پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:06:39 - جمعه 18 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شریف‏ ترین شغل عالم ‏مادر بودن است /تقدیر از مواضع انقلابی مسئولان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه
خطیب جمعه رابربا بیان اینکه شریف‏ ترین شغل عالم ‏مادر بودن است گفت: این مادر ، بزرگترین مسؤولیت را دارد و شریف ‏ترین شغل را دارد؛ شغل بچه ‏دارى. شریف‏ ترین شغل در عالم، بزرگ‏ کردن یک بچه است و تحویل‏ دادن یک انسان به جامعه است.

به گزارش صبح  رابر ، حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت : امروزیکی از روزهای بزرگ ما شیعیان است  روز ولادت با سعادت یگانه دخت نبی اکرم (ص) شفیعه محشر حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)استو همچنین ولادت فرزند بزرگوار حضرت زهرا (سلام الله علیها)بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)است

وی با تبریک این روز  در ادامه مباحث هفته های قبل درباره اصول تعالی خانواده اظهار داشت:باحلم و بردباری پایدار،خیلی از زندگی ها تداوم پیدا می کند .

خطیب جمعه رابرافزود: در این باره امام حسین (علیه السلام) در دعای عرفه عبارت زیبایی دارند. ایشان می فرمایند: «خدایا تدبیرت در ملک وجود، مختلف و گوناگون است و تقدیرت به سرعت متحول می شود. پس چنین تقدیر و تدبیری مانع از آن است که بندگان با معرفتت بر عطایا و نعمت هایت آرام گیرند و در بلاها و سختی ها از لطفت ناامید شوند.»
وی گفت: حال که چنین است، باید برای شب های خود فکری کنیم؛ چرا که اوج و فرودهای زندگی، مثلِ داستان شب و روز است. برای ما که باور داریم در پی هر روز، شبی هست و در پی هر شب روزی، هراسیدن از شب و خوشحالی در روز معنا ندارد.چراغیروشن کنیم تا سیاهی و ظلمت آن را بشکنیم.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: چراغ شب ها، حلم است. حلم را که روشن کنیم، شبهایمان روز می شود.

وی  اضافه کرد : حلم انسان را مانند اقیانوس می کند. اقیانوسی که همه ی دشواری ها و ناگواری ها را در خود می بلعد، بی آنکه دچار اندک تلاطمی شود.

وی با بیان اینکه زندگی باید مثل یک اقیانوس پر ظرفیت باشد گفت : هیچ یک از رویدادهای خارج از آن کوچک ترین اثری بر آن نمی گذارد. اما تلاطم های اقیانوسی مربوط به جاذبه ای است که ماه برای او دارد و از آسمان می گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مؤمن حلیم نیز جوش و خروشش مربوط به بالاست نه پایین افزود: اساس هیچ زندگی ای را از شیرینی و خوشی نریخته اند؛ در حقیقت بخش عظیمی از شیرینی زندگی هایی که به ظاهر همه اش خوشی است، مرهون سکون و حلم دو طرف است.

وی افزود: اگر زن و شوهری در رابطه با زندگی خود درد دل نمی کنند، به این معنا نیست که هیچ مشکلی ندارند. اساساً زندگی بی مشکل وجودندارد.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد : به حسب ظاهر بعضی از روایات، حتی در خانه ی حضرت علی (علیه السلام)و حضرت زهرا (سلام الله علیها)  شاید مشکلات جزئی پیش می آمد؛ البته وقتی حضرت زهرا متوجه می شدند که نظر همسرشان چیست، تابع می شدند. در هر حال مشکلات مختلف و فشارهای زیادی در زندگی این دو بزرگوار وجود داشت که خارج از تاب و توان دیگران بود؛ اما همه ی این سختی ها در اقیانوس حلم این دو تن غرق می شد.
وی اضافه کرد: حالا یکی حلمش در حدّی است که نمی گذارد مشکلات از خانه و خانواده اش فراتر رود و دیگری در حدّی است که نمی گذارد از خودش بیرون رود.

خطیب جمعه رابر افزود: در بهترین حالت، شخص به اندازه ای حلیم است که نه تنها مشکلات از وجودش فراتر نمی روند؛ بلکه اجازه نمی دهد که به ذهنش نیز خطور کنند. این شخص آنچنان ناگواری ها را در وجود خود ذوب می کند که حتی خاطره ی آنها  محو می شوند.

وی با بیان اینکه اینان به واقع اهل صفح و چشم پوشی اند و اهلیت و شایستگی بهترین زندگی ها را دارند گفت : انسان مومن باید چشم پوشی داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به امروز روز تولدحضرت زهرا(سلام الله علیه) و روز زن یا روز مادر گفت: نقش زن در جامعه، بالاتر از نقش مرد است؛زن، پرورش ‏دهنده زنان و مردان ارجمند است. از دامن زن، مرد به معراج مى‏رود. دامن زن، محل تربیت بزرگ ‏زنان و بزرگ‏مردان است.

وی افزود : زن، یکتا موجودى است که مى‏ تواند از دامن خود، افرادى به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان، یک جامعه، بلکه جامعه‏ ها به استقامت وارزش والاى انسانى کشیده شوند.

خطیب جمعه رابر ، با بیان اینکه وظیفه زن؛ انسان ‏سازى ‏است گفت:  اسلام از زنان این‏ را مى‏ خواهد که بچه‏ هاى خود را در دامن خودشان مهذب کنند و دامن خود را منور کنند به نور این بچه‏ هاى اسلامى که این‏ها فرزندان اسلامند و بعد از این، مقدرات اسلام و مملکت به دست آن‏ها است.

وی تصریح کرد: دامن مادرها، دامنى است که انسان از آن باید درست بشود، یعنى اول‏مرتبه تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر، براى این‏که علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق است و هیچ علاقه ‏اى بالاتر از علاقه مادرى و فرزندى نیست، بچه‏ ها از مادر بهتر چیز اخذ مى‏ کنندو یاد می گیرند.
خطیب جمعه رابر اضافه کرد: در آن حکومت طاغوتى، مى‏ خواستند این شغل را از این مادرها بگیرند، تبلیغ کردند به این‏که زن چرا بچه ‏دارى بکند؟! این شغل شریف را در نظر مادرها منحط کردند، براى این‏که مى‏ خواستند که مادرها از بچه‏ ها جدا بشوندوبچه ‏ها را در پرورشگاه‏ ها بزرگ کنند!

حجت الاسلام صادقی مظلومیت زن در دو مرحله خواند و گفت: مع ‏الأسف زن در دو مرحله مظلوم بوده است؛ یکى در جاهلیت که زن را مثل حیوانات، بلکه پایین ‏تر از او به‏ حساب مى‏ آوردند، دیگر در دوره شاه سابق ؛ به اسم این‏که مى‏ خواهند زن را آزاد کنند، به زن ظلم ‏ها کردند و او را از آن مقام شرافت و مقام انسانیت، به مرتبه یک حیوان فرو کشیدند. زن را مثل یک عروسک درست کردند، در صورتى که زن یک انسان است و مربى جامعه.
وی افزود: آن‏ها که مى‏ خواهند زنها را ملعبه مردان و ملعبه جوانهاى فاسد قرار بدهند، خیانتکارند. زنها نباید گول بخورند، زنها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک‏ کرده بیرون برود؛ با سر باز و لخت! این مقام زن نیست؛ این عروسکِ بازى است.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه شریف‏ ترین شغل عالم ‏مادر بودن است تصریح کرد: این مادر ، بزرگترین مسؤولیت را دارد و شریف ‏ترین شغل را دارد؛ شغل بچه ‏دارى. شریف‏ ترین شغل در عالم، بزرگ‏ کردن یک بچه است و تحویل‏ دادن یک انسان به جامعه است.
وی افزود: اشرف کارها در عالم، مادربودن است و تربیت اولاد. تربیت اولاد، بالاترین چیزى است که در همه جوامع، از همه شغلها بالاتر است. هیچ شغلى به شرافت مادرى نیست.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه در جامعه امروزی متاسفانه در بعضی خانواده ها  شغل ارجحیت بر مادربودن، خانه داری و همسرداری پیدا کرده است گفت: این یک نقیصه ایست که در جامعه ما رخنه کرده است، فرزند آغوش پر محبت مادر  و حمایت پدر را می خواهد مراقب باشید.

وی افزود: جایگاه خود را فراموش نکنید شما زن ها در پیشگاه خداوند چنین جایگاه با عظمتی را دارید.
حجت الاسلام صادقی با تقدیر از مواضع انقلابی مسئولان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گفت: لودریان وزیر خارجه فرانسه روز سه‏ شنبه براى برخى گفت ‏و‏گوهاى سیاسى وارد تهران شد. قبل از این سفر، وى هدف خود را بر روى سه مسأله مهم برنامه موشکى، برجام و نقش منطقه‏ اى ایران تمرکز داده بود.البته برنامه های دیگر هم از جمله دیدار مقام معظم رهبری و بحث تقاضا  میز مذاکره سه کشور ایران، عربستان و آمریکا را داشت .

وی افزود: یکى از برنامه‏ هاى لودریان، بحث تمدید مسایل مربوط به برجام و بازه زمانى آن بود که رویکرد دولت ترامپ در این موضوع کاملا مشهود است.

خطیب جمعه رابرگفت: نزدیک به یکسال و سه ماه از دوره حکومتی ترامپ می گذرد هر  روز تهدید های شعاری که از  یک انسان روانی بیش از این هم توقع نیست.

وی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از «محمد جواد ظریف» که در برابر هجمه های دشمنان خارجی ایران کوتاه نیامدندبرایشان آرزوی موفقیت کردوگفت : از مواضع مقتدرانه و عزتمدارانه رئیس ‏جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تشکر کرد که با قاطعیت و از سر عزت به وزیر خارجه فرانسه یادآور شدند که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست.
وی سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران را به عنوان نماینده آمریکا خواند و گفت: لودریان در این دیدار با مقاومت شدید «محمد جواد ظریف» مواجه شد.
خطیب جمعه رابر با تقدیر و تشکر از کلیه کسانی که دربرگزاری  جشن باشکوه شب گذشته کمک کردند گفت: برای اولین بار،  جمعیتی بیش از سه هزار نفر که جای تقدیر و تشکر دارد .

وی از جوانان وکسانی که با کمک های مالی و غیر مالی خودحمایت کردند  و همچنین از عموم مردم که در واقع  صاحب این جشن بودند تابه نحو احسن این جشن ها برگزار شود تقدیر کرد وگفت:  در روز قیامت حضرت زهرا (سلام الله علیها دست آنها را خواهد گرفت.

وی همچنین با  اشاره به موقوفه های اخیر تأکید کرد: قدم های جدی تری بر وقف برداشته شود وقف؛باقیات و صالحات است و تا زمانی که آن کار خیر ماندگار باشد پرونده آن مرحوم باز است.

وی با تقدیر از وارثان نیاز علی علیمرادی فرزند مرتضی  که یک دستگاه وانت  وقف کمیته امداد امام کردند افزود : هزینه پهن کردن سفره های مراسم را باکمک به ایتام ، کسانی که از امکانات اولیه زندگی محرومند و همچنین در اهدای جهیزیه می توان خیلی از مشکلات رفع شود.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب