پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:00:54 - جمعه 10 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بخش قابل توجهی از عبادات پس از انقلاب توسط نسل جوانان پر رنگ شد/انتخابات ۱۲ فروردین سال ۵۸ دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت داشت
امام جمعه کرمان گفت:ایام اعتکاف راهی برای نزدیک شدن به خدا است و یکی از عباداتی که انسان را به تفکر می‌برد و به اندیشه وا می‌دارد و بعد از پیروزی انقلاب بخش قابل توجهی از عبادات به‌وسیله نسل جوانان پررنگ شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان در دومین جمعه سال جدید در محل مصلی امام علی(ع) با بیان اینکه امام علی علیه السلام فرموده اند”هرگز تقوا را نمی‌شناسیم تا اینکه تجاوزگری‌ها را ببینیم”، اظهار کرد:در سال جدید عزم خود را جزم کنیم تا از خود و رفتار مواظبت بیشتری داشته تا رضایت خدا را بیشتر جذب کنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه گناهان صغیره‌ای هستند که در طی مدت به گناه کبیره تبدیل می‌شوند، عنوان کرد:اگر فرد کاری را از روی سرکشی و طغیان خداوند انجام می‌دهد و می‌داند خداوند راضی نیست اما بر انجام آن گناه اصرار دارد آن گناه هر چند کوچک باشد، بزرگ شمرده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: خداوند در قرآن بر فساد عقیدتی انسان اشاره می‌کند و کسانی را مورد خطاب قرار می هد که دچار بزرگ‌بینی شده و خدا را کوچک فرض می‌کنند و در حقیقت دچار کبر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کرمان  با  تأکید بر اینکه مسلمان باید بر تمام اعمال و گفتار خود یک حجت شرعی داشته باشد و اگر نداشته باشد همان طغیان است، عنوان کرد:گناهانی از افرادی سر می‌زند که این افراد دارای موقعیت خاص هستند و مردم به آنها احترام می‌گذارند؛این افراد اگر گناه کوچکی از آنها سر بزند می‌تواند گناه بزرگی باشد.

وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد:قرآن می‌فرماید اگر گناهی از خواص سر بزند ولو آنکه آن فرد خاص، همسر پیغمبر‌(ص) باشد، عذابش بیشتر است چرا که آن گناه الگو می‌شود و مردم آن را می‌بینند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ابراز کرد: کسانی که دارای موقعیت‌های خاص هستند باید بیشتر از خود مراقبت و مواظبت کنند و باید ببینید که هر گناهی چقدر موج ایجاد می‌کند و به همان اندازه در قیامت مجازات خواهند شد.

امام جمعه کرمان  با اشاره به اینکه کسانی که در منصب خود خوب عمل کنند در قیامت در کارهایش گشایش ایجاد خواهد شد، بیان کرد: افرادی هم هستند که از انجام گناه خود خوشحال می‌شوند و پشیمانی ندارند که پیامبر‌(ص) فرمود کسی که گناهی هر چند کوچک، مرتکب شود و بخندد، در حالی وارد آتش جهنم می‌شود که بسیار گریان است.

این مقام مسئول با اشاره به ایام میلاد حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: پیامبر‌ اکرم(ص) فرموه اند” در شجاعت،علی به تنهایی لشکری است که در راه خدا جهاد می‌کند”.

نماینده ولی فقیه در کرمان ادامه داد: امام علی(ع)  آنقدر در عدالت قوی است که حتی معاویه که دشمن وی بود بعد از شهادت حضرت گفت افسوس که دیگر زمان کسی مانند علی را به خود نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیا اینکه در آستانه ایام البیض هستیم، ابراز کرد: ایام اعتکاف راهی برای نزدیک شدن به خدا است و یکی از عباداتی که انسان را به تفکر می‌برد و به اندیشه وا می‌دارد، اعتکاف است و در حقیقت اعتکاف یک تمرین و ریاضتی است که فرد با اختیار خود انجام می‌دهد و بعد از پیروزی انقلاب بخش قابل توجهی از عبادات به‌وسیله نسل جوانان پررنگ شد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در آستانه۱۲ فروردین، روز تثبیت نظام اسلامی قرار گرفته ایم؛ روزی که امام بزرگ ما با درایت و هوشمندی کامل در این روز نوع حکومت را به رای گذاشت و مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

این مقام مسئول ادامه داد: انتخابات در آن سال دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت داشت؛ رکن جمهوریت آن منعکس کننده آرای مردم بود یعنی معادل آرای مردم تعیین کننده است و رکن دوم اسلامیت یعنی آرای مردم تحت سایه اسلام و در چارچوب اسلامیت است که مردم رای خود را به صندوق رای می‌دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:بعضی‌ها دچار انحراف هستند و سعی می‌کنند آرای مردم را در مقابل اسلام قرار دهند در حالی که مردم تحت سایه اسلام رای می‌دهند و اسلامیت یک رکن اساسی در کشور ما است.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب