پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:47:12 - دوشنبه 31 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲۰ بقاع متبرکه شاخص استان میزبان محافل قرآنی است
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از جمع خوانی قرآن در ۲۰ بقاع متبرکه شاخص استان کرمان خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین مختار یعقوبی رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز صبح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره امور قرآنی در کنار معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برنامه های ویژه ای برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است .

وی ، به جمع خوانی قرآن در ۲۰ بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در برپایی جمع خوانی قرآن در ایام ماه مبارک در حسینیه ثارالله نیز مشارکت دارد.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین از برگزاری تفسیر، روان خوانی در کنار جلسات ترتیل خبر داد.

یعقوبی گفت: سالانه طی سه مرحله “قرآن کریم” در ایام ماه مبارک رمضان، هفته وقف و دهه فجر طی ۱۰ هزار جلد توزیع می شود که ۳ هزار جلد آن از نیات وافقین خریداری و در کلیه بقاع متبرکه و مساجد توزیع می شود.

وی افزود: در دهه فجر سال گذشته تعداد ۲ هزار جلد قرآن کریم در نمایشگاه قرآن تحت عنوان “وقف مصحف شریف ” توزیع شد.

یعقوبی از برگزاری محفل “انس با قرآن کریم” در ایام ۲۶ و ۲۷ ماه مبارک رمضان در امامزاده حسین (ع) جوپار و امامزاده محمد (ع) کرمان با حضور قاری برجسته مصری خبر داد.

مسئول اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد:  چهل و یکمین مسابقات قرآن کریم  قبل از ماه مبارک رمضان در کلیه ادارات به صورت شهرستانی برگزار  شد که مرحله استانی آن مرداد و مرحله کشوری اواخر مهر برگزار می شود.

وی بیان کرد: مسابقات دانش آموزی طبق روال گذشته با همکاری آموزش و پرورش به صورت شهرستانی برگزار شد که مرحه استانی مرداد ماه برگزار خواهد شد.

یعقوبی از برگزاری طرح ویژه اوقاف و امور خیریه “طرح تربیت حافظان ” برای هفتمین سال وهفتمین دوره خبر داد.

وی به راه اندازی مرکز مجاری قران کریم توسط کارشناسان قرآنی اشاره کرد و تصریح کرد: دوره تربیت مربی که سال گذشته به صورت استانی برگزار شد قرار است اختتامیه آن در اواخر تیر ماه صورت گیرد که از رتبه های برتر نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

یعقوبی همچنین به بحث “دیدار یار” اشاره کرد و یادآور شد: امسال همزمان با  برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم تعداد ۲۰ نفر از برگزیدگان استان کرمان به دیدار رهبری در اردیبهشت ماه مشرف شدند.

 

 

تهیه و تنظیم : مهین نامجو

 

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب