پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:49:30 - سه شنبه 1 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پشتوانه روحی و جدیت در کار عامل موفقیت /تسهیلات کشاورزی درراستای اشتعالزایی و هدفمند خواهد بود/ آزمایشگاه عسل و بحث به نژادی زنبور در رابر راه اندازی می شود
جلسه راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی شهرستان رابر در زمینه اشتغالزایی به همت امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ در این جلسه امام جمعه رابر، باآرزوی قبولی طاعات وعبادات درماه مبارک رمضان گفت: پشتوانه روحی فرد یکی از ارکان اساسی موفقیت انسان درمسیر پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت جدیت وپشتکاراست گفت: نباید منتظراین باشیم که باراه اندازی یک مجموعه راه صدساله رایکساله طی کنیم.

وی افزود: ماباید با توکل، تلاش وصبر به سمت وسویی برویم که علاوه برخودمان برای دیگران هم ایجاد اشتغال کنیم.

حجت الاسلام صادقی بااشاره به اینکه متاسفانه بیشتر جوانان امروز تن پرور و دنبال کار اداری هستند گفت: دولت به دنبال کوچک کردن بدنه خود است پس بهتر است وارد مشاغل آزاد شویم و نگران آینده نباشیم.

مدیریت جهادکشاورزی رابر نیز در این جلسه باتبریک ماه مبارک رمضان گفت: مدیریت جهادکشاورزی رابر سال گذشته۳میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کشاورزی پرداخت کرده است.

ایمان کریمقاسمی با اشاره به اینکه امسال اگر قرارباشد تسهیلاتی پرداخت شود حتما باید درراستای اشتعالزایی و هدفمند صورت بگیرد اظهارداشت: درحوزه جهادکشاورزی طرح های مختلفی داریم که می توانیم باهمفکری رونق دهیم.

وی کشاورزی سنتی را خلع خواند افزود: درجهاد کشاورزی رابرکارشناسانی با حداقل ۱۰سال کارفنی داریم که می توانیم از این ظرفیت برای توجیه مردم وسوق دادن آنها بسوی کشاورزی مدرن استفاده کنیم و ازکشاورزی سنتی که علنا برای مردم درامدی ندارد فاصله بگیریم.

وی ضمن قدردانی از دغدغه امام جمعه رابر وحضور افراد علاقمندگفت: درصددایجادکارگروهی در بخش های مختلف کشاورزی هستیم و پس از اموزش درشهرستان توسط این مدیریت بازدیدهای میدانی هم از طرح های اجراشده درسطح استان باحضور افراد خواهیم داشت.

کریمقاسمی بااشاره به اینکه ما می خواهیم ازکمترین امکانات بیشترین سود را کسب کنیم گفت: در این راستا می توان از طرح های کوچک مثل ایجاد گلخانه های کوچک، تولیدتراریوم، پرورش گوسفند وبزهای نژاددار ، دستگاه میوه خشک کن، کشت گیاهان دارویی وتولید وپرورش جوجه شروع کرد.

وی عنوان کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغالزای روستایی باید ۲۰ درصد آورده داشته باشند.

مدیرجهاد کشاورزی رابرهمچنین از راه اندازی آزمایشگاه عسل و بحث به نژادی زنبور درتصویب تسهیلات اشتغالزایی و ارجاع پرونده به بانک های شهرستان خبرداد.

در ادامه این جلسه همچنین مدیر بیمه روستایی شهرستان رابر با آرزوی قبولی طاعات وعبادات حضار گفت: هدف از برگزاری این جلسه خود اشتغالی افراد است ونیازمند همت و علاقه کسانی که حتی می خواهند از صفر شروع کنند.

علیرضا کاشف بااشاره به اینکه درطول زمان اقتصاد کشاورزی ما با ریسک همراه بوده گفت: ما می توانیم از جزء شروع کنیم و سپس در صورت درامدزایی وعلاقمندی کارمان را گسترش دهیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب