پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:41:03 - شنبه 12 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احیای قنات روستای دختک رابرپس از ۱۳ سال و خوشحالی کشاورزان
قنات روستای دختک از توابع شهرستان رابر به همت جهاد کشاورزی و با همکاری مردم محلی پس از ۱۳ سال احیا شد و مردم و مسؤولان نماز شکر به‌جای آوردند.

به گزارش “صبح رابر”؛ قنات روستای دختک از توابع این شهرستان به همت جهاد کشاورزی و با همکاری مردم محلی پس از ۱۳ سال احیا شد و مردم و مسؤولان نماز شکر به‌جای آوردند.

فرماندار رابر در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابر گفت: این قنات بیش از۱۳سال است که خشک شده و با احیای آن بیش از ۱۵۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

کرامت علیدادی بیان داشت: طی بازدید یک‌ماه اخیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابرو ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، قنات این روستا در دستور کار ویژه جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: با همت جهاد کشاورزی و همکاری مردم و حدود ۱۵ روز کار مداوم به‌صورت منفی این قنات احیا و موجب خوشحالی مردم روستا شده است.

علیدادی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان  ۱۲۸ قنات بر اثر سیل سال ۹۳ تخریب و یا خشک شده‌اند، گفت: باتوجه به کوهستانی بودن منطقه و اینکه کشاورزی شهرستان کاملا وابسته به چشمه، قنات و رودخانه‌هاست توجه ویژه مسؤولان کشوری و استانی را برای تخصیص اعتبار احیاء این قنات‌ها از محل اعتبارات ملی و حوادث می‌طلبد.

فرماندار رابر ادامه داد: امیدواریم که با‌ تامین آب مورد نیاز روستاییان شاهد رونق و آبادانی روستاها و مهاجرت معکوس آنها باشیم.

تکمیل و تامین آب کامل این قنات مستلزم ۲ میلیارد ریال اعتبار است

سرپرست جهاد کشاورزی رابر نیز با ابراز خوشحالی از احیای این قنات اظهار داشت: به شکرانه جاری شدن آب روستای دختک واقعدر هفت کیلومتری مرکز شهرستان رابر بعد از گذشت بیش از ۱۳ سال امروز مردم و مسؤولان نماز شکر به‌جای آوردند.

ایمان کریم‌قاسمی گفت: احیای این قنات که به طول چهار کیلومتر و با ۱۱۹ حلقه چاه بوده به‌طور کامل خشک شده وآبدهی خود را از دست داده بود به‌طور جد با همکاری مردم در دستور کار قرار گرفت و تکمیل و تامین آب کامل این قنات مستلزم ۲ میلیارد ریال اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی، اجرای آبیاری تحت فشار و تغییر الگوی کشت با هدف مصرف آب کمتر از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان در راستای رسیدن به کشاورزی پایدار است.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب