پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:22:03 - چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن شب نیمه شعبان در مسجد صاحب الزمان رابر برگزار شد/تصاویر
در آستانه سالروز ولادت فرخنده میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مسجد صاحب الزمان رابر به جشن و سرور پرداختند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جشن بزرگ انتظار در مسجد صاحب الزمان شهرستان رابر با حضور عاشقان ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام صادقی در این جشن باشکوه ضمن تبریک میلاد منجی بشریت حضرت امام صاحب الزمان (عج) با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام ) درباره نشانه های ظهور امام مهدی (عج) گفت:پنج  نشانه قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) به پا می شود؛ از جمله نشانه های حتمی ظهور برشمرده شده اند:  صیحه آسمانی(ندای آسمانی مبنی بر حقّانیت حضرت مهدی(ع))، خروج سفیانی، خروج یمانی، خسف در بیداء(بیابان بین مدینه و مکّه)، قتل نفس زکیه است.

وی در تشریح هر کدام از این نشانه ها افزود:منظور از صیحه آسمانی صدایی است که در آستانه ظهور حضرت مهدی در آسمان شنیده می شود و همه مردم آن را می شنوند، امام صادق(علیه السلام) می فرماید هر جمعه مردم به زبان و فرهنگ خود این ندای آسمانی را می شنود.

امام جمعه رابر اضافه کرد: منظور از خروج سفیانی، عنصر بی بندوبار و آلوده که در سوریه انقلاب می کند به تعداد۱۴۲هزار نفر یک گروه به عراق و یک گروه به سمت مدینه می روند ۱۲هزار نفر در  مدینه سه روز بعد به سمت مکه حرکت می کند در نرسیده به مکه در یک سرزمینی زمین دهن باز می کند و این ۱۲ هزار نفر را می بلعد که  دو نفر سالم می ماند یکی سمت سفیانی و دیگری به سمت مکه  بر می گردد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد:  امام صادق (ع)  در مورد خروج یمانی فرمود: قیامهای سه گانه خراسانی، سفیانی، یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود و هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی دعوت حق و هدایت نمی کند و هم فرمود که یمانی از علائم حتمی است.

وی افزود:منظور از خسف در بیداء؛ خسف یعنی فرو رفتن و پنهان شدن، و بیداء نام منطقه ای در مکه و مدینه است. ظاهراً لشگر سفیانی در این منطقه که به قصد جنگ با امام عصر(عج) آمده است در زمین فرو می روند.

امام جمعه رابرگفت: منظور از قتل نفس زکیه؛ زکیه یعنی فرد پاک و بی گناه در آستانه ظهور مهدی (عج) در گیرودار مبارزات زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) فردی پاکباخته و مخلص از اولاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در راه امام می کوشد و در این راه مظلومانه به قتل می رسد.

وی اضافه کرد: روایات گاهی نفس زکیه و گاهی «سید حسنی» گفته اند امام باقر (ع) فرمود: بین ظهور مهدی (عج) و کشته شدن نفس زکیه بیش از پانزده شبانه روز فاصله نیست.

از دیگر برنامه های این مراسم نورانی،نور افشانی، مولودی خوانی، شعر، سرود، تئاتر،اهدای جوایز به نام های مهدی، حجت و مهدیه بود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب