پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:48:14 - جمعه 25 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم سالگرد سی و یکمین عروح آسمانی شهید رحیم قادری/تصاویر
سی یکمین سالگرد شهادت شهید رحیم قادری با حضور مسئولین و خانواده شهدا در مسجد روستای میدان برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ مراسم سی و یکمین سالگرد شهادت شهید رحیم قادری با حضورخانواده های شهدا،  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، بخشدار هنزاء و جمعی از مسئولین و اهالی روستا در مسجد روستای میدان شهرستان رابر برگزار شد.

این مراسم با یاد خاطره شهید رحیم قادری، شهید عیسی جهانشاهی، شهیدان فیروزی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی و مداحی کربلایی خواجه حسنی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رابر با  گرامیداشت یاد و خاطر شهدا گفت: شهدا معتقد به خداوند، نبی مکرم اسلام خاتم الانبیاءحضرت محمد  مصطفی (ص) و امامت ۱۲امام و چهارده معصوم که در عصر حاضر معتقد به نائب امام زمان (علیه السلام) ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(حفظ الله ) است.

وی با اشاره به توصیه های  شهدا در وصیت نامه هایشان افزود: سفارش امام راحل به مطالعه و دقت در وصیتنامه های شهداست که به حفظ حجاب، حفظانقلاب، تنها نگذاشتن اماممان ، پایبندی به ارزشهای انقلاب از تأکیدات و اعتقاد شهدابرشمرد .

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بعضی ها در لباس پیغمبر جسارت به اعتقادات شهدا می کنند تصریح کرد: انسان خوب مقامش از  فرشتگان هم بالاتر است مثل شهدا( شهید عیسی جهانشاهی،شهید رحیم قادری و شهیدان فیروزی ) و بعضی انسان های بد از روباه حیله گرتر، از گرگ درنده تر و از الاغ نفهم تر می شود که اعتقادات شهدارا زیر سؤال می برند.

وی افزود: رحیم قادری نوجوان ۱۶ساله در جبهه که امروز برایش بزرگداشت گرفتیم ؛ خدا را شناخت و  باور کرد،  ایمانش به یقین رسید و خداوند خریدار دل عاشقش شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رابر با تأکید بر اهمیت و جایگاه شهدا تصریح کرد: حضرت محمد (ص) فرمود:  بالاترین مرگ ها در راه خدا به شهادت رسیدن است وی در جای دیگر می فرماید: شهادت، کفاره همه گناهان است بجز یک مورد! دینی که به گردن یکدیگر دارد.

وی اضافه کرد: هیچ قطره‌ای نزد خدای متعال، محبوب‌تر از دو قطره نیست: یکی قطره خونی که در راه خدا ریخته می‌شود، دیگری قطره اشکی که در تاریکیشب فقط به خاطر خدا ریخته می‌شود.

حجت الاسلام محمدی درباره محبت خداوند  گفت: خداوند در حدیث قدسی معروفی می فرماید: “من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلیّ دیته و من علیّ دیته فانا دیته” ؛ آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم. که مصداق بارز این حدیث امام حسین (علیه السلام) و شهداشدند.

دُر خاتون مادر شهید رحیم قادری نیز در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر،از خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت:  شهید اخلاق خوبی داشت کسی مشکلی داشت کمکش می کرد.

مادر شهید ۱۰فرزند دارد که شهید دومین فرزند خانواده  بود واز لحظه شهادت پسرش می گفت: خیلی دلم برایش تنگ شده بود خبر شهادتش را از سپاه شنیدم، هنگامی که  بالین تابوت شهید بودم  پیکرش را بوسه باران کردم.

رحمان قادری برادر بزرگ شهید رحیم گفت: آرزوی شهید شهادت بود. شهید در زمان دوران ابتدایی روزها را مشغول کار و شب ها درس میخواندتا سال چهارم و پنچم مدرک ابتدایی اش را با این شرایط گرفت و دوران راهنمایی و دبیرستان لبیک گویان به ندای رهبر شتافت و در دومین بار که به جبهه رفته بود در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان خاطره از برادر شهیدش که باعث رفت وآمد با اقوام و خویشانشان شد گفت: مرحوم پدرم اهل روستای راین بود وپدرم  از کودکی اینجا بود شهید بعد از سی سال  پدرم را با پای پیاده به پیش عمو، اقوام و خویشان برد و سالی نکشیدبعد از رفتن برادرم به جبهه شهید شد  اقوام و خویشان هم  در تشییع پیکر شهید حضور داشتند شهید بزرگوار رفت وآمدبا اقوام و عمویمان را برقرار کرد.

وی هدف از برگزاری این مراسمات را زنده نگه داشتن  یاد و خاطر و راه شهید دانست و افزود: مردم بدانند هدف شهید چه بود، شهید برای نگه داری از خاک ، وطن و ناموس جان  خود را کف دست گذاشت و در جبهه ها شتافت تا دشمن به این مرز و بوم تجاوز نکند و خون خود را پای درخت اسلام ریخت تا برای همیشه زنده بماند و حضرت مهدی موعود (عج) این پرچم را به دست گیرد.

 

شایان ذکر است شهیدوالامقام رحیم قادری متولد ۱۰ فروردین سال  ۴۹ در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای ۵ روز ۱۴ اسفند سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت نامه این شهید بزرگوار

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب