پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:41:37 - جمعه 11 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تخریب ائمه جمعه پروژه جدید ضد انقلاب است/ دست از این خطبه های انقلابی بر نخواهیم داشت
خطیب جمعه رابر تخریب ائمه جمعه را پروژه های جدید ضد انقلاب دانست وخطاب به تخریب کنندگان ائمه جمعه گفت: بنده اعلام  می کنم دست از این خطبه های انقلابی بر نخواهم داشت.

به گزارش صبح رابر ، حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث هفته های قبل یکی از اصول تعالی خانواده را «حلم» خواند و اظهار داشت: پایه های دیگر استحکام زندگی، «حلم» است. خاصه این که اهمیت آن در سال های آغازین زندگی بسیار بیشتر است. متأسفانه اکثریت طلاق ها و مشکلات خانوادگی مربوط به سال های آغازین زندگی مشترک است.

وی افزود : این بدان معناست که اگر زن و شوهر مشکلات چند سال اول زندگی را تاب می آوردند، چه بسا میوه ی شیرین بردباری خود در آن سال ها را در سال های آتی برداشت می کردند.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد : انسان صبور مانند مسافر یک کشتی بزرگ یا یک ناو است. همان طور که مسافر یک ناو عظیم از تلاطم ها و امواج سهمگین دریا در امان است، فرد حلیم نیز از تلاطم ها و اوج و فرودهای امواج زندگی به دور است. جزر و مدها، تعریف و تهدیدها، راه گشایی ها و راه بندان ها، هیچ کدام فرد صبور را دچار آشفتگی های روحی نمی کند؛ او همواره با آرامش و طمأنینه به مسیر خود ادامه می دهد.

وی افزود: همه ی ما با مروری بر گذشته ی خود، اتّفاقات و لحظات ناگواری را به خاطر می آوریم که در آن زمان، رهایی از آنها را غیر ممکن می دانستیم؛ اما اکنون آن حوادث ناگوار، تنها در حد یک خاطره ی تلخ در گوشه ای از ذهن ما نشسته اند.

حجت الاسلام صادقی گفت:  اساساً حیات و سرنوشت این طور است؛ تا می خواهند کسی را بالا ببرند و در زندگی او گشایش هایی ایجاد کنند، کمی بر او سخت گیری می کنند.

وی افزود : اوج و فرودهای زندگی، مثلِ داستان شب و روز است. برای ما که باور داریم در پی هر روز، شبی هست و در پی هر شب روزی، هراسیدن از شب و خوشحالی در روز معنا ندارد. هر کودکی می داند که قاعده ی روزگار این چنین است؛ نیمی از آن شب است و نیمی از آن روز. این گونه نیست که با گذشت سختی ها، برای همیشه قدم در آسایش و راحتی بگذاریم؛ بلکه در اوج راحتی، دچار سختی می شویم و در اوج سختی، به راحتی می رسیم.

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: با قانون «حلم» می توانید بر مشکلات و گرفتاریهایی  که در مسیر زندگی به وجود می آید با یکی از اصول تعالی خانواده که همان «حلم» است در آینده میوه شیرین آن را می چشند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نظر برخی از کارشناسان و تحلیل گران که سالها به صورت تخصصی به ارزیابی و تدوین منظومه فکری رهبر  پرداختند گفت: کارشناسان، سخنرانی ۲۹ بهمن معظم له در استان آذربایجان را  یکی از مهمترین و کلیدیترین جلسات ایشان در سال جاری دانستند که در این دیدارمقام  معظم رهبری بحث شان را در چهار محور ؛ انقلاب اسلامی و کار کرد اصلی آن، آسیب شناسی انقلاب، اولویت ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی وآینده انقلاب اسلامی ارائه فرمودند.

وی یکی از سرفصل های مهم سخنان سکاندارانقلاب اسلامی مربوط به آسیب شناسی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود:  مقام معظم رهبری فرمودند: انقلاب اسلامی اگر به آفاتی چون اشرافی گری، دل سپردن به اقشار مرفه و زیاده خواه بدون توجه به طبقه ضعیف جامعه، تکیه و امید بستن به خارجی ها و بیگانگان به جای تکیه به مردم مبتلا شود به حرکت در سمت ارتجاع دچار شده است و در واقع  با ارزشهای اسلام ،قرآن، خون شهدا و اهداف شهدای گرانقدر اسلام فاصله گرفته اند.

خطیب جمعه رابراضافه کرد: همه تحولات اجتماعی که  مقتضای عمر و وسعت خود با توجه به موانع داخلی و  خارجی ممکن است با آسیب ها وآفت هایی مواجه شود که مسیر دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و یا استمرار آنها را با خلل دشواریها روبرو سازد انقلاب، جامعه و نظام اسلامی از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: این را بدانید؛ حرکت دشمن همه را تحت فشار و تهدیدقرار می دهد حواستتون را جمع کنید.

خطیب جمعه رابر با اشاره به تخریب چند ماه اخیر ائمه جمعه انقلابی که اخیراهم ادامه دارد گفت: بحث تخریب  ائمه جمعه مثل تخریب حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله لطفی امام جمعه ایلام و امثال اینهاست.

وی اضافه کرد: خطبه های دو  هفته قبل نماز جمعه رابر را ضد انقلاب تحلیل می کنند.

حجت الاسلام صادقی افزود:  شخص ضد انقلاب که  آوردن اسمش اینجا صلاح نیست، خطبه های دو هفته قبل رابر را تحلیل کرده،  شخصی که در دوران اصلاحات خاتمی معاون وزیر کشور ان زمان بود وقتی که در  فتنه ۷۸به وزارت کشور و دانشگاه حمله می کنند،این شخص ملعون یک صندلی در وزارت کشور میگذارد و می نشیند با اشاره می گوید شما دوست مآیید، شما از مایید، مسیر را اشتباه آمده اید، جای دیگر باید بروید  و اشاره به بیت مقام معظم رهبری می کند؛همین شخصی که خطبه ها ما را تحلیل می کند، بیدار باشید.

وی با بیان اینکه این شخص ملعون که در زندان به سر می برد در حال حاضر  آزاد شده گفت: هنوز فتنه گران  هر شب جلسه برای براندازی  این نظام دارند. 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد :خطبه خواندن  در این مکان با حمایت شما برادران و خواهران و امت حزب الله است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به فتنه اخیر مشهدگفت: یک شخص نابکار در همین استان که نان این دولت را می خورد به من میگوید: فتنه مشهد تقصیر که بود؟ گفتم: مردم در شعارهایشان می‌گفتند: مرگ بر بیکاری ، مرگ بر اشرافی گری ،مرگ بر گرسنگی و امثال اینها. خطاب مردم به کیست؟ فردی که با کنایه عامل  این فتنه را آقای علم الهدی خواند، می خواهم به  افرادی که همچنین افکاری  دارند از همین تریبون اعلام کنم این لجن پراکنی ها به صورت خودتان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: آیا کار؛ دست ائمه جمعه است؟، آیا وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، واردات و صادرات دست ائمه جمعه است؟٬  اگر مردم تظاهرات می کنند می گویند: مرگ بر  بیکاری و اشرافی گری  آیا ائمه جمعه اشرافی گرند؟٬ ائمه جمعه چه پستی را دارند؟چه بودجه ای را ارگانها یا دولت های فعلی و قبل تزریق به دفاتر ائمه جمعه می کنند؟.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه بودجه ائمه جمعه؛ وجوهات شرعی شما مردم است، خطاب به تخریب کنندگان ائمه جمعه   گفت: بنده اعلام  می کنم دست از این خطبه های انقلابی بر نخواهم داشت.

وی تأکید کرد:  هر اتفاقی در این کشور و یا دنیا بیفتد که منافع مردم انقلابی و با بصیرت در خطر باشد بنده با قدرت در همین تریبون از آنهاانتقام خواهم گرفت.

وی خود رامدیون مردم انقلابی دانست و افزود :  بنده با تمام تلاش و کار در هر موضوعی که در توان داشته باشم  حرکت  انقلابی خود را ادامه میدهم و  کوتاه نخواهم آمد.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد:  توقعی از شما دارم  دامن به این مسائل نزنند، من از شما خواهران و برادران خصوصاًفرهنگیان می خواهم در مقابل اینها بایستید.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند: بحث دشمنان اسلام ارتجاع است گفت: ارتجاع یعنی اینکه  انقلابیون در مصالح امور قرار دارند ولی سمت و سوی برخی ازآنهابرخلاف خط و خطوط انقلاب است و محصول تفکر حال حاضراین فتنه بازگشت به  ضد ارزشهاست که مردم به خاطر همان ها قیام کردند .

حجت الاسلام صادقی افزود: با این وجود تحولات، فراز و فرودهای مسیر انقلاب ضرورت توجه به مباحث آسیب شناسی را بیشتر کرده؛ شناخت ضعف ها و آسیب ها احتمالی می تواند مقدمه ای برای چاره اندیشی انقلاب باشد.

و ی اضافه کرد: آسیب شناسی از این حیث نه تنها امر منفی نیست بلکه مفید و ضروری به شمار می‌آید.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه بنده اگر باصلابت صحبت می کنم بدانید به خاطر پشتوانه و حمایت شما مردم است و گفت: دفاع  از این شخص حقیرنه بلکه دفاع از این جایگاه کنید.

وی درباره بحث احسان و نیکو کاری افزود: در این مورد هفته آینده مفصل صحبت خواهم کرد .

حجت الاسلام صادقی گفت : حضرت امام فرمودند: خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان ازاعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین (علیهم السلام )سازگار نیست. اینها امام و انقلاب و نظام را قبول ندارند .

وی با دعوت به حضور باشکوه در جشن ولادت با سعادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بیان کرد: جشن میلاد شب جمعه در حسینیه جامع  همزمان باجشن ازدواج آسان چندین زوج جوان و همچنین تجلیل از بانوان سادات و نیز کسانی که اسم آنها فاطمه یا القاب حضرت زهرا می باشند .

وی اضافه کرد : این اسامی تاظهر چهار شنبه فتوکپی شناسنامه و یا کپی کارت ملی خود را  به دفتر امام جمعه تحویل دهند تا در قرعه کشی بزرگ جشن شرکت و  کمک نمایید این جشن به نحو احسن برگزار شود.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر ازدواج آسان گفت: دختران و پسران جوانی که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند را   هر چه سریع تر کمک کنند در همین شب جمعه در جشن ولات حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای آنها  مراسم داریم.

وی همچنین  به برپایی نمایشگاه کتاب با۵۰درصد تخفیف و اهدای رایگان کتب ائمه اطهار و یادگیری چهل حدیث و آزمونی که یک ماه بعد از آنها گرفته می شود همراه با اهدای جوایزنفیس اشاره  کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب