پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:53:13 - یکشنبه 13 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بدهکاری ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمان به قرارگاه خاتم الانبیاء/غیر ازقرارگاه خاتم مجموعه ای نمی توانست پروژه های سطح شهر را انجام دهد
شهردار کرمان اولین مهمان اتوبوس مطالبه گری گفت :به قرار گاه خاتم الانبیاء نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بدهکاریم لذا مجموعه شهرداری از عملکرد قرارگاه خاتم بسیار رضایت دارد زیرا هیچ مجموعه ایی نداریم که مانند خاتم بتواند به این صورت قوی ، انواع پروژه ها را با کمبود مالی اجرا کند .

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان  ؛ مرتضی کارآموزیان رئیس بسیج رسانه استان کرمان در اولین روز از برگزاری اتوبوس مطالبه گری کرمانگفت : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش روحیه مطالبه گری در مردم و اینکه مسئولین باید نسبت به نیازهای مردم پاسخگو باشند بر آن شدیم برنامه ای را داشته باشیم تا از طریق آن بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که رسانه به عنوان یک ابزار قدرتمند می تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد ایده اتوبوس مطالبه گری مطرح شد تا از این طریق هر هفته میهمان یکی از مسئولین اجرایی استان باشیم تا در کنار خبرنگاران در شهر به بررسی مشکلات مردم و ارائه راه حل های مورد نظر از جانب آن ها باشیم.

 

 

کارآموزیان افزود: متاسفانه برخی از مدیران ما دچار ضعف تئوریک هستند و برنامه عملیاتی برای رفع مشکلات اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی جامعه ندارند و بیشتر به کلیات اکتفا می کنند؛لذا مردم باید از مسولین نظام بخواهند تا سفارش ها و توصیه های مقام معظم رهبری عینیت خارجی پیدا کند و به طور کلی نباید نقش مردم را دست کم گرفت.

 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کرمان اذعان کرد: به نظر من مدیران ، یکی از نقش ها و کارکرد های مردمی را می توانند به صورت روشمند از خود نشان دهند و در جهت تکامل و بالندگی دولت اسلامی نقش خود را ایفا کنند.

 

 

وی در پایان گفت : مردم و مسئولین از این طریق می توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با هم صحبت کنند و رسانه نیز به عنوان یک بازوی قدرتمند مطالبات هر دو طیف را پیگیری کند.

 

در برنامه اتوبوس مطالبه‌گری شهر کرمان از پروژه‌های در حال احداث پل سیدی، میدان آزادی و منطقه حسن‌آباد کرمان از پروژه امتداد بلوار کوثر بازدید شد و شهردار کرمان در رابطه با آخرین وضعیت این پروژه‌ها شفاف‌سازی کرد.

مهران عالم زاده شهردار کرمان در اتوبوس مطالبه گری در پاسخ به سئولات خبرنگاران گفت :بزرگترین چالش شهر کرمان وسعت بیش از حد آن است .

وی در مورد ساخت بلوار حسن آباد که تا کی ادامه دارد نیز ، تاکید کرد : بحث تملک مطرح است زیرا هنوز مالک این منطقه حق شهرداری را پرداخت نکرده است و زمین های را به قطعات کوچک تقسیم نموده و بین مالکان خرد به فروش رسانده است لذا هنوز بحث تفکیک این زمین ها مشکلاتی را ایجاد کرده و از سویی این مالک با اجرای طرح های شهردرای موافقت نکرده و می خواهد با نظر شخصی وی ساخت و ساز و یا طرح های شهرداری صورت گیرد که این امر عملا امکان پذیر نیست لذا اکنون در مرحله حقوقی هستیم لذا  سطح توقع مردم از شهرداری بسیار زیاد است و شهر با توسعه‌ای که پیدا کرده است امکان خدمات رسانی به سرعت امکان پذیر نیست.


شهردار در ادامه افزود :پروژه باغ ملی با توجه به اصرار برای تمام شدن سرعت گرفت  و قرار گاه خاتم به نحو احسن این پروژه را به اتمام رساند لذا در استان کرمان هیچ پیمانکاری که بتواند همچون قرار گاه خاتم فعالیت کند وجود ندارد و عملا با توجه به بدهی هایی که شهرداری به وی دارد اما با تمام توان به ساخت و تحویل پروژه ها احتمام ورزیده است لذا ما هم انتظار داریم این پیمانکار اندکی شرایط ما را در کمبود منابع  تحمل کند اکنون  به دلیل کمبود نقدینگی بحث اقتصادی و ساخت و ساز‌ها به کندی و سرعت پایین انجام می‌شوند.

 

 

وی در ادامه اذعان کرد :شهرداری کرمان به  قرار گاه خاتم الانبیاء نزدیک به  ۲۰۰ میلیارد تومان  بدهکاریم لذا مجموعه شهرداری از عملکرد قرارگاه خاتم بسیار رضایت دارد زیرا هیچ مجموعه ایی  نداریم که مانند خاتم بتواند به این صورت قوی ،  انواع پروژه ها را با کمبود مالی اجرا کند .

عالم زاده گفت :ما وظیفه داریم این پروژه‌ها را سریع‌تر تمام کنیم و این ترافیک‌ها روان‌تر شوند و در صورت تامین اعتبار به زودی ساخت و سازهای جدید از شوند .

وی گفت :در بحث شرایط ترافیکی میدان قرنی هم  یا این میدان  کوچک‌تر می‌شود یا تغییری نمی‌کند لذا این امر نیاز به مطالعات کارشناسی در این منطقه دارد .

شهردار کرمان در مورد پل سیدی هم گفت : تفاهم نامه با پیمانکار  انجام شده  و قول داده  که این پل در تیر ماه سال آینده تحویل داده شود در حالی که اکنون نیز  دهانه اخر این پل در کارگراه در حال ساخت است و لبه هاب بتنی رو ی دهنه ها هم در حال نصب است .


وی گفت : طرح شش دروازه  در حال انجام است، اما به دلیل کمبود منابع مالی با سرعت کمی  انجام می‌شود در حالی که بهتر بود ما براساس تامین اعتبار پروژه‌ها را شروع کنیم تا دچار این مشکلات و کندی اجرای طرح نشویم .

عالم زاده در مورد بحث آسفالت نامناسب خیابان های شهر هم گفت : آسفالت‌های نامناسب برمی گردد به زیر ساخت‌ها عمر مفید آسفالت ۷ الی ۸ سال است که اگر اعتبار وجود داشته باشد روکش آسفالت انجام می‌شود.

 

 

مهندس سعیدی شهردار منطقه یک کرمان نیز در پاسخ به خبرنگار مبنی بر پروژه های کوچک نیمه تمام در این منطقه گفت : طرح هایی نیمه تمام رها شده اند که امیدواریم در بودجه سال ۹۷ این طرح ها ایجاد شوند.

 

 

وی در خصوص کانال های روان آب در بلوار شهدای خانوک نیز گفت : در سال گذشته این طرح آغاز شد و با کمبود منابع مالی این طرح نیمه تمام رها شد که اکنون با کانال هایی در کنار بلوار روبه رو هستیم و با جداول سنگی بزرگ از خطرات احتمالی  جلو گیری به عمل آمده است اما در سال ۹۷ این طرح نهایی خواهد شد.

 

 

شهردار منطقه یک  به کانال نزدیک پل سیدی هم اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه شیب شهر کرمان به سمت بلوار آیت الله خامنه ایی است لذا کانال های بزرگی حفر شده است که روان آبها را به پایین دست هدایت کند لذا اکنون یک پمپ در این منطقه به کار گرفته شده است که امیدواریم به زودی این طرح نیز پایان پذیرد و انباشت روان آب خوبی به پایین دست در حوضچه های ذخیره آب وارد شود .

 

سعیدی به مشکلات اسفالت منطقه امام رضا و خیابان سجاد و پردیس نیز اشاره کرد و گفت : هزینه های خود یاری در بسیاری از کوچه های هحوالی این منطقه پرداخت و آسفالت صورت گرفته است اما در پاره ایی از نقاط باقی مانده که به زودی اسفالیت این مناطق وبرخی از زیر سازی ها آغاز خواهد شد .

 

 

امیر مداح شهردار منطقه دو  نیز  در خصوص پارک های تجهیز نشده به  رادیو و ….گفت : اکثر پارک ها تجهیز شده اند اما در جایی المان هایی وجود دارد که پیمانکار آنان را به شهرداری عرضه کرده است اما شهرداری این المان ها را مورد تایید قرار نداده و انان را خریداری نکرده است لذا در گوشه ایی از این پارک ها رها شده اند و پیمانکار هنوز آنها را از منطقه خارج نکرده است .

 

 

در پایان عالم زاده خاطر نشان کرد : با بررسی های دقیق تر و اجرای چند طرح ترافیکی وضع ترافیکی میدان قرنی و خیابان های اطراف آن بعد از عید بهتر می شود لذا هفت بوستان  برای اسکان مسافران ،  سیصد  چشمه سرویس بهداشتی ،  یازده سفره زیبای هفت سین و نماد سال جدید نیز در دست آماده سازی است و برنامه های کرمان گردی و فرهنگی نیز به همت شهرداری در نوروز اجرا می شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب