پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:49:15 - پنجشنبه 10 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کلافگی مردم دیار کریمان از تلنگرهای ناتمام طبیعت/حضور سردار دلها در کرمان شور دو چندان به جشن انقلاب بخشید
با وجه به اینکه روزهای پایانی سال ۹۶ را میگذرانیم گزارشی از برخی از اتفاقات رخ داده در سطح استان کرمان را در خبر زیر می خوانید.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛ روزهای پایانی سال ۹۶ را میگذرانیم سالی که از لحاظ رویدادهای ملی،استانی  از جمله سال های پر اتفاق محسوب می شود در گزارش زیر گزیده ای از این رویدادهای را میخوانید.

 

*حاشیه سازی مشاور شهردار کرمان در خصوص شهداء

یازدهم بهمن ماه سال جاری همزمان با تشییع پیکر پاک اولین شهید بسیجی شهر کرمان شهید غلامرضا لنگری زاده، مشاور و همسر شهردار جدید کرمان با ارسال پیام در یکی از گروهای تلگرامی عنوان کرده بود که روحشان شاد و یادشان گرامی؛ «اما ما به جوانان زنده و پر انرژی و دانا بیشتر از شهیدان احتیاج داریم»

ارسال این پیام واکنش بسیاری از اقشار مختلف از جمله خانواده این شهید بسیجی مدافع حرم و ائمه جمعه و برخی از خانواده شهدای مدافع حرم را در برداشت.

*ادعای واهی شورای شهر کرمان در خصوص خلع ید قرار گاه خاتم الانبیاء

قرار گاه خاتم الانبیاء از سال ۹۴ مشغول اجرای پروژه های ۹ گانه در سطح شهر کرمان می باشد این در حالی است که علی بهرامی  عضو شورای شهر کرمان اواسط بهمن ماه در جلسه علنی شورای شهر سخنانی را مبنی بر خلع ید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از پروژه های شهر کرمان، مطرح کرده بود.

پس از اطلاع رسانی این خبر، برخی از سایت های محلی در خصوص اهداف خلع ید قرارگاه خاتم النبیاء مطالبی را درج و از همت بلند این نهاد سازندگی حمایت کردند که پس از انتشار این مطلب سایت و کانال اصلاح طلب و حامی رئیس شورای شهر کرمان نسبت به این اخبار واکنش نشان داده و از ان به عنوان شایعه نام بردند و این ماجرا تا زمان افتتاح یکی از پل های تقاطع غیر هم سطح شهر کرمان ادامه داشت و فرشاد رئیس شورای شهر به طلب هنگفت ۲۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه خاتم از شهرداری اذعان کرد.

*حضور سردار سلیمانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن  در کرمان

راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران  امسال کرمان راهپیمایی متفاوت و پر شور بود.

به طور معمول سخنران مراسم در مراکز استان از سخنرانان کشور انتخاب می شود، ۲۲ بهمن امسال حماسه ای فراموش نشدنی در میدان عاشورای این شهر رقم خورد.حضور پر شور مردم به منظور استماع سخنان سردار سراافراز جهان اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی دیدنی یود.

نکته قابل تأمل این بود که تا زمان برگزاری مراسم ،سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن مرکز استان معرفی نشد و دیدن تعداد کثیری از شهروندان کرمانی در محل تجمع به منظور شنیدن سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی دلگرمی به همه مردم انقلابی داد که آحاد مردم به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند و حماسه ای دیگر را رقم زدند.

*صبحی که با زمین لرزه ۶٫۱  در هُجِدک راور  آغاز شد

دهم آذر ماه سال ۹۶ ساعت ۶ و ۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه اولین زمین لرزه ۶٫۱  ریشتری  روستای هجدک از توابع شهرستان راور، کرمان را لرزاند و این زمین لرزه در شهرستان های کرمان، راور،زرند و رفسنجان نیز احساس شد.

زمین لرزه مذکور جسارت جانی در پی نداشته است اما منازل در برخی از مناطق به دلیل عدم مقاوم سازی تخریب شدند.

در پی وقوع این زمین لرزه که پس از آن تا کنون زمین لرزه های متعددی نیز رخ داده است، مقامات لشکری سپاه و کشوری به منظور بازدید از مناطق و انجام عملیات اجرایی به این منطقه سفر کرده اند.

*شب یلدا با طعم زلزله در کوهبنان

پس از وقوع زمین لرزه در هجدک راور کرمان، در آخرین شب از پاییز ۹۶ و شب یلدا در ساعت ۲۰ و ۴۲ دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی ۵٫۲ ریشتر کوهبنان کرمان لرزید .

با توجه به اینکه در این منطقه بیشتر منازل خشت و گلی بوده اند، خانه های بسیاری تخریب شدند وگفتنی است که زمین لرزه شب یلدا در کوهبنان خسارت جانی در پی نداشته است.

در پی وقوع این زمین لرزه علاوه بر حضور مقامات لشکری ، جامعه وعاظ انقلابی، مداح اهل بیت(ع) میثم مطیعی و همچنین تنی چند از هنرمندان و ورزشکاران در راستای بررسی مشکلات به این منطقه زلزله زده سفر داشته اند.

*اخراج مدیر کل ارتباطات استان کرمان توسط استاندار

پس از وقوع اولین زمین لرزه در هجدک راور کرمان، دومین زمین بزرگ یازده روز در تاریخ ۲۱ آذر ماه ساعت ۱۲ و ۱۳  دقیقه و ۱۷ ثانیه بود که منجر به مشکلات ارتباطاتی در سطح استان شد.

شامگاه ۲۱ آذر ماه جلسه ستاد بحران در محل سالن مرتضوی استانداری کرمان با حضور مسئولین ارشد استان در حالی برگزار شد که علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان از قطعی ۲۵ دقیقه ای ارتباط در سطح استان به منظور پیگیری وضعیت زلزله انتقاد کرد.

رزم‌حسینی در این جلسه توضیحات الهامی مدیرکل ارتباطات و فنآوری استانداری کرمان را قانع‌کننده ندانست و وی را از جلسه ستاد مدیریت بحران استان اخراج کرد.

*درگذشت پدر سردار قاسم سلیمانی

حاج حسن سلیمانی پدر سردار حاج قاسم سلیمانی نهم آبان ماه به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

در پی فوت پدر سردار سلیمانی مقام معظم رهبری و بسیاری از  شخصیت های لشکری و کشوری با صدور پیامی این ضایعه دردناک را به ایشان تسلیت گفتند.

همچنین در مراسم تشییع و تدفین پدر سردار سرافراز جهان اسلام شخصیت هایی همچون  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و میهمانانی از لبنان، سوریه و عراق همچون سیدحیدر حکیم برادرزاده شهید حکیم، سید محسن حکیم پسر شهید حکیم، استاندار و امام جمعه کرمان جمعی از مدیران استان و خیل عظیم مردم در روستای قنات ملک رابر حضور داشتند.

*استعفای امام جمعه کرمان پس از ۳۷ سال خدمت

آیت الله سید یحیی جعفری که توسط امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی فقیه در استان انتخاب شده بود پس از گذشت ۳۷ سال خدمت استعفا داد.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز درباره حواشی پیرامون استعفای امام جمعه کرمان گفت: آقای جعفری یک شخصیت محترم و مخلص و انقلابی ۳۷ از ابتدای انقلاب امام جمعه بوده و ۸۶ سال سن دارد؛ گاهی اوقات کهولت سن خطبه خوانی و سفر به شهرها را مشکل می کند؛ آقای جعفری استعفا داد و به من گفت به رهبری بگویید که من به خاطر کهولت سن استعفا می دهم.گفتند که تقوی به این ها فشار آورده و دارد هاشمی زدایی می کند و می خواهد طرفداران مصباح را بیاورد. نمایندگان ولی فقیه برای شخص رهبری است؛ بودن یا نبودن این ها به عهده رهبری است ما نمی توانیم دخالت کنیم آیا هاشمی زدایی بود؟ این ها مسائل معمولی است.

مراسم تکریم آیت الله جعفری با حضور مسئول دفتر رهبری و فرمانده سپاه قدس برگزار و معارفه حجت الاسلام علیدادی صورت گرفت.

*حضور خبرنگاران رسانه های خارجی در کرمان و بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی

طی سفر دو روزه نمایندگان رسانه های خارجی شامل خبرگزاری تیما انگلستان، تلویزیون اولوسال ترکیه، تلویزیون RTV روسیه، تلویزیون هلال ترکیه، تلویزیون المیادین لبنان، تلویزیون فلسطین الیوم، موسسه عکس لیف آلمان وخبرگزاری آپا آذربایجان در تور رسانه ای استان کرمان بمنظور آشنایی باجاذبه ها و فرصت های اقتصادی و گردشگری به کرمان آمدند  .برنامه این خبرنگاران در سفر به کرمان بازدید از باغ فتح آباد اختیارآباد، نیروگاه ۲۰ مگاواتی انرژی خورشیدی ماهان، کلوتهای شهداد، صنایع دستی (طرح ترسیب کربن) در روستای ده سیف و بوم گردی گندم بریان در روستای شفیع آباد، قلعه شفع آباد، طرح معین اقتصادی (اکوتوریسم مهرآباد)، آب انبار و مرمت بازار شهداد بود.

*ریزگردها و طوفان های شن ناتمام در ریگان

ریگان در سال های اخیر به قصه ای تکراری برای ساکنان شرق استان کرمان بدل شده است.

برای جلوگیری از این موضوع در یک سال گذشته مالچ پاشی، که تبعات زیست محیطی مخربی دارد، در ریگان صورت گرفته اما فرماندار این شهر این اقدامات را به دلیل افزایش کانون های بحرانی در ریگان «ناکافی» می داند.

یکی دیگر از معضلات اساسی در بحث مقابله با ریزگردها، نبود دستگاه پایش وضع آلودگی هوا در ریگان است و کسی نمی داند غلظت ذرات غیرمجاز در این شهر به چه میزان می رسد.

این در حالی است که از سال ۹۴ قرار بود ایستگاه پایش هوا در ریگان ایجاد شود اما تاکنون به دلیل کمبود بودجه، این امر محقق نشده است.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب