پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:22:02 - سه شنبه 14 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیوند زندگی با بهار بندگی /خلوت عاشقانه معتکفان رابری با معبود
معتکفان رابری پس از سه روز خلوت عاشقانه و سلوک معنوی با معبود خویش، با اقامه نماز جماعت به اعتکاف خود پایان دادند.

به گزارش “صبح رابر”؛  اذان صبح سیزدهم ماه رجب،  صدایی که آغاز جشن بهار بندگی را نوید می دهد چقدر فضای زیبا ومعنویی است که زنان و مردان از قشرها و سنین مختلف،آمدند و در مسجد ماندند؛ سه روز روزه گرفتند و با خدا مأنوس شدندبر خلاف خیلی ها که به سفر تعطیلات عید نوروز رفتند به نحو احسن از این لحظات ناب بندگی استفاده کرده  و از این فرصت برای بندگی یک عمر، بهره هابردند تا بهار زندگی را  با بهار بندگی پیوند دهند و مهر تأیید رضایت خداوند را بر دفتر عمرشان ثبت کنند.

اینجا همه برای خدا آمده اند تا آینه دلشان را صیقلی دوباره دهند. و این ماه رجب فرصت خوبی است ماه دعاست، ماه توسل است، ماه توجه است، ماه استغفار است.

مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان رابر طبق سنوات گذشته برادران در مسجد صاحب الزمان و خواهران در صورت مسجد جامع و مسجدالرضا برگزار شد.

در این بین علاوه بر بزرگسالان و جوانان،کودکانی نیز آمده بودند تا در کنار بزرگترهای خود به طور عملی درس عاشقی را فرا گیرند.

از نازینن فاطمه کریمی ۹ ساله گرفته تا خانم حسینی ۸۱ ساله که جوانترین و مسن ترین معتکف مسجد جامع بودند نازنین فاطمه می گفت : چند روزآمده ام فقط با خدا حرف بزنم و آروزی ظهور آقا امام زمان (عج) را دارم و اینکه همیشه سایه پدر و مادرم بالای سرم باشد.

فائزه هاشمی ۱۰ساله هم گفت: همراه خواهرم آمده ام تا با این فضا آشنا شوم در این بین هم حافظ ۱۳جزء قرآن که ۱۶ سال داشت بود گفت: امسال برای اولین بار در مراسم اعتکاف شرکت کردم هر چه زیبایی و فضای معنویی این مراسم حسنه بگوییم اغراق نکرده ایم خلوت با معبود و دوری از زرق و برق های دنیوی، انگیزه من از شرکت در اعتکاف بود.

وی به نوجوانان عزیز توصیه کرد:  از حالا گوشت و پوست و خون خود را با معرفت به قرآن و عترت درآمیزند که بی شک فرۀ آن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و همواره برای امام زمانشان مصداق « کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً» باشند که همین در دنیا و آخرت آنان را بس. به امید روزی که اعتکاف را در کنار پدر مهربانمان تجربه کنیم «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*»

معتکف دیگری که سال های زیادی توفیق معتکف شدن را داشت می گفت:  اینجا همه چیز درس و عمل است وقتی تک تک ما همدیگر را نگاه می کنیم  پر از معنویت است انشاءالله خدا این معنویت ها را از ما نگیردو در قدم و راه حضرت باری تعالی همانا که فرمودند:من دو چیز گرانبها نزد شما باقی می گذارم  و آن قرآن و اهل بیت (علیه السلام) است این دو از هم جدایی ناپذیرند.

عالمه حسینی می گفت: اینجا حال  هوای دیگری دارد واقعا خودش باید دعوت کند؛ اراده کنید خداوند کمکت می کند، ما یک بنده گناهکاریم فرصتی پیدا می کنیم برای توبه و خلوت شدن با خدا  و از خدا خواستن برای عفو  گناهانمان و درهای رحمتش رابرایمان باز کند به خود بیاییم وازغفلت ها دست برداریم .

 

وی عنوان کرد: جمعی می آییم؛ اراده واحدی داریم همه یک کلامیم با خدای خودمان راز و نیاز داریم امیدوارم خداوند قبول کند، اینجا رازهایی دارد که  به زبان نمیشود جاری کرد آن لحظه شادمانی که افطارها احساس می کنید و حال معنویی که در وقت دعاها  قرار میگیریم، وقتی مناجات امیرالمومنین (ع) و  زیارت خاصش را می خوانید حالت دگر گون می شود. اگر حاجت زیارت خانه خدا و کربلا را گرفتم خواست خداوند بود.

حسینی می گفت: اعتکاف امسال  تؤام شده با سال  نو،  وقتی یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال می خوانید از خداوند می خواهیم دلهای ما را دگرگون کند به سمتی که خودش هدایتگر ماست. این روزها برایمان پیام دارد،  این روزها برای ما درس زندگی ، درس ایثار و فدارکاری درس هدفداری، درس عمل درس حجاب در مجموع درس بندگی به معنای واقعی خودش است بتوانیم رفتار معنویی داشته باشیم.

وی افزود: دعا می کنیم در این ایام خداوند سایه رهبرمان را از سرمان کم نکند، سایه سپاه اسلام برای براندازی دشمنان اسلام و  اینکه آمریکا و داعش نابود شوند، خدایا این انقلاب را به دیدگان حضرت مهدی(عج) بسپار که عالم را با نور خود مزین سازد.

مادر شهید یوسف رسایی که بیش از ۶۲ سال داشت و برای سومین بار در ماه رجب معتکف شد می گفت: در این روز و شب ها بیشتر صلوات ،دعا و قرآن و نماز می خوانیم و  گوش می دهم.

وی با بیان اینکه پسرش از شهدای غدیر در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید افزود:  یوسف  روز هایی که امام به ایران آمد متولد شد و روز عید غدیر هم شهیدشد آرزو دارم شفاعتم کندهمانطور که در دنیا مشکل گشایم بود و فردای قیامت هم مشکل گشایم باشد .

این مادر شهیداعتکاف را فرصتی برای بخشش گناهان خواند و گفت:خداوند این فرصت را نصیب ما بنده هایش کرده اگر قدر بدانیم مراسم اعتکاف توشه ای برای ذخیره آخرتمان  و بخشش گناهانمان از خداست مثل این می ماند که وقتی به منزل  برمی گردیم مثل  بچه ای که از مادر متولد شده می مانیم.

ریحانه و حنانه مهدییور که ۱۴ ساله و ۱۲ساله بودند دو خواهر که برای اولین بار معتکف شده بودند می گفتند:  هر سال همه می آیند و خیلی تعریف می کنند با خدا بیشتر ارتباط می گیرند دوست داشتیم از نزدیک با این فضا آشنا شویم .

ریحانه از حال و هوا معنویی این روزها می گفت: اینجا حال های معنوی فراوانی دارد حس بین عبد و معبود قوی تر می شود در این روزها بیشتر برای خودم  دعا کردم.

حنانه مهدی پور اعتکاف را معتکف شدن در خانه خدا و سه روز را روزه گرفتن خواند و گفت: از خداوند سلامتی پدر و مادرم و فرج و ظهور امام  زمان (عج) را خواستم و اینکه من هم از یاران آن حضرت باشم.

معتکف ۱۲ ساله ای به نام فاطمه آروز داشت حافظ قرآن شود و می گفت:  خیلی برای مادرم  دعا کردم که چشمانش خوب شود.

مادر ۶۹ ساله ای که برای اولین بار معتکف شده بود می گفت: چند ساله که دوست داشتم در این مراسم شرکت کنیم اما  سعادت نصیبمان  نمی شد بعد از تعریف  که ازدیگران شندیدم  مشتاق بودم در این فضای معنوی شرکت کنم و دعا برای جوانان و جامعه کردم که جامعه سالم را برپا داشته باشند.

مادر ۶۴ ساله که برای سومین بار در این مراسم شرکت کرده می گفت: هر فردی حداقل  یکبار از این فرصت استفاده کندچرا که  افرادی که یکبار شرکت کردند سالهای بعد مشتاق تر از کسانی بودند که تا به حال در این مراسم معنوی نیامده اند.

وی گفت: امیدواریم خداوند  این عبادت خالصانه را بپذیرد و ذخیره ای برای قبر و  قیامت شود.همچنین ظهور آقا امام زمان (عج) و خوشبختی جوانان را آرزو کرد.

خانم پارسایی که ۵۷ سال داشت و برای سومین بار در این مراسم معنویی شرکت کرده می گفت: اعتکاف فرصت نزدیکی به خدا و راز و نیاز با پروردگاراست فرصتی برای پاک کردن گناهان. وی آرزوی سلامتی و  ظهور آقا زمان (عج) را داشت.

مادر ۶۱ ساله ای که برای اولین بار معتکف شده بود می گفت: چندین سال است که علاقه زیادی داشتم در مراسم اعتکاف شرکت کنم و  سه روز با خدای خود راز و نیاز کنم .

شعبانی از خداوند خواست: کشورمان را حفظ کند و امن نگه دارد پیروزی اسلام و اینکه جوانان و فرزندانش خوشبخت و سالم در سایه پروردگار باشند.

 

مادر ۸۱ ساله که مسن ترین معتکف مسجد جامع امسال بودو برای چهارمین باردر این مراسم معنویی شرکت داشت می گفت:حاجت های زیادی از خداوند دارم سفر حج، کربلا، سوریه رفتم این روزها برای کشورم ایران و جوانان و بچه های خودمان دعا کردم و آرزوی عاقبت بخیری و  سفر کربلا و مشهد مقدس دارم.

وی گفت: این روزها را خدا نصیب و روزی کسانی که شرکت نکردند بکنند چرا که اینجا به آدم آرامش میدهد و آن ارتباط عمیقی که با خدا خود برقرار می شود تأثیر زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی انسان می تواند داشته باشد.

این مراسم با اجرای برنامه معنوی، سخنرانی و اعمال ام داوود و اقامه نماز جماعت پایان یافت و معتکفین بعد از خلوت عاشقانه با خدا تولدی دوباره را آغاز کردند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب