پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:57:32 - شنبه 26 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهاجرت خالص در شهرستان رابر بسیار بالاست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۵ به‌طور متوسط، ۳۱ هزار و ۹۹۵ نفر اشتغال‌زایی در استان داشتیم، گفت: سال گذشته در استان کرمان ۴۶ هزار و ۹۵۵ فرصت شغلی ایجاد کردیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ جعفر رودری عصر امروز در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی رابر از اختصاص بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان رابر گفت و اظهار داشت: ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های شهرستان رابر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به دغدغه‌های امام جمعه رابر پیرامون پروژه‌های در دست ساخت رابر گفت: ما به نوعی جمع‌بندی کننده و انتقال دهنده به مراکز و دستگاه‌های ذیربط هستیم.

وی از لزوم برقراری عدالت اجتماعی گفت و ابراز کرد: عدالت اجتماعی می‌طلبد که مایک‌سری واقعیت‌ها را قبول کنیم و باتوجه به واقعیت‌ها و براساس اولویت‌ها کار کرده و پیش برویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری کشور است، بیان داشت: با توجه به محدودیت‌ها کارهای خوبی صورت گرفته است، ما سال گذشته رقمی بالغ  بر۶۰۴ میلیارد تومان تخصیص عمرانی داشتیم که نسبت به سال قبل از آن، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رودری با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۵ متوسط ۳۱ هزار و ۹۹۵ نفر اشتغال‌زایی داشتیم، گفت: سال گذشته در استان کرمان ۴۶ هزار و ۹۵۵ فرصت شغلی ایجاد کردیم.

وی به نرخ ۶ درصدی رشد اقتصادی در کشور اشاره و آن را با توجه به تنگناهای مالی قابل توجه ارزیابی و خاطرنشان کرد: طرح مثلث توسعه، طرح خوداشتغالی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بسیج و معین‌های اقتصادی،  فرصت اشتعالزایی ایجاد کرده و ما باید قطار توسعه استان وکشور راحفظ کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون دیگر نباید منتظر اشتغال دولتی و پشت میز نشینی باشیم، عنوان کرد: باید در هر سال بین ۳۵ تا ۳۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شود تا بتوانیم  مشکل بیکاری را حل کنیم.

رودری با بیان اینکه باید ذهن خانواده دانشجو را نسبت به اشتغال دولتی عوض کنیم، دادآور شد: فرد باید کارآفرین بوده و علاوه بر خود، برای دیگران نیز فرصت شغلی ایجاد کند.

وی از نبود مشکل مالی برای سال ۹۷ گفت و تاکید کرد: پروژه جاده مستقیم رابر به کرمان  را در دست اقدام داریم و برای آن در سال ۹۷ اعتبار خوبی تزریق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان همچنین درباره مجتمع اداری رابر گفت: باید فازبندی شود که با اعتباراتی که گذاشته می‌شود فاز به فاز به بهره‌برداری برسد.

خبر از : سیوندی پور

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب