پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:43:50 - جمعه 3 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد ما باید درون زا شود/کلید حل مشکلات به دست ملت و مسؤولان است
امام جمعه موقت رابرگفت: در کشور هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد کلید حل مشکلات به دست مسئولین و ملت است نه به دست بیگانگان و خارجی ها .

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه موقت رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی اولین جمعه سال ۹۷ضمن دعوت به رعایت تقوایی الهی اظهار داشت: تقوا یک اصل در زندگی است انسان را به سوی کمال دعوت می کنند.

وی با توصیه به اینکه تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهید افزود: مهمترین مسأله سرنوشت ساز زندگی انسانی مسأله انتخاب است مسیر رشد و کمال پویایی انسانی را از انتخاب‌ها تأمین می کند.

امام جمعه موقت رابر نقش انتخاب صحیح در زندگی فردی و اجتماعی را مهم خواند و عنوان کرد:  انتخاب در زندگی فردی نوع  رفتار، پوشش،  کسب زندگی ، انتخاب همسفر و همسر و در زندگی  اجتماعی انتخاب مسؤولان جامعه  و انتخاب های دیگری که در پیش رو دارد انتخاب درست مهم است.

وی افزود: انتخاب نادرست جامعه را به انحطاط می کشاند عده ای بودند ندای ابی عبدالله (علیه السلام)  را شنیدند و به ندای امام حسین (علیه السلام) لبیک گفتند و راه کمال را طی کردند و کسانی بودند ندای ابی عبدالله را شنیدند اما با دنیاگری و دنیا طلبی نه تنها جواب ندای ابی عبدالله (ع) را ندادند و به مقابله با امام برخاستند و جامعه را به انحطاط می‌کشیدند و به زباله دان تاریخ پیوستند، دسته ای دیگر راه حسین (ع) را فهمیدند اما انتخابی نکردند نه در مقابل ابی عبدالله (ع) ایستادند اینها هم به زباله دان تاریخ پیوستند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه  انتخاب در زندگی فردی و اجتماعی بشریت بسیار مهم است گفت:  انتخاب؛  یکی از اوصاف کسانی است که هدایت شدند انتخاب یک امر مهم و اصل در زندگی است .

وی با اشاره به انتخاب اصلح از دیدگاه قرآن کریم گفت:  رعایت تقوا زمینه انتخاب درست را مهیا می کند قدرت تشخیص حق و باطل را به انسان می دهد  و تلاش برای انتخاب صحیح، مشورت کند وقتی انتخاب از فیلترتقوا بگذرد خداوند  روزی اش را از جایی که فکرش را نمی کند می دهدبرکت در مال، اولاد و عمرش خواهد رفت.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: اگر جامعه ای دچار چشم و هم چشمی شود. افراد آن جامعه سخت دنبال رزق و روزی حلال می روند هدف تجمل و تجمل‌گرایی است از کسب روزی حلال باز می دارد دیگر برایشان فرق نمی کند لقمه حلال و حرام باشدوقتی هدف ناپاک و نا سالم باشد در کسب روزی، حلال و حرام بودن لقمه دقت نمی کند و دچار کسب روزی حرام می شودکه  اثرات مخربی را به دنبال دارد.

وی افزود : امروز در انتخاب سبک زندگی چگونه بوده ایم؟ اگر هدف رسیدن به کمال باشد در زندگی فردی و اجتماعی خود مسیر اهل بیت(ع) را پیش گیریم و برای کسب روزی حلال تلاش کنیم، با رعایت تقوای الهی و انتخاب صحیح در زندگی خداوند روزی اش را تضمین می کند و برکت به مال و فرزندش می دهد و بلاها را از او دور می کند.

امام جمعه موقت رابر بر تربیت فرزند بر اساس فرامین و دستورات دینی تأکید کرد و گفت: تربیت فرزند باید بر اساس فرامین و دستورات دینی انجام گیرد در بُعد تربیت فرزند علاوه بر بُعد مادی به  بُعد معنوی توجه ویژه ای داشته باشید و در انتخاب های ریز و درشت خود اهتمام بر ملاک های انتخاب دینی داشته باشیم  تا در راه کمال باز نمانیم و اگر با خدا معامله کردیم انتخاب های زندگی مان را تضمین خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رجب وهمچنین سال نو و ایام نوروز گفت: بهار طبیعت با بهار معنویت یکسان شده است فرصتی برای بندگی خداست که تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در این ایام اعمال فراوانی در قرآن و روایات توصیه شده که بهترین اعمال عمل به صله رحم و دیدار با اقوام و خویشان است گفت: امام باقر (علیه السلام) در روایتی می فرماید: صله ارحام، ارتباط با خویشاوندان اعمال را پاک، اموال را افزون، بلاها را دفع، حساب را آسان می کند و مرگ را به تاخیر می اندازد.

امام جمعه موقت رابر سر زدن به  اقوام و خویشان  در این دو بهار  را بسیار مهم خواند و گفت: وقت را غنیمت بشمارید و در این ایام نوروز مرسومات را به جا آوریدو به دیدار اقوام و خویشاندان بشتابید و این مهم را در این ایام مورد توجه قراردهید.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در حرم رضوی  به مناسبت آغاز سال۱۳۹۷ و ضمن تبریک سال نو  و دعوت آحاد مردم به کار و تلاش مضاعف، سال ۹۷را به حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند گفت: مخاطب شعار امسال آحاد مردم هستند، هر وقت کار به دست مردم افتاد نتیجه آن خوب شد و آن حرکت به مقصد رسید.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: این شعار سال که مقام معظم رهبری  فرمودند: حمایت از کالایی ایرانی، مخاطب آن آحاد ملت هستند و این را مردم بر خود واجب بدانند ودر زندگی فردی و اجتماعی آن را به مرحله عمل برسانند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب  مهمترین مسأله سال ۹۷ را همچون سالهای گذشته  معیشت و اقتصاد دانستند افزود:  اگر تولید ملی شتاب گیرد بسیاری از مشکلات معیشتی مردم مثل اشتغال و سرمایه گذاری حل و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه مشکلات در داخل کشور باید حل شود تصریح  کرد: اقتصاد ما باید درون زا شود، اقتصاد ما نباید به نفت وابسته شود باید به نیروی جوان اهتمام کردو مسائل را در داخل کشور حل کرد، اقتصاد را باید به سمت درونزایی بُرد.

وی با اشاره به پنج نکته مهم فرمایشات رهبر انقلاب در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام )گفت:  در کشور هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد کلید حل مشکلات به دست مسئولین و ملت است نه به دست بیگانگان و خارجی ها .

وی همچنین در ادامه اشاره کرد: انقلاب اسلامی با قدرت با نشاط با حفظ  شعارها و اصول  بنیادین به پیش می رود و ۴۰ سالگی انقلاب راز پُختگی و نشاط آن است نه دوران  پیری و  عقبگرد آن.

امام جمعه موقت رابر افزود: مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرمودند: جوانان سرمایه ارزشمند و امید کشور هستند و در میدان های مهمی همچون فرهنگ، هنر، نظامی گری ، فرماندهی و مدیریت نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب خطاب به مسئولین فرمودند: در مدیریت ها باید از این سرمایه های ارزشمنداستفاده برد هر کجا که نیروی جوانی به سر کار آمد و مدیر شد کار به سمت هدف حرکتش شدت می گیرد باید به این امر مسئولین توجه کنند که فرمایشات مقام معظم رهبری را در مقام عمل در مسئولیت هایمان پیاده  کنیم تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل خواهد شد باید فرمایشات مقام معظم رهبری را  به مرحله عمل برسانیم .

حجت الاسلام سلیمانی  افزود: با وجود امید واهی دشمن به نسل سوم و چهارم انقلاب، گرایش و پایبندی این دو نسل بسیار عمیق است اگر از نسل اول بیشتر نباشد کمتر نیست ببینیدشهید حججی در کشور و جهان غوغا کرد، شهید حججی ها و شهید دهقان ها کسانی هستند که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و دفاع می کنند .

وی گفت:  بنا به فرمایش رهبر انقلاب دشمن تلاش زیادی برای بزرگنمایی بیش از حد مشکلات دارد اما همه این مشکلات به دست جوانان و با توفیق الهی حل خواهد شد برای همین است دشمن به شدت از بالندگی نسل جوان ناراحت و عصبانی است.

امام جمعه موقت رابربا اشاره به برجام یادآور شد:  دشمن را بشناسید و بدانید خیر خواه ما نیست؛ اگر چه  دست دوستی  به سمت شما  دراز کرد شما از قبل به آن بی اعتماد تر شوید در برحام امتیازهایی  را از ما گرفتند اگرااکنون به ارورانیوم غنی شده هسته ای رسیده بودیم با خشکسالی می توانستیم مقابله کنیم  و  آب دریا هارا شیرین کنیم اما متاسفانه ما را از این صنعت عقب راندند.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند: جوانان عزیز ما کشور را بهتر از آنچیزی که در ذهن نسل قبل بود خواهندساخت و پرچم استقلال، عزت، عظمت و شرافت کشور را بلندتر از گذشته به اهتزاز در خواهند آورد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به مناسبت های دیگر گفت:  ششم فروردین ماه مصادف با سالروز حمله ددمنشانه سعودی ها به ملت مظلوم یمن که در فروردین ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از رئیس جمهور وقت این کشور را مورد حمله قرار دادند امروز با گذشت سه سال از حمله سعودی ها هیچ دستاوردی برای آنها حاصل نشده در حالی که از تجهیزات مدرن با میلیاردها دلار فراهم شده از این میدان پیروز به عمل نیامد.

وی افزود:  این مردم یمن با دست خالی پیروز جنگ سعودی ها هستندبر اساس گزارشات تعداد کشته ها در هزارمین این روز جنگ  ۱۳هزار۶۰۳  نفر بودند از این تعداد قریب به ۳ هزار نفر مرد و ۲هزار زن و ۲میلیون ۶۵۰نفر از مردم یمن آواره شدند. کجایند آن کسانی که سنگ حقوق بشر را به سینه می زنند و دفاع از حقوق مردم مظلوم یمن می کنند ؟ این در حالی است که کشورهای ظالمی چون آمریکا، انگلیس و فرانسه که داعیه ی دفاع از حقوق بشر را به ظاهر در بوق و کرنا کردند بر ضد حقوق یمن تسلیحات جنگنده به سعودی ها می‌فروشند .

حجت الاسلام سلیمانی گفت: سیاست مداران بدانند به حول قوه الهی در سال ۹۷هزینه بیشتررا متحمل خواهند شد و موشک بیشتری از سوی انصار الله  به این دو کشور شلیک خواهد شدو قدرت و پیروزی از آن مسلمانان است هر کجا که حزب الله و سپاه اسلام بود به پیروزی خواهد رسید.

وی با اشاره به هشتم فرودین ماه مصادف با دهم رجب، سالروز ولادت باسعادت نهمین امام شعیان حضرت باب الحوایج جواد ائمه (ع) با تبریک این روز گفت: ولادت امام جواد (علیه السلام) ولادتی بابرکت برای شیعیان دانسته شده است چرا که حضرت امام رضا(علیه السلام) حدود ۴۰سال از عمرشریفشان گذشته بود و دارای فرزندی نبودند به همین دلیل شیعیان از این موضوع نگران بودند که امام بعد از ایشان نیامده وهمین موضوع دست آویزدشمن شده بود و ایشان با تولدشان بر همه این شک و شبهه ها خاتمه دادند.

امام جمعه موقت رابرگفت:  امام جواد (علیه السلام) با توجه به اینکه در سن هفت سالگی در خفقان شدید خلیفه عباسی به امامت رسید با سیره و  سبک زندگی معنوی و  اجتماعی خود با شیوه نادرست حکومت عباسی مقابله کردند و همین دلیل به علی نقی یعنی بسیار با تقوا مقلب شدند .

وی خاطر نشان کرد:  این سیره و سبک زندگی امام جواد (علیه السلام) برای جوانان ما درس بسیار بزرگی است ان شاء الله همگی ما از شیعیان واقعی آن حضرت قرار گیریم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب