پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:40:06 - یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جزییات برگزاری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران/افتتاح نقاره خوانی بازار وکیل پس از یک قرن
صبح امروز نشست خبری یازدهمین جشنواره نواحی موسیقی ایران و نمایشگاه آثار مجسمه تونی کرگ در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولین مربوطه و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  محمد رضا علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و نمایشگاه آثار مجسمه تونی کرگ بابیان اینکه فعالیتهایی تاثیر گذار هستند که مطبوعات در آن نقش داشته باشند،اظهار کرد: طی سال های گذشته استان کرمان توانسته است در زمینه موسیقی نواحی میزبانی خوبی داشته باشد.

وی عنوان کرد: موسیقی بومی نواحی مختلف به رغم تکثر با جلوه های اقوام گروه های ایرانی پیوند داشته اند و رفتارهای آیینی را نمی توان یافت که با موسیقی همراهی نداشته باشد.

علیزاده در خصوص اهداف جشنواره موسیقی نواحی گفت: تشویق هنرمندان موسیقی نواحی و نغمات جدید به منظور حفظ موسیقی یه آیندگان،ایجاد فضای مناسب به منظور ایجاد آثار بومی، بسط و تعمیق موسیقی آوازی و بررسی موضوع خلاقیت در این حوزه که  محوریت آفرینش اثرها مبتنی بر آثار حماسی است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است؛ میزبانی جشنواره موسیقی نواحی را توانسته است از آن خود کند؛ چرا که نقش بزرگی را در    ثبث و ضبط آثار داشته است.

علیزاده با بیا اینکه تنوع اقوام را در سطح استان کرمان به غیر از ترکمن شاهد هستیم،ابراز کرد: این مسئله موجب شده است که تنوع موسیقی اقوام و مقامی را به صورت کم نظیر داشته باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه موسیقی کرمان تاریخ کهنی دارد که این مسئله را می توان از کشف و قدمت سازهای متنوع دریافت کنیم، گفت:  بیش از سی و پنج نوع ساز و رقص های محلی مختلف در منطقه به وجود آمده است.

علیزاده با بیان اینکه حمایت و  همراهی هنرمندان در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از جمله ویژگی استان برای میزبانی بوده است، ابراز کرد: بهره مندی مردم از فضای با نشاط و همزمان با کرمان در برخی از شهرستانها از جمله اهداف میزبانی کرمان به عنوان برگزار کننده جشنواره موسیقی نواحی بوده است.

وی خاطر نشان کرد:برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری میتواند زمینه ای به منطور ارتقا استعدادها و ظرفیت های استان ایجاد کند.

اخلاقی مسئول دبیرخانه موسیقی نواحی کشور در خصوص برنامه های یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: افتتاحیه بسیار مهم نقاره خوانی بازار وکیل پس از یک قرن را در اولین روز از جشنواره سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در میدان گنجعلیخان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه ای با رویکرد پژوهش سازها و موسیقی نواحی با حضور اساتید برجسته در سه روز چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه در محل هتل پارس برگزار خواهد شد.

اخلاقی با بیان اینکه تعداد سی و نه نفر در قالب هفت گروه اجرا خواهند داشت،بیان کرد: تعداد چهل و شش نفر شرکت کننده در بخش اصلی در محل اتاق بازرگانی اجرای برنامه خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه موسیقی نواحی کشور با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان کرمانی در جشنواره موسیقی نواحی ایران هشتاد نفر می باشد، اظهار کرد: شش گروه از کرمان در بخش اصلی شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیست و یک استان کشور در جشنواره شرکت کره اند، ابراز کرد:  جشنواره موسیقی نواحی ایران در شهرستان های زرند،رفسنجان،بردسیر،منوجان،انار،سیرجان،جیرفت،بافت،بم، نرماشیر،فهرج و ریگان برگزار خواهد شد.

 

تهیه و تنظیم:سیروئی نژاد

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب