پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:39:29 - دوشنبه 21 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برنامه های بزرگداشت “روز شهدا” تشریح شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به مناسبت ۲۲ اسفند به تشریح برنامه های روز بزرگداشت شهدا پرداخت.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور اپثارگران  استان کرمان صبح امروز طی نشست خبری به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در جمع خبرنگاران اظهار  داشت: روز بزرگداشت شهدا یعنی تکریم و تجلیل از مادران شهید علی الخصوص مادر سه شهید سیف الدینی که گفته شده وی قبل از اینکه خداوند به او فرزند هدیه کند در سال ۱۳۳۸ در سفر نجف اشرف زیر ناودان طلا دعا می کند  و از خداوند می خواهد که به او فرزندان مؤمن و صالحی عنایت فرماید که بعدها خداوند به او سه فرزند پسر صالح و سالم عنایت می فرماید که در زمان جنگ هر سه آنان به جبهه می روند و شهید می شوند.

وی گفت: روز بزرگداشت شهدا یعنی اینکه عظمت ، عزت و جلال والدین شهدا را برجسته نماییم ، یعنی تجلیل از مادر شهیدان اسدی در خانوک، یعنی مادر شهید حسین بادپا که می گوید در خواب می بینم که کسی به من می گوید آرزوی حسین شهادت است چرا برایش دعا نمی کنی که به آرزویش برسد و من دستانم را به آسمان بلند کردم و و از خدا خواستم که شهید شود و من تحمل می کنم.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان اذعان داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۳۰ نفر مادر شهید در قید حیات هستند که برای این نظام، حکومت و رهبر دعا می کنند و واقعا دلسوز نظام هستند که اگر کوچکترین مشکلی بوجود آید عکس العملی نشان می دهند.

حسنی بیان کرد: بزرگداشت شهدا یعنی اینکه بدانیم وامدار شهدا هستیم عزت، امنیت امروز محصول خون شهداست.

وی افزود: بزرگداشت شهدا یعنی اینکه تکریم و تجلیل کنیم به والدین شهدا و فرزندانشان احترام بگذاریم ، یعنی  سنت، بزرگی، منش، شجاعت، معرفت، سخاوت دین و دیانت و همه خوبی های شهدا  به مخاطبین و نسل های بعد انتقال دهیم.

حسنی عنوان کرد: به بهانه بزرگداشت روز شهدا همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، درختکاری با حضور خانواده های شهدا از جمله برنامه های این روز است.

وی ادامه داد: خانم زهرا حمیدی راوری(فرزند، همسر و مادر شهید) به عنوان نماینده مادران و همسران شهداء در مراسم تهران روز ۲۲ اسفند حضور خواهند داشت.

وی افزود: از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ۶۹۰ دیدار با خانواده شهداء داشتیم و در سال جاری در کل استان ۱۲ هزار دیدار با خانواده جانبازان و شهداء صورت گرفته است.حسنی سعدی اظهار کرد: دیدار جانبازان قطع نخاع با مادر شهیدان سیف الدینی را ۲۱ اسفندماه خواهیم داشت و مستند شهید “لنگری زاده” تولید شده و فردا پخش می شود که سردار سلیمانی به مادر این شهید بزرگوار گفتند” اگر شجاعت پسر شما نبود، ما ۴۰ شهید می دادیم و یک پایگاه مهم ما از دست می رفت”.وی افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ وصیت نامه شهید در استان کرمان داریم و باید این وصیت نامه ها در ۲۰ دفتر چاپ شود که ۱۰۰ مورد در یک دفتر در سال جاری چاپ و توزیع شده است. همچنین در سال جاری چاپ فرهنگ اعلام شامل اطلاعات ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان را داشته ایم.

حسنی سعدی بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از اسوه های ایثار با حضور تعدادی از مادران شهداء در روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه جاری در مدرسه فلسطین در خیابان شهاب شهرک جماران شهر کرمان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب