پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:08:35 - سه شنبه 15 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معمار انقلاب هیچ نگرانی از آینده انقلاب نداشت /هر بار آزمونی از انقلاب را پشت سر گذاشتیم قدرتمند تر شدیم
حجت الاسلام و المسلمین باقری گفت: معماراین انقلاب نسبت به آینده انقلاب هیچ نگرانی نداشتند با توجه به آخرین خط وصیت نامه سیاسی الهی امام که فرمودند: با  دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌، حضرت امام(ره) معمار این بناست چرا که می داند بعد ازخودش سکان  به دست سکانداری سپرده می شود که هیچ نگرانی ندارد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ درمراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع حجت الاسلام باقری ضمن تسلیت سالروز  رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» گفت: بزرگ مردی که مردم وکشور ایران را از سیطره  طاغوت نجات داد و ما را در مسیرآماده سازی کشور برای ظهور امام زمان (عج) قرار داد.

وی با اشاره به سنت آزمایش و امتحان یکی از سنت های الهی که در آیات متعدد قرآن ذکر شده افزود: این سنت در قرآن آیات فراوانی دارد، آیه  ۲۱۴سوره مبارکه  بقره و  دیگرآیات متعددی در این زمینه آمده که خدای متعال هم مثل همه کسانی امتحان میگیرند اگر ازکسی،قومی یا گروهی امتحان گرفت و مردود شدند کلاس بعدی ازشان امتحان نمی گیرند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به رفوزه شدن قوم موسی در سوره مبارکه طه و سربلندی حضرت ابراهیم در امتحانات الهی گفت: هر بار امتحان از دفعه قبل سخت تر بود، مرحله اول آزمایش آنجایی بود یک جوانی بت خانه را نابود می کند و تصمیم می گیرند حضرت ابراهیم را آتش بزنند آنروز دستگاه کفر واستکبارمی خواستند از این موضوع  استفاده رسانه ای هم بکند، در تفاسیر نوشتند هر کس می‌خواهند در این کار خیر شریک شود هیزم بیاورد بعضی ها نذر می کردند یک دسته هیزم اضافه می کردند و کوهی از هیزم جمع شد بطوری که وقتی آتش شعله  کشید تا چندصد متر نمی شد به این آتش نزدیک بشونداما حضرت ابراهیم (علیه السلام)کوچکترین ترسی را به دلش راه نداد و آتش گلستان شد.

وی با اشاره به آزمون دوم که آزمونی سخت تر بود رها کردن فرزندشیر خوارش را با همسر جوانش در دل بیابان خشک و بی آب و علف و آزمون دیگر حضرت ابراهیم (علیه السلام)قربانی کردن همان بچه شیرخوارش و عنوان کرد: حضرت ابراهیم (علیه السلام) از هر سه مرحله سربلند بیرون آمد، بنا به فرموده قرآن کریم؛ وقتی از این آزمون ها سربلند بیرون آمدید یک جایزه بزرگ دارید  که به حضرت ابراهیم (ع) مقام بلند و رفیع امامت داده شد.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: ما در اواخر سال ۵۷گفتیم «الله» ابراهیم ما روح اللهی بود که بارها طاغوت را شکست. آنجا ابراهیم خودش بود اما اینجا ابراهیم؛ میلیون ها نفر همراه داشت، خدای متعال هم ابراهیم زمان ما و همراهانش راروز به روز مورد آزمون و آزمایش قرار داد تا  به امروز؛ آن روزی که با حضرت امام(ره) ایستادیم  و گفتیم «الله» طاغوت را سرنگون  کردیم تازه راه آغاز شد، راهی پر فراز و نشیب سخت و پر از سنگ کلوخ اما رو به  رشد و کمال.

وی افزود: همان روزهای ابتدایی بودکه دشمن نتوانست تحمل کند، آن سامری  که خداوند برای قوم موسی مسلط کرد تا قوم موسی را گمراه  کنند آن سامری را هم  خدا بر ملت ایران در حقیقت مسلط کرد تا بتواند تلاش خودش را بکند؛ ما قوم موسی نبودیم ، ما هشت سال جنگ سخت تحمیلی و نابرابر را با ایمان به خدا فقط همین کلمه نه با سلاح و نه باتاکتیک جنگی و نه با وسایل دیگر هشت سال جلوی همه دنیا ایستادیم گفتیم؛ ایمان پیروز است و  این آزمون ابتدایی مسیر زندگی مان بود که با سربلندی پشت سر گذاشتیم.

حجت الاسلام باقری با بیان آزمون بعدی که یک کم سخت تر شدگفت:  وجود نازنین رهبر کبیر انقلاب اسلامی و فقید انقلاب که فکر  می کردیم استوانه این خیمه است به درستی هم فکرمی کردیم در سال ۶۸ خدا وند گرفتش که این سخت‌تر از جنگ بود.

وی با اشاره به تردید بزرگان بعد ازامام (ره) در مورد جانشین امام عنوان کرد: امت اسلامی ایران که بدون تردید دست عنایت صاحب این زمان بالای سرشان بود از این آزمون سخت هم سربلند بیرون آمدند .

حجت الاسلام باقری، دشمنان داخلی انقلاب را آزمونی سخت تراز هشت سال جنگیدن بادشمن بیرونی و از دست دادن امام راحلمان خواند و گفت:  در جنگ هشت ساله همگی یکی بودیم اما در سال ۷۸ یک عده ای از درون انقلاب علیه انقلاب بلند شدند آنها دیگردشمن بیرونی نبودند قافله کوی دانشگاه سال ۷۸؛ این آزمون سخت تر از آزمون رحلت امام و هشت سال جنگ تحمیلی بود. از این آزمون هم سربلند بیرون آمدیم.

وی در ادامه تشریح کرد: هر بار که آزمونی را پشت سر گذاشتیم قدرتمند تر، مستحکم تر و قوی تر شدیم.

حجت الاسلام باقری با اشاره به  آزمون سال ۸۸که به مراتب سخت تر از همه آزمایش های گذشته بود افزود:  کاری که درسال ۸۸ اتفاق افتاد مخارجی که علیه جمهوری اسلامی در آن سال هزینه شد و تلاش هایی که برای براندازی نظام  کردند برای هر کشور دیگری یک صدم خرج می شد و اتفاق می افتاد آن کشور را از پا می انداخت اما؛ ما مردمی بودیم که آزمایش های سختی را پشت سرگذاشتیم وآب دیده شده ایم از طرفی  خون شهدای عزیز که واقعاًاولیای الهی در زمان ما بودند پای این شجره طیبه خون ریختند این عوامل باعث شد تا ما در  آزمون ۸۸ هم سربلند بیرون آییم.

وی با بیان اینکه روز ۹ دی ، چه آنهایی که اعتراض داشتند و یا نداشتند همه توی خیابان ها ریختند جوری که تمام آن کسانی که برنامه ریزی کرده بودند حقیقتاً، خفه خوان سیاسی گرفتند یادآور شد: بدانید بعد از این هم آزمون ها و آزمایش های سخت تری قطعا در راه است  چرا که  این مسیر به راه خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به روایتی ازامام باقر(علیه السلام) گفت:  قومی از مشرق، قیام کرده‌اند. آنان حقشان را می‌خواهند، ولی به آنان نمی‌دهند؛ دوباره آن را طلب می‌کنند، ولی باز به آنان داده نمی‌شود. وقتی اوضاع را این‌گونه می‌بینند سلاح‌هایشان را بر می‌دارند. در آن هنگام، آن‌چه می‌خواهند به آنان می‌دهند، ولی آنان نمی‌پذیرند و استوار می‌ایستند و قدرتشان را به کسی جز صاحب شما تحویل نمی‌دهند. کشته‌های آنان، شهید هستند. آگاه باشید اگر من آن زمان را درک می‌کردم، خود را برای صاحب این امر نگه می‌داشتم» .

حجت الاسلام باقری در ادامه افزود: اگر تاریخ انقلاب را مرور کنیم می بینیم مراحلی که در این روایت  گفته با داستان مشروطه ما و پس از آن داستانهای  دیگر تا پیروزی انقلاب تطبیق  دارد.

وی در پایان یادآور شد: اعتقاد قلبیم است مسیر این انقلاب به سمت ظهور امام زمان (عج) پیش می رود اگر قدر خودت را دانستید در این مسیر قرار گرفتید مثل خیلی هایی که از ابتدای ۵۷ تا به امروز از این قطار پیاده شدند؛ پیاده نشوید و بمانید همان آرزوی امام  باقر(علیه السلام) را عملی کردید.

حجت الاسلام باقری توصیه کرد: خودت را حفظ کن، در شرایط امروزی گاهی وقت ها تشخیص درست از نادرست سخت است  اگر نتوانستید در بحبوحه شرایط فتنه ها، غبار گرفتاری ها و حوادث  مسیر در ست را تشخیص دهید؛ بدانید خدای متعال یک علم برایت گذاشته است از اول رهبری این علم در سال ۶۸ تا  به امروزدر خطوط  کلی نظام و انقلاب رهبری خود را ثابت کرده که اگرمی خواهید در مسیر دین و انقلاب خودت را نگه دارید حواست باشد این علم  چه می گوید و چه چیزی را می طلبد.

وی افزود: این انقلاب به مسیرخودش ادامه می دهد حیف است تودراین مسیر نباشید، مواظب فتنه ها، آزمون ها و آزمایش های سخت باشید.

حجت الاسلام باقری با اشاره به وصیت نامه  سیاسی و الهی امام (ره) گفت: معماراین انقلاب نسبت به آینده انقلاب هیچ نگرانی نداشتند با توجه به آخرین خط وصیت نامه که فرمودند: با  دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌، حضرت امام(ره)، معمار این بناست چرا که می داند بعد ازخودش سکان  به دست سکانداری سپرده می شود که هیچ نگرانی ندارد؛ امامی که چند سال قبل از فروپاشی شوروی فرمود: من صدای خرد شدن استخوان های کمونیسم را می شنوم امامی که در شب ۲۱ بهمن سال ۵۷ دستوری راجع به حکومت نظامی دادند و فرمود این دستور از طرف امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به خاطره ای ازهاشمی رفسنجانی در مورد تغییر قانون اساسی  که به حضرت امام (ره)گفت: آقا بعد از شما باید قانون اساسی را تغییر دهیم؛ امام فرمودند:  برای چه تغییر دهیم گفت:قانون اساسی بر اساس  ولایت فقیه  طراحی و  ترسیم شده و ما بعد از شما که ولایت فقیه نداریم امام اشاره ای به مقام معظم رهبری کردند و فرمودند: چرا نداریم این سید هست. این خاطره را هاشمی رفسنجانی پشت تریبون زمانی که  مقام معظم رهبری جانشین شد مطرح کرد.

حجت الاسلام باقری خاطر نشان کرد: امروز خودت  را نجات بده و در این مسیر نگه دار؛ اگر می خواهیدسالم در این مسیرباقی بمانید به این پرچم و علم نگاه کن هر کجا این علم بود همانجاباش

وی ادامه داد:همان هایی که نهج البلاغه را تفسیر می کردند در رادیو مدعی شده  که هیچ دلیلی مبنی بر وجود امام زمان(عج) وجود ندارد. اینها کسانی هستند که نماندند.

حجت الاسلام و المسلمین باقری خاطر نشان کرد: مواظب باش در این گیرو دار فریب این شرایط را نخورید؛ هر جا این علم رفت و هر چه  خواست دقت و توجه کن؛  ان شاءالله  خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم پای این رکاب بایستیم و این انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) برسد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب