام کردند که معادله در منطقه از امروز تغییر کرد و این رویه در مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی بعدی رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به تلاش اسرائیل برای نشان دادن این اتفاق در حد یک حادثه عنوان کرد: حکومت سوریه در ادامه مبارزه با تروریسم و توفیقات آن در دوره پسا داعش تصمیم راهبردی اتخاذ کرده که همزمان با پاکسازی سوریه از تروریست‌ها به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ فوری و قاطع بدهد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صهیونیست‌ها برای اینکه مجدداً سوریه را گرفتار درگیری‌های تروریستی کنند به متعهد تروریسم خود «جبهه النصره» که با اسرائیل برای کمک به تأمین اسرائیل از داخل مرزهای سوریه توافق کتبی امضا کرد دستور داد که مجدداً به ناآرام‌ سازی پایتخت شروع کنند تا ذهن مسئولان سوریه از جنگ با تروریسم و پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی متوجه تأمین مجدد امنیت پایتخت شود.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه که این اتفاقی بود که در منطقه افتاد و کاری بود که اسرائیلی‌ها پشت این قصه بودند خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها امروز در مسئله سوریه رفتار مشکوک ندارند بلکه کاملاً در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند، ممکن است در مقاطعی صحبت از ضرورت تقویت راه حل سیاسی کنند اما رفتار آمریکا فراتر از یک رفتار دوگانه متعارض است و کاملاً یک رفتار حامیانه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه وقتی در غوطه شرقی شرایط سخت شد و دیدند عوامل جبهه النصره و فرماندهان این جبهه و همچنین برخی از گروه‌های تروریستی در آنجا شکست می‌خورند به سازمان ملل متوسل شدند و درخواست کردند که آتش‌بس یک‌ماهه در غوطه شرقی برقرار شود تا بتوانند آنها را از منطقه غوطه شرقی نجات دهند.

امیر عبدالهیان همچنین اظهار داشت: تصمیم نظام سیاسی سوریه این است که به موازات تلاش برای بازگشت آوارگان و تلاش برای تقویت روند سیاسی در سوریه در دو جبهه پاکسازی تروریست‌ها در دوره پسا داعش و پاسخ فوری و قاطع به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تمام‌گونه عمل کنند که در روزهای اخیر در اسقاط هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی عمل کردند.

وی در خصوص فروش سلاح های آمریکایی به عربستان و ایجاد نا امنی در منطقه هم عنوان کرد: فروش سلاح برای آمریکایی ها آنقدر اهمیت دارد که حتی توصیه ترامپ نامتعادل به عنوان رئیس‌جمهور به معلمان این است که اسلحه تهیه کنند.

وی افزود: این سیاست اشتغال در کارخانه های تولید اسلحه در دوره ترامپ به شدت در حال پیگیری است و این یک راهبرد برای آمریکا به شمار می رود که بی ثباتی در منطقه را تا جایی ادامه بدهد که سلاح های خود به فروش برساند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نتیجه همه سیاست های آمریکا در منطقه این است که از صهیونیست ها حمایت کند و جبهه های مقابل این رژیم را تا حد امکان تضعیف کند اما تحولات که امروز در سوریه، لبنان و یمن ایجاد شده است، نشان از شکست سیاست های آمریکایی ها در منطقه است.

امیرعبدالهیان با تاکید بر اینکه عربستان در خصوص جنگ با یمن در یک بازی صهیونیستی دچار شده یادآوری کرد: عربستان در این بازی راه پیش و پس ندارد و البته ورود عربستان به جنگ یمن می تواند منجر به تجزیه عربستان در آینده ای نه چندان دور بشود. هرچند انگلستان در منطقه سیاست های دوگانه ای را دنبال کرده و از یک سو راه حل سیاسی را در خصوص بحران یمن ارائه کرده و از سوی دیگر در پشت پرده از عربستان حمایت می کند.

دانلود

انتهای پیام

  1. رژ لب   اسفند ۹, ۱۳۹۶  

    موفق باشید

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب