پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:46:00 - چهارشنبه 22 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان اردیبهشت به صحن مجلس می رود/دولت در سال جدید انجام کار غیر کارشناسی را کاملا کنار بگذارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار از دولت این است که در سال جدید مسیر غیر تخصصی و غیر کارشناسی را کاملا کنار بگذارد تا بتوانیم به کاهش نرخ هایی که قبلا مصوبه شورای پول و اعتبار بوده است باز گردیم.

به گزارش “صبح رابر“؛ محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: امسال نیز به روال سنوات گذشته و تأکیدات رهبر معظم انقلاب شعار سال در خصوص مسائل اقتصادی کشور استمرار پیدا کرد.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین،کارگزاران نظام و آحاد در این مقوله و حمایت از کالای ایرانی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مأموریت قابل توجهی دارند و همگان به منظور تحقق این مهم اقتصادی کشور باید  دست به دست هم دهند.

 

 

وی بیان کرد:مسئولین در راستای مأموریت های خود به منظور حمایت از تولید کالای ایرانی و ایجاد فضای مناسب به منظور انجام کارهای اقتصادی در قوای سه گانه مأموریت هایی دارند که هر یک به فراخور شرایط و وظایف خود باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

 

پور ابراهیمی با بیان اینکه مردم نیز در این زمینه با جایگزینی مصرف کالاهای داخلی به جای خارجی می توانند این مأموریت را تکمیل و به شکلی کامل کننده حرکت مسئولین باشند، عنوان کرد: تا همگان در فضایی که به منظور بهبود برای رسیدن به شاخصه های اقتصادی کشور هدف گذاری شده است؛ گام بردارند.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مأموریت های مجلس شورای اسلامی در زمینه تولید به دوبخش تقسیم می شوند،گفت: در یک بخش حمایت های مستقیم انجام می شود تا بتوانیم در حوزه های مختلف کمک کنیم و تولید کالاهای داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی در سطح کشور  مد نظر می باشد که بر اساس بررسی های صورت گرفته چند محور اساسی در این مسئله مد نظر است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید در کشور با چالش هایی رو به رو است ، اذعان کرد: اگر چالش ها را برطرف کنیم این حرکت به عنوان حمایت مستقیم از تولید می تواند مسیر خود را پیدا کند.

 

 

وی نرخ تأمین مالی در داخل کشور را به عنوان محور اول به منظور حمایت از کالای ایرانی دانست و ادامه داد:در حال حاضر این نرخ در حدود چهار الی پنج برابر متوسط کشورهای اطراف ما می باشد و این مسئله به عنوان یکی از مهمترین محورهای اساسی، حمایت از تولید را با چالش های جدی رو به رو کرده است که قاعدتا باید بر اساس کاهش نرخ تورم در اقتصاد، سود سپرده ها و کاهش نرخ وام های بانکی اثر خود را در تولید بگذارد.

 

 

پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه کاهش نرخ تأمین مالی و وام ها یکی از اساسی ترین بخش هایی است که در خصوص تبیین شعار سال باید در کشور انجام شودف ابراز کرد: گفتنی است که اقدامات غیر کارشناسی افزایش سود از ۱۵ به ۲۰ درصد شرایط خاصی را در هفته های پایانی سال ۹۶ ایجاد کرد و  انتظار از دولت این است که در سال جدید  مسیر غیر تخصصی و غیر کارشناسی را کاملا کنار بگذارد تا بتوانیم به کاهش نرخ هایی که قبلا مصوبه شورای پول و اعتبار بوده است باز گردیم.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر آن کار غیر کارشناسی صورت نمی گرفت شاید شرایط بهتری برای تولید در داخل کشور  و به منظور کاهش نرخ تأمین مالی شاهد بودیم که در این زمینه دولت باید جبران  کند و در غیر این صورت مجلس وراد موضوع خواهد شد و حتما کمیسیون اقتصادی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله مالیات دومین محور است که تولید ملی را دچار چالش کرده است، عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده به دلیل اشکالات اساسی در اجرا امکان بهره گیری و کمک به تولیدات کشور را کم کرده است و بیش از یک سال است که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده اقداماتی انجام داده است.

 

 

پورابراهیمی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه متن نهایی و مصوبه را به صحن علنی می بریم و ان شاالله امسال آغاز اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در کشور شاهد باشیم که قطعاً آثار و پیامدهای مثبتی را در حوزه  فعالیت های کشور بر جای خواهد گذاشت.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده تا تابستان اصلاح خواهد شد، ابراز کرد: مالیات بر عملکرد بنگاه ها یکی دیگر از انواع مالیات است که به عنوان چالش بر تولید داخل  و حمایت از آن محسوب می شود که هم اکنون نرخ این مالیات بالا است و پیگیر این مسئله هستیم که در نیمه دوم سال بتوانیم به منظور کاهش این مالیات هدف گذاری مناسبی را انجام دهیم؛ گفتنی است که با دولت در این زمینه صحبت شده است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی شده است که مالیات بر عملکرد بنگاه ها را از ۲۵ درصد بتوانیم به ۲۰ درصد کاهش دهیم و هدف از این اقدام این است که هدف گذاری به سمت تولید را داشته باشیم.

 

 

پور ابراهیمی با اشاره به مطلب فوق افزود: که به دنبال آن افزایش مالیات بر مصرف را داشته باشیم که این مسئله به  اجرای مالیات بر ارزش افزوده کمک میکند که مالیات بر مصرف را هدف گذاری کنیم به این معنی که  هر که مصرف بیشتری را دارد مالیات بیشتری را پرداخت کند و هر کس که مصرف کمتری را دارد مالیات کمتری را بدهد و این هدف اصلی را در سال ۹۷ محقق خواهیم کرد.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیمه را یکی دیگر از چالش هایی که  تولید داخل را با مشکل رو به رو کرده است مطرح کرد و گفت:این مسئله باید به گونه ای مطرح شود که ما امروز آثار و تبعات ناشی از آن را بتوانیم مدیریت کنیم  و در حال حاضر مشکلات متعددی بر بیمه حاکم است و قاعدتا اصلاح قانون در این زمینه اصلی ترین موضوع خواهد بود.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به فضای کسب و کار محور دیگری است که باید در زمینه حمایت از کالای ایرانی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد:این فضا باید بهتر از گذشته باشد و بخشی از اقدامات را در این خصوص اجرا و باید پیگیر کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه  بهبود شرایط تولید بر اساس چهار محور یاد شده دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: ضرورت حمایت  غیر مستقیم از تولیدات داخل کشور باید مد نظر قرار گیرد و به این منظور باید به دو محور اساسی قاچاق کالا در داخل کشور و واردات کالاهایی که تولید آنها در داخل کشور وجود دارد، توجه کرد.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این نوید را به مردم عزیز و فعالان اقتصاد می دهد که پس از یک و سال نیم کار و تلاش در کمیسیون اقتصادی، لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شده است و لایحه مذکور و متن مصوبه کمیسیون به صحن علنی ارسال شده و درروزهای ابتدایی کار مجلس در سال جدید در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

 

 

پور ابراهیمی ادامه داد: که  با تصویب و نهایی شدن این لایحه در صحن علنی گام مهمی در خصوص اجرای این قانون بر خواهیم داشت و آن مسائلی که در مسیر اجرا مشکلاتی را ایجاد کرده بود با اصلاحیه این قانون بر طرف خواهد شد .

 

 

وی در پایان  با اشاره به اینکه از سال گذشته ساماندهی کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند را در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آغاز کرده ایم، خاطر نشان کرد: اما اتمام آن به دلیل عدم همکاری قابل توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تأخیر افتاده است  که در ماه های ابتدایی سال ۹۷ در این خصوص پیگیری خواهیم کرد.

 

 

تهیه و تنظیم: سیروئی نژاد

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب