پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:39:18 - پنجشنبه 16 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقدامات و خدمات راهداری استان کرمان در تعطیلات نوروزی /آمار کشته های در صحنه نسبت به نوروز ۹۶، ۲۲ درصد کاهش داشت
مقبلی گفت: به طور کامل ۴۲۰ نفر عوامل راهداری به طور شبانه روز کشیک و آماده خدمت رسانی بودند که ماحصل این اقدامات قبل از نوروز، خدمات و آمادگی گشت ها، کاهش ۲۲ درصدی کشته های در صحنه نسبت به نوروز ۹۶ بود و در مجموع با احتساب تلفات در بیمارستان ها، ۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ خداداد مقبلی، مدیر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمان، در گفتگو با  راه آرمان در خصوص اقدامات این سازمان در راستای ایمن سازی جاده ها و فراهم ساختن شرایط برای تردد ایمن در طول ایام تعطیلات نوروزی گفت: قبل از ایام نوروز و در سال گذشته، قریب ۳۰۰ کیلومتر از مسیرها روکش آسفالت و حدود ۳۰۰ کیلومتر آسفالت های کم ضخامت  انجام دادیم؛ کمااینکه هرچه سطح جاده ها هموارتر باشد، افزایش ضریب ایمنی آن مسیر را در پی دارد.

 

وی بیان کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مسیرها قبل از ورود به تعطیلات به طور کامل خط کشی شد که این یکی از آیتم های ضریب ایمنی است؛ خوشبختانه سال گذشته اکثر محورها حتی مسیرهای روستایی و فرعی که تردد زیاد در آن قابل ملاحظه بود، خط کشی انجام شد و حدود هزار تابلوها و علائم نصب شد که خود مبنایی برای افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این ایام ۵۵ تیم گشت راهداری در ۹۲ نقطه مستقر بودند که تاثیر به سزایی در کاهش سرعت و نهایتا حوادث جاده ای داشتند که قبل از ورود به جاده ها از آنها بازدید صورت گرفت و مشکلات برطرف شد؛ علاوه بر آن ۱۴ استراحتگاه موقت درمسیرها با امکانات خودمان احداث کردیم که در رفع خستگی راننده وادامه بهتر مسیر، تاثیر خوبی داشت.

 

مقبلی ادامه داد: پلیس های راهنمایی و رانندگی کاملا با راهداری هماهنگ بودند و کاهش حوادث در حوزه شمال استان ناشی از همین هماهنگی بین گروه های امدادی، پلیس و راهداری بود؛ همچنین ۱۰ هزار بروشور تهیه شد که در آن هشدارهای ایمنی، فواصل مجتمع های خدمات رفاهی و فواصل شهرها به صورت اطلاعات به مسافرین ارائه شد و تاثیرگذار بود.

 

مدیر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: گشت های مستمر راهداری در محورهای مواصلاتی تقریبا تا ساعت ۱۲ شب به طور مستمر انجام می شد که نقطه امیدی برای مسافرین بود؛ حدود ۴۰۰ بنر که روی آن شعارها و هشدارهای ایمنی بود در جاده های مواصلاتی نصب شد.

 

وی با اشاره به پاسخگویی ۲۴ ساعته تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راه ها تصریح کرد: به طور کامل ۴۲۰ نفر عوامل راهداری به طور شبانه روز کشیک و آماده خدمت رسانی بودند که ماحصل این اقدامات قبل از نوروز، خدمات و آمادگی گشت ها، کاهش ۲۲ درصدی کشته های در صحنه نسبت به نوروز ۹۶ بود و در مجموع با احتساب تلفات در بیمارستان ها، ۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

 

مقبلی در پایان در خصوص میزان تردد در جاده های استان در تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: طبق آمار ترددشمارهای نصب شده در ۷۱ محور اصلی استان، از ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷ در مجموع هفت میلیون تردد در جاده های مواصلاتی اصلی داشتیم.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب