پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:56:18 - شنبه 19 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان رابر
مدیر کمیته امداد شهرستان رابر گفت: امسال بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد شهرستان رابر پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، جواد سلندری عصر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد رابر و هنزا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار را زیر پوشش خود دارند که بیش از یک هزار و ۸۰۰ خانوار آن مستمری‌بگیر هستند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیش از ۴۵۰ فرزند یتیم و محسنین زیر پوشش کمیته امداد شهرستان رابر هستند که توسط یک هزار و ۷۰۰ نفر حامی از سراسر کشور حمایت می‌شوند.

سلندری گفت: تعداد ۱۵۰ نفر دانش‌آموز و ۸۸ نفر دانشجو از خدمات کمیته امداد شهرستان رابر استفاده می‌کنند و ۱۸ نوع خدمت از جمله کمک معیشت، مسکن، درمان، جهیزیه، آموزش خوداشتغالی و … به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان رابر با بیان اینکه اولویت این نهاد خوداشتغالی مددجویان است، عنوان کرد: امسال بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده که ۱۰۵ نفر به اشتغال پایدار رسیده و از پوشش خارج شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به خسارات وارده بارندگی در سال گذشته گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به ۷۶۱ نفر از مددجویان شهرستان رابر پرداخت شده است.

سلندری در رابطه با درآمد کمیته امداد اضافه کرد: در سال گذشته مردم رابر ۱۶۳ میلیون تومان به صندوق‌های صدقات واریز کردند که در بخش‌های فرهنگی، خودکفایی، مسکن، درمان، جهیزیه موردی، دانش‌آموزی و دانشجویی و تعامل با خیریه‌ها طبق بخشنامه سراسری تسهیم درآمد هزینه شده است.

وی بیان داشت: بیش از ۷۰۰ میلیون تومان از سایر طرح‌ها درآمد داشتیم که حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن از خیران خارج از شهرستان و استان بوده و به ایتام و محسنین کمک شده است.

سلندری از همه متمکنان خواست که در طرح‌های کمیته امداد به ویژه طرح اکرام و ایتام، خیرین مسکن‌ساز که در فضای مجازی راه‌اندازی شده کمک کنند و گفت: یک ریال از وجوه پرداختی خیران غیر از محل خودش هزینه نمی‌شود و گزارش آن را به مردم ارائه خواهم داد.

وی تصریح کرد: اگر به انتظار اعتبارات دولتی بنشینیم، راه به جایی نمی‌بریم و متدینان و نوع دوستان باید به صحنه بیایند، فقر زیبنده رابر نیست ، باید کمک کنید تا وضعیت محرومان بهبود یابد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب