پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:02:38 - سه شنبه 22 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دشمن از اقتدار قوه قضائیه لطمه خورده است/قوه قضائیه در جمهوری اسلامی کارآمدی بالایی دارند
موحد گفت : اگر می بینید دشمن با استفاده از تمام امکاناتش مخصوصا امکانات رسانه ای قوه قضائیه را تخریب می کند اشکال سازی و ایراد سازی می کند چون از اقتدار این مجموعه لطمه دیده است.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان ؛یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان روز گذشته در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش کشکوئیه رفسنجان اظهار داشت:شهید دکتر بهشتی پایه گذار و معمار دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی هستند این هفته به مناسبت گرامیداشت مقام این شهید به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است .

 

 

وی بیان داشت :شهید بهشتی یک شخصیت جامع‌الاخلاق، مدیر، مدبر و حقیقتا از نوادر دوران خود بود و در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش کم‌نظیری داشت.

 

 

موحد تصریح کرد : قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی و به عنوان یک قوه در درون انقلاب و با شکل‌گیری نظام در کشور محقق شد و توانست استقلال واقعی خود را به دست آورد و یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب است.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان داشت : قوه قضائیه تبلور اندیشه‌های شهید بهشتی چه در قانون اساسی چه در ساختار و چه در محتوای قوه قضائیه است.

 

 

وی افزود :این شهید والامقام در دورانی که تصدی قوه قضائیه را برعهده داشت قریب ۱۶ ماه به عنوان رئیس شورای قضایی ان زمان منصوب شدند تا زمانیکه به شهادت رسیدند ظرف مدت کوتاه البته در فرایند تدوین قانون اساسی و اصول مرتبط با قوه قضائیه در قانون اقدامات زیربنایی را انجام دادند که امروز قضات ما میراث دار اندیشه های ایشان هستند .

 

 

یدالله موحد تاکید داشت :هفته قوه قضاییه برای تبیین جایگاه قوه قضائیه می باشد از مجاهدات و تلاشهای قضات دلسوز و پرتلاش تقدیر به عمل اید و همچنین دستاوردهای دستگاه قضائیه تشریح گردد.

 

 

وی خاطرنشان کرد :در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم بر خود می بالم که در راه خدمتگذاری به مردم در راه توفیقات خداوند منان این توفیق نصیب من شد که امروز در جمع مردم شهید پرور کشکوئیه باشم و بتوانم این مجموعه را افتتاح کنیم .

 

 

رئیس دادگستری کرمان با بیان اینکه افتتاح مجموعه دادگاه در این منطقه نوعی دستاورد است و باید حافظ ان باشیم ابراز داشت :این دستاورد به برکت خون شهدا و ایت الله شهید بهشتی و مقام معظم رهبری شکل گرفته است .

 

 

وی ادامه داد :یکی از اهداف تاسیس دادگاه در منطقه ای، تمرکز زدایی و عدالت محوری می باشد که مردم مجبور نباشند به مرکز شهر بروند و دومین هدف این است که مردم برای تظلم خواهی دسترسی اسانی داشته باشند و مشکلات خود را سریع رفع کنند.

 

 

رئیس دادگستری کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای شکل گیری انقلاب ۸ حوزه قوه قضایی در استان به ۳۱ قوه قضایی افزایش یافته است گفت :در اقصی‌نقاط استان از فهرج، ریگان، جازموریان، قلعه‌گنج، منوجان، کوهبنان، راور، انار، کهنوج و…مراکز قضائی تشکیل شده است.

 

 

وی ادامه داد : دادگاه اطمینان‌بخش، آرام‌بخش و امیدآفرین است مخصوصا برای مظلومان و  برای کسانی که حق‌شان مورد تعرض قرار گرفته است و نور امیدی در دلشان ایجاد می شود  این مرجع پشتیبان حقوق اجتماعی و فرهنگی ماست و از مردم رفع ظلم می کند .

 

 

یدالله موحد تاکید داشت :این دستگاه در کنار دیگر دستگاه ها برای ارامش مردم کمک می کند زندگی اجتماعی را لذت بخش تر می کند و عدالت را برپا می کند .

 

 

وی یاداور شد :اقتدار ملت و نظام در برابر توطئه های دشمن یکی دیگر از اهداف قوه قضائیه است قوه قضائیه نقش ویژه ای در این زمینه ایفا می کند امروز اگر می بینید دشمن با استفاده از تمام امکاناتش مخصوصا امکانات رسانه ای قوه قضائیه را تخریب می کند اشکال سازی و ایراد سازی می کند چون از اقتدار این مجموعه لطمه دیده است .

 

 

موحد به نقش اساسی دادسراها در تثبیت انقلاب اشاره کرد و عنوان داشت :در اغتشاشات دی ماه سال گذشته نقش قضات و با اقتدار عمل کردن انها احساس میشد خط مقدم تدبیر و کنترل اموررا قضات برعهده داشتند شبانه روزی کار می کردند .

 

 

وی افزود :در فتنه ۸۸ و سایر وقایع هم همینطور عمل می کردند شبکه های جاسوسی دشمن را قوه قضائیه خنثی کرد دشمن میداند قوه قضائیه در جمهوری اسلامی کارامد بالایی دارند و یکی از علائم کارامدی خنثی کردن توطئه های انها می باشد .

 

 

رئیس دادگستری کرمان بیان داشت : حسن‌خلق، حسن برخورد و رعایت کرامت مردم اصل اول در کار قضاوت است همدلی و همراهی مسؤولان با حوزه قضائی موجب تقویت کار می‌شود و باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنیم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم ما تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم باید بیشتر کار شود .

 

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مشکل اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت :با توجه به پیگیریهایی که صورت گرفت و مجموعه اطلاعاتی امنیتی استان برای طرح ساماندهی حضور اتباع بیگانه تلاش کردند ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم .

 

 

رئیس دادگستری کرمان به مشکلات بخش کشاورزی هم اشاره ای داشت و عنوان داشت :خشکسالی های اخیر بخصوص خشکسالی امسال دغدغه جدی استان هم در حوزه قضا و هم در حوزه استانداری می باشد .

 

 

تهیه و تنظیم:مرادی

 

 

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب