پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:09:40 - سه شنبه 21 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلاش بی وقفه و مثمرثمر شهید برای ایجاد وحدت بین ارتش و سپاه/برادرم همیشه در قنوت نمازش دعاگوی رهبری بود
برادر شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت:شهید همواره تابع محض ولایت بود و علاقه زیادی به مقام معظم رهبری داشت و در دعای دست نمازشان همیشه دعاگوی معظم له بود و ارادت خاصی به ایشان داشت که در نهایت رهبر معظم انقلاب با بوسه زدن بر تابوت ایشان نشان دادند این علاقه متقابل بوده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان ؛ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در مسیر عزیمت به محل کار خودبه دست یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید. تبعیت محض از ولایت و ارادت خاص به مقام معظم رهبری، از ویژگی های شاخص این شهید بزرگوار بود که همه به آن واقف بودند و رهبرمعظم انقلاب نیز علاقه به این سردار رشید اسلام را با بوسیدن چهره گلگونش و بوسه زدن به تابوت حامل پیکر پاک او نشان داد.

 

 

در سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با برادر این شهید بزرگوار در خصوص ویژگی های بارز اخلاقی و عقیدتی شهید گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید؛

 

 

راه آرمان: چه خصوصیات و ویژگی های بارز اخلاقی شهید صیاد شیرازی همواره در ذهن دیگران باقی مانده است؟

 

 

جعفر صیاد شیرازی: در دورانی که شهید در خانواده حضور داشت، بسیار فردی منظم، اهل تقوا و از نظر اعتقادی پایبند بود و از آنجا که فرزند ارشد خانواده بود، به پدر و مادر و خانواده توجه ویژه ای داشت.

 

 

یکی از خصوصیات بارزی که بعدها همه نسبت به آن شناخت پیدا کردند، این بود که شهید صیاد شیرازی بسیار ولایتمدار بود؛ ایشان در چهارچوب شغل و وظایف خود سرسوزنی از چهارچوب تعیین شده توسط ولایت، عبور نمی کرد و در این زمینه تابع سرسخت بود.

 

 

شهید همواره مدیر و مدبر بود و در برخورد و اخلاق جاذبه ایجاد می کرد؛ به نماز اول وقت بسیار پایند بود و همه می دانستند این جزو شاخصه کاری ایشان است. همچنین ارتباط مستمری با روحانیت داشت و در هر موقعیت شغلی این ارتباط تنگاتنگ را حفظ می کرد.

 

 

راه آرمان: اقدامات شهید صیاد شیرازی و فعالیت های ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس به چه صورت بود؟

 

 

جعفر صیاد شیرازی: در ارتباط با دفاع مقدس همانطور که همه ملت عقیده دارند، باید از مرز وبوم کشور دفاع کرد؛ شهید صیاد شیرازی نیز در این زمینه با تبعیت کامل از فرماندهی کل قوا، به این قضیه پایبندی داشت.

 

 

به ویژه در زمان جنگ تحمیلی، بسیار تلاش داشت بین سپاه و ارتش وحدت ایجاد کند و این وحدت از رموزی بود که در فتوحات جنگ تحمیلی ما بسیار اثر بخش بود. شهید ارتباط خوبی با بسیجی ها و سپاهی ها داشت و چه در زمان جنگ در کردستان و چه زمانی که فرمانده نیروی زمینی بود، شاهد بودیم که قرارگاه مشترکی بین سپاه و ارتش برقرار کرده بود و ارتباط تنگاتنگی با سپاه داشت.

 

 

شهید صیاد شیرازی اعتقاد داشت در مقابل دشمن باید یک نیرو باشد نه دو نیروی جدا؛ ارتش و سپاه هردو زیر لوای کشور و ولایت هستند و باید با هم باشند و لذا این نقش مهمی بود که در جنگ تحمیلی داشت و تا آخرین لحظه برای شکل گیری بیشتر این وحدت تلاش داشت و بسیار هم موثر واقع شد.

 

 

راه آرمان: حس و حال شما هنگام شنیدن خبر شهادت ایشان و همچنین زمان بوسه زدن رهبری برتابوت شهید چه بود؟

 

 

جعفر صیاد شیرازی: ترور شهید صیاد شیرازی بسیار نابهنگام و غیرقابل باور بود. ایشان آرزوی شهادت داشت و در زمان جنگ تحمیلی لحظه های زیادی تا یک قدمی شهادت رفت اما تقدیر الهی نبود که شهید شود. همواره در صحبت هایی که می کرد و درددل هایی که داشت، افسوس می خورد چرا جزو شهدا نبوده اما به هرحال تقدیر الهی این بود که به این شکل شهادت برسد.

 

 

زمانی که برادرم در تهران در تهران به شهادت رسید، خانواده ایشان و ما در مشهد بودیم؛ خبر شهادت ایشان برای ما بسیار تکان دهنده بود. سعی کردیم مادرم که وابستگی زیادی به فرزند ارشد خود داشت، ازاین موضوع مطلع نشود لذا به گونه ای مادرم را به تهران و خانه شهید بردیم و آنجا بود که متوجه شهادت شهید شد که ازاین موضوع بسیار منقلب شده و تحملش برای ایشان سخت بود.

 

 

شهید صیاد شیرازی همواره تابع محض ولایت بود و علاقه زیادی به مقام معظم رهبری داشت و در دعای دست نمازشان همیشه دعاگوی معظم له بود و ارادت خاصی به ایشان داشت که در نهایت رهبر معظم انقلاب با بوسه زدن بر تابوت ایشان نشان دادند این علاقه متقابل بوده است.

 

 

راه آرمان: باتوجه به حوادثی که سال گذشته در کشور شاهد بودیم و همچنین فتنه ۸۸ که پشت سر گذاشتیم، به نظر شما اگر شهید صیاد شیرازی درقید حیات بودند، در مقابل چنین مسائلی چگونه برخورد می کردند؟

 

 

جعفر صیاد شیرازی: شهید تابع ولایت بود لذا قطعا در این شرایط راه مورد تاکید رهبری را می رفت. اگر ایشان زنده بود، قطعا موقعیت و مقام خاصی در ارتش پیدا می کرد که در آن صورت هم همان رویه وحدت بین ارتش و سپاه را تا آخرین حد ممکن ایجاد می کرد تا نیروی واحدی زیر لوای ولایت فقیه باشند؛ همچنین پیگیر بود تا همواره راه شهدا که با خون خود برای کشور ایمنی وصلابت ایجاد کردند، ادامه یابد و قطعا چنین حرکاتی که خلاف این موج خروشان به وجود می آید، محکوم می کرد.

 

تهیه و تنظیم:سیروئی نژاد،زارعی

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب