پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:34:26 - سه شنبه 22 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقای رییس جمهور! نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد/دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند
رئیس مجلس خبرگان گفت: آقای رئیس جمهور در دستگاه های شما کسانی هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر مقداری با انقلاب فاصله دارند. آقای رییس جمهور نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز (سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه) در چهارمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله شاه‌آبادی اظهار کرد: ایشان در کلیه سنگرهای مبارزه دوران طاغوت حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مجاهدت‌های زیادی برای پابرجایی این نظام انجام دادند.

وی افزود: باید در نظر بگیریم که در طی ۴۰ سال گذشته چه کرده‌ایم و چه دستاوردهایی داشته‌ایم و در این زمینه وظیفه تمام رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها، باید کمک کنند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: علی رغم وجود همه دشمنی‌ها در طی این ۴۰ ساله بسیار موفق بودیم و با وجود آن که طی هشت سال جنگ تحمیلی فشارهای زیادی به ما وارد شد با مقاومت ثابت کردیم که جبهه اسلام قدرت رویارویی و جنگ در جبهه حق علیه باطل را دارد و می‌تواند در عرصه‌های سیاسی موفق باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:‌ یکی از اولین دستاوردهای انقلاب مسائل فرهنگی بوده لذا نباید اجازه دهیم دیگر دستاوردهای نظام لطمه ببیند.

وی ادامه داد: مسئله جهاد فی‌سبیل‌الله بعد از انقلاب مطرح شد و جوانان ما با لبیک به امام خمینی(ره) پا به عرصه جنگ گذاشتند و آماده شهادت شدند به گونه‌ای که بسیاری از آنان به دلیل آن که شهادت نصیبشان نشد غبطه می‌خوردند.

آیت‌الله جنتی افزود:‌ قبل از پیروزی انقلاب دخترانی با حجاب نامناسب دیده می شد و جوانانی که معلوم نبود به کدام سمت می‌روند و از طرفی شاهد رسانه‌ای فاسد بودیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد:‌ امروز ما دستاوردهای بسیاری داریم و وظیفه مسئولان ماست که از آ‌نها صیانت کنند، لذا نباید وحدت خود را از دست بدهیم چرا که دشمن  سعی دارد با طرح شیعه انگلیسی میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.

وی افزود: امام خمینی(ره) همیشه بر این مسئله تأکید داشتند که فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد و اگر کسی مسئله ضد این را مطرح می‌کرد، امام با وی برخورد می‌کردند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: ما در درجه اول باید اخلاق و مسائل معنوی مردم را حفظ کنیم و بعد به سوی ارائه خدمات در سطوح مختلف گام برداریم و دستاورهای دیروز و امروز را نشان بدهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد:‌ در سال‌های گذشته بسیاری از روستاهای کشور برق نداشتند و مسیر بین شهرها جاده‌ نداشت اما اکنون می‌بینیم که شرایطمان در بخش‌های مختلف با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده است لذا نباید از این امر مهم که معیشت مردم تغییر کرده به راحتی بگذریم، در سال‌های گذشته چه زمانی همه مردم ما ماشین داشتند و خیابان‌ها پر از اتومبیل بود؟

وی بیان کرد: مسئله حجاب یکی از موضوع‌های مهم کشور بوده و نباید کرامت و شأن زنان زیر سوال برود چرا که امروز عده‌ای سعی دارند که عفت آنان را خدشه‌دار کنند و حرکت‌های نامناسبی در حال رخ دادن است و عده‌ای با کشف حجاب و برداشتن روسری شرف زنان را به باد می‌دهند که باید برخورد مناسبی با این مسئله صورت بگیرد.

آیت‌الله جنتی اظهار کرد: امروز برخی مسئله حجاب اجباری را مطرح می‌کنند و باید بدانیم که این امر ترویج فسق و فجور است. قانون اساسی بر پایه اسلام بوده و طرح چنین مسائلی خلاف شریعت اسلام است.

وی تأکید کرد: اکنون بسیاری از دانش آموزان نماز نمی‌خوانند و زمانی که نماز محترم شمرده نشود دیگر امور نیز انجام نخواهد شد لذا وظیفه داریم تا از مسئولان بخواهیم که این مسئله را حل کنند چرا که وقتی دانش آموز در مدرسه خوب تربیت نشود در دانشگاه نیز نمی‌توان از او انتظاری داشت.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی تلاش بسیاری کردند تا با تحریم ما را از پای درآورند اما خدا یاور ما بود لذا باید بسیج شویم تا بر دردهای مردم مرهم بگذاریم و نباید مسائلی مانند حقوق‌های نجومی دوباره اتفاق بیفتد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:‌ متأسفانه در برخی موارد بودجه اضافی را الزام به هزینه می‌دانند و این مسئله خلاف شرع است و بنده نیز بارها تأکید کردم که این نظام در دست ما امانت است که تا ظهور امام زمان(عج) باید به آن خدمت کنیم و باید بودجه را در راه درست مصرف کرد.

وی تصریح کرد: استخدام افراد ناشایست در پست‌های مختلف و مهم خوب نیست چرا که در دستگاه دولت افرادی حضور دارند که انقلابی نیستند لذا باید در گزینش افراد دقت بیشتری شود، برخی از این افراد به دنبال ثروت اندوزی هستند و آقای رئیس جمهور! نگذارید انقلاب به دست نا‌ اهلان بیفتد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اتفاقات اخیر خیابان پاسداران اذعان کرد: نباید اجازه دهیم که عده‌ای امنیت مردم و جامعه را زیر سوال ببرند و از نیروی انتظامی و قوه قضاییه تشکر می‌کنم چرا که اگر آنها نبودند معلوم نبود چه اتفاقاتی در کشور می افتاد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر در کاروان راهیان نور حضور یافتند و این سفر روحیه انقلابی را مجددا در جوانان کشور احیا می‌کند و باعث می‌شود تا از بی‌انگیزگی خارج شوند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب