پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:34:09 - شنبه 25 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گرد فراموشی بر قبور ۷شهید گمنام شهرستان رابر / تصاویر
مگر فراموش کرده‌ایم این فرموده امام راحل را در وصف شهدای گمنام که فرمودند: «سلام من بر مفقودین عزیز که مونسی جز نسیم صحرا و پناهگاهی بجز مادرشان حضرت زهرا(س) ندارند.»؟!

به گزارش “صبح رابر”؛ طبق عادت هر پنج شنبه ها و اعیاد برای ادای وظیفه ملی و شرعی خود جهت نثار فاتحه‌به مزار شهدای گمنام این شهر رفتم ، وارد محوطه شدم، انگار تکمیل ساماندهی گلزار شهدای گمنام بیش از۳ سال در خواب عمیقی فرو رفته است؛ با کمال تعجب و تاسف گرد فراموشی و غربت را بر مزار این شهیدان حس کردم به راستی چرا باید مزار این شهیدان گلگون کفن در بوته فراموشی ما گرفتار آید؟
مگر نه اینکه پوست و گوشت این عزیزان مدت‌های مدیدی در صحرای کربلا گون جبهه‌های نبرد ماند و ذوب شد و پلاک و استخوان‌های این گمنامان زمینی و نام آوران آسمانی با بوی بهشت میهمان ما شدند؟

مشاهده این غریبی و غربت چند سئوال را در ذهن هر انسانی به وجود می‌آورد:
آیا این گونه میهمانداری و میهمان‌نوازی می‌کنیم اگر به هر دلیلی توان ساخت یک مقبره و نماد در خور شأن این عزیزان را نداشتیم چرا میهمان دعوت کردیم؟.
شهرستان رابر  همواره شهره به شهر ولایتمداری و شهیدپروری است. انسان‌های پاک و شریفی از این شهرستان در جبهه‌های حق علیه باطل خط‌ شکنی کرده و جان عاریتی خود را تقدیم صاحب اصلی‌اش کردند آیا روح این عزیزان با مشاهده این وضع از ما ناراضی و ناخشنود نخواهد شد.
همه ساله شاهد برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌ها و همایش‌های مختلف فرهنگی و نیز تعدادی یادواره هستیم آیا شایسته نیست با محدود کردن این همایش‌ها و مراسم‌ها کمی هم به فکر آبروداری باشیم؟

همچنین عباس امیری شهروند خبرنگار هنزا هم با  گلایمندی از وضعیت قبور شهدای گمنام هنزاگفت: این تصاویر مربوط به قبور مطهر شهدای گمنام هنزا است که بعد از یک سال و نیم تدفین این دو شهید گمنام هیچ گونه تلاشی در جهت ساختن یک مکان برای شهدا نداشته اند….
وی افزود: آیا مسئولین یادشان رفته که زمانی میخواستند میزبان این شهدا شوند چقدر وعده دادند؟، آیا فکر نمیکنید اگر مانند سال های قبل باران ببارد این مکان به استخر تبدیل می شد؟، اگر این طور بود چرا اجازه دادید این شهدا در اینجا دفن شوند؟ کسانی بودند که میزبانی بهتر از هنزا برای این شهدا بودند…….

حال این سئوال در اذهان مردم و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تداعی می‌کند که چرا برای برگزاری مراسم‌های بی‌اساسی میلیاردها تومان از بیت‌المال این مملکت هزینه می‌شود، ولی برای احداث یک یادمان هر چند ساده برای شهدا، شهدایی که هست و نیست‌مان مدیون آنهاست بی‌تفاوت هستیم.

با توجه به شرایط موجود، حضور این شهدای گمنام می تواند از نظر فرهنگی بستر مناسبی برای مبارزه با انواع معضلات اجتماعی به حساب آید لذا ضروری است پس از چندسال مسئولین امر بیش از پیش به این پتانسیل فرهنگی موجود در منطقه بپردازند و از ظرفیت موجود در جهت ارتقاء فرهنگی و معنوی جوانان بهره ببرند.

تصاویری از قبور مطهر دو شهید گمنام هنزا :

تصاویری از قبور مطهر پنج شهید گمنام رابر:

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب