پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:19:14 - جمعه 17 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولان درسیاستگذاری ها از تولید داخلی حمایت کنند/ روز ملی فناوری هسته ای تحقق شعار «ما می توانیم» است
خطیب جمعه رابر باتأکید بر شعار سال گفت: حمایت از تولید داخلی در مقام عمل و اجرا، از دو بعد قابل بررسی است: سیاستگذاری که وظیفه‌ی مسئولان است و انتخاب و مصرف کالای ایرانی که تکلیف آحاد مردم و مسئولان است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل درباره اصول تعالی خانواده اظهار داشت: رعایت «حیا» اصل دیگری است که استحکام بنای خانواده را تضمین می کند. در روایتی آمده؛ حیا و پاکی و سنگینی زبان، نه سنگینی دل، از ایمان است.
وی خطاب به زوج های جوان گفت: همواره باید مراقب بود که هیچ گاه پرده ی حیا درهیچ یک از مراحل زندگی دریده نشود. حیا، حافظ محبت های ماست؛ حیا، کانون زیبایی های زندگیست، حیا، عیوب ما را می پوشاند و گاه برطرف می کند.
حجت الاسلام صادقی افزود: در روایت داریم: چهار چیز است که در هر کس باشد حتی اگر سر تا پا هم گناه باشد، خداوند آنها را به حسنات دگرگونش می کند: راستی، حیا، خوش اخلاقی و سپاسگزاری.

وی عنوان داشت: اگر از همان آغاز زندگی زن و شوهر نسبت به یکدیگر حیا داشته باشند، خیلی از توقعات خویش را به زبان نمی آورند؛ دلخوری هایشان را به هر طریقی بروز نمی دهند و هنگام خشم هر رفتار ناشایستی را مرتکب نمی شوند.

امام جمعه رابرگفت:  در روایت آمده است: حیا کلید همه ی خوبی هاست. با کمک حیا؛ حریم ها و درنتیجه قوام زندگیمان حفظ می شود.

حجت الاسلام صادقی تذکرداد: اگر توصیه می شویم که در خطاب به یکدیگر تعابیر ناشایست بکار نبریم؛ با یکدیگر محترمانه رفتار کنیم؛ هر خواسته و هر توقعی را از همسر خود نداشته باشیم، همه و همه به خاطر از دست ندادن گوهر حیا از صندوقچه ی زندگی است.

وی یکی از مشکلات جامعه امروزی را  بی حیایی خواند و افزود: وظیفه ما اینکه  نگذارید بی حیایی ها  رواج پیدا کند، از حیا و آن خطوط قرمز که شرع مقدس برای ما ترسیم کرده و از اصول تعالی خانواده برخوردار باشیم.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهررضوی باتأکید بر شعار سال گفت: حمایت از تولید داخلی در مقام عمل و اجرا، از دو بعد قابل بررسی است: سیاستگذاری که وظیفه‌ی مسئولان است و انتخاب و مصرف کالای ایرانی که تکلیف آحاد مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه شرکت نوپا با حمایت دولت می توان وارد عرصه اقتصادی شد وبا کشورهای رقیب این شرکت های نوپا مقاومت  کند افزود : سیاست ترامپ با توجه به خباثتهایی که دارد اما از کالای  داخلی خود آمریکا حمایت می کند در رسانه می بینید تسلیحات نظامی و حتی غیر نظامی  را وارد و به کشورهای  دیگر کالای آمریکای را صادرات می کند .

اما جمعه رابر در ادامه افزود:  در کشور ما عموما تصور می­‌شود شرکت‌های بزرگ و موفق در تولید و فناوری، بدون دخالت دولت و کاملا براساس سازوکار بازار رشد یافته و به موفقیت رسیده­‌اند. این سوءتفاهم که متاسفانه در مراکز دانشگاهی و حتی سیاستگذار کشور ما رواج دارد.

وی با بررسی حمایت‌های  دولمتردان از شرکت هایی مثل اپل و مایکروسافت می بینید چه برندی دارند گفت: کشورهای با اقتصادهای قوی نشان می‌دهد انواع حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت در تولد و رشد بنگاه‌های بزرگ، نقش اساسی داشته است. چه در دوران غیر صنعتی و چه حتی در عصر حاضر.
حجت الاسلام صادقی  وظیفه دولتمران حمایت از این  سرمایه  گذاران است افزود:  در شهرستانها شهرک های صنعتی، ویرانکده ای شدند هیچ کار اقتصادی در آن نمی شود وظیفه دولت حمایت از این سرمایه گذاران است .

وی وظیفه آحاد مردم و مسئولین  را در خرید جنس ایرانی البته با کیفیت خواند و گفت:از اجناس با کیفیت ایرانی که رقابت با اجناس خارجی می کنند حمایت کنید و با  خرید هر جنس ایرانی در واقع برای یک کارگر ایرانی شغل ایجاد کرده اید و با خرید هر جنس خارجی یک کارگر ایرانی را اخراج کرده اید .

امام جمعه رابر همچنین از مغازداران رابری خواست حمایت از کالای ایرانی راسرلوحه کار خود قرار دهند و وارد کننده اجناس با کیفیت ایرانی باشندو حمایت مسئولین با  تسهیلاتی که در اختیار مغازه دار گذاشته می شود این امر مهم را اجراکنند به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی با تأکید بر احیا امر به معروف و نهی از منکرگفت:  متاسفانه این فریضه مهم کمرنگ و ضعیف شده است .

حجت الاسلام صادقی خطاب به همه افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود ظالمین بر سر مظلومین و متدینین  مسلط می شود معروفات از بین می رود منکرات جای آن می نشیند.

وی افزود: هر کسی این فریضه مهم را به گردن دیگری بیندازد؛ بی بند باری در جامعه رشد پیدا میکند.

امام جمعه رابردر شهری که این همه شهید، جانباز، ایثارگرو انقلابی برخورددار است خواستارشد: ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اعلام آمادگی و همکاری مسئولین، مردم، خانواده شهدا،  ایثارگران و حمایت شخص امام جمعه شهرستان احیا شود.

وی با بیان اینکه  این وظیفه همگانی با تذکر لسانی احیا می شودگفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکانهایی مختلف و دیدنی  که مسافران به دلیل شرایط خوب آب هوایی شهرستان رابراز این جاذبه های گردشگری  دیدن می کنند انجام شود چرا که نوع رفتار، پوشش و حجابشان در زندگی مان رخنه  می کند.

وی با اشاره به روز دوشنبه ۲۰فروردین مصادف با روز ملی فناوری هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای در گرامیداشت این روز گفت: ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵، خبر دستیابى ایران به فن آورى غنى‏سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى در نطنز اعلام شد. بى تردید یادآوری روز ملى فناورى هسته‏اى و اعلام بومى شدن دانش هسته‏اى در ایران اسلامى و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژى هسته‏اى و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما مى‏توانیم» است.

امام جمعه رابر افزود: این فن آورى در برگیرنده بسیارى از علوم مهندسى و پایه است و در حال حاضر منحصراً در اختیار تعداد کمى از کشورهاى جهان است.این موفقیت بزرگ در فن آورى هسته‏اى بیش از هر چیز مرهون تصمیمات و سیاست‏هاى مدبرانه و دوراندیشانه‏اى بوده است که توسط مسؤولان عالى‏رتبه نظام در رفع تعلیق از تأسیسات هسته‏اى کشورمان صورت‏گرفته است و نشان داد که پایدارى، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، خودباورى و اعتماد نیروهاى خلاق کشور مى‏تواند قله‏هاى دانش پیشرفته هسته‏اى در حداقل زمان ممکن فتح شود.

وی با اشاره به حسادت دشمنان دررسیدن جوانان ایرانی  به این  مقام علمی  و مخالفتشان درخصوص دستیابی ایران به انرژی هسته ای گفت: کاربردهاى صلح‏آمیز انرژى هسته‏ای؛ در تولید برق، در پزشکى و امور بهداشتى، در بخش دامپزشکى و دامپرورى، در دسترسى به منابع آب، در بخش صنایع غذایى و کشاورزى، در بخش صنعت، در شناسایى مین‏هاى ضد نفراست.

حجت الاسلام صادقی با گرامیداشت شهداى دانشمند هسته اى‏ خاطرنشان کرد: شهداى هسته‏اى ایران نماد پیشرفت، علم و آمیختگى علم، ایمان، شجاعت، خون و شهادت هستند که جوانان با بصیرت ایران باید راه آن‏ها را ادامه داده و با پیشرفت روزافزون در عرصه علم و فناورى انتقام خون آن‏ها را از دشمنان و معاندان نظام اسلامى پس گیرند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب