پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:35:31 - جمعه 25 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هدف اصلی استیضاح سه وزیر، فریب مردم بود/ برایمان فرقی نمی کند وزیر خارجه آمریکا چه کسی باشد شعارمان” هیهات منا الذّله “است
خطیب جمعه رابر با اشاره به سناریو مضحک  وخنده دار استیضاح سه وزیرگفت: هدف اصلی استیضاح سه وزیر فریب مردم بود.

به گزارش “صبح رابر”؛حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی آخرین جمعه سال ۹۶ در ادامه مباحث هفته های قبل یکی دیگر از اصول تعالی خانواده را اصل«فضل» خواند و اظهار داشت: اصل دیگری که رعایت آن، یک ازدواج را به تعالی می رساند، «فضل» است. در ازدواج مبنا را بر عدالت قرار ندهید؛ بلکه آن را بر مبنای فضل استوار کنید.

وی افزود: اگر معادلات زندگی خود را بر پایه ی فضل قرار دهیم، دیگر حساب و کتاب هایمان را کنار می گذاریم و نمی خواهیم که همیشه شاهین ترازوی توقعاتمان در حال تعادل بماند؛ بلکه بدون چشم داشت، بی حساب می بخشیم و بدون توقع، بزرگوارانه نثار می کنیم.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: آدمی هر گونه با دیگران رفتار کند، خدا نیز همان گونه با او رفتار می کند. اگر اهل فضل باشد، خدا نیز با فضلش و اگر اهل حساب و کتاب باشد، با عدلش با او برخورد می کند. آن وقت چه کسی می تواند عدل خدا را تاب بیاورد؟.

وی افزود: مطابق آیات قرآن دو مسیر وجود دارد: مسیر بهشت و مسیر جهنّم. اما کمی که دقیق تر می شویم، می بینیم که بهشت و جهنّم، آدرس آخر قرآن است. در حقیقت، مسیر بهشت و جهنّم به نام آنها نامگذاری نشده است، بلکه فقط مقصد به نام آنهاست. این بدان معناست که باید از همان آغاز راه، به علائم و هشدارها توجه کنیم تا با پیمودن مسیر درست، به آدرس آخر خود برسیم. این کار بی شباهت به رانندگی در جاده های پیچ در پیچ نیست. اگر راننده از اول راه، توجه به علائم نکند و در باند اشتباه حرکت کند، امکان رفتن به باند دیگر را نخواهد داشت و در نهایت به مقصد دیگری می رسد.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: در آغاز راه تنها دو باند وجود دارد که باید آنها را شناسایی کنیم؛ یکی باند عدل خدا است و دیگری فضل خدا. ظاهراً هر دوی اینها در یک جاده هستند؛ اما هر چه پیش می رویم، آرام آرام یک حائلی میان آن دو کشیده می شود که نمی گذارد از یکی وارد دیگری بشویم. باندِ جاده ی فضل به بهشت منتهی می شود و باندِ جاده ی عدل به جهنّم.

وی افزود: بی شک هر که قدم در باند عدل خدا بگذارد، به جهنم می رسد؛ حتی اگر پیامبر خدا باشد. ایّوبِ نبی (علیه السلام) وقتی یک به یک همه چیزش را از دست داد وعاقبت تحملش طاق شد، با خدا محاجّه کرد. که خدایا مرا محاکمه کن! خدا گفت: چه کردی؟ از اعمال خیرش گفت، خداوند فرمود: اینها را خود کردی یا ما توفیقش را به تو دادیم؟! او دید نمی تواند با عدل خدا، روبرو شود. توبه کرد و تسلیم شد. خدا هم فرمود: چه خوب بنده ای بود همانا بازگشت کننده بود. توبه ی پیامبران یعنی حرکت به سوی فضل خدا.

خطیب جمعه رابر گفت: مراقب باشیم که هیچ وقت به خاطر کارهایی که برای مردم انجام می دهیم، حساب و کتاب نکنیم. «مگر مردم در حق من چکار کردند؟»، «دیدی آخر فلانی چه طور مزد دستم را داد؟»، «من اینقدر زحمت می کشم؛ اما کسی قدر زحماتم را نمی داند.» گلایه های این چنینی، یعنی حرکت در باند عدل.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم مسافر جاده ی فضل باشیم، باید این حرف ها را دور بریزیم. باید بدون هیچ انتظاری یک طرفه ببخشیم و یک سویه احسان کنیم.

حجت الاصلام صادقی گفت: بیشتر ناراحتی ها و مشکلات ما، ناشی از توقّعاتی است که در باند عدل دچار می شویم؛ اما در فضل دیگر توقّعی از کسی نمی ماند. در مسیر فضل اول می بینیم که چقدر می توانیم و بعد انجام می دهیم. در عدل هر چه پول بدهیم، آش می خوریم؛ اما در فضل هر چه آش داشته باشیم به دیگری می دهیم و اگر زیاد آمد، می دهند تا با خود ببرند. دقت داشته باشیم که در فضل هیچ معامله ای در کار نیست.

وی توصیه کرد: زندگی  را بر پایه فضل و بخشش بنا کنید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب نکته مهم را  رویارویی مستمر حق و باطل که وعده حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه حق خواندند و افزودند: این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر: نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط تحقق این وعده جز سنّت‌های قطعیِ و تجدید ناپذیر الهی است.

وی افزود : رهبر معظم انقلاب تعابیر مکرر و مختلف قرآن مجید مبنی بر معیّت، همراهی و  حمایت پروردگار از جبهه حق را بسیار مهم و عمیقاً آرام بخش و از امید بخش ترین آیات برشمردند.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: پیامبران و اولیاء الهی با ایمان به وعده الهی و پایبندی به شروط  تحقق آن این وعده را در مقاطع مختلف تاریخ به واقعیت تبدیل کرده؛ همچنان که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما شاهد این معیّت و حمایت خداوند بودیم.

وی با تأکید براینکه حرکت الهی داشته باشد گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان؛ ایمان، تقوا، صبر و احسان را از جمله شروط  همراهی و  پشتیبانی قادر متعال خواندندو تأکید کردند: مسؤولان، علما، کسانی که سخنانشان در منبرها و تریبون های دیگر شنونده دارد و دستگاه های عظیمی همچون آموزش و پرورش ، آموزش عالی و به ویژه صدا و سیما باید با برنامه ریزی و تمرکز لازم به وظایف خود در تحقق شروط وعده الهی حرکت کنند.

حجت الاسلام صادقی افزود: به وظایف خود در تحقق شروط وعده همراهی پروردگار یعنی تربیت ایمانی، تقوایی و احسانی جامعه عمل کنیم.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه عظیم سیاسی، مالی نظامی، امنیتی و  فرهنگی آمریکا و صهیونیسم را ناشی از برکت وجود ایمان، تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان دانستند و افزودند: فداکاریهای مردم و قشرهای جوان و امثال  حججی ها  تا حد زیادی عنایت و حمایت پروردگار را جلب کرده است.

وی گفت: برای توسعه دایره رحمت و پشتیبانی خداوند باید حرکت ایمانی جامعه را ارتقاء دهیم.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه بعضی ها مباحث ضد قرآنی را  وسط می کشند و بحث  حجاب را زیر سؤال می برند؛ قرآن و ائمه را  فراموش کردند، این دنیا برای بعضی ها  چقدر ارزش دارد؟.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  اخراج تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: این چهل و دومین نفری که در طول ۱۴ ماهه ازسیستم کاری ترامپ خارج شده است.

حجت الاسلام بااشاره به اینکه تیلرسون در سفر رسمی به یکی از کشورهای آفریقایی هنوز از هواپیما پایین نیامده، ترامپ حکم اخراجش را داد و از دلایل اصلی برکناری تیلرسون را  بحث مذاکره با کره شمالی و اختلافات بر بحث توافق هسته ای با ایران خواند و افزود: «تیلرسون از همان ابتدا، از حامیان اولیه مذاکرات با کره شمالی بود؛ موضوعی که سبب رنجش ترامپ بود چرا که او تا قبل از پاسخ دادن به دعوت برای دیدار با رهبر کره شمالی، خواستار تداوم فشار حداکثری به پیونگ یانگ بود».

وی اضافه کرد: تیلرسون ماه ها بود که با ترامپ بر سر لغو توافق هسته ای کلنجار می رفت، اما ترامپ و پامپیو مثل هم فکر می کنند با برکناری تیلرسون، مایک پامپئو را جایگزین وی  کرد.

خطیب جمعه رابرگفت: سال ها است که پامپیو یکی از تندروترین چهره های سیاست خارجه نزدیک ترامپ در قبال ایران محسوب می شود. این فرد ۵۴ ساله  از مخالفان سر سخت توافق هسته ای ایران است و بارها خواهان لغو آن شده است.

وی افزود:  چندی  پیش درباره ایران مدعی شده در تهران دست به اقدامات  بی رحمانه ای می زند تا به  قدرت برتر در منطقه تبدیل شود این فرد در گفته های پیشین خود همگام با ترامپ بر رفتار واشنگتن با پیونگ یانگ باید سخت باشد که دارای بازدارندگی کافی بوده، کره شمالی را از ادامه فعالیت های هسته ای و موشکی این کشور منصرف کند.

خطیب جمعه رابربا اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جواب اگر آنهابرجام را پاره کردند، ما آن را آتش می‌زنیم گفت: برای ما هیچ  فرقی نمی کند که چه کسی وزیر خارجه آمریکا باشد شعار ما تا  آخر ” هیهات منا الذّله “است.

وی همچنین با اشاره به سناریو مضحک  وخنده دار استیضاح سه وزیرگفت: در چند هفته قبل کلید استیضاح سه وزیر در خانه ملعون و منافقی زده شد و اختلافاتی که در مجلس بین فراکسیون امید رقم خوردو ناهماهنگ عمل کردند؛ بنا بود یکی از آنها رأی نیاورد.

حجت الاسلام صادقی هدف اصلی استیضاح سه وزیر را  فریب مردم خواند و افزود:  فریب مردم بر این بود که نسبت به کار کرد روحانی معترض هستند.هر استیضاح  وزیری بالغ  بر ۹۰۰میلیارد تومان هزینه می گذارد.

وی اضافه کرد: برای پس گرفتن امضای سؤال از رئیس جمهور که ۱۲۰نفراز نمایندگان امضا کردند آقایان عین موریانه رخنه می کنند و با وعده و عید های دروغ امضاها را پس می گیرند، چرا ؟ آیا شما انقلابی هستید؟ روزی آن ظاهر پلید شما آشکار می شود؛ البته امت حزب الله و انقلابی آنها را شناخته اند هدف آن کسانی است که با حمایت خیال  می کنند  ظاهر و باطنشان یکی  است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب