پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:29:00 - جمعه 14 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خروج آمریکا از برجام کمترین تأثیر را بر شرایط فعلى کشور خواهد داشت/برجام نافرجام را به خودشان بازگردانید
خطیب جمعه رابرگفت: حضور آمریکا در برجام از ابتدا همراه با بدعهدى و اصرار بر تداوم فشارهاى اقتصادى و سیاسى به‌‏منظور عدم بهره‌‏مندى ایران از منافع برجام بوده است؛ لذا خارج شدن آمریکا از برجام کمترین تأثیر را بر شرایط فعلى کشور خواهد داشت.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابردر خطبه های عبادی و سیاسی این هفته،ضمن دعوت به تقوایی الهی ادامه بحث هفته قبل درباره وظایف منتظران اظهار داشت: آثار انتظار کسی که انتظار قیام مصلح جهانی را دارد، در واقع، انتظار انقلاب و تحولی نو را داردکه وسیع ترین و اساسی ترین انقلاب های انسانی در طول تاریخ بشر است؛ انقلابی که همه شئون زندگی انسانها راشامل می شود. انتظار، همیشه از دو عنصر نفی و اثبات تشکیل می شود، یعنی ناراحتی از وضع موجود، و عشق و علاقه به وضعیت بهتر.

وی افزود: پس کسانی که در انتظارند، باید این آثار در آن‌ها آشکار شود، در خودسازی فردی ؛ منتظر، همیشه باید خودساخته و آماده باشد. برای تحقق بخشیدن به چنین انقلاب بزرگی، مردانی بزرگ، مصمم، نیروند، خودساخته، شکست ناپذیر و دارای بینش عمیق لازم است. خودسازی برای چنین هدفی، مستلزم به کار بستن برنامه‌های اجتماعی، فکری و اخلاقی است.

امام جمعه رابر گفت:  در خودسازی اجتماعی؛ منتظر، علاوه بر خودسازی خویش، باید مراقب حال دیگران نیز باشد و علاوه بر اصلاح خویش، در اصلاح دیگران و جامعه خود نیز بکوشد. در میدان مبارزه، هیچ فردی نمی‌تواند از حال دیگران غافل بماند، بلکه موظف است هر نقطه ضعفی را که در هر کجا می‌بیند، اصلاح کند و هر موضع آسیب‌پذیری را ترمیم نماید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از آثار انتظار، عدم تسلیم در برابر آلودگی‌های جامعه است. هنگامی که فساد فراگیر می‌شود و بیشتر مردم را به آلودگی می‌کشاند، گاهی افراد پاک در یک بن بست روانی قرار می‌گیرند، و از اصلاحات، مایوس می‌شوند و فکر می‌کنند کار از کار گذشته است و دیگر امیدی بر اصلاح نیست، این نومیدی ممکن است آنان را به تدریج به فساد و همرنگی با محیط بکشاند. تنها چیزی که می‌تواند در آن‌ها روح امید بدمد و به مقاومت و خویشتن‌داری دعوت کند، امید به اصلاح نهایی و ظهور مصلح جهانی است.

حجت الاسلام صادقی یکی دیگر از آثار انتظار را پایداری در برابر رهبری های فاسد و مبارزه با فساد خواند و یادآور شد: هر کس سرگذشت دستگاه‌های جبار بنی‌امیه، بنی عباس، امویین اندلس، سلاطین عثمانی و دیگر کسانی را که بر جوامع مسلمان به اسم اسلام و حاکم مسلمان، در هند، ماوراء النهر، ایران، مصر، شام و نقاط دیگر آسیا، آفریقا و اروپا مسلط شدند بخواند، می‌فهمد که چه وضع ناامید کننده‌ای پیش آمده که هدف‌های واقعی و اصولی اسلام، بیشتر از رسمیت افتاده و اصلاً مطرح نبود. تنها چیزی که مسلمانان را در برابر این وضعیت نگاه‌ داشت و آن‌ها را در حال اعتراض به اوضاع و تقاضای اجرای برنامه‌های اسلامی دلیر می‌کرد، وعده‌های قرآن و پیامبر (ص) بود که: این دین از بین نمی‌رود و آینده‌ای برای اسلام است.

وی با بیان اینکه مسلمانان، تسلیم ظلم و فساد نمی‌شوند و با ستمگران و مفسدان هم‌راه و هم‌صدا نخواهد شد، افزود: این وعده‌ها بود که مسلمانان را در برابر حوادثی مانند تسلط بنی امیه، جنگ‌ها صلیبی، هجوم چنگیز و سرانجام، استعمار قرن اخیر، پایدار نگه داشت و مسلمانان را علیه آنان به جهاد و پیکار برانگیخت.

حجت الاسلام صادقی، آثار انتظار را در  خودسازی فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد:  منتظر کسی نیست که دست روی دست گذاشته باشد و فقط بگوید امام زمان(عج) بیاید و فساد را از بین ببرد. بلکه منتظر کسی است که در حد توان خود با فساد مبارزه می کند امر به معروف و نهی از منکر می کند و مهم تر از همه از خودش غافل نمی شود و دائم در پی خودسازی خود و جامعه است. انشالله که ما از منتظران واقعی امام زمان(عج) باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره صحبت تصمیم خروج یا ماندن رییس جمهور آمریکااز برجام در روز ۲۲ اردیبهشت ماه گفت: با نزدیک شدن به موعد اعلام شده از سوی ترامپ شاهد سفر دو تن از مقامات ارشد اروپا (رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان) به کاخ سفید جهت مذاکره درباره پیامدهاى ماندن و یا خروج آمریکا از برجام بوده است.

حجت الاسلام صادقی افزود: بر اساس یک کار تصمیم شده؛ مقامات اروپایی مأموریت دارند با اعلام مخاطرات خروج آمریکا از برجام، به مقامات کشورمان القاء کنند که تنها مانع خروج آمریکا از برجام، ورود ایران به مذاکرات مکمل یعنى مذاکره درباره توان موشکى و منطقه‌‏اى ایران است، به عبارتی دیگر؛ بازى پسابرجام ترامپ وارد مرحله جدیدى شده که عبارت از تحمیل تعهدات بیشتر بر ایران با ابزار فشار و تهدید است.

امام جمعه رابرتأکید کرد: مسئولین ما، بارها و بارها در رسانه ی ملی اعلام کردند: ما به هیچ عنوان مذاکره ای در بحث برجام  نداریم همان که ۵+۱ تعهد دادند نه کمتر و نه بیشتر.

وی اضافه کرد: در حالى که آژانس بین‏‌المللى در دهمین گزارش خود مجدداً بر پایبندى جمهورى اسلامى ایران بر معاهده برجام تأکید دارد، اما در آن سوى میدان مقامات آمریکایى و اروپایى با بهانه‏‌هاى واهى از اجراى تعهدات خود طفره مى‏‌روند.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: حضور آمریکا در برجام از ابتدا همراه با بدعهدى و اصرار بر تداوم فشارهاى اقتصادى و سیاسى به‌‏منظور عدم بهره‌‏مندى ایران از منافع برجام بوده است؛ لذا خارج شدن آمریکا از برجام کمترین تأثیر را بر شرایط فعلى کشور خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اگر حماقت کردند و از بحث برجام خارج شدند، باید الزامات خنثی سازی پروژه تشدید ایران بر برجام و بر اروپایی ها داشته باشند؛ هر گونه تصمیمی که مسؤولان ارشد نظام، برای مقابله با توطئه های آمریکا و دنیای سلطه در داخل کشور می گیرند باید با صدای واحد به دنیا مخابره شود.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: خروج آمریکا از برجام مى‌‏تواند به پروژه اقتصاد مقاومتى، حمایت از تولید ملى، تقویت بنیان‏‌هاى اقتصادى و کاهش وابستگى به کشورهاى دیگر، شتاب بیشترى بخشد.

وی، عنوان کرد: برای مقابله با فشار تحریمی آمریکا؛  باید همکاری اقتصادی با همسایگانمان را سرعت و وسعت بیشتری ببخشیم در حال حاضر مبادله ایران و عراق به مرز ۲۰ میلیارد دلار نزدیک شده است، تقویت این همکاری ها می تواند علاوه بر تقویت  کارخانجات صنعتی و تولیدی کشورمان، مسیرهای خنثی سازی تحریم های غرب را تقویت کنیم.

حجت الاسلام صادقی گفت: شتاب بخشیدن به گسترش همکاری با کشورهایی چون چین، روسیه و فراهم سازی بسترهای برگزاری آنان در پروژه های انرژی، حمل و نقل ریلی و جاده ای، اسکله های دریایی و دیگرمواردو استفاده ازیورو به عنوان جایگزین دلار در مبادلات خارجی و کاهش کالاهای تحریمی و تقویت اقتصاد ملی کشورمان یقیناً پیشرفت های شایانی رادر پی دارد.

وی، با بیان اینکه دیگر مردم زیر بار این ذلت و خاری نمی روند افزود: باکاهش واردات از کشورهای هم‌پیمان آمریکا؛ به ویژه  انگلیس، آلمان و فرانسه پاسخ مناسبی به تفکرات نابخردانه و زیاده خواهانه غربی ها خواهند داد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: تشکیل بلوک های جدید اقتصادی با کشورهای اسلامی و همچنین  روسیه و چین می تواند ارمغانی برای استقلال و تقویت اقتصاد کشورمان باشد.

وی با تأکید بر فرمایش حضرت امام  که فرمودند: به آمریکا نمی توان اعتماد کرد افزود: ما از ریاست جمهوری، وزیر امورخارجه ایران و شورای امنیت ملی می خواهیم که؛ این خفت و خاری را به خودشان باز گردانند. و به گفته های خود در رسانه ی ملی، اجرا کنند و پای میز مذاکره نروند.

حجت الاسلام صادقی وظیفه شرعی مردم را حمایت از کالای ایرانی خواند و گفت: اگر چه بعضی اجناس و کالای ایرانی شاید کیفیت آنچنانی نداشته باشد بیایید دست در دست هم دهیم و از کالای ایرانی استفاده کنیم و به کالای داخلی خود بها دهیم متاسفانه برخی کوتاهی می کنند.

وی با تأکید بر اینکه خودمان به فکر این نظام و انقلابمان باشیم افزود:  هنوز افرادی هستند نمی خواهند واردات و قاچاق  را تعطیل کنند؛  شما با حرکتتان در خرید از کالای ایرانی، مشتی بر دهان دشمنان داخلی و خارجی خواهید زد این وظیفه شرعی ما و شماست.

 

چرا مصوبه نمایندگان مجلس سال۹۳ اجرا نشد؟

خطیب جمعه رابر با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس در سال۹۳  که به طرحی رأی دادند؛ هنوز اجرایی نشده گفت: درماده ۱۳ این طرح مصوب شد؛ «فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، برق و گاز،عوارض ساخت وساز ونوسازی » معاف شوند.

 

وی با بیان اینکه چرا نمی خواهند مصوبه مجلس را اجرایی کنند!، عنوان کرد: این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست. بنابراین باتوجه به ذکر عبارت “فضاهای اصلی” در متن قانون ، اگر هرکدام از این اماکن دارای مغازه، دفتر، مهمانسرا باشند مشمول معافیتهای گفته شده نخواهند شد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: استفاده از معافیتهای مذبور منوط به تشکیل پرونده در اداره اوقاف و صدور حکم امانت برای متصدیان آنها می باشد در غیراینصورت از معرفی افراد فاقد حکم به ادارات ذی ربط جلوگیری بعمل می آید.

 فاتحه کار پشت میزنشینی، خوانده شده است

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اقتصاد مقاومتی برون زا و درون گرا از برگزاری کلاس های کار آفرینی جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در بحث اقتصاد و مقاومتی، بازنشستگان، بیکاران، افراد کم درآمد می توانند جهت ثبت نام به دفتر امام جمعه   شهرستان مراجعه و فرم این کلاس ها را تکمیل نمایند.

خطیب جمعه رابر، فاتحه کار پشت میزنشینی را خواندو گفت: خودمان به فکر خودمان باشیم، با ایده و خلاقیت مشکل شغل را برطرف سازیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب