پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:23:47 - یکشنبه 27 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پایان سلطه داعش و مذاکرات سیاسی سوریه؛ مهم ترین اتفاقات منطقه در سال ۹۶/ انحلال گروه داعش باید به نام جمهوری اسلامی ثبت شود
زارعی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم پیش از دیگران متوجه خطر گروه های تکفیری شده و هم زودتر از آنها هم برای محو این گروه وارد میدان شده است لذا بیراه نیست اگر بگوییم انحلال موقعیت حکومتی گروه تروریستی تکفیری داعش باید به نام جمهوری اسلامی ثبت شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ سعدالله زارعی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان درخصوص مهم ترین تحولات منطقه در سال ۹۶ گفت: سالی که آخرین روزهای آن را سپری می کنیم، سال پایان سلطه داعش بر کشورهای عراق وسوریه است در این پروژه که یک گروه تروریستی با داعیه خلافت از بین رفت، جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی داشت.

 

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم پیش از دیگران متوجه خطر گروه های تکفیری شده و هم زودتر از آنها هم برای محو این گروه وارد میدان شده است لذا بیراه نیست اگر بگوییم انحلال موقعیت حکومتی گروه تروریستی تکفیری داعش باید به نام جمهوری اسلامی ثبت شود.

 

وی بیان کرد: دومین مسئله ای که در سال ۹۶ شاهد آن بودیم، پروژه سیاسی سوریه بود که با مذاکرات سه یا چهارجانبه ایران، ترکیه، روسیه  و سوریه در آستانه قزاقستان یا سوچی روسیه برگزار شد و در طول این سال شاهد ۹ دوره مذاکرات بودیم.

 

زارعی در ادامه خاطرنشان کرد: این مذاکرات منتج به نتایجی شد که از جمله باید به پوشش دادن مناطق کمتر درگیر در سوریه اشاره کنیم یعنی مناطقی در سوریه به عنوان مناطق کمتردرگیر به تصویب رسید و این مسئله سبب شد دامنه درگیری ها کاهش یابد و وضع امنیتی سوریه بهتر شود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب